Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Cedric y30

Aloittaja [Max], elokuu 29, 2009, 18:21:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

[Max]

LainaaMulla oli tossa PaskaCedussa sama ongelma lämppärissä, ylös/alas säädöissä ei mitään toimintaa. Vikaa haettaessa tuli testattua kaikki ne alipainekellot, säätimen kunto, alipainemittarilla että imua on eikä silti mitään eloa. Sitten tuli laitettu letku ulkokautta säiliöstä säätimelle niin johan rupes pelittämään, vika löytyi ilmastoinin sisäkennon kotelon läpi menevän letkun liittimistä eli konehuoneesta tulevan letkun liitinpala oli "hapettunut" lähes umpeen. Ilmeisesti ei ilma kulkenut läpi tarpeeksi hyvin kun ei läppäsysteemit liikkunut. Vian takia tuli purettua puoli kojelautaa turhan takia, kun olisi riittänyt letkun irroitus ja rautalangalla rassaus.


Kerrotko vielä missä tämä letku on, niin käyn heti rassaamassa :)?

Timppa

LainaaItse pyysin venyttämään jousia hieman.

amis meininki ;D

ei muutaku jäykkää jousta ja rälläkkää tarpeeksi
itelläkin aivan liian korkia alusta cedricissä vielä :-[
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Timppa

Lainaa


Kerrotko vielä missä tämä letku on, niin käyn heti rassaamassa :)?

tarkasta myös laturilta alipainepumpulta lähtevä alipaineletku itellä ollut muutaman kerran halki tuo ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

[Max]

Laturin takana letku ehjä ja puhdas. Kaikki konehuneen letkut käytetty irti, puhtaan näköisiä. Alipainesäiliö pitää paineen. Lämppärin kennon säädin toimii. Eikai tässä auta ku alkaa kojelautaa purkamaan.. Mahtaako olla kuinka suuri homma ?

StanLaurel

Mulla se oli tukossa siitä mistä letku menee rintapellistä läpi eli kennon säätimen vierestä.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Cedricisti

LainaaLaturin takana letku ehjä ja puhdas. Kaikki konehuneen letkut käytetty irti, puhtaan näköisiä. Alipainesäiliö pitää paineen. Lämppärin kennon säädin toimii. Eikai tässä auta ku alkaa kojelautaa purkamaan.. Mahtaako olla kuinka suuri homma ?

Se on naisten kanssa sama homa, ei sitä aina ulkonäöstä tiedä toimiiko se.

Oliko letkuissa alipainetta?
Ja jos meinaat sen alaventtiilin toiminnan tarkastaa niin siihen ei tarvitse "kojelautaa" purkaa, taisi kuskin puolen kojelaudan alamuovin purkamisella päästä (alle 6 ruuvia + klipsit tulipellissä jotka pitää sen muvin kiinni). Itse en täydellisen korirempan yhteydessäkään uskaltanut kojelautaa irroittaa, joten täydellisen värinvaihdon ajaksikin se suojattiin vain vanhoilla lakanoilla.

Wildchild-

LainaaLaturin takana letku ehjä ja puhdas. Kaikki konehuneen letkut käytetty irti, puhtaan näköisiä. Alipainesäiliö pitää paineen. Lämppärin kennon säädin toimii. Eikai tässä auta ku alkaa kojelautaa purkamaan.. Mahtaako olla kuinka suuri homma ?

Multa oli letku irti siitä pyöreestä alipainehärvelistä mikä on iskarin tornissa. Mutta jos sä alat purkamaan niin kuskinpuolelta alamuovit pois niin näät ne kellot mitkä säätelee mitäkin. 4 ruuvia, klipsit ja sumarinkytkimen nappula pois. Apparin puolelta lähtee muovi pois kuudella hansalokeron kannen alapuolella olevalla ruuvilla ja yksi on lähellä sitä jaloille puhaltavan suuttimen kohtaa. Keskeltä on tuhkakupin alla kaksi ruuvia, muovi irti ja säädin on kolmella ruuvilla. Tässä vaiheessa pitäis nähä onko kaikki alipaineletkut kiinni. Auto käyntii ja kattomaan kuskinpuolelta likkuuko mikään, ku säätelee.

