Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan Sunny 89 LX ratin korkeudensäätö?

Aloittaja Virpi, marraskuu 06, 2013, 21:57:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Virpi

Hei, osaisiko joku neuvoa? Harkitsen yllämainitun auton hankkimista.

Itse mahdun kuskin paikalle oikeinkin hyvin, mutta pitempijalkainen perheenjäsen saa ratin jaloilleen. Auton ohjekirjan mukaan rattia pitäisi voida hieman säätää, mutta ohjekirjan neuvomassa kohdassa ei löytynyt asianomaista painiketta.

Nyt mietin, onko siellä koskaan painiketta ollutkaan, vai onkohan se katkennut tmv. ja onko mitään tehtävissä, jotta pitkäkoipisempikin mahtuisi ajamaan. Pari kolme senttiäkin tekisi jo terää :)

Kiitos etukäteen, jos joku osaa neuvoa.

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Muistaakseni LX mallissa ei ole kyseistä ominaisuutta..
P10 GA16DS

AkiH

Kyseistä varustetta ei valitettavasti ole ollut saatavana (ainakaan Suomessa) LX-varustelutason Sunnyihin. Vakiona se on ollut SLX- ja GTi-malleissa. Käyttöohjekirjassa se on esitelty siksi, että sama kirja on sujautettu kaikkien autojen hanskalokeroihin varusteista riippumatta.

Periaatteessa autoon voisi saada sen korkeussäädettävän rattipylvään, jos sellaisen purkaa jostain SLX-varustelulla olevasta Sunnysta. Vaatii hieman askartelua, mutta on tehtävissä.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Alppu

Joo, katoin väärin SLX kohdasta...  :(

Melkoinen karvalakki malli lie..

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Virpi

Kiitos ystävällisestä ja nopeasta avusta! Ei se sitten ihme ole, ettei sitä nappia löytynyt.

Tuli vielä mieleen, kun se auton oma rattihan on aika iso, niin auttaiskohan, jos vaihtaisi sen vähän pienempään? Tai sitten jalkoja lyhyemmäksi, tai uudenlainen ajotyyli ;)

Turha kai mainitakaan, että olen ihan käsi autoasioissa, mutta hienoo kun on tämmöisiä avuliaita ja asiantuntevia yhteisöjä.

Lerssinen

Rattiahan voi toki pienentää ja monesti irroittamalla rattimuovit näkee sen kiinnityksen kahdella pultilla, siellä voi olla välikkeet (rikkoja tms) joita poistamalla voi hieman asentoa säätää.. Toki jos ei tiiä mitä tekee niin ei kannate ratin kiinnityksiä pulttailla irti ja takaisin ettei tule liikenteessä hasarditilanteita  :D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Virpi

Hyvin meni koeajo, eikä ratin korkeus yllättäen tuottanutkaan ongelmia ajossa! Mukavalta tuntui ajaa. Kai sitä pitää alkaa kauppoja hieromaan :)

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Virpi

Ei toi päällisin puolin vaikuta laholta laisinkaan, luulen että se on ollut semmoisella omistajalla kuin vaarini, että autoa pidetään tosi nätisti, pestään ja vahataan lauantaisin. Auto raasu ei nyt kyllä pääse ollenkaan niin hyvään kotiin.

Mutta jos on joku ihan erityinen paikka mitä kannattaisi katsoa, niin kertokaa ihmeessä. Siis semmoinen minkä pystyy tsekkaamaan rupeamatta aukomaan muuta kuin konepellin kannen..

AkiH

Helmoja kannattaa tarkistella, samoin takaiskaritorneja. Voi katsella ulkoa päin pyöränkotelon kautta tunnustelemalla ja jos on verhoilemattomalla takakontilla, niin sisältäkin voi katsella.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Virpi

Helmojen päälle ymmärrän  ;) Ne on tosi siistit eikä vaikuta että olis uudelleen maalattu. Takaluukussa on talvirenkaat ja on verhoilematon, mutta kyllä siellä syvällä takaoikealla ja -vasemmalla ruostetta varmaan on, kun näkyi tummempana. Tarkempaan syyniin siis. Kiitos.

Mies

LainaaEi toi päällisin puolin vaikuta laholta laisinkaan, luulen että se on ollut semmoisella omistajalla kuin vaarini, että autoa pidetään tosi nätisti, pestään ja vahataan lauantaisin. Auto raasu ei nyt kyllä pääse ollenkaan niin hyvään kotiin.

Mutta jos on joku ihan erityinen paikka mitä kannattaisi katsoa, niin kertokaa ihmeessä. Siis semmoinen minkä pystyy tsekkaamaan rupeamatta aukomaan muuta kuin konepellin kannen..


Päällepäin auto saattaa olla hyvin hoidettu mutta pohjasta täysin mätä, näitä on paljon nähty :)

Eli kannattaa alta tutkia myös, veivaa vaikka sitten auton tunkilla vähän ylös ja vilkaisee/laittaa jonkun sieltä katsomaan.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Alppu

Lainaa
Eli kannattaa alta tutkia myös, veivaa vaikka sitten auton tunkilla vähän ylös ja vilkaisee/laittaa jonkun sieltä katsomaan.

