Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primeran ajonestolaitteen poisto?

Aloittaja Minnaliina, marraskuu 08, 2007, 12:17:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Minnaliina

Primera-95 ajonestolaite ryttyilee ihan tosissaan- ei auta kaukkarin pattereiden vaihto. Välillä kaukkarin signaali tunnistuu, välillä ei. Nyt alkaa kypsyttämään ja olen ajatellut, että koko vempeleen voisi repiä pois!
Mutta kuinka? Maahantuoja ei tiedä voiko sen poistaa, huoltoonkaan ei voi viedä, koska vika ei ole aina päällä.
Autossa ei ole keskuslukitusta, vain ajonesto. Ledi kojelaudan päällä, laite ilmeisesti alkuperäinen.
Onko kenelläkään vastaavanlaista kokemusta?

Aku_81

Tuskin voi poistaa kun on tehtaan asennus. Ootkos kokeillu vaihtaa avainta,  jos siinä olis vika?

Minnaliina

Itseasiassa kaukosäätimiä on kaksi, avaimet on ihan erikseen. Kumpikaan kaukosäädin ei toimi kuin satunnaisesti.
Soitin just maahantuojalle uudestaan ja autosähköliikkeeseen; ilman tulosta. Maahantuoja ei vieläkään tiennyt mitään. Sähkömies sanoi, että he eivät ala purkamaan, Autokeskus kuulemma osaa. Soitin Konalan Autokeskukseen; eivät voi purkaa pois koska on alkuperäinen ja korjaaminen ei todennäköisesti onnistu koska vika ei ole koko ajan.
Mitenkähän tommonen sitten korjataan? Jos sen voisi kokonaan vaihtaa, luulisi, että sen voisi myös kokonaan poistaa! Eikö?

Hanhi

Pystyyköhän tuolle ajonestolle tehdä minkään sortin kalibrointia niin kuin avaimelle??
Tuo vanha Primeran ajonesto on kyllä sieltä syvältä poikittain minne ei aurinko paista  ::)

Cedricisti

DNSF:llä on juttua S14 ajonestosta, oli tarkoitus ohittaa sellaisesta ajonesto mut se sitten jäi se projekti. MAnuaaleja tutkittuani tulni siihen tulokseen että sitä voi sen verran huijata että kytkee yhden johdon pysyvästi maihin / 12V:iin, sehän menee itsestään päälle tietyn ajan kuluttua kun on virrat ottanu pois ja avannu oven, olenko oikeassa?

t.eskola

Eräällä tuttavalla tuo leipoi kiinni aina kun ajoi lätäkköön. Eli auto seis ja piti ventata sen aikaa että paikat kuivaa. Tyyppi oli unohtanu ton ja meni autopesuun ja oli ottanut alustapesun. Auto oli stopannut ennen kuin oli päässyt tarpeeksi pitkälle, että pesu olisi käynnistynyt. Tyyppi sitten päätti työntää auton paikalleen, mutta oli vesi alkanut suihkuamaan ihan huolella alhaalta päin kun oli saanut auton paikalleen ja pesu käynnistyi. Ollut varmaan suhteellisen hauskaa katella tuota myymälän valvontakamerasta  ;D Ja vielä hauskempaa kun tyyppi tulee myymälään likomärkänä  ::)
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

Uusi Nissanisti

Jotkut autosähköliikkeet on nuita poistanut, mutta en tiedä onko Nissanista!  :-?
Mihin tuossa ajonesto vaikuttaa, pyöriikö tartti, ruikkiiko polttoainetta? 8-)
Yhdessä pirssissä esti ruiskutuksen, joissain estää tartin herätevirran, muut jotain muuta!  :-[
Katkoo jostain virran ja kun tuon "oikaisee" niin ei enää estele!  8-)

Minnaliina

MAnuaaleja tutkittuani tulni siihen tulokseen että sitä voi sen verran huijata että kytkee yhden johdon pysyvästi maihin / 12V:iin, sehän menee itsestään päälle tietyn ajan kuluttua kun on virrat ottanu pois ja avannu oven, olenko oikeassa?

Kyllä, juuri näin on, alta minuutin kytkeytyy päälle. Paitsi tänä aamuna, jolloin koko kone oli "pimeänä", ei palanut kojelaudassa ledi kun menin autoon sisälle ja kappas: starttasi heti ekalla. Kun pääsin töihin odottelin  minuutin ja kyllä se valo sitten syttyi siihen vilkkumaan. Jännitystä riittää kun lähden kotiin, yritän vielä, että jos tuon kytkinlärpykän voisi jossain vaihtaa ja jotenkin kalibroida Primskuun sopivaksi.

