Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

RVS lisäaine

Aloittaja kassuliini, marraskuu 08, 2013, 19:18:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kassuliini

Onko kellään kokemuksia RVS lisäaineesta?
Esittelysivun mukaan korjaa moottorit, vaihteistot, ohjaustehostimet jne. En osaa laittaa tänne linkkiä tuosta sivusta, mutta quuglella löytyy. joku vihmerämpi kai osaa.

C 110 ratsuni

Sellaista ainetta ei ole olemassakaan etes unikuvissa joka korjaa mekainsia laitteita.Jos on jokin osa kulunut ei  sitä voi korjata muuten kuin vaihtamalla osa ehjään.Jos haluaa hetken lisäaikaa/huijata itteensä tai mikäli myy niin ostajaa.Laitaa vaan,saapahan tehä isomman remontin sen jälkeen.Öljykanavien puhdistukseen toimiva tökötti on kohtuu hyvä.Tahtoopa sen jälkeen rueta kuluttaan öljyä ja useasti alkaa kilinää kuulumaan,jakopäästa jos ketju ja ventiiln nostimet ovat väljiä kun ovat puhtaita.Syy,pahasti piettynyt konehan on kovinkin paljon ajettu jolloin on kulunut.
primera 2,0 sport -00


C 110 ratsuni

 :D :D,Hyvinhän se kesti,Miksihän ei esitelty alakerran laakereita ;D.Useassa jenkki öljyssä on vastaavia aineita valmiina(jussi tarkentanee jos jaksaa).Parafiini luikaste varsinkin on oikein hyvää öljyssä joo,mutta kun se pahus tahtoo kivettyä kamalaksi kököksi jokapaikkaan.Onhan muuten luja hakata irti.Itelläkin yksi ja useita nähty,esim. V koneen imusarja irti niin kattoa myöten täynnä kivettynyttä töhnää,nostimen tikut liikku juuruja juuri.Kone ei ollut kulunut juurikaan yhtään,hoonilla,mäntärenkaat ja laakerien vaihtu riitti.Pahus kun on ne valokuvat hävinneet.Auto oli -81 chevy STW jotta ajettukin varmaan oli kohtuu paljon.
primera 2,0 sport -00

BA

Puskurin juttuhan sai julkisen sanan neuvostolta isot moitteet.


Öljykorkki sinetöidään lähtiessä, moottoritiellä nokan kilahtaessa kaadetaan uudet RVS:t koneeseen, ja vasta haagassa muka avaan uudestaan sinetti. Ylen ohjelmassa maksettu mainos....  ;D

C 110 ratsuni

Juu.Sitten tollot ja mistää mitään tietämättömät ostaa näitä ja ajaa satatuhatta samoilla öljyillä tai mitä niistä on jäljellä ;D.Hah :D,oliskohan se sun ehjä rimulan ent kone tätä perua  :D :D.
primera 2,0 sport -00

BA

#6
Siinäkin oli vaan nokat, nostajat ja alakerran laakerit ottanu itseensä, männissä ei ole naarmuja ja sylintereissä näkyy hoonausjäljet.
Mutta sitä asfaltin kaltasta pikeä ei kyllä mistään RVS:stä synny, vaan silkasta vaihtamattomuudesta useamman vuoden ajalta.
Pitääkin ottaa muutama kuva näytille päivänvalossa...  ;D

cedricfan

LainaaUseassa jenkki öljyssä on vastaavia aineita valmiina(jussi tarkentanee jos jaksaa).Parafiini luikaste varsinkin on oikein hyvää öljyssä joo,mutta kun se pahus tahtoo kivettyä kamalaksi kököksi jokapaikkaan.

