Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissan Sunny -92 N14 päästöongelma katsastuksessa

Aloittaja MikaFri, helmikuu 09, 2009, 12:23:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nissan-man

Pitänee kokeilla joku päivä että mitä se putkenpäästä näyttää kun katti on varmasti kuuma.
P10 GA16DS

OH2KV

LainaaPitänee kokeilla joku päivä että mitä se putkenpäästä näyttää kun katti on varmasti kuuma.
Kurvaat tänne Kirkkonummelle (n. 600km) niin johan on katti kuuma ja mittaillaan :) Ilmoittele vaan etukäteen, koska olet tulossa, että tiedän olla kotosalla. zero nelkku reikäleipä 355 yksyksnollayks numerosta tavoittaa.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

nissan-man

Lainaa
Kurvaat tänne Kirkkonummelle (n. 600km) niin johan on katti kuuma ja mittaillaan :) Ilmoittele vaan etukäteen, koska olet tulossa, että tiedän olla kotosalla. zero nelkku reikäleipä 355 yksyksnollayks numerosta tavoittaa.
Jospa se nyt riittäis että ajan kotiseudulle tänään (250km) ja kaverin korjaamolla käyn mittaamassa. Kiitos kuitenkin tarjouksesta :-)
P10 GA16DS

nissan-man

Lainaa
Kurvaat tänne Kirkkonummelle (n. 600km) niin johan on katti kuuma ja mittaillaan :) Ilmoittele vaan etukäteen, koska olet tulossa, että tiedän olla kotosalla. zero nelkku reikäleipä 355 yksyksnollayks numerosta tavoittaa.
Jospa se nyt riittäis että ajan kotiseudulle tänään (250km) ja kaverin korjaamolla käyn mittaamassa. Kiitos kuitenkin tarjouksesta :-)
P10 GA16DS

nissan-man

Säätöä taas...  Huomasin että kun säätää lambdan johto riti co arvon siihen 2%, kaikki on hyvin tähän asti kunnes lambdan johon kiiinnittää ja seos menee turhan laihalle ja käynti alkaa heittelemään, pakosarjasta mitattuna co on 0.6 kun lambda on kiinni.. Nimimerkki Take näyttäisi olevan ammattilainen tämmöisen sähkökaasaripaskan kanssa, voisko lambda olla rikki tai antaa väärää tietoa? Kuinka paljon suunnilleen seosruuvi on auki että CO on sen 2% kun oletetaan että kaikki on kunnossa.. Alipaineletkut kunnossa ja ilmavuotoja ei ole.. Autodata näyttää mittaputkesta mitattuna CO arvoksi 1 plusmiinus 0.5 lambdan säätöpiiri ja imuilmaventtiili irroitettuna. mikähän tuo imuilmaventtiili oikein on?
P10 GA16DS

take

Joskus kirjoitin pitkät ohjeet, mutta lienee hävinneet, kun ei löydy enää. Ja pääkopasta ne häviää vähitellen kun ei enää ammatikseen tee. :-[

Mitä jäännöshappi näytti mittaputkesta? Entä HC?

nissan-man

#36
LainaaJoskus kirjoitin pitkät ohjeet, mutta lienee hävinneet, kun ei löydy enää. Ja pääkopasta ne häviää vähitellen kun ei enää ammatikseen tee. :-[

Mitä jäännöshappi näytti mittaputkesta? Entä HC?

Jouduin mittaamaan lambda-anturin reiästä, kun mittaputkesta ei saanut mitääna arvoa lienee tukossa. Jäännöshappi oli nolla.. HC noin 250.

Huomasin myös että lambdan säätöpiiri irti kun nostaa kierrokset niin CO-arvokin tipahtaa, normaalia?

Tulostin myös yhden kuitin jossa arvot
CO 1.91
HC 270
O2 0.00
Co2 14.2
lambda 0.934
rpm 790
P10 GA16DS

Alppu

#37
Lainaa

Jouduin mittaamaan lambda-anturin reiästä, kun mittaputkesta ei saanut mitääna arvoa lienee tukossa. Jäännöshappi oli nolla.. HC noin 250.