Kiitos kaikille auttamisesta!

Minnaliina

LainaaJotkut autosähköliikkeet on nuita poistanut, mutta en tiedä onko Nissanista!  :-?
Mihin tuossa ajonesto vaikuttaa, pyöriikö tartti, ruikkiiko polttoainetta? 8-)
Yhdessä pirssissä esti ruiskutuksen, joissain estää tartin herätevirran, muut jotain muuta!  :-[
Katkoo jostain virran ja kun tuon "oikaisee" niin ei enää estele!  8-)

Mulla starttaa kyllä auto ajoneston kanssa, mutta ei hyrähdä käyntiin asti. En tiedä ruiskuista tai muista.

Sähköliikkeessä ovat sitä mieltä, että ei uskalla purkaa, voi kuulemma sekottaa koko pakan..

mikko1200

LainaaMAnuaaleja tutkittuani tulni siihen tulokseen että sitä voi sen verran huijata että kytkee yhden johdon pysyvästi maihin / 12V:iin, sehän menee itsestään päälle tietyn ajan kuluttua kun on virrat ottanu pois ja avannu oven, olenko oikeassa?

Varmaan joku joka työkseen/huvikseen varastelee autoja ja lukee näitä vinkkejä täältä, voisi kommentoida onnistuuko tuollain?
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

Minnaliina

Lainaa

Varmaan joku joka työkseen/huvikseen varastelee autoja ja lukee näitä vinkkejä täältä, voisi kommentoida onnistuuko tuollain?

Ninnpä! Kiltit rosmot, auttakaas nyt neitoa mäessä!

Hanhi

Googlella löytyy tällainen ohje mutta ei helpoimmasta päästä ja kukaan ei varmista ohjeen toimivuutta  :-[ http://www.automotiveforums.com/t37748.html

Minnaliina

LainaaGooglella löytyy tällainen ohje mutta ei helpoimmasta päästä ja kukaan ei varmista ohjeen toimivuutta  :-[ http://www.automotiveforums.com/t37748.html

Uups. Meni kyllä aivan ohi tuo juttu. En ymmärtänyt juurikaan mitään. :-X Kiitos kuitenkin!

mikko1200

Laittakaa loppuratkaisu vielä näkyville niin naapurin liimanhaistelija saa printattua ohjeet miten luvattomasti käyttöön ottaa autonne. Kaikki oikeat rosvot nämä jo tietääkin tai ainakin osaa hakea netistä ohjeet.
Vakavasti puhuen: kannattaa miettiä mitä nettiin laittaan kaikkien nähtäville.
1200-LB110, 120Y-LB210, 100A-LE10, 160J-JPL710, 180B SSS HT-KPL610, 1600-PL510

OH2KV

#14
Oletko Minnaliina havainnut minkäänlaista paikkariippuvuutta järjestelmän toimimattomuudelle?

Jotkut radiotaajuuksilla toimivat kauko-ohjaimet, tai paremminkin se vastaanotin siellä ajoneuvon sisällä voi häiriytyä lähellä olevan lähettimen signaalista niin pahasti, ettei kauko-ohjaimen, eli avaimenperän signaali enää riitä peittoamaan häiritsevän lähettimen signaalia.

Tämänkaltaisia häiriölähteitä ovat firmojen UHF- taajuusalueen tukiasemat. Myös lähellä asuva radioharrastaja saattaa "blokata" hetkellisesti vastaanottimen. Tiedän tämän, koska olen radioamatööri itsekin.

Häiriö on siten usein juuri satunnainen, mutta lyhytaikainen, koska radioliikenteen lähetysvuorot ovat yleensä suhteellisen lyhyitä.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Uusi Nissanisti

Epäilen samaa kuin meillä yhdessä "eurooppalaisessa", siis ei antanut virtaa ruiskuille. Tuon "pimeän" kohdan kait voisi ohittaa "piilokatkaisimella" jos löytyy kytkentäkaavio, jottei naapurin liimanhaistelija sitä huomaa, siis tuota "oharia"?  ::)

Cedricisti

Lainaa

Varmaan joku joka työkseen/huvikseen varastelee autoja ja lukee näitä vinkkejä täältä, voisi kommentoida onnistuuko tuollain?

