Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Haloo kaikki qashqain omistajat

Aloittaja clansman, elokuu 07, 2012, 04:56:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

clansman

missä kaikki qashqai miehet / naiset luuraa kun ei tällä sivustolla  yhtään qashqai jutteluu tä.Vai onko vaan vanhemman nissan/ datsun kannan jutustelu paikka.Etusivulle alakagorit eri malleille,tietty joitain malleja samaan kategoriaan.
nissan qasqai select edition 2012
nissan 60hv pärämoottori 1990

Alppu

Lainaamissä kaikki qashqai miehet / naiset luuraa kun ei tällä sivustolla  yhtään qashqai jutteluu tä.Vai onko vaan vanhemman nissan/ datsun kannan jutustelu paikka.Etusivulle alakagorit eri malleille,tietty joitain malleja samaan kategoriaan.

Kannattaa ehkä etsiä täältäkin... Datsun Nissan Sports cars of Finland

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna

Lainaa

Kannattaa ehkä etsiä täältäkin... Datsun Nissan Sports cars of Finland


Niin eihän se kyllä mikään sporttiauto ole  ;D
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

cedricfan

LainaaNiin eihän se kyllä mikään sporttiauto ole  ;D
Mutta eihän toi muutenkaan ole sporttiautoille ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

AkiH

#4
Tuonne on keskittynyt jonkin verran Qashqain omistajia: http://qashqai.freeforums.org/nissan-qashqai-f8.html

Qashqait ovat vielä sen verran tuoreita, ettei niitä ole tainnut kerhomme jäsenille riesaksi asti kertyä. Tokihan tännekin kannattaa Qashqaista tarinoida, ei juttua kerry, jos kukaan ei kerro kokemuksistaan.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

ILVES-Joe

Tänne vaan kirjoittelemaan juttua Qashqaista, jostain se alkaa.

Lievänä "ongelmana" täällä foorumilla on vähäinen keskustelu uudemmista malleista ja keskustelu on kiinni uudempien mallien omistajista, rohkeasti vaan kirjoittelemaan.

Pääosa aktiivisista kirjoittelijoista harrastaa vanhempia malleja niin sen vuoksi niistä on eniten juttua.
Monella on käyttöauto (se uudempi auto) eri merkkiä ja niistä sitten jutustellaan eri foorumeilla.

Muutama vuosi sitten ei ollut juurikaan juttua Primerasta, Almerasta yms. mutta nekin alkaa pikkuhiljaa yleistymään jutuissa.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Alppu

Lainaa
Qashqait ovat vielä sen verran tuoreita, ettei niitä ole tainnut kerhomme jäsenille riesaksi asti kertyä. Tokihan tännekin kannattaa Qashqaista tarinoida, ei juttua kerry, jos kukaan ei kerro kokemuksistaan.


Juuri näin, aloittaja voi nostella tätä aika ajoin lisätäkseen kokemuksiaan, ennen pitkää varmasti keskusteluun osallistuu muitakin Qashqain omistajia. "Kokemuksia Qashqaista."

Sitä en sitten tiedä miten keskustelua lienee maksupuolella?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

clansman

Ok kiitos kaikille vastaajille.Mielelläni pidän qashqai keskustelua yllä. :P
nissan qasqai select edition 2012
nissan 60hv pärämoottori 1990

OH2KV

Jep, rohkeasti vain esittelemään ajokalustoa. Täällä on tosiaan hieman enemmän vanhemman kaluston harrastajia. Jonkun verran olen sentään Qashqaita ajanut, ja vielä enemmän ollut kaverin kyydissä. Hyvähän se on ajella, verrattuna mihinkään autooni , joista uusin on-79 Datsun.

Ehkä viimeiseksi autoksi sitten Qashqai  :)
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

ILVES-Joe

Qashqai kiinnostaa mutta hinnat vielä liian korkealla minun tarpeeseen.
Mitä tuollaisessa on kärryn vetokyky (rek.otteeseen merkitty)?
Miten sitten käytössä tuollaisen perässä traileri ja siellä auto tulee, moottoreita ja vetotapoja on useampikin tarjolla mutta jos jostain on kokemusta.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

cedricfan

LainaaQashqai kiinnostaa mutta hinnat vielä liian korkealla minun tarpeeseen.
Mitä tuollaisessa on kärryn vetokyky (rek.otteeseen merkitty)?
Miten sitten käytössä tuollaisen perässä traileri ja siellä auto tulee, moottoreita ja vetotapoja on useampikin tarjolla mutta jos jostain on kokemusta.