Tosiaan itsellä ei kanssa toiminut säädöt, nuo äsköiset juuri otin irti ennenkuin tajusin katsoa mistä se ottaa sen alipaineen sinne ;D Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ;)
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

Cedricisti

Lainaa

Multa oli letku irti siitä pyöreestä alipainehärvelistä mikä on iskarin tornissa. Mutta jos sä alat purkamaan niin kuskinpuolelta alamuovit pois niin näät ne kellot mitkä säätelee mitäkin. 4 ruuvia, klipsit ja sumarinkytkimen nappula pois. Apparin puolelta lähtee muovi pois kuudella hansalokeron kannen alapuolella olevalla ruuvilla ja yksi on lähellä sitä jaloille puhaltavan suuttimen kohtaa. Keskeltä on tuhkakupin alla kaksi ruuvia, muovi irti ja säädin on kolmella ruuvilla. Tässä vaiheessa pitäis nähä onko kaikki alipaineletkut kiinni. Auto käyntii ja kattomaan kuskinpuolelta likkuuko mikään, ku säätelee.

Tosiaan itsellä ei kanssa toiminut säädöt, nuo äsköiset juuri otin irti ennenkuin tajusin katsoa mistä se ottaa sen alipaineen sinne ;D Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ;)


Siitä samaisesta pöntöstä lähtee letku myös syöttöpumpun kyljessä olevalle alipainekellolle joka nostaa tyhjäkäyntiä ilmastoinnin ollessa päällä.

[Max]

Kuinkas moni on katsonut omasta autostaan valmistenumeron ? Mulla oli mielestäni aika alkupään tuotantoa  ;)

StanLaurel

Joo alkupäätä on eli 58.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Suh0

Onko kellään tietoa mistä sais tommoset takavalot mitkä tässä kyseisessä autossa on oikealla puolella ?
http://i214.photobucket.com/albums/cc60/NipaCossi/Cedric/140820091263.jpg
- Nissan Cedric -86 turbo

Cedricisti

LainaaOnko kellään tietoa mistä sais tommoset takavalot mitkä tässä kyseisessä autossa on oikealla puolella ?
http://i214.photobucket.com/albums/cc60/NipaCossi/Cedric/140820091263.jpg

Onpa erikoinen kombinaatio. Kuvasta ei näe että onko tuon takavalon kanssa samassa paketissa kromit + ilmaventtiili kuten alkuperäisessä, jos on niin melko varmasti täytyy olla jostain toisesta Y30 vientimallista (USA, Australia, Saudi jne).

Timppa

Lainaa
USA,.

tän vientimallin mäkin haluaisin nähdä..... ::)

japsimallin takavalo olikohan tuommonen nyt gloria mallissa..
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

cedricfan

Lainaa
tän vientimallin mäkin haluaisin nähdä..... ::)

Juu, oikea superharvinaisuus :D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Suh0

dodii nyt löyty moiset takavalot ja kiinni on, tuli muuten aika komia ;), pitäs muutenki varmaa pistää tänne kuvaa tosta omasta  8-)
- Nissan Cedric -86 turbo

eetu

LainaaOnko kellään tietoa mistä sais tommoset takavalot mitkä tässä kyseisessä autossa on oikealla puolella ?
http://i214.photobucket.com/albums/cc60/NipaCossi/Cedric/140820091263.jpg
Mulla sattus oleen 2kpl juuri noita oikean puolen lamppuja ja vielä uusia :o   yksi vasen saattaa olla yhellä kaverilla..  muistaakseni pyyteli jotain 50-80€ pintaan
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

Suh0

#136
Mää sain hankittua sunnuntaina moiset valot 8-) mutta pitää kattoo tässä kevään mittaa jos semmoset uudet sais tohon nurkkaan varalle ;).....

