Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Cedric y30

Aloittaja [Max], elokuu 29, 2009, 18:21:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

setrikkimies

tuohan on ihan kuoseissaan vielä  :o? ei äkkiseltän niin paljoo maan nousemaaku omassani oli  ;D tuosta jollekki pelastettavaksi :)
Cedric  y30         -86
Volvo   244D      -83
Volvo   940TDIC -94
Volvo   240        -88

mortus_

#721
Jaaha. Reilun vuorokauden päästä olis lähtö Cedricillä kohti Moskvaa. Auto on vielä tällähetkellä tutulla korjaamolla, jonne vein sen pyöränkulmien suuntaukseen ja automaattiöljyjen vaihtoon.

Pientä takapakkia siinä, että projektiautosta piti irrottaa ohjaussimpukoiden yhdystanko, kun kuskinpuolella oli nivelet siinä jamassa, että renkaassa oli sentti klappia reunasta mitattuna. Lootan öljynsuodattimen yhdetä pultista oli kierteet korkanneet ja pultti jumissa, joten päätettiin pultin poistamisen ja kierteytysten sijaan jättää vanha suodin paikalleen.

Viikonloppuna vaihdoin nesteensä alle laskeneet takaiskarit "uusiin", eli käytettyihin, ja perä laski roimasti, kun vanhat lisäjousilla olevat vetokäyttöön olevat iskarit vaihtuivat. Laitoin sitten välikumit jousiin, ja samalla huomasin sorkkaraudalla kasaan puristettujen jousien isompia välejä levitellessäni, että repsikan puolen ylälautanen takana on aivan finaalissa, ja osa siitä lähtee käsin irti. Aikataulu sanoi kuitenkin, että toivotaan, että kestää, ja jos ei kestä, niin henkisesti on varauduttu siihen, että toinen takakulma rojahtaa sen pari senttiä alaspäin. Kori jousilautasen yläpuolella on kuitenkin kovaa, ja onneksi tämä ongelma on takana.

Osapuolella varasin mukaan startin, vesipumpun, laturin, vesiletkuja, tiivisteainetta, vähän yleistarvikkeita ja erinäisiä nesteitä sekä käytetyt etupyörien laakerit. Kardaanin etummaisessa ristikossa on nimellinen juuri ja juuri tuntuva klappi, mutta oletan sen kestävän tuon vajaan 3000km, ja automaattilodjuhan säästää jonkin verran ristikkoa.

Huomenna suksiboksi katolle, ja keskiviikkoaamuna menoksi, ensimmäinen yöpymispaikka Novgorod. Ja kalustohan näyttää tällä hetkellä tältä. Lisäpitkät puuttuvat vielä kuvasta. Lähtökohta autolle keväällä oli 7v seisomista pellolla, 614tkm ja ulkoasuna tämä!. 620tkm täyttyy tiistain aikana, joten päästään reissuun aloittamaan uusi kymmentuhatlukema  :)

Ruhvi

Oisko kellään vinkkiä että mistä passaa eteen kallistuksenvakaajan puslat?
Micra K10

Pastori

Eilen ajeli nokan edessä "tuttu" y30. Samalla papalla ollut uudesta asti, eikä aio myydä. Mitä sitä hyvää vaihtamaan, kun ruosteeton ja kaikki ehjänä  :o Miten muuten, 430:ssä mahtaa olla aikalailla sama alusta, paljonko kärsii jousia katkoa? Ja passaako jotku motonetin yleisjouset tuohon?
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

zedric

taitaapa olla sedan 430pissä kolmiotukivarret edessä  ::) ja etupäässä ei mitään samaa kuin Y30...
takapäässä eri asia paitsi 430HT....tai wagon 430...
C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130. ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004

Ruhvi

Lainaus käyttäjältä: Ruhvi - toukokuu 29, 2015, 01:36:56
Oisko kellään vinkkiä että mistä passaa eteen kallistuksenvakaajan puslat?

Itse itselleni vastaten : Ford Mondeo 98 takapään tanko + kumet.
Micra K10

Pastori

Lainaus käyttäjältä: zedric - toukokuu 29, 2015, 16:03:18
taitaapa olla sedan 430pissä kolmiotukivarret edessä  ::) ja etupäässä ei mitään samaa kuin Y30...
takapäässä eri asia paitsi 430HT....tai wagon 430...