Niin siis siinä oli pointtina se, että se orkkiskapula toki tarvitaan mutta vain kerran. Kun ajonestoboksi luulee erheellisesti että sytytysvirta on päällä, se ei kytke ajonestoa päälle vaikka auto olisi talven lumikasan alla, kunhan akussa ei jännite kyykkää.

Siis ehkä, jos olen oikeassa, jäi kokeilematta viime talvena.


Naapurin liimanhaistelija ei moista viritelmää osaa tehdä, eikä siis edelleenkään vie autoa "tuosta noin vain".

Minnaliina

LainaaEräällä tuttavalla tuo leipoi kiinni aina kun ajoi lätäkköön. Eli auto seis ja piti ventata sen aikaa että paikat kuivaa. Tyyppi oli unohtanu ton ja meni autopesuun ja oli ottanut alustapesun. Auto oli stopannut ennen kuin oli päässyt tarpeeksi pitkälle, että pesu olisi käynnistynyt. Tyyppi sitten päätti työntää auton paikalleen, mutta oli vesi alkanut suihkuamaan ihan huolella alhaalta päin kun oli saanut auton paikalleen ja pesu käynnistyi. Ollut varmaan suhteellisen hauskaa katella tuota myymälän valvontakamerasta  ;D Ja vielä hauskempaa kun tyyppi tulee myymälään likomärkänä  ::)

Jotain tällaista varmaan on ilmassa. Nyt kun on pakkasta - ei mitään ongelmia. Sillä totta tosiaan viime viikolla satoi vettä ihan urakalla! Välillä koko laite oli ihan pimeänä, ei palanut ledi kojelaudalla. Nyt taas toimii kuin kello!
Toivoisinpa pukilta paaaaaalljon pakkasia ja tosi kuivaa kevättä. Ja uutta autoakin voisin toivoa ;D

t.eskola

Oho  :) Eipä ois uskonu että tuostakin kokemuksesta olisi hyötyä  ;D Tuolta kaverilta oli lähtenyt joku muovilärpäke moottorin alta irti ja näin ollen vesi pääsi helpommin systeemiin. Kantsii varmaan alkaa tarkkailemaan tonttujen liikkeitä... ::)
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

ollihoo

Osaisko joku auttaa onkelman kanssa ?! Elikkäs nissan primera 1998 P11 ajoneston kans häikkää, kyseessä ilmeisesti Nats 2 kun avaimessa on tämä siru?

Ongelma on semmoinen että auto antaa laittaa virrat päälle mutta ei pyöritä starttia ollenkaan? virheen saa kuitattua ottamalla akun kengän pois puoleksi tunniksi niin lähtee taas käyntiin, mutta vika alkanut toistumaan nyt lähes päivittäin ja ei tahdo olla aina aikaa oottaa puolta tuntia tuota kuittaantumista.

Mitäs tälle onkelmalle olis tehtävissä ?

ollihoo

Niin ja lisätään vielä edelliseen, että lähtee pukkaamalla käyntiin, silloin kun ei starttia pyöritä !?


Alppu

Startti rikki/hapettuneet liitokset?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tero-75

LainaaNiin ja lisätään vielä edelliseen, että lähtee pukkaamalla käyntiin, silloin kun ei starttia pyöritä !?

Jos ongelma olisi ajonestossa ei auto käynnistyisi edes työntämällä, lähde siis hakemaan vikaa virtalukon pohjan ja sarttimoottorin väliltä.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

ollihoo

Selvempi homma, mihinkäs muuhun se akunkengän irrottaminen sitten vaikuttaa jos ei siihen natsiin? kuitenkin sen puolituntia kun on irti ni lähtee ku palmun alta.

JJM

Vielä tulee mieleen että onko se akun kenkä / napa miten hapettunut? Jos on sopivasti hapettunut, niin irti ottaminen ja vääntö takaisin voi senverran auttaa asiaa että virta kulkee. Ei toki ole kovin yleistä että hapettuisi niin pahasti.

Oletko koittanut toisella akulla?

NNisti

Näyttää näissä nissaneissa tosiaan akunkengät "jauhoontuvan" aika aktiivisesti, mistäs tää johtuu kun edellisessä kulkineessa pysyi puhtaana?
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

OH2KV

LainaaNäyttää näissä nissaneissa tosiaan akunkengät "jauhoontuvan" aika aktiivisesti, mistäs tää johtuu kun edellisessä kulkineessa pysyi puhtaana?
Napahuollon puutteesta.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.