Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Cedric y30

Aloittaja [Max], elokuu 29, 2009, 18:21:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

cedricfan

Yhteistä on valmistaja Nissan, rakenne rivimoottori ja sylinterimäärä kuusi. Siinäpä se yhteneväisyys sitten olikin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ketunk

Lainaa


hmm.. yli 400tkm vähemmän ajettu kuin mun cedric :o :P
höh.. miljoona vähemmän ajettu kuin minun cedu..
Y30 Cedric 2.8dsl -85 , Datsun 100A -75 Rekisterissä / projekti , Datsun 120Y Coupe / projekti , Chevy Astro Cedricin LD28dsl- aut. lootalla.

Timppa

Lainaa
höh.. miljoona vähemmän ajettu kuin minun cedu..

hups :o nyt tuli kehuttua väärässä seurassa.. ;D
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

chevy2.8d

Lainaa

hups :o nyt tuli kehuttua väärässä seurassa.. ;D

ittellä siis ollut 9 kpl LD28 konetta kiinni ties missä  :D mutta nyt vakaa aikomus olisi olla suolistamatta. saisiko guruilta vinkkejä mitä kannattaisi katsella ennen kun vie leimalle?

itse en ole montaa kymmentä metriä tuolla ajanut (rohkeampi kaveri ajoi pihaan), edellinen jolla ajoin oli bemarin kilvillä meille ajettu 250km päästä ;D :o

[Max]

kori kai noista ekana loppuu, joten pohjan/helmojen reiät :)

Cedricisti

Lainaa

ittellä siis ollut 9 kpl LD28 konetta kiinni ties missä  :D mutta nyt vakaa aikomus olisi olla suolistamatta. saisiko guruilta vinkkejä mitä kannattaisi katsella ennen kun vie leimalle?



Loistava pätös, kyllä niitä on suolistettu ihan liikaa, maailmalla kaikki aika käytetty swappaamiseen sen sijaan että osi orkkispelit pitänyt kunnossa.

Ennen katsastusta:

Ohjaus / etupää muutenkin. Pahimmat:
-Apusimpukka
-Se tanko joka on apusimpukan ja ohjaustehostimen välissä (3niveltä)
-Alapallonivelet.
-Ainoastaan ulompia raidetangonpäitä saa uusina. Jokus seppä voisi alkaa kehitteleen sarjatuotantona omavalmisteosia...

-Etujarrut (sama satula kuin U11) pelaa niin kauan että joutuu etujarrulaikat hankkimaan, ja niitä saa metsästää.
-Takajarruista yleensä liukujat aivan jumissa + männät ruostuu kuopille.
- Käsijarruvivustolle kannattaa tehdä muutakin kuin pajavasaraprässäys.

-Ruostevauriot helmojen takapäät + runkopalkit on takasillan ylityksessä korkeimmassa kohtaa aivan umpilahot, huomaa kyllä kun pallopäävasaraa näyttää....

Rekisterikilven valo  ;) :D

Timppa

Lainaa
-Etujarrut (sama satula kuin U11) pelaa niin kauan että joutuu etujarrulaikat hankkimaan, ja niitä saa metsästää.

niisä mitään metsästämistä ole jos raskii kaivaa lompakkoa niin löytyy uusia muutaku tilaa::) mutta vain nissan liikkeen tiskiltä :-X

niin ja rasvaa keulan kaikki nivelet juuri ennen katsastusta ;)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Cedricisti

Lainaa
niisä mitään metsästämistä ole jos raskii kaivaa lompakkoa niin löytyy uusia muutaku tilaa::) mutta vain nissan liikkeen tiskiltä :-X

Paljos ne nykyään muuten maksaa?

Cedricisti

Noi grunteree:n osat kandeis kyl hakee pois jos joku oikeasti aikoo autoaan pitää / kunnostaa kaltoinkodellun takaisin ajoon.

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1241975370

Timppa

Lainaa

Paljos ne nykyään muuten maksaa?

just tän hetkistä hintaa ei ole tiedossa mutta jokunen vuos sitte ~n.160€/kpl....
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

chevy2.8d

#40
Lainaa


Loistava pätös, kyllä niitä on suolistettu ihan liikaa, maailmalla kaikki aika käytetty swappaamiseen sen sijaan että osi orkkispelit pitänyt kunnossa.

