Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

wp-11-144 2.0l moottori ongelma

Aloittaja villenipi, joulukuu 10, 2013, 16:11:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

villenipi

Lähtee käyntii ja käy noin 2-3 sek ja sammuu. reilulla kaasulla saa pysymään käynnissä ehkä jopa yli 10 sek :). luin vikakoodit hyppylangalla ja sain tuloksia seuraavasti:
P0400 - egr venttiili. Tästä oli sisukset poistettu ite aiemmin
P0300 - multiple misfire
P0325 - nakutuksen tunnistin
P0181 - polttoaineen lämpötila-anturi

mistähän mahtais vika löytyä?

villenipi

lisätään vielä se, että luennan jälkeen koodit nollaantui eikä vikavalo syttynyt vaikka oli muutamaan otteeseen käynnissä.

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

villenipi

Päivitetääs tilannetta. Otin ilmamassa anturin johdon irti ja auto lähti käyntiin ja kävi tasasta tyhjäkäyntiä. Kaasua painettaessa kierrokset nousi max 1500 ja käynti oli todella epätasaista. Laitoin johdon takasin kiinni auton käydessä ja ei mitään vaikutusta. auto kävi edelleen mut ei ottanut kierroksia. Sammutin auton ja nollasin vikakoodit. Ei lähtenyt enää käyntiin!

Soitin Autopro korjaamolle mutta sinne eivät huolineet autoa koska eivät kuulemma saa antureiden arvoja millään ulos. Suosittelivat merkki huoltoa mut sinne en halua viedä.

Bensapumppuun eivät korjaamolla uskoneet

Onko kellään kokemusta androidiin liitettävästä BT-lukijasta? Saako sillä antureiden arvoja luettua?

villenipi

Päivitetääs tilannetta.
Maffin putsauksella ja ecun nollauksella sain auton käyntiin ja toimii jotenkuten. Päästöt tyhjäkäynnillä on päin persettä ja auto ei kierrä kuin 4000. Tyhjäkäynti tippuu noin minuutin välein n.300 kierrokseen ja palaa takaisin normaaliksi.
Oisko maffi vaihdettava vai kellään mitään ideoita

Imuilman lämpötilaksi muuten ilmottaa 5-30c vaikka ulkona -10c, onko tällä vaikutusta?