Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun 220c -78 projekti

Aloittaja vilukki, helmikuu 04, 2013, 21:16:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vilukki

Tervehdys. Uusi käyttäjä ilmoittautuu

Tällainen kottero tuli hankittua riesaksi :)
Datsuni tosiaan kymmenkunta vuotta huilannut ja tarkoituksena olisi purkki saattaa takaisin liikenteeseen.
Parhaani mukaan pyrin tänne päivittelemään projektin etenemistä  ja samalla varmaan monenlaista neuvoa ruinaamaan :)

ei näköjään kuvat tänne asti päädy...
http://datsuni.kuvat.fi/kuvat/datsun/  tuolta löytyy

OH2KV

Kuinka paljon noita kuvia on? Kun eivät lataudu ikinä.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Miikka

ison C:n ja pikku V:n [b]huoltopäälikkö[/b]
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

eloz

No niin.... tuosta on hyvä aloittaa, onko aikaisempaa kokemusta kyseisestä merkistä.
     

Timppa

#4
mistäs tuo löytyi? :)
tiennykkään et ylivieskassa moinen kampe majailee nykyään ::)

et myis mulle tuota "helmeä" ?  ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

vilukki

eloz. Eipä mitään mainittavaa kokemusta oikeestaan. Mitä nyt kossina oli ralliautoina näitä. 140y ja luupää :)
Nyt on pihassa 2 volvoa mutta tiiä vaikka voi kohta toisen hävittää :I) heh heh
Timppa, ei nyt raaski heti luopua :) Pyhäsalmesta käytiin tämä hakemassa. Kaveri tämän oli n.10 vuotta sitten ostanut. Pihaan oli ajanut ja siihen sitten unohtunut. Ilmeisesti oli jopa käyntiin lähtenyt eli lujaa tekoa on datsunin pata. Ja kumma kyllä, pohjassa ei ollut yhtään reikää, vaikka nurmikolla seisonut. Ainoastaan nuo helmat ja vararenkaan kotelo oli aika heikolla hapella.
Tähän asti suurin haaste ollut tuo kuskin ovi :) Lukitus mekanismi oli jäänyt jumiin eikä millään auki. Ei edes pulttikoneella! Otti pari viikkoa ja 10 yrittäjää. Loppujen lopuksi aukesi kun ovea sai sen verran raotettua, että sai rälläkän väliin. Jos tosiaan joltain löytyy tuollainen sopiva lukitus mekanismi niin voisin ostaa!
Miten muuten tässä menee tuo lokarin alapään kiinnitys? On tosiaan niin moneen kertaan korjattu jonkun törkysepän toimesta että ei hajuakaan että miltä on näyttänyt  ;D
Loppuuko tuo lokari tuohon helmaan vai jatkuuko alas asti?

Timppa

#6
koskelan purkaamolla on tuollainen raato jossa on ovet paikoillaan ja muistaakseni ehjä konepelti :-? kannattaa käydä tutkimassa :)

Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

cedricfan

Loksun alapää menee sivuhelman päälle. Mätänee kun ahdas väli joka kerää paskaa ja joku hitsaa helmakotelosta ruostereikänä valumavesikanavan umpeen.
Onkos tossa vielä oven lukon sakarakappaleessa ne ohuet muoviset tai kumiset pehmusteet, joita ilman lukko nalkkaa...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

y30harrastaja

Mielenkiintoinen auto joka pitää laittaa kuntoon ehdottomasti.
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

Timppa

LainaaMielenkiintoinen auto joka pitää laittaa kuntoon ehdottomasti.

samaa mieltä olen minä :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

vilukki

#10
Ladattu vähän lisä kuvia.
http://datsuni.kuvat.fi/kuvat/datsun/IMG_2605.JPG
Tuossa nyt näkyy tuo lokarin tilanne. Meneekö lähelle originaalia 
ku jatkaa vaan tuota helmaa ton 5 senttiä. miten alas tuon lokarin kuuluu laskeutua?

vilukki

cedricfan, Siis tuossa pilarin puoleisessa kappaleessa on perällä sellainen kumityyny. kaikki näyttäisi ehjältä joten jää arvoitukseksi että mikä siinä jumitti. Luultavasti ovi oli riivattu tai sitten datsuni on aika perkeleen murtovarma  ;D

C 110 ratsuni

Voe peijooni,itelläkin tuomosta persotaa.Pitkä pensa 2,8 kutonen keulille niin on mukava matkustaa vaikka permuutan kolmioon ;D.
primera 2,0 sport -00

js876

mielenkinnosta kysyn, että kun katsoo tuota moottori kuvaa niin jarrupääsylinterissä on kaksi säiliötä, onko tuossa niin kuin erikseen etu sekä taka jarruille omat säiliönsä?