Etenkin kylmällä se parafiini on kirosana oli sitä sitten missä tahansa "juoksevassa" mukana. Periaatteessahan parafiinia erottuu aina kun raakaöljyä jalostetaan, eli kynttilät on pelkkä sivubisnis. Mutta jenkkitavarassa sitä on mukana lopputuotteessakin ja ainakaan minä en aio käyttää jenkkimineraaliöljyä. Varsinkin yhdistettyinä himpun verran ylipitkäksi venähtäneisiin vaihtoihin se on paras tapa rikkoa myllynsä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

C 110 ratsuni

Jep.Näitä jenkkimallin öljyjähän oli liekkö vieläkin myynnissä täällä.Oli paljon halvempaa kuin oikeat merkki öljyt.Ainakin mobilia ja gastrolia oli näitä,piti tarkkaan lukea purkinkyljestä missä oli purkitettu.
Huvitti suuresti kun kendalin edustaja kävi esitteleen tuotetta silloisella työpaikalla.Oli hieman eri ineet seassa kuin perinteisissä jenkkiöljyissä.Tuli kokeiltua kun oli remontti tarve koneessa edessä.Hyvin se toimi,öljynpaineetkin nousi lähes kilolla ja ulos vuodot väheni,laatikossa ja perässä toimi oikeesti hyvin kesällä.Talvipakkasella ei sitten paljon ollenkaa ellei esilämmittänyt kunnolla,silloin haarvoin kun talvella käytteli ja hieman liikutteli usa lahnaa.
primera 2,0 sport -00

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

ILVES-Joe

LainaaMikä on jenkkiöljy?

Olisikohan jenkkien markinoille tarkoitettuja öljyjä...?

Parkanon autovaruste myi aikoinaan itse maahantuomaansa Mobil Rally Formula 1 synteettistä öljyä joka oli tarkoitettu Meksikoon tai jotain mutta joutui muuttamaan purkkeihin PAV-OIL tarrat kun Mobilin maahantuoja puuttui asiaan kun kyseessä oli ihan eri öljy kuin Suomen markkinoille tarkoitettu.

Jenkkien tekemää(?) Kendall-tuotteita ainakin kovasti kisa-autoissa käytetään ja tuskin niin olisi jos se kovin huonoa olisi.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

C 110 ratsuni

Lainaa
Olisikohan jenkkien markinoille tarkoitettuja öljyjä...?

Parkanon autovaruste myi aikoinaan itse maahantuomaansa Mobil Rally Formula 1 synteettistä öljyä joka oli tarkoitettu Meksikoon tai jotain mutta joutui muuttamaan purkkeihin PAV-OIL tarrat kun Mobilin maahantuoja puuttui asiaan kun kyseessä oli ihan eri öljy kuin Suomen markkinoille tarkoitettu.

Jenkkien tekemää(?) Kendall-tuotteita ainakin kovasti kisa-autoissa käytetään ja tuskin niin olisi jos se kovin huonoa olisi.

Ei kendal huonoa ole,en tarkoittanut sitä.Tahtoo olla rakentteensa puolesta vain pakkasella kovin tahmeaa perässä ja autom.laatikossa alkumetreillä.Ja on sama ropleema paitkän ajan päästä kui muillakin jenkki öljyillä,tosin ei niin raju,että tupaa kovettumaan sisäpintuihin kökkäreiksi.
primera 2,0 sport -00

Ratsun140y

#12
mulle tyrkytettiin tuota samaa rvs tököttiä kesällä halvalla ja viime viikolla mä sen cherryyn kaadoin. nyt on rullattu toki vasta 200km, ja 300-400km käskettiin ohjeessa ajaa "totutusajoa". E16 koneella on jo kumminki noin 400tkm ajettu ettei ny korkialta putoa vaikka leipois.
saa nähdä, tuleeko kesälaitumille karanneet hevoset takaasin talliin, loppuuko pölläyttely yli 7000rpm, täyttääkö rvs veroilmoituksenkin ja viekö roskatkin ulos...  ;D

/oon nyt käyttäny muutenkin kesät talvet tallista löytynyttä uuttawanhaa 20w-50 siirappia ja käymään ainakin on lähteny viime talvenakin ilman lohkolämppäriä, nyt ajattelin koittaa öljynvaihdon yhteydes oikeen teboilin 15w40...

