Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Tuukan turpo rojekti

Aloittaja t.eskola, kesäkuu 14, 2007, 23:08:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne80

Toyota corolla stw -06 & Micra super s - 91

t.eskola

Hyviltähän nuo golf I kaaret näyttävät  :) Tosin itse pidän enemmän alkuperäisistä muodoista, mutta ei auta itku markkinoilla  :D Pitänee lähteä jostain tuollaiset handlaamaan...
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

t.eskola

#32
Tämän hetkinen suunnitelma on käyttää etuvedon pakosarjaa, johon turpo tulee kiinni putkilla. Etuvedon sarjaa, koska siinä pakoputken lähtö ei mene niin kauas 'taakse'.

Jokunen aika sitten foorumilla joku hämmästeli että kävisiköhän amatsonin pakosarja A-koneeseen. En  pysty enää löytämään topiccia. Siinä oli puhetta jostain toisestakin pakosarjasta.

Joku kommentoi että amatsonin pakosarjahan sojottaisi ihan väärään suuntaan takavedon kannalta. Mutta turpon asentamisen kannalta tuo sopisi, koska juurikin 'etupäässä' on tilaa tuolle turpolle. On kellään enempää tietoa asiasta? Tai amatsonin pakosarjaa  ::)
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

Tonde79

LainaaTai amatsonin pakosarjaa  ::)
joo B18 koneen pakosarja löytyis hetikin :o
Chrysler Grand Voyager 3.3 -00 ja muutama muu :D

t.eskola

No miltäs se näyttää? :D Sopisko A12 motin kylkeen? ::)
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

t.eskola

Vaikka toi sopis kannen kylkeen niin kuvasta näyttäis siltä että toi ulostulo tulis aikalailla koneen kiinnikkeen kohalle:

"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

t.eskola

#36
Kohta alkais olla pellit paikallaan, noita takakaaria lukuunottamatta. Jostain pitäis ne hommata.

Mietiskelin tässä että oiskohan syytä tinata noita hitsausaumoja? Siellä täällä on 1-2mm rakoja. Onnistuisikohan noitten täyttäminen tinalla?

Mitäs tuohon tinaamiseen tarvii? Joutosainetta, tinaa, lastoja ja joku lämmitysvempele? Jostain luin että jollain kolvillakin tuota voi tehdä? Joku pieni poltin? Pilliä en omista, enkä aio moista tätä rojekti varten hommata.  

Antakaa nyt ihmeessä turistille vinkkejä  ::)

EDIT: vai onko moista tököttiä enää edes saatavilla?  :o

http://www.mazdago.net/index.php?topic=11635.msg71232;topicseen
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

Kari_67

Varmaankin onnistuu jollain pienemmälläkin nestekaasu poltimella on vaan hidasta.
Ainakin eilen vielä sai tinaa ostaa kaupasta.
http://www.ncf.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi?num=1155558315/17#17
siinä on affun tinausta vähän näkyvissä.

T:Kari
Datsun AFII coupe -76/Datsun 240K-GT -73/Datsun Pick-up -73/Opel rekord 66/Graham 34 esi datsun

t.eskola

Yllättäen ei ollut tinaus mikään menestystarina  ::) Pari tuntia leikin ja tinaa ei peltipuhtaisiin pintoihin jäänyt kiinni nimeksikään ja suurin osa tinasta valui tallin lattialle. Ehkä perehdyn tähän työskentelytapaan joskus paremmalla ajalla...

Äsken tarttui motonetistä mukaan subaru leonen jäähdytetyt levyt...