Jees, olisko tietoa noista jousista?
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Ruhvi

Sattu tämmönen silmään ku lukaisin autokeskuksen esittelykirjasta tuosta etuakselista ja jousituksesta:

-Etuakselin osat ova LÄHES samat kuin entisessä 430 sarjassa
-Etujousitus on muuttunut täysin ja uusi vortex-tyyppinen iskunvaimennus, jossa vaimennusominaisuudet muuttuvat tienpinnan mukaan, on otettu käyttöön.
Micra K10

Cedricisti

Lainaus käyttäjältä: Ruhvi - kesäkuu 01, 2015, 15:33:34
Sattu tämmönen silmään ku lukaisin autokeskuksen esittelykirjasta tuosta etuakselista ja jousituksesta:

-Etuakselin osat ova LÄHES samat kuin entisessä 430 sarjassa
-Etujousitus on muuttunut täysin ja uusi vortex-tyyppinen iskunvaimennus, jossa vaimennusominaisuudet muuttuvat tienpinnan mukaan, on otettu käyttöön.

Vortex?
McPherson kuvastaa huomattavasti paremmin, ja jouset ovat halkaisijaltaan sitä kokoa ettei ole missään tullut vastaan samanlaisia.

Ruhvi

Lainaus käyttäjältä: Cedricisti - kesäkuu 02, 2015, 21:40:44
Lainaus käyttäjältä: Ruhvi - kesäkuu 01, 2015, 15:33:34
Sattu tämmönen silmään ku lukaisin autokeskuksen esittelykirjasta tuosta etuakselista ja jousituksesta:

-Etuakselin osat ova LÄHES samat kuin entisessä 430 sarjassa
-Etujousitus on muuttunut täysin ja uusi vortex-tyyppinen iskunvaimennus, jossa vaimennusominaisuudet muuttuvat tienpinnan mukaan, on otettu käyttöön.

Vortex?
McPherson kuvastaa huomattavasti paremmin, ja jouset ovat halkaisijaltaan sitä kokoa ettei ole missään tullut vastaan samanlaisia.

En osaa sanoa mitä tuolla vortex:illa tarkoitetaan, tuo oli suora lainaus siitä kirjasesta vuodelta 1984.
Micra K10

Ruhvi

Tässäpä oiva sivu alkup. varaosanumeroita kaipaaville, toki vissiin tilatakkin tuolta voi, mutta hinnat on aika... Japanilaiset  ;D

http://www.jp-carparts.com/nissan/figlist.php?maker=nissan&type=124&cartype=75
Micra K10

Cedricisti

#731
Ruhville pisteet!

Eihän ne ole kalliita, jos rahalla saa :D
Etupuskurin parkki-vilkun lasi 26121-V5000 18USD...

Ohjauksen välitanko 48560-V5025          ~458USD
Apusimpukan korjaussarja                    ~163USD
Raidetangon päät o/v s/u                     ~134USD
SGL kokonainen etutolppa 54302-V7125  ~469USD  -  ei pal kannata palasina ostaa?
Takajarrulaikka 43206-V030                  ~202USD
Takajarrusatula SGL 44000-V520            ~720USD
Perämurikka 3.889 38100-P0510            ~680USD
Etujarrulevy laakereineen 40207-V5050     ~360USD  - 
Etujarrusatula oikea 41000-V5007           ~413USD  -   vasen contact us!
Takakontin kromilista                           ~292USD

S6 Audin osat ei tunnu enää yhtään niin kalliilta :D


comanche

Onnistuuko tämän mallin Cedricin rekisteröinti suomessa? Ei ole yhtäkään näkynyt, mietin onko noita etuvaloja olemassa muuta kuin vasemmanpuoleiseen liikenteeseen. Kyseessä y30 turbo brougham vip, vg30et moottorilla.