Kannattaa kattoa vähän mistä tunkkaa ettei mene tunkki helmasta läpi.  :D

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cvan

#14
ei siellä kannata alkaa kontaamaan jos on leimassa niin ei se aivan loppu voi olla ;D itte ostin samalaisen -90 slx:n yhen kuvan perustella ja olen ihan tyytyväinen käytin tossa konttorilla kun vähän viksailin ja ajoaikaa tuli 29.01.2015 asti ja auto maksoi 170e kaksilla renkailla oli siinä kansi irti ja kiero mutta 50e riitti kaikeen kunnostukseen ja tuli siisti käyttö auto  nyt ajettu 4 tuhatta km eikä mitään vikaa  tossa kuvia kun ei muutakaan keksinyt http://www.nettiauto.com/nissan/sunny/6047403

Tero-75

Lainaaei siellä kannata alkaa kontaamaan jos on leimassa niin ei se aivan loppu voi olla ;D itte ostin samalaisen -90 slx:n yhen kuvan perustella ja olen ihan tyytyväinen käytin tossa konttorilla kun vähän viksailin ja ajoaikaa tuli 29.01.2015 asti ja auto maksoi 170e kaksilla renkailla oli siinä kansi irti ja kiero mutta 50e riitti kaikeen kunnostukseen ja tuli siisti käyttö auto  nyt ajettu 4 tuhatta km eikä mitään vikaa  tossa kuvia kun ei muutakaan keksinyt http://www.nettiauto.com/nissan/sunny/6047403
Se että autossa on leima ei ole mikään tae siitä että se on  kaikin puolin kunnossa, minultakin on joskus muinainen Suomen Autokatsastus Oy ostanut yhden auton pois kun takatukivarsi meinasi tippua vaikka oli juuri leimattu.
Sinulla on muuten eksynyt tuohon hintapyyntiin yksi nolla liikaa ::)
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Alppu

Lainaaei siellä kannata alkaa kontaamaan jos on leimassa niin ei se aivan loppu voi olla ;D itte ostin samalaisen -90 slx:n yhen kuvan perustella ja olen ihan tyytyväinen käytin tossa konttorilla kun vähän viksailin ja ajoaikaa tuli 29.01.2015 asti ja auto maksoi 170e kaksilla renkailla oli siinä kansi irti ja kiero mutta 50e riitti kaikeen kunnostukseen ja tuli siisti käyttö auto  nyt ajettu 4 tuhatta km eikä mitään vikaa  tossa kuvia kun ei muutakaan keksinyt http://www.nettiauto.com/nissan/sunny/6047403

2000€ ?!

;D


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Mies

Lainaaei siellä kannata alkaa kontaamaan jos on leimassa niin ei se aivan loppu voi olla ;D itte ostin samalaisen -90 slx:n yhen kuvan perustella ja olen ihan tyytyväinen käytin tossa konttorilla kun vähän viksailin ja ajoaikaa tuli 29.01.2015 asti ja auto maksoi 170e kaksilla renkailla oli siinä kansi irti ja kiero mutta 50e riitti kaikeen kunnostukseen ja tuli siisti käyttö auto  nyt ajettu 4 tuhatta km eikä mitään vikaa  tossa kuvia kun ei muutakaan keksinyt http://www.nettiauto.com/nissan/sunny/6047403


Kyllä se vaan voi olla, leima ei ole laadun tae  ::)
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

cvan

Lainaa
Se että autossa on leima ei ole mikään tae siitä että se on  kaikin puolin kunnossa, minultakin on joskus muinainen Suomen Autokatsastus Oy ostanut yhden auton pois kun takatukivarsi meinasi tippua vaikka oli juuri leimattu.
Sinulla on muuten eksynyt tuohon hintapyyntiin yksi nolla liikaa ::)
kyllä meillä päin katsastettu auto on yleensä kunossa.vai onko nämä foorumien "asiantuntijat"niitä ainuita jotka autoista jotain tietää?ja jos käytettyä vanhaa ostaa ja sen pitää olla kuin uusi silloin pitää mennä vaikka pörhölle ja ostaa uus.i tossa mun autossa on hinta siksi toi kun sitä tarvitaan itse elikkä en sitä myy kuin tuolla  ;D-

Alppu

Lainaa
kyllä meillä päin katsastettu auto on yleensä kunossa.vai onko nämä foorumien "asiantuntijat"niitä ainuita jotka autoista jotain tietää?ja jos käytettyä vanhaa ostaa ja sen pitää olla kuin uusi silloin pitää mennä vaikka pörhölle ja ostaa uus.i tossa mun autossa on hinta siksi toi kun sitä tarvitaan itse elikkä en sitä myy kuin tuolla  ;D-

Mun "ruosteeton" N15 ees ole tuon arvoinen..  ;D

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cvan

Lainaa

Mun "ruosteeton" N15 ees ole tuon arvoinen..  ;D

ei tuollakaan ole arvoa kuin muutama satku mutta käyttoarvo on paljon isompi kun pitää olla lämmin ja varma auto talveksi työmatka ajoihin :D

