Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

p12 vikakoodi/korjaus

Aloittaja _tm_, elokuu 03, 2013, 21:03:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

_tm_

elikkäs p12 primera antaa p0430 (katelysaattorijärj. teho alle kynnyksen paikka 2) vikakoodia obd2 lukijalla...

että eikai vaan kattia pitä alkaa vaihtamaan vaan onko jotain muuta vaihtoehtoa..esim lambda..tulpistakaan ei ole kyllä tietoa koska vaihdettu

ja auton on 1.8 at ac 2002 ajettu 180tkm

BA

Jos on niitä öljyä syöviä 1.8-koneita niin katti voi ollakin täynnä öljykarstaa ja sitä myöten entinen...

_tm_

ei oo kyllä öljyä tuo kone syöny ainakaan viimisen vuoden aikana :/

Alppu

Onko tehdystä huolloista ylipäätään mitään tietoa?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

_tm_

onhan niistä..kyllä huoltokirja on ihan kohdillaan...mutta nyt viime huollossa muutama kk sitten ei tulppia vaihdettu

Alppu

No vaihda ne tulpat, ei liene iso homma.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

RimeraMan

Auttoiko tulppien vaihto?
Mulla P12 Primera huutaa kanssa tuota P0430 vikakoodia. Vikavalo alkoi ensin motarilla vilkkua ja tuntui että tehot hävisi. Meni hetki ja valo sammui ja teho palasi entiselleen. Taas hetki ja vedossa tuntui jonkin sortin "nykäisy" ja vikavalo syttyi ja jäi palamaan. Kotona katsoin lukijalla, joka antaa tuon P0430 koodin.

Nissan02

#7
Mulla rikoutui nro.2  sytyspuola. Kävi jonkin aikaa kolmella pytyllä. Vaihdoin uudet sytyspuolat. Puolien ja tulppien vaihdon jälkeen rupes herjaamaan samaa P0430 vikakoodia. Syttyy nollauksen jälkeen 30-200 km välein palamaan uudelleen.

Nyt ei mennyt päästöistä läpi. Onkohan katti tukossa tai jokin lamda rikki/ hiipunut? Järki lähtee näiden kanssa :(

Kannataako itse yrittää vaihtaa pakosarjan kattia...syylärin joutuu ainakin käyttämään irti? Ja liekkö miten tiukassa pultit?

Voiko tukkeutunutta Kattia polttaa puhtaaksi tai liottaa esim. suolahapolla?

Etukatti 250€
lamda tarvike 60€
lamda alkuperäinen 160€

ja lamdojahan on 4kpl

Alppu

Lainaa

ja lamdojahan on 4kpl

:o


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.