Ja sitten näyttäisi olevan joku mötikkä sen alapuolella, onko se sitten takajarruille oma takajarruijen paineensäädin?

http://datsuni.kuvat.fi/kuvat/datsun/IMG_2604.JPG

Laffi

#14
Lainaamielenkinnosta kysyn, että kun katsoo tuota moottori kuvaa niin jarrupääsylinterissä on kaksi säiliötä, onko tuossa niin kuin erikseen etu sekä taka jarruille omat säiliönsä?

Ja sitten näyttäisi olevan joku mötikkä sen alapuolella, onko se sitten takajarruille oma takajarruijen paineensäädin?

Molempiin vastaus on kyllä.

js876

#15
Lainaa

Molempiin vastaus on kyllä.

Kyllä täytyy sanoa, että noina päivinä tehtiin niitä autoja jotka oikeesti oli tee se itse miehelle korjattavissa, että tuossakin on erikseen säiliöt ja paineenalennin takajarruille, kyllä tekniikka oli silloin parhaimillaan eikä mitään rahastusta.


vilukki

Lainaakoskelan purkaamolla on tuollainen raato jossa on ovet paikoillaan ja muistaakseni ehjä konepelti :-? kannattaa käydä tutkimassa :)


Purkaamolla vierailtu ja tosiaan sielähän se oli maatumassa.
Saman värinen vielä  :) Melko surkeassa kunnossa oli mutta löyty ehjänä kaikki osat mitä sattu puuttumaan. mm nuo tyylikkäät kromilistat helmoihin  8-)

Timppa

#17
Lainaa

Purkaamolla vierailtu ja tosiaan sielähän se oli maatumassa.
Saman värinen vielä  :) Melko surkeassa kunnossa oli mutta löyty ehjänä kaikki osat mitä sattu puuttumaan. mm nuo tyylikkäät kromilistat helmoihin  8-)

onneksi tuolla purkaamolla ei kovin useasti paalailla ainakaan näitä vanhempia :) hinnat tosin voipi olla korkeat mutta tinkiäkki pitää ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Timppa

mihin suuntaan meinaat rakennella tätä? suht alkuperäinen vai kustomi tai tuning? ja meinaakko pitää tekniikan alkuperäisenä? :) ja minkälaisella aikataululla liikenteeseen? :)

ja saako tuota rojektia käydä kattomas joskus? ku samalla kylällä asutaan ::)

ja suosittelen muuten kerhoon liittymistä ;) ainakin itse olen löytäny aikalailla kaikki osat tämän kerhonkautta nuihin projekteihin mitä allekirjoutuksessa näkyy :) ja paljon neuvoja/vinkkiä saanu muilta harrastajilta :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

vilukki

Toivottavasti ny kesäksi sais leimattua. Oikeestaan ei ole mitään erityisiä suunnitelmia paitsi tuon moottorin varmaan joutuu vaihtaan bensaan kun taitaa olla aika laiska tuo originaali. Käsittääkseni tähän voi tuon 2.8.n laittaa ilman sen suurempia muutoksia?

