Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

virtalukon pohjat

Aloittaja jyppe, joulukuu 24, 2013, 17:27:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jyppe

onkohan missään muissa japanin autoissa samanlainen virtalukon pohja kuin nissaneissa että oisko esim toyotan 1,3 corollassa samalainen virtalukonpohja

StanLaurel

Mitäs vikaa niissä Nissanin virtalukonpohjissa on?
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

jyppe

ei vaan toimi vaikkavaihdoin äsken toisen auton virtalukon pohjan niin mietin että oiskohan samanlainen tia mahollista käyttää toyotan virtalukon pohjaa hyöhyksi

jip59

Lainaaei vaan toimi vaikkavaihdoin äsken toisen auton virtalukon pohjan niin mietin että oiskohan samanlainen tia mahollista käyttää toyotan virtalukon pohjaa hyöhyksi
Jos useamman pohjan vaihdon jälkeenkin on sama vika niin voisi vaikka olettaa että voi olla vaikka muualla...
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

jyppe

¨nyt hokasin vasta että tässä autossa on sytytys rele niin luulen että vikaa vois olla siinä

Cedricisti

#5
subscribe! follow!

jyppe

mutta tossa aamulla vaihdoin toimivasta autosta ton relee ja ei pelannut kun kokeilin illasta että ei lähtenyt käyntiin mutta kun moottori oli vielä kait lämmin eli ajon jälkeen 3 tunnin ehkä niin lähti käyntiin kun otin relee pois muuten ei ja illasta ei kun moottori oli ihan kylmä missähän vois olla vika vielä voiko esim joku relee se pesäke hajota tai joku johto olla irti ??

jyppe

kun relee otin pois ja auto oli käynissä niin sytty latauksen merkkivalo ja sitten laitoin relee paikoileeen niin hävis valo teitenkin mutta ihmettelen nyt sitä vikaa että miksi auto ei lähde täysin kylmänä käyntiin ja toinen että mikä siellä sähköjutuissa on vikana pitääkö minun kokojohtosarja vaihtaa autoon että se rupee toimimaan vai tietäskö joku muu vikaa

OH2KV

#8
Vika löytynee puskureiden välistä.

Voisit muuten kokeilla puutarhanhoitoa, ehkä yksi maailman parhaista harrastuksista. Siitä harrasteesta minullakin on kokemusperäistä oppia.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

valpas

LainaaVika löytynee puskureiden välistä.

Voisit muuten kokeilla puutarhanhoitoa, ehkä yksi maailman parhaista harrastuksista. Siitä harrasteesta minullakin on kokemusperäistä oppia.
Sitä Kanervan puutarhan hoitoa vissiin tarkoitat....? Vai? Onko tullut onnistumisia?

Kaikki tekeminen vaatii aikaa, sitkeyttä ja tietämystä. Toivotaan, että täältä kehdataan tietoa hakea jatkossakin.

Onhan noita mukava lueskella, joidenkin mielestä tyhmiltäkin tuntuvia juttuja, ellei sitten ole Trollauksesta kyse.

jyppe

missä kohi puskureiten välissä on ja onko siellä anturi vai joku poksi?? ja mitä tarkoittaa puutarhahoito?

Alppu

Lainaamissä kohi puskureiten välissä on ja onko siellä anturi vai joku poksi?? ja mitä tarkoittaa puutarhahoito?

Viihdettä koko rahalla. :)


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

jyppe

hheheheh ompa hupia mutta nyt mietin että missä kohin on se anturi tai poksi ja mistäkohin johdot sinne kulkeepi, autodds oli johto nipun mukana 2 johtoa jotka oli yhditetty apikoliittimellä ja otin sen pois niin se vähän lupas mutta ei käynistynyt niin pitääkö minun se kokokeula purkaa että saa tietää minne johdot menee ym

jyppe

eli puhutaanko nytten jostain ulkolämpötila anturi. ja jos siitä tässä tapauksessa puhutaan niin missä kohin se on auton puskurissa että osaisin katsoa sen kuntoon

jyppe

kun kirjottaa googleen että ulkolämpötilan anturin k10 micra niin tulee niitä jäähdyttimesä kiinni olevia antureita jotka vaikuttaa flektin toimintaan. onko siis vika semmosessa hmm jos irrottaa liittimestä sen niin pitäskö sen käyntiin lähtee tai luvata ainakin jos vika ois siinä vai onko muualla tommosen tyyppisiä antureita

