Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

mikä poksi

Aloittaja jyppe, marraskuu 29, 2013, 21:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jyppe

en siitä automaatti rikastimesta tiedä paljoakaan kertokaa miten  miten sen voi korjata tai kokeilla korjata, ventiilit säädin siten kun täältä sivuilta olen saanut tietää eli  1 pytty  on puristus kohdasssa säädä 1 imu ja pako sitten 2 imu ja 3 pako ja pyörättä mottoria ja sitten loput säätöihin en jaksa luetella, mutta koululla  säädetään aina kun vaikka 1 pytytyn ventiilien viahtoväli on niin sitten säädetään 4 pytyn molemmat venttiilit että kummin pitä minun säätää ventiilit ja auto toimii hyvin lämpimänä ym mutta kylmänä ei hmm  :-/

AkiH

Automaattiryypyn toiminnan näet helpoiten siitä, että ryyppyläpän kuuluu napsahtaa kiinni kylmänä kaasua polkaistessa. Ilmeisesti se ei ainakaan jää päälle, koska toimii kerran lämpimänä hyvin.

Venttiilien säätöjärjestys muistaakseni ykkösen yläkuolokohdassa 1, 2, 3 ja 6, sitten pyöräytys ja 4, 5, 7 ja 8. Välystä en tähän hätään muista, löytyy kylläkin ohjekirjasta. Säätö lämpimänä.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Zuunah

Sen toimintaa voi tarkastella vaikka tosiaan sillee, että:
1) Ootat, että moottori on kylmä (2-4h viimisestä ajosta
2) Käyt painamassa kaasua hytissä rauhallisesti käynnistämättä autoa
3) Avaat ilmanputsarikotelon kannen ja katsot, onko rikastinläppä kiinni. Sen pitäisi olla nyt. Löytyy ensimmäisenä ilmanputsarin jälkeen, peittää n. puolet imuputkesta kiinni ollessaan. Muistaakseni vänkärin puolella.

jyppe

säädin tänään nissanin omilla säädöillä ja minusta kone aina niillä vähän nakuttaa. mutta vaihdoin bensapumpun toisestakin tänään huomenna jos irrottas virranjakajan ym niin kahtos jos sekään ei auta niin en osaa sano että onko vaan kaasari sitten huono vaikka toimii paremmin kuin omansa kaasarinsa

jyppe

tuossa äsken kävin kokeilemassa 35 minuuttia sitten ajon jälkeen lähti käytiin kun laitoin ja pitää kokeilla kuhan on kone kokonaan jäähtynyt.

Alppu

Ilmeisesti äidin kielen tunnit on tullut lintsattua.. ;)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Whee

#36
-

jyppe

juu nii on lintsattu, mutta asiaa eli kävin kahtomassa nyt sitä kaasarin toimintaa eli kun aukasin kone pellin ja putarinkannen niin se läppä oli auki tai vähän auki, sitten kun painoin kaasu polinta kerran niin se meni kiinnipäin pikkasen sitten kokeilin käynistää niin se jopa lähti käyntiin eli oisko ollunna vähän vikaa poltoaine pumpussa vaikka senkin olen jo 2 kertaa vaihtanut huomenna pitää kokeilla lähteekö vielä käyntiin ilman lämmitystä

BA

#38
Sen läpän kuuluisi mennä kylmällä koneella kokonaan kiinni. Oliko kone kylmä vai "lähes kylmä"?

Niin se automaattiryyppy toimii, ryyppy ei mene päälle jos kaasua ei paina pohjaan kerran ENNEN starttia. Startatessa EI PIDÄ KOSKEA kaasupolkimeen.

Kylmäkäynnistys kuuluu, auton käyttöohjekirjan mukaisesti tehdä niin että ennen starttia painetaan kaasu kerran hitaasti pohjaan. Silloin pitäs rikastinläpän olla kaasarissa kokonaan kiinni.



