Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

!00A vaihteistoöljyn tarkastus/lisääminen

Aloittaja bimmy, elokuu 31, 2013, 17:09:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

bimmy

Yritin tuota hakua, mutta eihän se toimi...Vaihteistoöljyä pitäis tarkastaa ja lisätä. Näyttää siltä, että ainoa keino on taivuttaa joku putki, liittää se letkuun ja valuttaa öljy startin alla olevasta tarkistusreiästä. Sinnehän ei kyllä mitään näe, eli kun alkaa valua yli niin sitten lopettaa. Onko näin tyhmä systeemi?

BA

Mittarivaijerin reiästä saa lisättyä, jollei tarkistusaukosta halua putkella kaataa.

bimmy

LainaaMittarivaijerin reiästä saa lisättyä, jollei tarkistusaukosta halua putkella kaataa.
Ei onnistu minulta ...siis vaijeri pois ja eiku kaataa?

Datsuuna


Olis varmaan järkevää samalla vaihtaa öljy uuteen jos on jo kauan pyöriny samoilla ööleillä. Boxiin menee 2,3 litraa ööliä. Täyttö/tarkastustulppa sekä tyhjennysproppu aukeaa normaalilla ½ tuuman hylsyavaimen karalla jatkovarren kera helposti. Ite tein vuosia sitten ohuesta muoviletkusta ja pienestä tratista öljyntäyttölaitteen jolla täytöt on sujuneen helposti ja siististi.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

BA

Niin, sitten saa hitaasti pienellä suppilolla valutettua. Ei se koskaan mukava homma ole kun laatikko on koneen alla eikä siellä tulipellin ja koneen kyljen välissäkään liikaa tilaa ole...
Jos nappaa sen vaijerin pyörittimen vielä pois niin käy vähän helpommin.

Datsuuna


Menee muuten todella näppärästi sillä tratti/letku virityksellä. Letkun pitää olla sopivan ohut, että mahtuu täyttöreijästä tarpeeksi sisään. Trattia voi pidellä hyvässä asennossa seisten auton vieressä ja toisella kädellä kaataa kannusta menee varsin pikaseen noin vähäinen määrä  ;)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

bimmy