"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

mikan

Minä en ole mikään tinaaja, mutta pinta pitää olla aivan puhdas. Ei saa olla hiekkapuhallettu. Jos on niin pitää hioa tasaiseksi. Pyyhitään rasvat pois levitetään pasta. Tohottimella lämmitys ja rätillä pyyhitään. Sitten lämmitetään ja tuupitaan tankoa pintaan. Puulastalla tasoitus. Teoriassa helppoa, mutta...paljon tinasin, paljon pilasin?

t. Mika

ps. Katso tämä: http://www.voodoo-people.com/~daz/mull/wmv/[email protected]
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

t.eskola

#40
No voe helvettiläinen! just katoin ton videon  :P Ostin just 'samanlaisen' polttimen kun noilla on. Mitä toi harmaa pohjustusaine on? Mä en löytäny kaupasta muuta kuin keltaisen (huuli)rasvan näköistä tököttiä joka on kovin pienessä purtilossa...

'Stannol Kontaktlötpaste' Mahtaakohan tää olla oikeeta tököttiä? :-X Ei o enklanti tai suomea pakkauksessa lainkaan...
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

mikan

#41
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

t.eskola

No joo  ;D Ei ihmekään kun tavara tartu kun ei o oikeat liemet. Emmä kyllä muutenkaan löydä tuolta motonetistä yhtikäs mitään  ::)

Tai no...

Motonet - Tuotteen varastosaldo

Tuote:      80-6704 BERA-FIX juotospasta 0,5kg

Lahti: 0

"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

mikan

#43
Heh, Salon lisäksi toinen Motonet jossa ei ole tuota bera-fix-pastaa. Sori.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

t.eskola

Onko kellään tietoa mistä muualta tuota juotospastaa kannattaisi etsiä? Muussa tapauksessä alkaa roisi pakkelin levitys  8-)

Onkohan tässä mitään ideaa?

http://meksiko.org/datto/pakosatsi.jpg

Tässä on vähän samanlainen viritelmä tehty ykään:

http://www.hipsi.com.au/display_article.php?number=1
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

mikan

Valupakosarjan hitsaaminen ei ole sitten ihan aloittelijan hommaa. Vääntäisin tuosta alkuperäisestä lähdöstä vaan putken ahtimelle jos se ei ole aivan mahdotonta.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

t.eskola

Joopa  ::) En kyllä oikeasti tiedä valuraudan hitsaamisesta yhtikäs mitään. Pitäis löytää joku joka sen hallitsis. Ehkä hommaan jostain vain tuon pakoputken alkupätkän mistä saisi laipan ja putkenpätkän alun. Olihan noitakin ennen nurkat täynnä...
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

mikan

Multa löytyis alkupätkä ja se kiinnitysrinkula.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

t.eskola

Mitä sulta ei löydy!!!??? :o ;D Pitää kattoa jos vaikka innostuisin sen kuulerin ostamaan ni se tulis samassa 'kyydissä' ::)
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

mikan

Juu, se tulis sitten kaupan päälle for free.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

1200

N10 cherryn kaarista tein itselle coupeen, keskeltä vain pala pois, niin sopii kaarevuus, noita ei näy enään olevan motonetillä, mutta koivusella on varastossa, ovh 21,6eur/kpl, eli saa ainakin fixus liikkeistä tilaamalla.

Tankkihan on mulla alkuperäinen, josta pieni tykyttäjäpumppu imee peräkontin puolelle kerääjäsäiliöön, ja sieltä oikea pumppu työntää konehuoneeseen, kannattaa ainakin ottaa se lähtevä polttoaine tankin takalaidasta, niin kiihdytyksessä vajaalla tankilla toimii.

t.eskola

#51
Kiitokset kommenteista  ;) Nyt löyty tota tinauspastaa... Taidan koittaa tinata noita lokareita. Ne on paikkailtu hitsaamalla pieniä palasia sinne tänne, loppupeleissä ihan siistin näköisesti. Pakkeli oli varmaan lohkeillut kun joskus 'nuolin' lyhtypylvästä tuolla auton kyljellä  ::) Eli paikkaukset eivät ole alkaneet hapantua, niinkuin aluksi ajattelin.

Eilen leikkasin reiän konttiin ja viskasin siihen tuon B210 tankin. Nyt tarvis vaan leikata siihen luukku tota pumppu varten. S13:sta on kuulema hyvin suunniteltu kaukalo tuolle pumpulle, joten kovassakin loiskeessa/vähällä bensalla soppaa tulee. Pitää kattoa jos tossa ois matala kohta tankin takaosassa.