Sunny 140y B310 4d 1979& Datsun-Nissan king cab 2wd-1986&Lancer 2.0sedan 2007& Lancer 2.0 1977&Toyota Corolla ke36 1978

gsm: 0400-159725

Alppu

#13
Lainaa
/oon nyt käyttäny muutenkin kesät talvet tallista löytynyttä uuttawanhaa 20w-50 siirappia ja käymään ainakin on lähteny viime talvenakin ilman lohkolämppäriä, nyt ajattelin koittaa öljynvaihdon yhteydes oikeen teboilin 15w40...

Elä ny perseile, laita ny ees TB 5W-40 Gold talveksi...

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

Ja viime "talvena" jäi ne pakkasetkin väliin ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

cedricfan

#15
LainaaJenkkien tekemää(?) Kendall-tuotteita ainakin kovasti kisa-autoissa käytetään ja tuskin niin olisi jos se kovin huonoa olisi.

Pitkiäkö on vaihtovälit ja paljonko pakkasstartteja niissä ;D

Eli öljy itsessään ei ole huonoa, ei suinkaan, vaan se, että se ei sovi meidän talvioloihimme, eikä siihen, että autolla ajetaan ns maailman tappiin, edes normaaleilla vaihtoväleillä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

C 110 ratsuni

Mainittakkot vielä.Pahinvirvhehän tehdää kun auto on saatu usasta suomeen,luonnolisesti vaihdetaan öljyt sun muut liemet,pläjäytetää sisään kunnolla pesevät öljyt niin johan alkaa hiljalleen irtoamaan öljytilasta sitä kivettynyttä möhnää ja mitä siitä seuraa kun tukkii ekana suodattimen ja laakeri öljykanavat sun muut paikat.Räks pokshan sieltä kuuluu jossain vaiheessa.
primera 2,0 sport -00

Ratsun140y

Lainaa

Elä ny perseile, laita ny ees TB 5W-40 Gold talveksi...


ei viittisi, ei ne kumminkaan pysyisi...  ;)
Sunny 140y B310 4d 1979& Datsun-Nissan king cab 2wd-1986&Lancer 2.0sedan 2007& Lancer 2.0 1977&Toyota Corolla ke36 1978

gsm: 0400-159725

Alppu

LainaaMainittakkot vielä.Pahinvirvhehän tehdää kun auto on saatu usasta suomeen,luonnolisesti vaihdetaan öljyt sun muut liemet,pläjäytetää sisään kunnolla pesevät öljyt niin johan alkaa hiljalleen irtoamaan öljytilasta sitä kivettynyttä möhnää ja mitä siitä seuraa kun tukkii ekana suodattimen ja laakeri öljykanavat sun muut paikat.Räks pokshan sieltä kuuluu jossain vaiheessa.

Tiedät jollekin näin käyneen?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

Mulla riitti Rotkessa jo se kuonan kerääntyminenkin konetuhoon. Puukolla veistelin venakopan alta pikeä kun vaihdoin siihen tiipparin, edellisen ns rakennussarjan tilalle. Kumman huonosti pitää korkkitiiviste, joka koostuu muutaman sentin mittaisista palasista ;D
No se pirssi vaihtui nopsaan trokarilla toiseen miinaan, kun öp-valo paloi tyhjäkäynnillä, vaikka koneessa oli enemmän STPeen polymeeriliisteriä kuin öljyä. Taisi kerrankin trokari joutua kusetetuksi enemmän kuin itse kusettaa. Eikä jäänyt suomalaisen uuden ostajan vahingoksi, vaan Igor & Ivan sen loppusijoitti. Kunhan trokari oli ensin korvannut kuluja, kun veivi tuli lohkon kyljestä kurkkaamaan.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

take

Lainaa

ei viittisi, ei ne kumminkaan pysyisi...  ;)
Jaa, ehjiä E-koneita kun lojuu joka romuäijän nurkissa niin en kyllä viitsis moisen öljypolttimen kanssa teutaroida hetkeäkään. Yhden E13 koneen lopetin 20W-50 tervalla. Hyvin lähti kyllä käyntiin talvellakin, mutta seuraavana kesänä ei meinannut jaksaa enää mäkeä ylös 5hlö kuormalla. Hävisi ne loputkin puristukset kun ei öljy kiertänyt ensimmäiseen 10 minuuttiin.

