Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

KingCap D21 2.5D 4x4 viat ja heikot kohdat

Aloittaja Ekomies, elokuu 22, 2008, 18:42:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ekomies

Oisin maanantaina menossa otsikon mukaista (vm. 1990, ajettu n. puoli miljoonaa) kikotinta ostomielellä katsomaan.
Onko arvon palstatovereilla jotain kommenttia ja mieltä siitä mitä utosta pitäisi erityisesti katsoa, siis niiden tavallisten (ruoste, kolinat, öljyvuodot yms.) lisäksi? JOtain piilossa olevia kriittisiä ruostekohtia? Joku mekaaninen vimpula joka tuppaa klappaamaan? Kaikki apu on tarpeen, kiitos jo etukäteen  8-)

Tosin taitaa olla huono hetki kysellä moisia kun kaikki on Säkylässä  ;)
Nissan Maxima QX 3.0 2004

Lerssinen

Ei kaikki D21 harrastajat oo  ;D

-Vaihdelaatikko (vitonen tippuu päältä, laakerit kahisee = liika vähän ja harvoin vaihdettu äljyjä)
-SD koneessa muutama pieni ja mutkainen vesiletku siellä ruiskupumpun tykönä, lauetessaan koneen surma
-Syylärin alla siellä muovilipan(jos on tallella) alla menevä "palkki" on jotain perus nissani 0.005 millistä peltiä, se kun lahoaa päistä irti niin syyläri tippuu
-Takimmainen runkopalkkien väliaisa pehmii ensimmäisenä


Tuossa jottain, kysy lissää jos kiinnostaa  :D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Ekomies

#2
No kysytään  ;D
Onko mielestäsi 1500e liikaa otsikonmukaisesta kulkineesta, on katsastettu alkukesästä, kuvissa näyttäisi olevan pientä pintakukkaa mutta muuten melko ryhdikkään oloinen laitos? Olettaen siis että nuo mainitsemasi kohdat ovat kunnossa  ;)

Mikäs tuossa laatikossa sitten olisi sellainen passeli öljyjenvaihtoväli?  :P

e: ja mikä muuten tuossa kinkkarissa on vakiorengaskoko? :-?
Nissan Maxima QX 3.0 2004

Lerssinen

#3
Mahtaa olla tuossa kamppeessa  "16... Jako oli joki 6 x 139.7 tjsp

1500 ei ole liikaa, kuulostaa jopa halvalta nelikoksi  :o Liekkö jotain hämminkiä sitten kun noista kummiskin tahdotaan kuuttakin tonnia..

Pientä pintakukkaa.. MUAHHAHHAAA  ;D ja se siitä..

Vuosittain kannattais lootaan ööt vaihtaa, jos se vielä sillä pelastuisi.. Vitosella ei perus nismotyyliin saa vedättää kärryä metriäkään ym..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Ekomies

Kaippa siinä jotain pientä hämminkiä on, kun mainoslause on "jos etit hyvää ja ruosteetonta älä soita!!"  ;D
Mutta jos nyt edes kohtuukuntoinen olisi  :P
Kaippa tuota uskaltaa ainakin katsomassa käydä tuossa n. sadan kilsan päässä 8-) Sittenhän sen näkee mitä jää kouraan.

Onkin nähtävästi maalattu tässä jossain välissä, kun on toisessa kuvassa aivan eri värinen kuin toisessa  ;D




Täytynee varmistaa että ruosteet on hiottu pois  ;)
Nissan Maxima QX 3.0 2004

Lerssinen

#5
Höhm... Nyt jos suoraan saan sanoa niin tuollainen lavan kylki D21:Sessa on ollut oikean hionnan jälkeen lähinnä raastinrautaa muistuttava...  :-[

Mutta toivotaan ettei ihan cacca olis ollu, huono sanoa mutta mattavihreä on helvetin komee väri ja helppo korjata  ;D

Farmikatteen voit sitten myyä mulle jos et tartte..