Äsken tuli heräteostettua T25 ahdin, kun halwalla sai  8-) saas nähä tekeekö sillä mitään...
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

M i g i

LainaaKiitokset kommenteista  ;) Nyt löyty tota tinauspastaa... Taidan koittaa tinata noita lokareita. Ne on paikkailtu hitsaamalla pieniä palasia sinne tänne, loppupeleissä ihan siistin näköisesti. Pakkeli oli varmaan lohkeillut kun joskus 'nuolin' lyhtypylvästä tuolla auton kyljellä  ::) Eli paikkaukset eivät ole alkaneet hapantua, niinkuin aluksi ajattelin.

Eilen leikkasin reiän konttiin ja viskasin siihen tuon B210 tankin. Nyt tarvis vaan leikata siihen luukku tota pumppu varten. S13:sta on kuulema hyvin suunniteltu kaukalo tuolle pumpulle, joten kovassakin loiskeessa/vähällä bensalla soppaa tulee. Pitää kattoa jos tossa ois matala kohta tankin takaosassa.

Äsken tuli heräteostettua T25 ahdin, kun halwalla sai  8-) saas nähä tekeekö sillä mitään...
toi T25 on erinomainen pienessä moottorissa..

mikan

Lainaa
toi T25 on erinomainen pienessä moottorissa..

Oli se ihan erinomainen 2,3 litrasessakin. Täys hööki päällä jo alta 2000 rpm.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

t.eskola

#54
Pitäisköhän laittaa tuo T25 T2:den sijasta? Vai onkohan tuo liian iso? No koklaamallahan se ainakin selvii! Downpipe on melkein sama (vähän joutuis reikiä mulkkaamaan soikeiksi) ja laippahan näyttäis olevan sama.

Tyyppi jolta ostin sanoi:"kyl se tosta 3000 alkaa jo ahtaa..." No entähän sitten A12 motissa :-X

Tuli muutenkin hyvä kontakti tuosta. Kerroin mitä olen tekemässä ja tyyppi innostu aikalailla. Sanoi että sillä on turpo luupään tekniikoita nurkissa, joita se yritti kaupata myös. Sitten se ehdotti että siitä vois mulkata ruiskun tähän projektiin. Kysyin että mistäs siihen sais imusarjan jne. ja tyyppi siihen:"kyl mä voin tehä"  :D Ahdin makso 150€ joten jos muukin on yhtä halpaa ni mikä jottei!

Eilen sitten tinailin noita peltejä:

Ennen tinausta:

http://meksiko.org/datto/ennen.JPG

Tinauksen jälkeen:

http://meksiko.org/datto/jalkeen.JPG

Aika mukava tuota tinaa on loppuviimein työstää! Jos tulee kupru ei tarvi kun lämmittää ja muotoilla uudestaa! Kun pakkelin kanssa ensin pitää hioa, levittä lisää töhnää ja hioa jälleen. No, hieman tuo kohta vaatii vielä työstämistä...

Huomasin että iteltä tuo sujuu parhaita kun tangosta on pieni palanen kärkipihtien välissä ja sitä lämmittää siinä, niin levitys onnistu. Muuten tuppas tinaa tippumaan lattialle  :-X

Tässä vielä kuva noista ahtimista:

http://meksiko.org/datto/ahtimet.JPG

Ja tutut halkeamat löytyy tästä uudestakin hukkaportin aukon vierestä:

http://meksiko.org/datto/halkeamat.JPG

"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

t.eskola

#55
Homma edistyy ja ei edisty... Lähinnä peltejä on siloteltu että pääsis maalaamaan ja leimaamaan.

Tankki on valmisteltu pumppua varten. Maalattu ja rakensin päälle luukun joka tulee kiinni ruuveilla. Sisällä on kiinnikkeet pumpulle. Kuvaa myöhemmin...