C 110 ratsuni

Lainaa

Tiedät jollekin näin käyneen?



Voi vaikka kuina monelle.Itellä ei ehtinyt kajahtaa kun tuli talvi sopivasti niin sai rempata koko myllyn.Lähes ämpärillinen lähti kökköä koneensisältä.Varsinkin näitä varkku jenkkejä tuli -80 -90 luvulla usiampi tuhat jenkeistä tänne ja lähes kaikissa oli sama homma,ennemin tai myöhemmin.Kannataa lueskella tuota overdriveriä vaikka ihan mielenkiinnosta ja osaksi oppimis mielessä,siellä on asiaa.Aututhan ovat vain autoja vaikka ovat isompikokoisia,samanlaiset osat niissäkin on joten sama viat.
primera 2,0 sport -00

nissan-man

Lainaa

Tiedät jollekin näin käyneen?


Tiedän minäkin.... Eräs jenkkiharrastelija sanoi että ei missään nimessä mitään synteettistä öljyä koneeseen..
P10 GA16DS

Alppu

No suhteellisen puhtaaseen moottoriin tai putsattuun sitten varmaan kannattaa käyttää vain niitä täyssynteettisiä, ettei sitä tervaa muodostuisi?

Varmaan lyhyemmillä vaihtoväleillä mineraalillakaan ei sellaista muodostu??


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

Lainaa
Tiedän minäkin.... Eräs jenkkiharrastelija sanoi että ei missään nimessä mitään synteettistä öljyä koneeseen..
Aika vähän kaveri kuitenkaan tiesi öljyistä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

cedricfan

No mineraalilla on huonommat puhdistusominaisuudet kuin PAO-pohjaisella synteettisellä, eli lyhyempi (luonnollisestikin jo kestävyyden takia) vaihtoväli ei riitä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Totenkopf

Nyt on ollut Primerassa 300km toisen käsittelyn litkut sisässä. Ensimmäisen vaiheen tein 5500km ajettuihin öljyihin (Shell Helix Ultra 5W-40) ja toiseen vaiheeseen hankin halvimmat synteettiset kurat mitä löysin tähän hätään (Teboil Gold S 5W-40 16€ Tokmannista).

Ai miksikö? No miksipäs ei. Senverta kovaa keskustelua on herättänyt tämä litku vuosien saatossa, että koin suorastaan pakonomaista tarvetta päästä kokeilemaan. Osa väittää aineen tehneen ihmeitä ja osa sitten kertoo koko jutun olevan vuosituhannen huijaus. Mistään en ole kuitenkaan lukenut aineen aiheuttaneen moottori rikkoa. Jos kuitenkin kiertokanki päättää tulla haukkaamaan raitista ilmaa, niin sitten nostetaan uutta myllyä keulalle.

Tähän asti olen havainnut seuraavaa:

-Käytin moottorissa viime öljynvaihdon yhteydessä Forten Motor Flushia ja erilliset huuhteluöljyt, silti siitä irtosi paskaa aika paljon ensimmäisen RVS- käsittelyn jälkeen.
-Moottori käy tasaisemmin ja hiljaisemmin. Ennen koko käsittelyn aloittamista en esim. kuullut suuttimien ääntä moottorin käydessä. Myös käynnistyksessä ominainen ketjun rääkäisy on vaimentunut. Samalla myös itse ketjun ääni on vaimentunut lähes olemattomaksi. (Tiedän kyllä miltä uusi ketju kuullostaa, sekä myös räjähtämispisteessä oleva).
-Moottorin värinä on vähentynyt todella paljon.
-Vääntöä tuntuu löytyvän laajemmalta alueelta. Tämä tietysti perstuntumalta, mutta lähtötilanne on kuitenkin tuoreessa muistissa.
-Kone pyörii startilla paljon rivakammin.
-Öljyn täyttöaukosta katsottuna imunokkaan on ilmestynyt jotain siniharmaata ainetta. Tämä ei ole kulumaa, sillä tämän alueen reunoilla näkyy vielä alkuperäistä pintaa. Lienee sitten sitä kuuluisaa "Tribokeraamia" tjsp.
-Olen vajaat 84 euroa köyhempi. (RVS, eikä mikään muukaan ulkopuolinen taho ei ole osallistunut rahallisesti kyseiseen operaatioon.)