Ennen katsastusta:

Ohjaus / etupää muutenkin. Pahimmat:
-Apusimpukka
-Se tanko joka on apusimpukan ja ohjaustehostimen välissä (3niveltä)
-Alapallonivelet.
-Ainoastaan ulompia raidetangonpäitä saa uusina. Jokus seppä voisi alkaa kehitteleen sarjatuotantona omavalmisteosia...

-Etujarrut (sama satula kuin U11) pelaa niin kauan että joutuu etujarrulaikat hankkimaan, ja niitä saa metsästää.
-Takajarruista yleensä liukujat aivan jumissa + männät ruostuu kuopille.
- Käsijarruvivustolle kannattaa tehdä muutakin kuin pajavasaraprässäys.

-Ruostevauriot helmojen takapäät + runkopalkit on takasillan ylityksessä korkeimmassa kohtaa aivan umpilahot, huomaa kyllä kun pallopäävasaraa näyttää....

Rekisterikilven valo  ;) :D

käykö alustan osat 280c:stä (sukulaisilla makaa sellanen moottorinsa veneeseen antanut raato pihassa) taka-akseli on rumpujarrullisena varmasti erilainen...vuosi sitten paalasin 600tkm ajetun ruosteettoman  :-X lommosen rullaavan laatikkovian vuoks leiman
jälkeen kilvistäpudotetun... :-/ y30:en

[Max]

voi hälvätti :( varaosa auton...

Cedricisti

#42
Lainaa

käykö alustan osat 280c:stä (sukulaisilla makaa sellanen moottorinsa veneeseen antanut raato pihassa) taka-akseli on rumpujarrullisena varmasti erilainen...vuosi sitten paalasin 600tkm ajetun ruosteettoman  :-X lommosen rullaavan laatikkovian vuoks leiman
jälkeen kilvistäpudotetun... :-/ y30:en

Etujousitukset erilaiset (Y30 McPherson) Y30 sedanissa kierrojouset takana, Y30 farkussa lehtijouset kuten 280C sedan / farkku.

Ei kannata koko autoa riesakseen hakea, ei sovi sisustan eikä korin osat keskenään

chevy2.8d

onko essonbaari kaupunkilegendaa väite että cedrikiin sopisi jonkin euroauton alapallot suoraan? jossain muistan törmänneeni väitteeseen.

soittelin yhdelle ncf kerhon aktiiville niin sanoi että alkuperäset laikat pyörii 600tkm ajetuissa :D muistaisin että johonkin eskorttiin niitä piti vaihdella jatkuvasti kun vetivät kieroon... :P

Cedricisti

Lainaaonko essonbaari kaupunkilegendaa väite että cedrikiin sopisi jonkin euroauton alapallot suoraan? jossain muistan törmänneeni väitteeseen.

soittelin yhdelle ncf kerhon aktiiville niin sanoi että alkuperäset laikat pyörii 600tkm ajetuissa :D muistaisin että johonkin eskorttiin niitä piti vaihdella jatkuvasti kun vetivät kieroon... :P

Pakkohan niitä sattumia on olla, jostain ne pallot voi sopia suoraan kunhan kartiokulma on sopiva (tai vaikak ei olisikaan, prikkaa alle jos kartio liian pitkä) ja alatukivarren reikä. Toki nuo cedricin etupään osat on niin jämerät ettei moness aautossa ole nähty, esim etujouset on jotain aivan hirvittävää ymmärrettävää tämänpäiän varaosamyyjälle. Saatikka ne iskarin suojakumihaitarit.

On siinä meikäläisenkin Cedricissä alkuperäiset laikat ja korilla ajettu ainakin se 650tkm. Aikansa ku romiksia kiertelee ja vähän ajetuista&puretuista vaihtelee laikkoja alle, niin alkuperäisiähän ne on. Ykskään etujarrulaikka ei kestä 650tkm ajossa, se on ihan 100% varma.

Timppa

#45
minkä takia sinne pitää jonkun muun auton niveliä soveltaa raidetangonpäitä ja alapalloniveliä saa varaosaliikkeestä tarvikkeena ::) makso muistaakseni n.17€ kappale made in japan..
kaikki nivelet paitsi sen keskitangon saa tarvikkeena.
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Cedricisti

Minkä ketjun puljuista?
Motonetillä ei oo ollu aikoihin sisempiä raidetangonpäitä, eikä varmaan alapallojakaan. Ja niillä on kuitenkin aika pirun paljon parempi valikoma kuin muilla.