Sitten semmonen huoli on tullu tässä kuukauden aikana tohon autoon että 80km/h vauhdissa tuntuu välillä semmonen pieni nytkäsy, tuli yhtäkkiä sellanen ja tuntuu tosiaan sillon tällön, pienimissä ja suurimmissa vauhdeissa sitä ei ole, naftasuodattimella ajettu reilu 10 000km samoten ilmansuodattimella, öljyt ja suodatin vaihdettu pari tonnia sitten, ainut vika autossa on että laatikon laakerit on aika lopussa kun pitää jonkunmoista kohinaa varsinkin kolmosella ja vitosella, muilla vaihteilla myös pieni ääni on, tiedä sitten on sillä vaikutusta asiaan. Onko jollain ollut joskus samanmoista ongelmaa, olisi meinaa kiva tietää mistä sellanen vois johtua :-[

Jotenkin vaan on outoa tommosessa vehkeessä tollane pieni nytkähtely kun ei itelle oikeen tuu mieleen muutakun että onko jossain syöttöpuolella jotai tukosta :-/
- Nissan Cedric -86 turbo

BA

#137
Tähän väliin vähän OT:tä:

Tuuppaas nyt Kahvikuski-Suhonen jo se jäsenhakemus sisään, ja hinaa se muukin Toijalan datsun-väki tänne hakemaan nuo kerhojäsenyyteen kuuluvat kuraläpät että mä pääsen niistä eroon.

:)
Ei kai valot vaan nokialta löytyny? ;)

Suh0

#138
niijuu senki vois tehdä  ;D juu sieltähän ne :P
- Nissan Cedric -86 turbo

Toniz89

Jaa mitä kuraläppiä o tarjolla? Pitäsköhä sitä tulla peräkanaa Cedriceillä kahtoo ;)
Nissan Cedric y30 ld28 vm.-88
Nissan Cedric y30 ld28 TIC vm.-86

Teemutiitoo

Terve.

Uutena Cedricin omistajana kysyisin että paljonko on jarrulevyjen minimi vahvuudet edessä ja takana?

nimittäin takana ainakin näkyy olevan melko ohkaseksi menneet.

Mainio laite kertakaikkiaan, auto oli seissyt 8-vuotta hiekkakankaalla männyn alla käyttämättä. Ei muuta ku akku paikalleen ja tulille. Kytkimen pääsylilnteri piti puhdistaa niin pystyi ajamaan 38km kotiin siirtokilvillä. Vähän oli jännä kun renkaat oli lahoneet alle että kuinkas jarrut voi. Yllätykseksi ne toimivat ja ruosteet pois ajettuna olivat tasaisetkin.

2.8 sgl diesel 524 000km höylätty vanha taksi ruskealla "bordellisisustalla". 

Helmat on joskus laitettu ja ruostuneet ilmeisesti virheellisen suojauksen takia. Hitsaamista on takapyöräkoteloissa sekä pohjassa yhteensä 4 kohtaa.

Ajattelin elvyttää cedun takaisin liikennekäyttöön. On lahompiakin laitettu. Voi olla ettei tuollaista kyytiä monestakaan autosta saa. Kulkee kuin laiva..

Semmonen tarina täältä....
Cedric y30 -87,  sunny van b11 1.3 -90

Wildchild-

Hienoja vehkeitä kyllä. :)

En tiedä minimivahvuuksista mutta noilla kilometreillä on aineki takalevyt entiset. Luultavasti siellä on alkuperäset.

Soitin syksyllä nissanille ja noita löytyypi ainekin vielä 92€/kpl hintaan. Ja saa siis suomesta vielä, ei tarvi tilailla.

Tammer-Jarru varmaan tekee halvemmalla, 929 mazdaan olis ollu 52€/kpl kun maahantuojalla 150€/kpl.
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

eetu

LainaaTerve.