Pastori

Miksipä ei onnistuisi, ainahan niitä umpioita voi vaihdella eri malleista. Hieno olis tommonen nähdä joskus :)
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Nozzz

nostellaampas tätäkin vähän ylöspäin.

kinkäppiin rakenteilla ld28. eteenpäin nytkähetty taas kun kansi laitettuna ja puhisteltuna. lohkokin on aikasemmin siivottu ja hoonattu. kampiakseli pitäisi hakea toisesta koneesta koneesta joka eri tallilla kun ehtii. männät puhdistella törsteistä poisa ja alakertaa nippuun.
mukavan simppeli tämä ld28 kone. toinen kone tämä minkä tekee alusta loppuun "uusiksi"


Nozzz

Muisti tekee tepposet jakopään kanssa. eli vasemman puoleista ketjun laaharia pystyy säätämään alapäästä kahteen asentoon. kumpihan se onkaan oikea.

pera187

Mitä tuo LD28 jatkona oleva 5V-manuaaliloota kestää tehoa ja vääntöä suurinpiirtein? Tarkoituksena turbottaa tuo ld28. Vai kannattaako suosiolla etsiä järeämpää laatikkoa/ vahvistella tuota? 150hp tehotavoite noin.

Timppa

Pitäsköhän viikonloppuna alottaa cedricin elvytys ??? ::) mistä on porukka taka apukelkan puslia tehny? Varmaan vaihto eesä tuossa munki yksilössä :-\ ja saiko jarrukumejakaa enää ???
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Nozzz

kyllähän cedrikki kannattaa herätellä. itellä ei enää y30 ole mutta 280c projekti on tallissa jos ei kukaan osta pois. jonkun verran uutta peltiä ja ylimaalaus niin tulee makia peli. ld28 ja automaatti lootalla.

Timppa

Jaa minkä hintanen projekti ois kyseessä? :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Nozzz

tonneroisen paikkeilla. alakaa kunnostus keleposet olemaan harvassa.

Timppa

Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Daset

Toiset ajaa näillä "kunnostamiskelpoisilla"   ;) ;D
P12 Primera 1.6 Visia Traveller '05, J30 Maxima VG30E AT '91, Y30 Cedric SGL LD28 AT '85, LE10 100A 1.2 '76, KPLE10 120A Coupé '73, WD21 VG30 Pathfinder

Timppa

Ensimmäisen paikan laitoin tänään y30... Toiseen runkopalkkiin saaki tehä melko pätkän kokonaan uutta :-\
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Tatu K.

Eilispäivänä kävin Ylivieskasta ostamassa varaosiksi Y30 Cedricin raadon. Kauhean runneltu ja rikottu. Saan tästä etsimäni vielä käyttökelpoiset etujarrulevyt. Jotain osia tulee myyntiin kunhan saan ne purettua tarkistettua. Käyttöauton virkaa toimittavan Y30 Ceen leima uhkaa loppua tämänkuun loppuun mutta eiköhän parinpäivän remppaamisella.. Etulevyjen vaihto ja pääsylinteriin uudet tiivisteet sekä käsijarrusta löysät pois on tehtävälistalla. :)

Timppa

Ehottomasti kannattaa hyödyntää tarkasti jos ei ite nii tarjota jollekki osia ennen ku paalaa korin :) oliko tämä musta väriltään?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Tatu K.

Joo musta on väriltään. Kori on paalikamaa. Teen myynti-ilmoituksen kunhan puran raadon ja tiedän jotain mitä käyttökelpoista jää itelle tarpeettomaksi. Ainakin tulossa on LD28+Autom. ja perä, joiden kunto on vielä arvoitus.


Timppa

#748
Emäntä rupes vaihtaa syöttöpumpunremmiä cedricciin ite toimin vaan työnjohtajana koska selkäleikkauksesta toipumassa ;D remmisiiva pitäs saada ehjänä irti harmi ei oo tullu tehty ulosvetäjää siihen aiemmin🤔 no pitää tuumailla rauhassa ettei vain säre osaa mitä ei saa mistään uuttakaan😅 mun punainen cedric siirrettiin tallin perimmäiseen nurkkaan odottelemaan ehjää selkää ja aikaa :-X
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Timppa

No nii lähtihä se remmisiiva irti cedricistä olihan homma 4 tuntia ku vierestä ite neuvoo vaa ja emäntä tekee😅 toki sisältää ulosvetäjän suunnittelun ja valmistuksen 2 kertaa ku eka versio petti🤔 millon liene remmi vaihettu tuohonkaan viimes? 380tkm kohalla huoltokirjassa viimesin merkintä remminvaihdosta mutta nyt jotai 550-600 lasissa😅 eli on liene vaihettu vähintää kerran tuossa välissä ilman merkintää🤔
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004