Minusta aika hyvin aineelta jota on verrattu hiomatahnaan ja lumelääkkeeseen...



Puristukset ajattelin mittailla vasta sitten kun viimeisimmästä käsittelystä on kulunut noin 1600km. Tällöin pitäisi ohjeiden mukaan olla käsittelyn kutakuinkin valmis. Lähtötilanne oli kuitenkin seuraava:

1. 12,75 kg/cm2
2. 12,6 kg/cm2
3. 12,9 kg/cm2
4. 13 kg/cm2

Service manualin mukaan standardi olisi SR20DE:lle 13kg/cm2, joten ei nuo nyt niin persiistä ole vielä, enkä odota mitään dramaattisia muutoksia, ainakaan ylöspäin.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

Totenkopf

Olin malttamaton ja mittailin äsken puristukset. Käsittelyn toisen vaiheen aloittamisesta on kulunut nyt 760km.

1. 13,25 kg/cm2
2. 13.25 kg/cm2
3. 13,25 kg/cm2
4. 13.5 kg/cm2

Lähtötilannehan oli seuraavanlainen:

1. 12,75 kg/cm2
2. 12,6 kg/cm2
3. 12,9 kg/cm2
4. 13 kg/cm2

Eli nousua on tapahtunut seuraavanlaisesti:

1. 0,5 kg/cm2 ja 3,9%
2. 0,65 kg/cm2 ja 5,1%
3. 0,35 kg/cm2 ja 2,7%
4. 0,5 kg/cm2 ja 3,8%

Mittausolosuhteet olivat kutakuinkin samat kummallakin kerralla, nyt tosin oli hieman valoisampaa. Kaikenkaikkiaan olen erittäin vakuuttunut ja alan ehkä jo ihan oikeasti uskoa tähän aineeseen. Raportoidaan lisää sitten kun alkaa seuraava öljynvaihto lähestyä. Ajattelin antaa noiden aineiden olla siihen asti sisuksissa kun ne kerran saavat olla. Polttoaineen kulutuksesta en sano vieläkään mitään, ei pysty oikein tarkkaa määrää sanomaan kun ajon laatu vaihtelee kovin.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

AkiH

Mitenkäs tämä projekti on sujunut?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Totenkopf

Lainaus käyttäjältä: AkiH - huhtikuu 25, 2016, 08:30:52
Mitenkäs tämä projekti on sujunut?

Kieltämättä ihan hyvin. Kilometrejä on nyt käsittelyn aloittamisesta vajaa 7000 takana. Mittailin tuossa viimeviikolla paineita ja tulokset olivat seuraavanlaiset:

1. 13,5 kg/cm2
2. 13.5 kg/cm2
3. 13,6 kg/cm2
4. 13.5 kg/cm2

Eli hyvinkin tasaiset lukemat. Öljyt olisi tarkoitus vaihtaa tuossa ensiviikon tietämillä, jahka heitän yhden pitemmän reissun ensin. Kulutuksesta osaan sajoa matka-ajossa tämän jälkeen paremmin. Kuitenkin 15km suuntaansa päivittäin moottoritietä ja kaupunki ajoa kohtuu raskaalla kaasujalalla keskikulutus huitelee siinä karvan yli kahdeksan litran. Aiemmin ei kyllä päässyt vastaaviin lukemiin.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)