Jos olet startannut koskematta kaasuun, autossa ei ole ollutkaan mitään vikaa, vaan et vaan osaa. Jos olet pumpannut kaasua saadaksesi sen käymään, ryyppy ei ole silloinkaan toiminut vaan kiihdytyspumppu on rikastanut seosta tarpeeksi että starttaa.

jyppe

mutta vaikka tein niiku pitääkin niin ei se lähde käytiin ilman kaasua ja yli 2 tuntia sitten ajoin autolla viimeksi niin kone on jo jäähtynyt

jyppe

eikä lähtenyt tänä aamuna kun kokeilin niin sillee miten neuvoitte niin käyntiin mutta lämpiimään laitoin niiin sitten se toimii

AkiH

Lienee sitten ryyppy rikki siitäkin toisesta kaasarista, ei sekään mikään mahdottomuus olisi.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

jyppe

nii voi olla mutta korjaatuko se millään vai pitääkö ostaa 3 kaasari tähän autoon

jyppe

pitää huomenna uudemman kerran ajotuskin katsoa läpi ihan kokonaan

jyppe

onkos kuvaa kellää miten sen painekellon ja niiten juttujen pitäs siellä sisällä olla että ois kohdallaan kaikki

AkiH

Ei sitä kovin monella lailla voi väärin kasata. Katsoo vain, että ryypynkotelo on laitettu paikoilleen niin, että se kaksoismetallijousi tulee niin, että jousen päässä oleva koukku/väkänen kääntää koppaa kiinnittäessä sen ryyppyläpän akselia. Sitten vielä kopasta merkit kohdalleen (se valusauman näköinen viiva metallin vastaavaa merkkiä kohti).
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

jyppe

juu laitoin sillee läpän että aukii sen jousen avulla kun kaasuvipua käännetään mutta en tajunnut niitä merkkejän kun mustasssa kopassa on A merkki niin mihin se tulee kun yläpuollella on paljon niitä viivoja että mihin niitä pitäs laittaa tai missä kohin on se oikee merkikaasarin runnongossa

AkiH

Keskimmäisen viivan kanssa kun laittaa kohdilleen, niin pitäisi olla aika hyvin säädöissään. Ryyppykopassa on siinä mustassa muovissa semmoinen valusaumalta vaikuttava viiva, kaasarin rungossa sitten ne metallissa olevat merkit.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Zuunah

Lika kai näitä ryyppyjä jumittaa, ei olisi ihme jos molemmat likaisia. Putsaamalla saattaa korjaantua. Uudemmissa kaasareissa se bi-metallijousen kotelo on niiteillä vissiin kiinni, jokainen voi miettiä että miten helppo se on puhdistaa. Eihän muuten ole vain imuvuotoa esim. kaasarin ja imusarjan välissä, jos kerta olet niitä vaihtanut?

jyppe

niih, tänään tuli uus vika että lämmitin ja laitoin käyntiin niin ei vastannut kaasuu vaan pikkasen aikaa pysy kierokset ja sitten sammu lopulta se ei luvannutkaa enää ja irrotin kaasarin niin imusarjassa näky pientä kosteutta että sinne asti ainaki bensa pääsyt.

sitten hommasin yläpään tiiviste sarjan tänään uuden niin ei nykyään ole imusarjan ja kaasarin välii tiiviteitä niin pitää tehdä itte paperista hmm

jyppe

juu, vaihdoin imusarjan ja virtalukonpohjan ja toimi illasta lämpimästä lähtihyvin mutta äsken kokeilin niin ei lähtenyt käyntiin mikähän vielä ois vikana, startin viahdan huomenna, pitäskö niitä releitä ja sulaikeita vaihdella jos sitten toimis paremmin ja huomenna mittaa puristus paineet

AkiH

Miten se nyt sitten oirehtii, pyörittääkö startti vai eikö pyöritä? Tarkista moottorin maadoitus.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

jyppe

juu, lämmitin aamulla vähän niin lähti käytiin ja vaihdoin startin tänään ainakin tuntuu paremmin ottavan en tiedä vielä lähteekö käyntiin kylmänä mutta mitä eroa on 85 vuoden imusarjalla ja 88 vuoden kun laitoin 88 vuoden imusarjan tohon kun kaasarikin on 88 vuoden.

jyppe

kylmänän sillon eile kokeilin ja startti pyöriin ja ja vähän lupaapi mutta ei käynisty ja tänään kokeilen jos toimis paremmin uudella startilla ja maajohto on kokonaan putsattu puhtaaksi oisko + kaapelissa sitten jotain vikkaa?