Niin joo, yksi hyvä pikatarkastin on lavan ja hytin väli ja tuo kylkipokkaus, jos ne kovin eroilee toisistaan ja tai hytin ja lavan rako on erikokoinen ylhäältä ja alhaalta niin  :o
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Ekomies

Noh, mulle on ulkonäköasiat melko yhdentekeviä, kunhan tuo nyt ois teknisesti edes kertaallisessa kunnossa niin riittää  :P
Tuota lootaa pitää tarkastella kyl tarkemmin sit kun päässee maanantaina kokeilemaan...
Nissan Maxima QX 3.0 2004

Lerssinen

Näkyy olevan automaattinapalukot, katsos kanssa että ne toimii eivätkä jää päälle.. Tosin ne melko usein saa Pura/putsaa/rasvaa/kasaa metodilla toimimaan jos osaa kyseisen homman tehdä.. Manuaaliset parempia!!

Kaveri ajamaan ja korva vaihekeppiin, niin tyhmältä kuin se kuulostaa niin sillä kuulee häröääniä  :o
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Tare

Eikö vm:ssa -90 ole TD-kone ja siinä ei ole tuollaista letkua lohkosta kanteen, mutta siinä on alumiininen kansi yläpuolisella nokalla, joillakin on ollut ongelmia noiden kansien kestävyyden suhteen vaan samahan se on kaikille, ilman kunnollista ja ajallaan tehtyä huoltoa saa vain harmit kasattua pickkari-ressukan päälle. Kun tarkistaa ajallaan muutakin kuin polttoaineen määrän säästyy tulevaisuudessa monelta harmilta. Muut ongelmakohdat tuossa yläpuolisessa kirjoitelmassa tais jo tullakin. :-/
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Lerssinen

Mietin itekkin että se mahtaa olla TD kone (ei tarkota siis turbodaisselia)..

Alumiinikansi  :P
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Ekomies

Näillä eväillä onkin helpompi tarkkailla mitä on tarjolla, kiitosta paljon  :)
Maanantaina ois tarkoitus mennä mulkoilemaan  8-)
Nissan Maxima QX 3.0 2004

Lerssinen

Taidan maalata oman kamppeeni mattavihreäksi kunhan se tuosta vielä vähäsen rupsahtaa, on se sen verran komia väri ja siihen vielä lisäksi nuo romivanteet  8-)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

bellett

Mitenkä tuos mahto käydä,karahtiko kaupanteko kiville tai täs tapauksessa kannolle,kun alkuinto laantui kokonaan?Itsekin just etsimässä vastaavaa veturia..vetolaitteen kaveriksi,painotus sanalle h-a,ei maasturi,käyttömaksuverot kun nykyjään vanhoissa menee painon mukaan.Niin tollanen oli samoissa h.luokissa tori-sivulla,jos satakunnassa päin tutkain muilla päällä..
Kattovajaa Sunny twincam 1.6,´93(romunkerääjän laittomast tuhoama!)
Projektit:,Sunny82,.b11.(105tkm!)Primera97.2.0hb,
Sunny86 coupe 1.5,Sunny83 1.5,(+´85 R.I.P.)
Osia80 cherry120a., Käyttis:Prim.stw,0

JohnWayne

LainaaMitenkä tuos mahto käydä,karahtiko kaupanteko kiville tai täs tapauksessa kannolle,kun alkuinto laantui kokonaan?Itsekin just etsimässä vastaavaa veturia..vetolaitteen kaveriksi,painotus sanalle h-a,ei maasturi,käyttömaksuverot kun nykyjään vanhoissa menee painon mukaan.Niin tollanen oli samoissa h.luokissa tori-sivulla,jos satakunnassa päin tutkain muilla päällä..

Katso toi http://www.nettiauto.com/nissan/pickup/6036405  Ei Satakunnassa mutta ei toivottoman kaukana Raumalta. Kuten ilmoituksesta huomaat on autossa tekemistä. Iskarit on tulon päällä Ruotsin Matilta ja hitsaukset hoituu kuntoon määräaikaan mennessä. Kun viat on korjattu hinta pompsahtaa jonkun satkun ylöspäin.

Auto seisoi melkein katsastamattomana vouden kun mulla ei ollut sille käyttöä. Sain pari viikkoa sitten päähänpiston ja käytin koslaa konttorilla. Leima heltisi heti. Mulla ei ole autolle edellenkään käyttöä joten sen vuoksi se on myytävänä.