Timppa

LainaaMinkä ketjun puljuista?
Motonetillä ei oo ollu aikoihin sisempiä raidetangonpäitä, eikä varmaan alapallojakaan. Ja niillä on kuitenkin aika pirun paljon parempi valikoma kuin muilla.

taitaa olla fixus ketjua se liike josta hommasin nivelet tosin siitäkin on jo tieten lähemmäs parivuotta.. vasta yhden alapallon ja apusimpukan joutunu vaihtaa ei muuta.. rasvaan nivelet lähes 10tkm välein ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

KeijoKv

itse jouduin pajottaan nivel tapin toyota hiasen raidetangosta kun cedun oma tanko olis maksanut 400e japanista tilattuna... hyvä tuli kun vähän sovelsi 8-)
Datsun 220c -73 special edition. Nissan cedric 2.8d -88. Nissan Patrol 3.2TD -89

Cedricisti

Lainaaitse jouduin pajottaan nivel tapin toyota hiasen raidetangosta kun cedun oma tanko olis maksanut 400e japanista tilattuna... hyvä tuli kun vähän sovelsi 8-)

Siis se tanko ohjaustehostimen ja apusimpukan väliin?

Sillon 2003 se ois maksanu 320 euroa, en ostanut. Perän pitkien tukivarsien puslatkin maksoi 90e/kpl listahinnaltaan Jos kiinnostaa sarjavalmisteisena tehdä niin ostajia varmasti riittää.

Cedricisti

Lainaa

taitaa olla fixus ketjua se liike josta hommasin nivelet tosin siitäkin on jo tieten lähemmäs parivuotta.. vasta yhden alapallon ja apusimpukan joutunu vaihtaa ei muuta.. rasvaan nivelet lähes 10tkm välein ::)

Ei niitä alkuperäsiä rasvattu koskaan  ;D

Ite vaihdoin aikoinaan varaosa-autosta alapallot ja molemmin puolin, tukiivarren pultit niin jumissa ettei irti millään (ois ollu helmpompi vaihtaa silleen), isoa hylsää ja pajavasaraa niin johan vaihtui pelkkä alapallonivel. Muistaa vaan seger sokan aukaista.

ameriikanteijo

Nii, ja kun niitä varaosia ei SAA vaan ne pitää ostaa. Hieman salapoliisityötä, vanhoja varaosaliikkeitä, ja niitten "Kauhujen Kammioita" kun tonkii, niin löytyy muuten ihmeellisiä asioita...

chevy2.8d

onk 280c:n laurel c31 ja y30 koneissa muuta eroo kuin 280c:ssä öpohjan monttu takaosassa? kun y30:estä ei ilmeisesti vanhempaan etumontulliseen  :o vesipumppu sopinut niin luultavasti 280c:n (tai laurelin, en vakma kun tuli ilman öpohjaa /imujalkaa) pumppu sopi.

Timppa

#53
Lainaaonk 280c:n laurel c31 ja y30 koneissa muuta eroo kuin 280c:ssä öpohjan monttu takaosassa? kun y30:estä ei ilmeisesti vanhempaan etumontulliseen  :o vesipumppu sopinut niin luultavasti 280c:n (tai laurelin, en vakma kun tuli ilman öpohjaa /imujalkaa) pumppu sopi.

jakokoppa on hiukan erillainen siitä johtuu vesipumpun erot ::)
ja niissäkin vain akselin pituus.. siis ainakin 430 vs Y30.
jakokopassa myös alavesiletkun lähtö erillainen..
siis jos tarkotit vesipumpun sopivuutta..
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

chevy2.8d

#54
Lainaa

jakokoppa on hiukan erillainen siitä johtuu vesipumpun erot ::)
ja niissäkin vain akselin pituus.. siis ainakin 430 vs Y30.
jakokopassa myös alavesiletkun lähtö erillainen..
siis jos tarkotit vesipumpun sopivuutta..

uudemman pumpun kun vääntää vanhempaan lohkoon niin ei sovi siipipyörä pyörimään koskapa on korkeampi. onneksi oli vanhempi tuhottu  :( moottori varaosina

pumpun hihnapyöräkaan ei sopinu reikäjaoltaan niinpä rakensin volvon hihnapyärästä rälläköimällä ja hitsaamalla sopivan  :D kampuran hihnapyörää ei vahingossa saa sopimaan väärästä mallista.