Timppa

LainaaToivottavasti ny kesäksi sais leimattua. Oikeestaan ei ole mitään erityisiä suunnitelmia paitsi tuon moottorin varmaan joutuu vaihtaan bensaan kun taitaa olla aika laiska tuo originaali. Käsittääkseni tähän voi tuon 2.8.n laittaa ilman sen suurempia muutoksia?

laiska? ei kai nyt sentäs ;D en ole tuollasella koneella varustettua isoa datsunia koskaan ajanu mutta luulisin että se on elämys ;D ;D itellä jos olis tuollanen niin ehkä pitäsin jonku aikaa dieselinä että sais fiilistellä mitä se meno on ollu siihen aikaan diesel datsunilla :P mut joo varmaan vaihtuis jossain vaihees L-sarja kutoseen ja automaattivaihteistolla varustettuna tietty ;)

saahan kai? sinne laittaa 2,8 koska nuitahan on valmistettu ko moottorilla mutta tulikos hyväksyttäviin maihin näitä tolla tekniikalla?  :-? mut onhan näitä 2,8 dieselille ainakin katsastettu että luulis bensanakin kelpaavan? :-?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

C 110 ratsuni

Heh,on kokemusta tollaisesta datsunista tiisselinä.Vois verrata lehmän ponkaisevan paksulumisesta ojasta 20:n pakasella ;D.
2,6:a hän on nuita on tehty niin ei varmaan ole mikään ropleema saada2.8:a luvaliseksi.Etujarruja voi joutua vaihtamaan isompaan ehkä.Tarvii jonkinverran kirja tutkimusta ja kontorille todiste paperia.
Täältä löytyis joutilas L2.4:n.
primera 2,0 sport -00

Timppa

LainaaHeh,on kokemusta tollaisesta datsunista tiisselinä.Vois verrata lehmän ponkaisevan paksulumisesta ojasta 20:n pakasella ;D.

aina vaan kuulostaan enemmän siltä että joskus ois pakko päästä kokeileen tuo "kiihtyvyys" itsekki ;D
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Laffi

Lainaa
2,6:a hän on nuita on tehty niin ei varmaan ole mikään ropleema saada2.8:a luvaliseksi.Etujarruja voi joutua vaihtamaan isompaan ehkä.Tarvii jonkinverran kirja tutkimusta ja kontorille todiste paperia.

Isokoneiset noista on ollu 2.8:lla syksystä 1977, jolloin L26 korvautui L28:lla.

Jarrut on kaikissa samat, satuloiden tyyppikoodi vaihtui facelifin yhteydessä.
Dieselissä on paksummat ja lyhyemmät jouset.

C 110 ratsuni

Selvä.Nytpähän tiijän tuonkin tulevaisuuden varalle  ;) :).
primera 2,0 sport -00

cedricfan

#25
Ja kerhossahan on ainakin yksi MA-statuksinen 280C-330 ::)
Ovat vaan täällä harvinaisia, kun diesel jylläsi ja 260Ceetä myytiin ylivuotisina.

LD28 ja 230-koppainenkin on toimiva yhdistelmä, täälläpäin yksi moinen ollut ajossa jo kauan.
Mutta se 220C, siinä ei tosiaan voi puhua vauhdin hurmasta...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Tatu K.

On semoista jenkki tyyliä ja kokis-pullo linjoja tässä 330 korissa. Hyvältä näyttää. Tulen kiinnostuksella seuraamaan tätä projektia.

Timppa

#27
riippuu tietenki palioko vuodessa ajaa tuollasella että kumpi kannattas paremmin diesel vai bensa ::)

tietty helppoa virittämistä jos laittaa LD28 kunnon turbolla,välijäähyllä ja laitetulla syöttöpumpulla ja on vetoja sen jälkeen ja vieläpä kohtuullisella kulutuksella :)

mutta bensa L28 ois taasen hiukan leuhkempi kruisailuun :P
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Drifter

Onneksi olkoon löydöksestä! Meinasitko minkä värin vetäistä pintaan, alkuperäisen? Onko alunperin ollut rattivaihteilla?
Datsun 220C -76

levis69

LainaaLoksun alapää menee sivuhelman päälle. Mätänee kun ahdas väli joka kerää paskaa ja joku hitsaa helmakotelosta ruostereikänä valumavesikanavan umpeen.
Onkos tossa vielä oven lukon sakarakappaleessa ne ohuet muoviset tai kumiset pehmusteet, joita ilman lukko nalkkaa...

Vähän offtopic.. saakohan noita lukkoon tulevia kumeja mistään.. iteltä uupuu takaovesta juuri tuo eikä mene ovi kunnolla kiinni! :'(