Kävin tänään hakemassa S14 pumpun uudella sihdillä. Hintaa kokonaista 20€! Saa heittää vesilintua tuolla pumpulla joka tuli (erehdyksessä?) ostettua sihdittä tuon ahtimen yhteydessä. Myyjä sanoi kaiken lisäksi että pumppu on 200SX pumppu. Ei o 200säksää nähnykkään... Ja samaa pumppua on näköjään kaupitellut Audin pumppuna DNSF puolella. Yhtä kaikki, paska diili, eikä siitä sen enempää... Mahtaneekohan olla siirtopumppu eikä bensapumppu laisinkaan...

Samalla tarttui mukaan T25 outlet. Kun halwalla sai  ::) Taitaa jäädä toi T25 tällä erää kuitenkin käyttämättä. Tietävämpi sanoi että T25 ei kovin nopeasti heräile säksässäkään, koska ahdin ei ole ihan viimeistä teknolokiaa. Että uudet isommatkin ahtimet heräilevät nopeampaa. Sais ny ensiks jotain edes kasaan  :D
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

t.eskola

"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

t.eskola

Mistä ootte ihmiset rakentaneet bensan täyttöputken? Vanha alkaa olla sen verran hapertunut ettei viitti sitä enää käyttää... Tarvis olla noin 25cm pitkä ja mielellään jotain joustavaa kamaa.

Nyt on toi B210 tankki tuolla kontin pohjalla. Puoliksi sisällä ja puoliksi ulkona. Aluksi näytti siltä että tankin täyttöaukko tulisi juuri oikealle korkeudella, mutta kun tankki oli kiinni niin aukko tulikin liian ylös (korin täyttöaukkoon nähden). No ei auttanut muu kun siirtää korin täyttöaukkoa jokunen sentti ylöspäin.
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

t.eskola

Tänään kävin hakemassa öljyletkut ja tarvittavat liittimet. Menin ensin 'paikalliseen' liikkeeseen josta sain huonoa palvelua krapulaiselta ihmiseltä ja kaiken lisäksi letku jäi saamatta  :(

Sen jälkeen menin Dunlop Hiflex liikkeeseen josta löytyi asiallista palvelua ja oikeat vermeet. Letkulle ja liittimille tuli hintaa 32€. Turpossa on tuumaset kierteet mikä aiheitti ensimmäisessä paikassa ilmeisesti päänvaivaa. Letkun lisäksi hommasin t-haaran johon tulee kiinni öljyletku ja öljynpaineanturi. Tässä kehno kuva:

http://meksiko.org/datto/letku.JPG

Samalla sain kaupan päällisiksi järeetä öljyletkua josta tein bensan täyttöputken. Pitäs kestää  :)

http://meksiko.org/datto/tayttoputki.JPG

Saman näköinen, hieman kämäsemmän näköinen letku/putki maksaisi motonetissä jotain 30€ huitteilla.

Ei toi vanha täyttöputki olis edes käynyt tuohon uuteen tankki viritykseen, mutta muutenkin se oli täysin maho. Edellinen säätäjä oli laittanut sen niin mutkalle että se oli lytistynyt puoliksi eikä bensa mennyt kunnolla läpi  >:(

Hauskinta oli viime kesänä Venäjällä kun monilla bensiksillä on letkuspede joka tankkaa auton ja jos bensaa laski paineella se tuli sieltä nilkoille. 10 000KM ja 20L tankki. Siitä voi laskea kuinka monta letkuspedeä sai päälleen bensat  ;D
"Olette hankkinut korkealuokkaisen japanilaisen autoteollisuuden tuotteen. Onnittelemma valintaanne." D1200 huoltokirja

mikan

#59
Ahtimen öljyletkut ja liittimet ja t-haara 32 eurolla kuulostaa varsin kohtuulliselta ja kuvan perusteella näyttää asialliselta. Mites on, vieläkö ennen lumia on koko paketti keulalla vai meneekö kevääseen?

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita