Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Datsun Pick-up 76 seen uusi moottori ( J15)

Aloittaja Mikko N, heinäkuu 01, 2013, 18:11:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mikko N


TJV

#31
Tilanteena on siis se että öljypohjan pahka kiilaa ohjauksen välitankoa vasten moottoria liian taakse? Siltä se ainakin tulipellin kohdilta näyttää. Laita kuva yläpuoleltakin. Kuinkas moottorin kiinnikkeet? Onko ne päässyt pohjaan asti vai kelluuko tuo kones nyt öljypohjan varassa kenaten tulipeltiin?

Se amerikan mallin öljypohja on huomattavasti matalampi tuosta etuosasta. Täytyy olla että on myös taaempana tuo pahka.

Tsun-Tee

Mulle olis tulossa yksi L18 jossa on 620selle muokattu öp. Siis ihan ajettu ja asennettu myös, ei vuoda tms.

Tulenee tässä kohtsillään, ei kyllä tietty ehkä tarpeeksi nopeesti.

Joutanee heti kun kotiutuu mikäli sit vielä tarvetta on...

-J-

Mikko N

#33
noo, siinä se pötköttää. Kyllä olis mahdollista siirtää konetta eteenpäin, jos pohja antas vaan myöten. Ja kiinnikkeet joutuu tekee joka tapauksessa uudet. Ja kiinnikkeistä puheen ollen, harrikan tietää kaikki mutta kuinka tuollainen pieni rivinelonen, jos sen ihan harrastemielessä pulttaa lähes suoraan runkoon kiinni, välissä vaikka vain kumimattoa tms, niin lähteekö paikat hampaista vai onko vain miehekästä ja hienoo. Ton moottorin omat kiinnikkeet on julmetun korkeet, J moottorin, eli auton omat on lähempänä mutta ei nekään ihan siltään sovi. Mielummin jotain muuta tekisin, vaikka kokonaan uudet, kunhan löytää paikkansa hän, moottori.
Ja siitä Tulipellistä, se nyt kuvassa pönötti sitä vasten kun kallistelemalla mallailin tiloja. Nostaisin ylös koko voimalinjaa mutta kannatinlaakeri ei saata tykätä.

Öljypohja kiinnostaa, mutta niin kiinnostaa päästä liikenteeseenkin. Mikä olis valistunut arvaus, että milloinka.... :)

JA "Jii" taitaa tietää tästä muutoksesta enemmänkin.... Kerro lisää...

Tsun-Tee

Emmää mitään tiedä, mutta:

Aloitetaan vaikka persiistä päin tätä purkamaan...

-kardaani käy ihan se entinen mikä on 620 J15 motin kanssa
-vaihdelootaksi vaikka se 910 loota L-moottorin perästä, kannatinpalkki J-moottorin lootasta.
-moottoriksi mikävain L-kone, öljyp pitää muokata jos ei hommaa usasta tai noista stanin mainittemista.
-moottorin kannakkeet esim ratsun.net kautta usasta suoraan omansa, maksokohan 50taalaa posteineen, tai tekee itte.
-puhaltava s-flekti, koska L-moottorisessa 620ssä on lukkopelti suora toisin kuin J-motorin kanssa. Ei mahdu muu ilman rälläkkää, vesipumpun hihnapyörästä jää muutama milli syylariin.

Josko noilla eväillä kovaa ajoa?

:)

-J-

Mikko N

#35
No niin, KArdaani on kiinno, kuten laatikko ja Jiin laatikon kannatinpalkkikin. Nämä kävi suoraan. Ja palkki on nyt takemmissa reiissä  mutta siirrän eteenpäin. Syyläri oli jo ennenkin carinan uusi, se kävi kivasti. Hän on sillai vähän upotettu mutta mahtui kyllä vaikka orkkista isompi olikin. Siihen sais oman puhaltimensa mutta Jiin kanssa meni ilmankin, koneen omalla ropeliila. Että oon mää jo jossain vaiheessa  :)

Tässä päältä


ja tässä varastettu kuva foorumilta, onko toi pelti erilainen...?



ja koko raato, ei oo niin paha kuin näyttää, hyvinkin paksun pien alla oli ja reikiä tosi vähän. Sieltä täältä vanha maali lähti kyllä painepesurilla pois  :)


Huomenna otan öljypohjan irti ja katson mitä saan aikaan. Mielellääni ostan kyllä valmiinkin jos se niin on matala mitä puhutte, että olis.

Mikko N





Siinä hän nyt on. Ja joo, pahka vois olla ihan toisaallakin. Onko nyt jollain täällä parempi valmiina, sillai heti pain. Tää projekti keikkuu siinä ja tässä että jää seisomaan niin nyt pitäs saada onnistumisia :) .
Sihti on helppo siirtää, mennee varmaan kun kuumentaa ja vääntää putkea.
pelkkä madaltaminen olis mulle helppo nakki mutta pahkan siirto taaemmas ei tunnu itsestään selvälle. Plus että konttorilla herättää varmaan mielenkiintoa, että "mikäs se tämä moottori on kun ei mahdu oman pohjansa kanssa paikalleen". Niin ei tarttes selittää.

Mikko N

#37
No nyt se on kasassa ja kulkeekin. Paljon on hommaa ennen kun on kadulla mutta luulen olevani voitonpuolella. Nyt olis sitten alettava sipsimään koria ja kasaamaan lavaa sun muuta.

tässä ehkä linkki oljypohjaan, tul hieno :) Tiggi olis ollu kova sana, sen puuttessa huonolla mikillä. Tuntuis silti pitävän.