Juu, pitää ihan liian hyvin arvonsa :D

Ja kahteen otteeseenhan olen Kaskailla vedellyt koeajon, 2,0-bensa on tossakin ihan tavanomainen juoppo lussu mutta 2,0-diesel vääntää ;)
Paras käyttäauto olisi 1,5-diesel jos vaan tyytyy manuaaliin ja aika pieneen vetomassaan :-?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

micramies

Voisi tietysti luulla että mitäs keskustelemista uusista autoista on kun niillähän vaan ajetaan ja tankataan mutta onhan esim. Mazdago foorumilla osio "uudet Mazdat" ja juttua näyttää vaan riittävän.
Yleisimmille merkeillä taitaa olla suomalaiset foorumit olemassa mutta pienemmille, esim. Suzukille ei sellaista taida olla, no Suomi24 tietysti  :D
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

nissan-man

#12
Lainaa

Juu, pitää ihan liian hyvin arvonsa :D

Ja kahteen otteeseenhan olen Kaskailla vedellyt koeajon, 2,0-bensa on tossakin ihan tavanomainen juoppo lussu mutta 2,0-diesel vääntää ;)
Paras käyttäauto olisi 1,5-diesel jos vaan tyytyy manuaaliin ja aika pieneen vetomassaan :-?
Porukoilla on kuulemma myynnissä 2.0dci -07 Acenta varustelulla + lasikatolla ajettu jtn 250tkm. Hyvinhänse vääntää. noin 5.5litraa matka-ajoon syö. Tuohan 2.0dci on ketjulla ja se pienempi 1.5dci hihnalla.
P10 GA16DS

cedricfan

Vai pitäisikö sanoa ettei noilla kahdella dieselillä ole juuri muuta yhteistä kuin polttoaine ja päällä olevien konepeltien logot. Sen verran paljon erilaisia konstruktioita.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Datsuuna

RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Porinmatti

#15
Hei Qashqai kuskit, laitoin tänne hieman lämmityslaite vinkkiä 1.6 bensalla ajeleville. http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1328272580
Vaihtamalla vielä 82 asteisen termarin tilalle klonkswagenin 88 asteinen, nousi sisääntulevan ilman lämpötila 55 asteesta 80 asteeseen.
    Sytytystulppina käytän NGK ZKBR7A-HTU (vaatii 12 kulmaisen tulppa- avaimen)  Tulppien vaihtoa varten täytyy imusarja irrottaa, mutta samalla voi kaasuläppäkotelon puhdistaa helposti.  Tämä kolmikärkitulppa auttaa jonkin verran alle 3000 rpm hengettömyyteen.  Vastaava Bosch tuote ei toimi tässä tapauksessa.
  Tuplat ja avain löytyy ainakin motonetistä
Nämä muutokset olen tehnyt autooni omalla vastuulla, enkä ole selvittänyt vaikuttavatko ne auton takuuasioihin.
Siis kukin vastaa itse tekemistään muutoksista.

sössössös

Nyt kun muistan niin, pistetäänpä vaikka tähän ketjuun kommenttia kaskaista.
Ostin vajaa vuosi sitten -13 vuotisen vajaavetoisen kaskain, perusteina että se on harvoja pikkuautoja joilla aikamieskin (193cm) mahtuu ajamaan, halpa hinta ja kohtuullinen maavara. "Neliveto" sittaria en tarvitse, koska pihasta löytyy myös suzuki jimny jos maastoautoa tarvitsee.
Vaan ei olisi pitänyt. Maavarasta ei ole mitään hyötyä lumella tai sohjossa. Eteneminen on aivan uskomattoman huonoa heti kun lunta tai sohjoa on 10 senttiä.
Kun en päässyt viimetalvena aivan naurettavan helppoa mäkeä ylös, arvelin olisiko alkeperäiset ihan ok kuntoiset nastarenkaat kovettuneet jo ja ostin uudet hakkapeliitta kasit. Pskan latvat, se ei siitä parantunut mihinkään.
Vanha B-Vectra paljon huonommilla renkailla hakkaa kaskain 10-0 sekä etenemisessä että suoraan menemisessä heti kun keli yhtään vaikeutuu. Luistonestolla tai ilman.
Kai tuossa on liian leveät renkaat kinnerin painoon nähden, ei kai tuohon muuta selitystä ole.

Muutenkin melkoisen muovinen laite, en missään nimessä suosittele kellekään vaikka hinta houkuttaakin.
Lähtee vaihtoon heti kun saan sen maksettua.