Uutena Cedricin omistajana kysyisin että paljonko on jarrulevyjen minimi vahvuudet edessä ja takana?

nimittäin takana ainakin näkyy olevan melko ohkaseksi menneet.

Mainio laite kertakaikkiaan, auto oli seissyt 8-vuotta hiekkakankaalla männyn alla käyttämättä. Ei muuta ku akku paikalleen ja tulille. Kytkimen pääsylilnteri piti puhdistaa niin pystyi ajamaan 38km kotiin siirtokilvillä. Vähän oli jännä kun renkaat oli lahoneet alle että kuinkas jarrut voi. Yllätykseksi ne toimivat ja ruosteet pois ajettuna olivat tasaisetkin.

2.8 sgl diesel 524 000km höylätty vanha taksi ruskealla "bordellisisustalla". 

Helmat on joskus laitettu ja ruostuneet ilmeisesti virheellisen suojauksen takia. Hitsaamista on takapyöräkoteloissa sekä pohjassa yhteensä 4 kohtaa.

Ajattelin elvyttää cedun takaisin liikennekäyttöön. On lahompiakin laitettu. Voi olla ettei tuollaista kyytiä monestakaan autosta saa. Kulkee kuin laiva..

Semmonen tarina täältä....

Muistaakseni ei katsastuksessa löytynyt inssin kirjasta tuota minimi mittaa... ;)  ainakaan etu levyihin...  Syy on yksinkertainen...  Eli Y30seen ei ole koskaan saanut tarvikelevyjä eteen
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

cedricfan

Lainaa
Muistaakseni ei katsastuksessa löytynyt inssin kirjasta tuota minimi mittaa... ;)  ainakaan etu levyihin...  Syy on yksinkertainen...  Eli Y30seen ei ole koskaan saanut tarvikelevyjä eteen

Katsovat nykyisin yleensä Autodatasta, koska noissa tarvikemaaahantuojien kirjoissa oli liikaa puutteita sekä virheitä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Teemutiitoo

#144
Joo autodatassa kun ei löydy mittoja juuri y30 jarrulevyihin, siksi kysyinkin teiltä. Takalevyt olivat 6.5mm paksut kun tuossa mittasin :)

edit:eteen mitat löytyi mutta taakse tietoa ei ollut. etulevytkin olivat kuluneet jo 17mm asti eli kaikki loppu :(.

y30 etujarrulevyt : min 20mm
Cedric y30 -87,  sunny van b11 1.3 -90

StanLaurel

Etulevyjen minimipaksuus 20.0 mm ja taka 9.0 mm.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

810_Man

Datsun 1600 - 1971,  180B STW - 1979, Nissan Cedric V-30E SGL - 1986, Prairie M11 AWD - 1989,  Cherry KN10 -81

eetu

Muistaakseni yks kaveri oli takalevyt duunannu  jonkun Volvon levyistä.. vai oliko se nyt jonkun vanhan Mersun???    muuta eroa ei ollut kun, Että joutui pultin reikiä hieman suurentaa 
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

Wildchild-

#148
LainaaItse olen miettinyt, kävisivätkö nämä hilut tavalliseen Y30-cedrikkiin?

http://page11.auctions.yahoo.co.jp/jp/auction/n80311271

Noi takavalot/paneeli olis kyl perkelee päheet.

Eksyin tänään ite kans tonne ja sais bilsteinin kynätolpatki suoraan Y30. Hintaa karvan alle 500€ (tuleeha siihe tullit ja rahdit päälle). Aika tyyristä kun ei ollu ku etupää.

Halvemmalla tekee ite coilit, en sit tiedä vaan niistä bilsteinin osista.. ;)
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

Teemutiitoo

Onko kukaan patentoinut nuita apurungon kiinnityksen kumeja mistään muusta laitteesta? itsellänikin kadonneet ilmeisesti jo kauan sitten..
Cedric y30 -87,  sunny van b11 1.3 -90