Huomasin myös että lambdan säätöpiiri irti kun nostaa kierrokset niin CO-arvokin tipahtaa, normaalia?

Tulostin myös yhden kuitin jossa arvot
CO 1.91
HC 270
O2 0.00
Co2 14.2
lambda 0.934
rpm 790

Käy liian rikkaaalla?

Lambda pitää olla n. 1.00




"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

take

Jos jäännöshappi oli nolla, silloin lambda alkaa luonnollisesti laihentaa seosta koska seos on selvästi rikkaalla. HC myös järjen rajoissa joten ei suurempia vikoja koneessa kait pitäisi olla. Mittasitko päästöt putken päästä säädön jälkeen? Tapahtuuko katissa mitään? Jotenkin outoa että lambdan kytkeminen takaisin aiheuttaa tyhjäkäyntiongelmia. Onko kaasari käyty läpi? Seossolenoidi ja perusteellinen puhdistus? Imuilmaventtiili myös ihmetyttää. Lisäilmapulssi siinä kyllä on mutta se ei vaikuta käyntiin eikä päästömittaukseen varsinkaan lambdan reijästä. Sitten on kuuman ilman aiheuttaman seoksen epätasaisuuden vuoksi lisäilmaventtiili kompensoimassa epänormaaleja seoksia, mutten kyllä näe tarvetta sitäkään irrottaa, koska irrotettuna se aiheuttaa melkoisen suuren imuvuodon. Mittasitko edes yleismittarilla lambdan toimintaa?

Hiukan epäilyttää että se oli alunperin säädetty liian laihalle jotta meni päästömittauksesta läpi.

take

Lainaa

Käy liian rikkaaalla?

Lambda pitää olla n. 1.00




Seos on ihan sopiva. Jos olet ymmärtänyt lukemaasi, on puhuttu kaasuttimen perussäätöjen säätämisestä  mitaten ennen katalysaattoria, lambdan säätöpiiri avoimena.

nissan-man

LainaaJos jäännöshappi oli nolla, silloin lambda alkaa luonnollisesti laihentaa seosta koska seos on selvästi rikkaalla. HC myös järjen rajoissa joten ei suurempia vikoja koneessa kait pitäisi olla. Mittasitko päästöt putken päästä säädön jälkeen? Tapahtuuko katissa mitään? Jotenkin outoa että lambdan kytkeminen takaisin aiheuttaa tyhjäkäyntiongelmia. Onko kaasari käyty läpi? Seossolenoidi ja perusteellinen puhdistus? Imuilmaventtiili myös ihmetyttää. Lisäilmapulssi siinä kyllä on mutta se ei vaikuta käyntiin eikä päästömittaukseen varsinkaan lambdan reijästä. Sitten on kuuman ilman aiheuttaman seoksen epätasaisuuden vuoksi lisäilmaventtiili kompensoimassa epänormaaleja seoksia, mutten kyllä näe tarvetta sitäkään irrottaa, koska irrotettuna se aiheuttaa melkoisen suuren imuvuodon. Mittasitko edes yleismittarilla lambdan toimintaa?

Hiukan epäilyttää että se oli alunperin säädetty liian laihalle jotta meni päästömittauksesta läpi.
Kaasutin on käyty läpi, juuri tehty kansiremontti jossa tehty oikaisu ja venttiilien koneistus.. Putkenpäästä mitattuna arvot ehkä jopa korkeammat mitä pakosarjasta mitattuna. Lambdasta mitattu jännite vaihtelee 0.1 - 0.8v kierroksilla..
P10 GA16DS

Alppu

#41
LainaaSäätöä taas...  Huomasin että kun säätää lambdan johto riti co arvon siihen 2%, kaikki on hyvin tähän asti kunnes lambdan johon kiiinnittää ja seos menee turhan laihalle ja käynti alkaa heittelemään, pakosarjasta mitattuna co on 0.6 kun lambda on kiinni.. Nimimerkki Take näyttäisi olevan ammattilainen tämmöisen sähkökaasaripaskan kanssa, voisko lambda olla rikki tai antaa väärää tietoa? Kuinka paljon suunnilleen seosruuvi on auki että CO on sen 2% kun oletetaan että kaikki on kunnossa.. Alipaineletkut kunnossa ja ilmavuotoja ei ole.. plusmiinus 0.5 lambdan säätöpiiri ja imuilmaventtiili irroitettuna. mikähän tuo imuilmaventtiili oikein on? Autodata näyttää mittaputkesta mitattuna CO arvoksi 1

Miksei sitä voi säätää Autodatan mukaan?

