Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

mikä poksi

Aloittaja jyppe, marraskuu 29, 2013, 21:14:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jyppe

eli kun minulla on k10 nissan micra niin mikä poksi on se kuskinpekin alla oleva poksi

jip59

Elikkäs sun micra taitaa olla kattiversio sähköisellä kaasarilla joten kyseessä on kaasuttimen "sähkösuuttimen" ohjainlaite joka säätää seosta mm. lambda-anturin ohjaamana.
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

AkiH

Se loota on kaikissa, siis myös tavallisissa kaasariversioissakin. Sähköaivo säätelee tyhjäkäynnin tasoa ja lisää kierroksia kuormituksen alla.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Mies

LainaaSe loota on kaikissa, siis myös tavallisissa kaasariversioissakin. Sähköaivo säätelee tyhjäkäynnin tasoa ja lisää kierroksia kuormituksen alla.


Tämä osui oikeaan  ;)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

jyppe

hei voisiko siitä poksista johtua toi epätasainen tyjäkäynti välillä ei tyhjäkäyntiä ja ei lähde käyntiin välillä lähtee silleen se toimii päivä kerrallaan ja olen puolan ostanut ja johot venttiilit säätänyt kaasarin puhistanut polttoainepumpun vaihtanut suodattimen myös ja paljon muuta tehnynnä siihen

jyppe

mikä on sen poksin oikee nimi??

AkiH





Switch - Engine Revolution
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

micramies

Jos en ihan väärin muista niin tuo "musta laatikko" oli mainittu 80-luvun Micran esitteessäkin :)
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Mies

Lainaahei voisiko siitä poksista johtua toi epätasainen tyjäkäynti välillä ei tyhjäkäyntiä ja ei lähde käyntiin välillä lähtee silleen se toimii päivä kerrallaan ja olen puolan ostanut ja johot venttiilit säätänyt kaasarin puhistanut polttoainepumpun vaihtanut suodattimen myös ja paljon muuta tehnynnä siihen

Oletko automaattiryypyn toiminnan tarkistanut? Perusvika K10 microissa.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

jyppe

miten se yläläpän painekello juttu toimii kun muita antureita kokeilee nii ne toimii ainakin mutta miten se ylä juttu toimii ja mis kohin on oikee säätö sille ym

Zuunah

Lainaamiten se yläläpän painekello juttu toimii kun muita antureita kokeilee nii ne toimii ainakin mutta miten se ylä juttu toimii ja mis kohin on oikee säätö sille ym

Tarkotatko nyt sitä edellämainittua automaattirikastimen koteloa? Jos näin, niin siinä "asteikon" keskellä tulisi sen olla. Pitäisiä toimia sillein, että kaasua kerran rauhallisesti se menee kiinni ja kotelossa sijaitsevan bimetallijousen lämmettyä avautuu taas. Kannattaa myös varmistaa, ettei kuskin jalkotilassa sijaitseva "sähköaivon" sulake ole palanut. Tais olla nimeltään joku engine control tai vastaava. :)

BA

#11
Niin, tuollaisen käynnistyshän tapahtuu muutenkin ohjeiden mukaan niin että ennen starttia painetaan kerran kaasu pohjaan, sitten ei kosketa kaasuun ja startataan. Näin tuo automaattiryyppy menee päälle.

Ja tosiaan sen kellon sisällä on bimetalli jousi, joka lämpötilan mukaan laajenee ja kutistuu, ja sen mukaan kääntää ryyppyläppää taas auki.
Jos olet paljon sitä kelloa pyöritellyt, jousi voi olla irti tai jopa poikki...

jyppe

no purin sen kerran ja laitoin keskipaikoille sen takaisin mutta se välillä teki sitä että se läppä saatto olla kiinni tai auki kun autolla oli ajettu ja eikä lähtenyt käyntiin kunnolla irrotin eilen sen poksin ja vaikee oli sanoa oliko vikaa siinä mutta kun poksin johto oli irti niin meinas lähtee käyntiin ja kun laitoin johon kiinni niin ei taas luvannut että ostin toisen micran 70e josta rupeen osia myymään paitsi ton poksin otan ittelleni  :)

jyppe

nonii poksin vaihdoin ja päivän toimi hyvin mutta tänään ei lähtenyt käyntiin millään että oisko kaasarin vaihdon aika siitä toisesta autosta vai joku relee vaihto vai mitä tekisin että saisin toimimaan.

jyppe

sitten ajelin eilen niin kun kaasunlaski niin se vähän nyki että miin vikaa se liityisi

jyppe

sitten voisinko vaihtaa esin kaasarin ja virranjakajan omaan autoon 88 vuoden micrasta että käypikö ne samat osat paikoilee kun jotkun sanoo että 88 on jo automaatti ryyppy ja omani nippani on 85

AkiH

Onko noita saanutkaan käsiryypyllä? Meillä majailevassa 1986 tehdyssä ainakin on automaattiryyppy.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

BA

Vai olisko siellä jossain oikosulku joka polttaa uudenkin boksin heti.  :-X
Onhan sulake oikean kokoinen?

jyppe

en ole mitää sulakkeita vaihdellut ja niin en tiedä mistä tulee penkin alle menevän poksin johdot että oisko siellä oikosulku ja releitä olen vaihdellut toisesta micrasta mitkä on konehuoneessa että toimisko se 88 vuoden micran kaasari ja virranjakaja siinä autossa

jyppe

tietääköhän kukaan että onkohan noi poksit niiku ohjelmoitu joka kaasarilla omanaa että toimii vaan siinä kaasarissa mihin autoon on laitettu kun vaihdoin kaasarin toisesta autosta ja poksin myös niin rupes toimimaan paremmin

OH2KV

#20
Vuoden vitsikirjaanko meinasit laittaa ;D
Lainaatietääköhän kukaan että onkohan noi poksit niiku ohjelmoitu joka kaasarilla omanaa että toimii vaan siinä kaasarissa mihin autoon on laitettu kun vaihdoin kaasarin toisesta autosta ja poksin myös niin rupes toimimaan paremmin
Tämän vuoden parasta huumoria ;D
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

jyppe

huumorinsa kullakin sitten  :-?

AkiH

Ei niitä ole kaasarien tai muiden osien mukaan opetettu. Samanlainen se on kaikissa. Eiköhän se auton alkuperäinen kaasari ole ollut viallinen ja varaosa paransi tilanteen.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

jyppe

no sepä voi ollakin se mutta missähän vikaa ois vielä kun auto ei lähde pikkupakkasellakaan eilamn lämmitystä käytiin ja kone rempattu keväällä ja ajettu vasta 20000,00km että pitäskö minun kokeilla vakio putsari kun mulla on vapaavirtaus putsari että lähtisköhän vakio putsarilla käytiin paremmin

jyppe

ja haittaisko jos miekin iskisin tankkiin jää estoo että autasko se

AkiH

Ei pitäisi olla vaikutusta, nykybensassa on jo valmiiksi 5-10 % viinaa seassa.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

jyppe

voiskohan toi kylmä käynistys ongelma siitä kun säädin viimeksi ventiilit kylmänän ja laitoin pienenmän säätö arvon kuin pitäisi

OH2KV

Laita YV jos haluat oikean Nissan- korjaamokäsikirjan tuohon halvalla. Loppuu se arvaileminen.
On suomenkielinenkin.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Scally

Lainaavoiskohan toi kylmä käynistys ongelma siitä kun säädin viimeksi ventiilit kylmänän ja laitoin pienenmän säätö arvon kuin pitäisi

ihan mielenkiinnosta kysyn. kiteytäppä miten säädit venttiilit? missä järjestyksessä ja jne..

Zuunah

Lainaavoiskohan toi kylmä käynistys ongelma siitä kun säädin viimeksi ventiilit kylmänän ja laitoin pienenmän säätö arvon kuin pitäisi

Kyllähän se saattaa vaikuttaa, jos ventiilit jäävät kantamaan tuon pienemmän(?) välyksen ansiosta. Esiintyy kyllä ennemminkin lämpimällä koneella ja käynti muutenkin epätasaista sit tuon takia. Jos käy lämpimänä nätisti niin ei vissiin ainakaan venttiilinvälykset vikana. Onhan se automaattirikastin nyt varmasti toiminnassa? :)