140ypower

siis mikä tässä autossa nyt on ees vikana, nyt on niin sekavaa settiä, etten kyllä ainakaan itse saa mitään selvää..  :o
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

jyppe

eli auto ei lähde käyntiin kylmänä ja sitten joutuu lämmittämään vsikks on plussakeli ja stten ei lähde käyntiin muuten kuin relee irrottaapi pois tai voi hyvällä tuurilla lähteä kun virtaavaimesta kääntääpi

jyppe

vaikka on plussakeli siis kun jos tätän jonnekin missä ei voi lämmittää niin se ei lähde käyntiin bensaa saapi puolat ja paljon muita osia olen vaihtanut

jyppe

puolan, tulpanjohdot ja tulpat. kaasarin ja imusarjan ja kaasarin ohjauspoksin ja virtalukon pohjan ja käynistys relee ja muitakin releitä starttimoottorin  ja maa johto puhistettu

jyppe

kun ylempänä sanottiin että vikalöytyy puskureitenvälistä niin mistäkohin ja millanen juttu siellä on. yritin katsoa mutta en löytänyt mitää muutakuin etuvalojen pyyhkijän mootorin johdot oli poikki

140ypower

Lainaakun ylempänä sanottiin että vikalöytyy puskureitenvälistä niin mistäkohin ja millanen juttu siellä on. yritin katsoa mutta en löytänyt mitää muutakuin etuvalojen pyyhkijän mootorin johdot oli poikki

veikkaisin että kuljettajaa tarkoitettiin tällä  ::)
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

jyppe

just. hhehheehe olipa hauskaa läppää teillä taas.

jyppe

luulin että teiltä ois jotain korjaus vinkkejä löytynyt mutta ei näköjään

ILVES-Joe

Kyllähän niitä hyviä neuvoja varmasti löytyy mutta pariinkin kertaa luin viestit ja ongelman kuvauksen en saanut ongelmasta käsitystä.

Aloita ensin auton tiedoista, korimalli, moottori tyyppi, vuosimalli yms.

Sitten (mahdollisimman vähillä kirjoitusvirheillä ja osien oikeilla minillä) selostus ongelmasta ja tehdyistä toimenpiteistä ja niiden vaikutuksesta.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

jyppe

eli autohan on nissan micra k10 vuodelta 85 ja ongelma alkoi 2kk sitten kun auto ei lähttenyt käyntiin ja autoon olen nytten noita osia vaihdellut ja eikä lähde käyntiin illam lämmitystä ja kun viimeksi käynistin niin lähti käyntiin ja en pitänyt kaasua kaasulla niin sammu noh ei lähtenyt millään käyntiin mutta kun otin sen sytytysrelee niin se käynisty ja tuli latauksen merkkivalo päälle noh laitoin relee auton käydessä ja pääsin ajelemaan samana päivänä vaihdoin toimivasta autosta samaisen relee ja eipä tainut olla vaikutusta kun nyttenkin on lämmityksessä auto

AkiH

Jatkossa kannattaa vaihtaa osia yksi kerrallaan niin saa paremman kuvan osan vaihdon vaikutuksista. Nyt olet tainnut vaihtaa useampia kerrallaan, silloin ei huomaa muutoksien aiheuttajaa niin helposti.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

MK510

Oletko katkojan kärkiä vaihtanut?
1300-L510, 1600-PL510, 1800SSS-HL510

jyppe

en ole katkojankärkiä vaihtanut, seuraavaksi vaihan jokupäivä vedenlämpötila anturin ja jos vaikuttaako katkojan käret siihen kylmänän ei käynisty juttuu kun lämpimänän toimi hyvin niiku äskenkin toimi tosihyvin

ILVES-Joe

#28
Vaimon entisessä Micrassa oli kärjet ongelman paikka, niiden kärkiväli pieneni nopeasti ja aiheutti ensin tehottomuutta, sitten erilaisia käyntihäiriöitä.
Suosittelisin kärkien huoltoa ja säätöä oikeisiin arvoihin.

Eikös tuon ikäisessä on kaasarikone ja kärkijakaja?
Silloin ainoa käyntiin vaikuttava lämpötilaa tarkkaileva osa on automaattirikastimen bi-metallijousi.

Lämpötila-anturi mittaa ainoastaan jäähdytysnesteen lämpötilaa eikä vaikuta käyntiin.

Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

jyppe

juu, pitää säätää katkojan kärjet. mihinkä säätöihin ne pitäs laittaa siiis kun rakotulkillahan ne katsotaan ja kertokaa miten muuten ne säädetään