Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

W11-122 vain toinen ajovalo syttyy automaatilla

Aloittaja helleri, syyskuu 17, 2013, 22:14:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

helleri

Eli vuosimallia -99 ei vielä facelifti farkku josta alkoi etuvalo porsimaan.

Etuvalot syttyvät hyvin jos vääntää kytkimen ON-asentoon.
Mutta normaalisti OFF-asennossa eli automaatilla syttyy enää vain kuskin puolen etuvalo.

Onko tässä syypää valoviiksi vai joku pieni liitos ongelma jossainpäin? Ja vielä että missä?

AkiH

Ilmeisesti ajovaloautomatiikan ohjauslaatikko on rikki, siitä tuollainen yleensä johtuu. Kuvassa osa I tai 9, näyttäisi löytyvän jostain kuskin jalkatilasta.



Ai niin, narinana sen verran että oikea tyyppi on WP11 eikä W11. ;) W11 on Avenir.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

kipetsu92

Itellä on sama vika nissan almera n16:sessa vaihtoin tuon boxin ei mitään vaikutusta.

itellä on korjattu niin että on laitettu johto kuskinpuolen valolta pelkääjän puolelle ja sulake boxi johtojen väliin.   8-)

helleri

Täytyypä tutustua tuohon valoboksiin. Jos ei sieltä löydy kylmää juotosta tms niin sitten varastellaan kaverilampusta!

helleri

Onkos se valoboksi sitten miten lähellä tuota lukkojen ohjainboksia?

Äkkiseltään siellä näkyy vain ovien ohjausboksi muttei valoja ohjaavaa boksia?

OH2KV

Kun ei ole noin uusista autosta kokemuksia, mutta vanhemmissa se boksi oli rattiakselin lähelle kiinnitetty, joskus peräti vain nippusiteellä.

Vaihtoehtona tarjoaisin vaikka Biltemasta saatavaa valorelesarjaa, ohjaus siitä toimivalta puolelta.

Tässäkin vaihtoehdossa se vaara, että aiemman kahden sulakkeellisen virtapiirin sijasta ollaan yhden ohjauksen varassa, jos sinne vikaa pesiytyy, on sitten molemmat ajovalot laakista pimeät. Tosin ajoneuvon alkuperäinen virtapiiri, mukaanlukien se toimiva päivänvaloreleen kanava, kuormittuvat vähemmän.

Kipetsu92:n ratkaisussa täysin samat vaarat, ja vielä ajoneuvon omilla onnettoman ohuilla ja tajuttomasti jännitehäviötä tuottavilla johtimilla höystettynä. Sanoisin suoraan lonkalta heitettynä, että valoteho laskee 15% luokkaa tuolla kytkennällä.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

helleri

Itse mietin kans tuota relehommaa. Saisi ehkä enempi valotehoakin.

Tuota en kyllä suosi että ottaa suoraan toisen lampun johdolta toiselle. Mutta releyttäisi molemmat samalla. Vielä kun keksis mikä on lyhkästen johto. Mittaria joka reikään ja arpomaan että mihin tulee sähkö kun on valot päällä?

OH2KV

Se Bilteman relesarja on melko plug and go- mallinen, meni bittitaivaaseen just kirjoittamani ohje, soittele vaikka huomenna iltapäivällä 040-355 1101 niin jutellaan.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

helleri

Mittarilla kattelin niin löytyi tuo  lyhkästen johto. Ajattelin nappasta sen poikki ja ottaa siitä herätteen releelle ja akulta sitten uudet johdot releen kautta. Otan tommosen releen missä on 2x 87 liittimiä.


Vielä voisin kyllä kysyä että onkohan tuossa etuvalojen sulakkeet missä? Kun näyttäisi että valojen ohjausboksissa on erikseen sulake oikealle ja vasemmalle etuvalolle? Voisikohan sittenkin olla vain sulake mennyt jostain syystä. Tuon voisi vielä kattoa että mitkä kaikki sulakkeet vaikuttaa ja missä ne ovat?
Ennenkuin käyn katkomaan naruja.