Mikä on tehtaan ilmoittamat perusarvot?






"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Lainaa
Koska ammattilaisten kokemukset on osoittanee että 1% säädettäessä saattaa olla havaittavissa laihalle menoa..
P10 GA16DS

Alppu

#43
Lainaa
Koska ammattilaisten kokemukset on osoittanee että 1% säädettäessä saattaa olla havaittavissa laihalle menoa..

Ja tämä kokemus koskee autoja ilman lambdaohjausta?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Vaikuttaako tämä perussäätö jotenkin lambda-anturin toimintaan?

Anturihan mittaa jäännöshappea ja ecu säätää seosta anturin antaman arvon mukaan?

Täyskaasulla nämä menee aina rikkaalla..

?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

take

Lainaa

Ja tämä kokemus koskee autoja ilman lambdaohjausta?


Tässä ketjussa on käsitelty vain sähkökaasaria. Mitäs muuta tänne nyt pitäisi sotkea?
Jos nyt oikein muistan niin tehtaan ilmoittama ohjearvo oli 1-2%. Eli sama kuin muillekin kaasarikoneille ja yläkanttiin toleranssia piti säätää.

Tosin kuluneella kaasuttimella paras säätö löytyy kokeilemalla, ei ohjearvoista. Jos se jollain muilla arvoilla alkaa toimia paremmin niin siitä vaan. Noilla autodatan arvoillakaan ei liene mitään ongelmaa jos se toimii.

nissan-man

LainaaVaikuttaako tämä perussäätö jotenkin lambda-anturin toimintaan?

Anturihan mittaa jäännöshappea ja ecu säätää seosta anturin antaman arvon mukaan?

Täyskaasulla nämä menee aina rikkaalla..

?


Näinhän se menee. Happitunnistinhan se on nimeltään.
P10 GA16DS

Alppu


Toimiiko lambdaohjaus tyhjäkäynnillä?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Voiko varmuudella todeta että katalysaattori on rikki kun ei mitenkään vaikuta arvoihin ja perussäätö on kohdallaan ja vaikka katti on kuuma? Tämä auto on aikaanaan pukannut reilusti sinistä savua ja litran tonnille vieny öljyä, ei tosin enään ;)
P10 GA16DS

nissan-man

Ilmeisesti toimii koska heti säätöpiirin kytkennän jälkeen alkoi laihentamaan seosta..
P10 GA16DS

Alppu

LainaaIlmeisesti toimii koska heti säätöpiirin kytkennän jälkeen alkoi laihentamaan seosta..

Mietin mitä tällä perussäädöllä haetaan mitattavien päästöjen kannalta?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

LainaaVoiko varmuudella todeta että katalysaattori on rikki kun ei mitenkään vaikuta arvoihin ja perussäätö on kohdallaan ja vaikka katti on kuuma? Tämä auto on aikaanaan pukannut reilusti sinistä savua ja litran tonnille vieny öljyä, ei tosin enään ;)

Kai reilu öljynkulutus voi tuhota/tukkia katit...

Ota katit käteen ja tutki. :)

Tässä pari vinkkiä: Scotty Kilmer - Fixing Bad Catalytic Converters With Inefficiency Code P0420

:D



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

tiri

Kertokaas viisaat mikä vois olla vikana nissan nx 100 elikkäs sunnyn tekniikalla, kun ei lämpimänä pyöri tyhjäkäyntiä, humpailee (melkein sammuu ja pyörii) tekee vaan ihan lämpimänä kun on ajanut jonkin aikaa. kierroksilta pudottaessa käy kierrokset melko alhaalla. Tulpat, suodattimet,virranjakajan kansi,pyörrin ja tulpanjohdot uudet, alipaineletkut vaihdettu myös.