mitähän muuta eroa 430 kannessa on kuin että ei ole takimmaisen nostokorvan pultinreikiä ollenkaan niinku y30?

eli se kysymys: onkohan mulla sit y30 malliin sovitettu 430 mallin LD28 vai onko c31 laurelista? toisin sanoen öljypohjastako löytyy väärästä päästä  ;) jatkettu imusihti?


chevy2.8d

#55
LainaaMahtaako RD28T koneesta (patrollin) sopia imu ja pakosarjat suoraan ld28 (cedric)?

mitenkäs arvon viisaat ovat turbottaneet y30:stä? oisko kellään kuvia pistää aiheesta (laittakaa yksityisviestiä niin laitan sähköpostin jos on ujoja)

kun tossa tallissa pyörii avensiksen vesijäähdytetty turbo enkä keksi mihin sen kytkis :D

Timppa

#56
viisaista en tiijä mutta..
heti ensimmäiseksi älä laita mitään liian pientä turboa sillä saa vaan harmia ja konerikon aikaseksi..

eli paa ruohonleikkuriin se avensiksen turbo..
(ainakin kuulostaa pieneltä turbolta)

mulla on kkk k26 (mb 300D orkkis ahdin) turbo tuossa omassa ja toimii aika hyvin käyttötarkoitusta ajatellen lähtee ahtaan alhaaltakin sopii käyttöautoon joka on jokapäivä liikenteessä ::)
ei oo tavoteltu mitään maksimi voimia tosta.
ite en laittaisi tuota pienempää turboa koska se rupee ahistaan kovassa ajossa..

öljynpaine otettu öljykellolta ja paluu erillisenä öljypohjaan.
orkkis pakosarja muokattuna paikoillaan.
mutta jos tekee kunnolla niin kannattaa tehä kokonaan uusi pakosarja.

niin ja ehdottomasti se välijäähdytin ennen käyttöönottoa LD28 koneessa ei ole männille öljysuihkuja jäähdytykseen..
järki päässä LD28 kestää turbollakin ::) itellä n.1bar paineilla.

tuollakin jotain juttua aiheesta

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1190996287
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Cedricisti

Lainaa

mitenkäs arvon viisaat ovat turbottaneet y30:stä? oisko kellään kuvia pistää aiheesta (laittakaa yksityisviestiä niin laitan sähköpostin jos on ujoja)

kun tossa tallissa pyörii avensiksen vesijäähdytetty turbo enkä keksi mihin sen kytkis :D

Jos on manuaalilaatikkoinen joka (vielä) toimii, kandee se vähintäänkin laakeroida uusiksi ennen tehojennostoa.

chevy2.8d

katastukseen kunnostusta:

mistä käsijarru pitää säätää, onko auton alla jossain joku säätö?  kengät on nyt kehitty lähelle rumpua mut kahvan saa kiskotttua melkein pystyyn. riittääköhän jarruvoima dynolla? tuonpainoisella viisarin pitäisi nousta 1,5:een?  :-[

nopeusmittarin vaijeri näyttää olevan poikki ja tää on 86 mallin eli vakkarilla ollut alunperin. motonetin 14e hintanen vaijeri on vanhemmasta eli ilman sitä väliottoa. mutta ko sivulla on maininta: ei automaattimalleihin eli mitä eroa siinä on?

meinasin että ois saanut leimalle huomiseks :D jotenkin korjattua tuon vaijerin (joskus migillä onnistuin täppimään päät yhteen) messingillä juottaminen ois hyvä mut mitenhän abikojatko toimis?

Timppa

käsijarruvaijerin säätö löytyy alta läheltä josta se menee lattiasta läpi.. mutta monesti vaijeri säätö on jo kireimmillään mikä taasen kertoo joko kuluneista kengistä,venyneestä vaijerista tai järkyttävän väljäksi kuluneista mekanismista joka on siinä jarrukilven juuressa.

jälkimmäinen vika oli mulla.. ja helpoiten saa tihitettyä mekanismit kun ottaa vetarin kokonaan pois ja purkaa sen käsijarru mekanismin ja tihittää&rasvaa niin johan pelaa ::)

ainakaan dieselissä ei ole tietääkseni vakionopeuden säädintä..  :-?
se vaijeri passaa manuaalista myös automaattiin mutta jää hiukan kireemmälle kuin automaatin oma.. mut toimii.
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004