Jylppy

Ja sitten loppuu hintaväännöt tähän. Jokainen saa vapaasti hinnoitella omansa, ja mahdolliset tinkimiset ja hinnasta valittamiset käydään myyjän ja ostajan kesken henk.koht. tasolla.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

cvan

#22
eipä tässä hintaa ole väänetty laitoin vain nettiautoon että voi näytää kuvaa :D ja hinta semmoinen että kukaan ei osta ;D.virpille et osta se auto jos se sua mielytää ,uusihan se ei ole eli kaikki viat tulee samaan hintaan ;)

Tero-75

Lainaa
kyllä meillä päin katsastettu auto on yleensä kunossa.vai onko nämä foorumien "asiantuntijat"niitä ainuita jotka autoista jotain tietää?ja jos käytettyä vanhaa ostaa ja sen pitää olla kuin uusi silloin pitää mennä vaikka pörhölle ja ostaa uus.i tossa mun autossa on hinta siksi toi kun sitä tarvitaan itse elikkä en sitä myy kuin tuolla  ;D-
Kyllähän sen yleensä pitäisikin olla kunnossa, mutta katsastusinssitkin ovat vain ihmisiä. Inssiltä voi jäädä jotain huomaamatta, auton omistaja on saattanut tarkoituksella peitellä ruoste- tms vaurioita tuoreella massalla tai jollain purkkapatentilla. Tai kuten minun tapauksessani, katsastusmies oli autoa näyttämässä käyneen perhetuttu (tapauksen seurauksena kyseinen inssi taisi saada virallisen varoituksen, ja Suomen Autokatsastus Oy osti auton minulta pois 500mk kalliimmalla hinnalla kuin mitä itse olin autosta juuri maksanut).

Tällaisesta tapauksesta kirjoitettiin jopa Tuulilasilehden Kuukauden shokkina numero 415: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=6733

Forumin "asiantuntijat" eivät todellakaan ole ainoita jotka autoista tietää, mutta täällä muutaman vuoden pyörineenä on tutustunut moniin vakavasti otettaviin autoalan harrastajiin ja ammattilaisiin, ja tässä porukassa on myös laajaa tietämystä erilaista kokemuksista aiheeseen liittyen.
Forumilaisiin kuuluu paitsi eritasoisia harrastajia, myös ammattitaitoisia autokorjaajia, autokorjaamoyrittäjiä sekä mm. erään suuren suomalaisen autovaraosamyymäläketjun sisäänostaja sekä takuuasioista vastaavat henkilöt.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

micramies

Lainaaeipä tässä hintaa ole väänetty laitoin vain nettiautoon että voi näytää kuvaa :D ja hinta semmoinen että kukaan ei osta ;D.virpille et osta se auto jos se sua mielytää ,uusihan se ei ole eli kaikki viat tulee samaan hintaan ;)

Miksi käyttää nettiautoa kun kuvan voi liittää helpomminkin ;)
http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1241894426
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

cvan

#25
Lainaa

Miksi käyttää nettiautoa kun kuvan voi liittää helpomminkin ;)
http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1241894426
nettiautoon kun laitaa nii saa kaupan pälle mahtavat ;D ;D ;D tuo ylistaron juttu on ikävä mutta onneksi harvinainen ja siinä oli monta syytä kun kävi noin,itsekin olen harrastanut autojen kanssa yli 40v luulen jotain tietäväni.ei nyt kuitenkaan vedetä herneitä nenään, kyllä se valtiovalta meitä muistaa kiusata :'(

Alppu

#26
Lainaa
nettiautoon kun laitaa nii saa kaupan pälle mahtavat ;D ;D ;D tuo ylistaron juttu on ikävä mutta onneksi harvinainen ja siinä oli monta syytä kun kävi noin,itsekin olen harrastanut autojen kanssa yli 40v luulen jotain tietäväni.ei nyt kuitenkaan vedetä herneitä nenään, kyllä se valtiovalta meitä muistaa kiusata :'(

Tuossa jutussa itseäni ihmetyttää ettei takaluukussa istuneita syyllistetä mitenkään.. ?

Siellä istuminen on vaarallista, tyhmää (olisi ollut vielä toisessa autossa tilaa) ja laitonta.

Nyt sitten kävi näin.


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Virpi

Kaupat on tehty :) Tuntuu oikein hyvältä ratkaisulta, ainakin vielä ;)

Tuossa kävi naapurinkin mies sitä katsomassa ja kehui siistiksi. Ohjekirjakansiosta löytyi huoltovihkonen, ja siihen on tehty alusta asti joka ikinen huolto, mitä kuvitella saattaa. Hyvänä on pappa autoaan pitänyt.

Kiitos kaikille neuvoja antaneille!

Sellaista vielä kysyisin, että mikähän noista nettiautokaupoista olisi paras ja/tai suosituin paikka alkaa myydä vanhaa autoa (Opel) pois? Ei ole aiempaa kokemusta tästäkään.

AkiH

Nettiauto.com taitaa olla tällä hetkellä suosituin, Tori.fi:n kauttakin voi kokeilla.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83