Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Cedric y30

Aloittaja [Max], elokuu 29, 2009, 18:21:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

[Max]

Minkäslaisia kokemuksia porukalla on Cedriceistä, etenkin ld28 koneellisista?

Itsellä -84 cedric jolla kärräilty 229tkm. Toimii ympärivuotisena käyttöautona :) Tänne voitais kerätä myös kuvia foorumilaisten cedriceistä.

ameriikanteijo

Mistä oot löytäny nuin vähän ajetun??? Kerro hieman lisää autosta, väri, ym?

Timppa

#2
tuossapa jotain juttua ::)

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1174067531

omia kokemuksia
-helppo huoltaa itse.. kohtuu yksinkertainen tekniikka(ainakin diesel)
-luotettava vaikka on ajettu palioki
-pienikulutuksinen nuin isoksi autoksi
-hyvä ajaa kun vaihtaa ne alkuperäiset yli 500tkm ajetut puslat ja nivelet uusiin eikä laita mitään lättärenkaita alle vaan kunnon kumit vähintään 65 sarjaa.
-sähköt pelaa uskomattoman luotettavasti vielä vanhassakin cedricissä
-laatikoissa saattaa olla jo sanomista varsinki manuaaleissa kun on ajettu sitä viittäkymppiä vitosella >:(
-automaattina kestävempi :-? en tiijä mutta 600tkm kohdalla piti tuo automaattikin aukasta..
-perän kans harvemmin ongelmaa muutaku stefojen kuluminen ja siitä johtuvat öljyvuodot JOS on vaihettu ensi huollon jälkeenkin peräöljyt..
-LD 28:han on jo legenda motti kestää käyttöä ja järkipäässä turbotustakin.jakoketjun+hilppeet saattaa joutua joskus uusiin (itellä joskus 600tkm jälkeen piti ko remppa tehä)
-ruoste ja kalliit varaosat on ehkä suurimmat viholliset..
-kardaani saattaa aiheuttaa joskus itkua ja hammasten kiristystä ristinivelet kasattu tyyliin prässi eli tympiät vaihtaa ja sihtata kohilleen. mutta niitä saa onneksi joka paikasta eikä maksa ku 12,50 kpl.
-keskitukikumi maksaa orkkiksena maltaita mutta 200 sarjan volvon kumesta saa sovittamalla eikä maksa montaa kymppiä..

tjaa mitäs vielä kertoilis..

niin ja minullakin toimii Y30 cedric ympärivuotisena käyttöautona :)
667tkm lasissa.
siinäpä jotain pientä mitä tuli mieleen :)

ps.kahta en vaihda cedricciä ja vaihdetta 8-)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

zedric

ja keskitukilaakerin saa mitsu L200 vermeestä sopimaan vielä paremmin.....

tai sitte vaan ottaa hyllystä uuden...
C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130. ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004

Timppa

Lainaatai sitte vaan ottaa hyllystä uuden...

tai sitten ostaa cedricin varaosiksi johon on justiin vaihettu uusi alkuperäinen ;)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

zedric

tai sitte molemmat  ;)
C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130. ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004

Timppa

#6
Lainaatai sitte molemmat  ;)

jep jep.. ;D
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

[Max]

#7
Tälläinen Cedu löytyy allekirjoittaneen omistuksesta. Nyt mittarissa reilu 230tkm. Ja tiedän, pölärit on törkeet  :-[





Timppa

#8
näytä äkkiä kuumailmapuhallinta noille harmaantuneille puskureille ;)
toinen takavalo on vissiin gloriasta tai jostain eri varusteisesta cedricistä?

no eihän nuo pölärit vielä kaikkein järkyttävimmät oo.. mutta orkkikset ois kyllä hienommat tai sitten max 15" tuumaset kromivanteet.. tai jotku muut erikoiset old school vanteet..


hmm.. yli 400tkm vähemmän ajettu kuin mun cedric :o :P
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

KeijoKv

ei se ole kun laittaa vain naftaa tankkiin ja ajela meneen. todella huoleton auton on cedric ja nissan/datsuin joissa suorakutonen bensana tai dieselinä
Datsun 220c -73 special edition. Nissan cedric 2.8d -88. Nissan Patrol 3.2TD -89

[Max]

Mulla on hapertunu kardaanin keskikannatinkumi, löytyiskö keneltäkään varaosanumeroa jonkun toisen auton kumista joka käy pikku sovittamisella?

BA

LainaaMulla on hapertunu kardaanin keskikannatinkumi, löytyiskö keneltäkään varaosanumeroa jonkun toisen auton kumista joka käy pikku sovittamisella?


SILMÄT AUKI! ja luetun ymmärtämiseenkin on kursseja.
Pelkästään pari viestiä ylempää löytyy jo kaksi eri vaihtoehtoa!
::)

[Max]

#12
Lainaa


SILMÄT AUKI! ja luetun ymmärtämiseenkin on kursseja.
Pelkästään pari viestiä ylempää löytyy jo kaksi eri vaihtoehtoa!
::)

200 sarjan volvoakin on useaa mallia ja mitsua on tehty ainakin 1987-2009 välisenä aikana. Oletan siis että vaihtoehtoja voi olla enemmän kuin kaksi.

Lerssinen

240 volvon tukikumi..Sitä ei ole montaa mallia..

Passaa muuten kinkäppiinkin  ;)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

zedric

volvo ja volvo  >:( >:( ei saa kötystää...

mitsubishi  L200 k34  ,semmosesta se tais sopia,,pikku sovittelulla.
C23M-C32-P11-WP11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130. ferguson tef20,ted20 x3,david brown 880 LD28,bedford tk "330",Bedford tl1260x2 ,matkaaja 9004

ameriikanteijo

Elkää jätkät saivarrelko kateellisena, on totisesti hieno Cedric pitkästä aikaa... :)

[Max]

Kumpikas se näistä on?

vaihtoehto 1

VOLVO 240/242/244/245   Kardaanin tukikumi Volvo(44,5)
Jos etuputken-ø 44,5mm 75->84: Tukikumi [1975->1993]


vaihtoehto 2

VOLVO 240/242/244/245   Kardaanin tukikumi Volvo 50,8
Jos etuputken-ø 50,6mm 75->84 ja aina 85->93 : Tukikumi [1975->1984]



ja voiko se maksaa vain 8€  :o

Timppa

onko sen kardaanin kans ongelmia?
nimittäin jos ei ole niin älä tee mitään ennen kuin on ongelmia sen kans.. muljautteleeko kardaania liikkeelle lähtiessä tai vaihdetta vaihtaessa?

helposti saa enemmän ongelmia jos hätäsesti repii kardaanin kappaleiksi pöydälle merkkaamatta kiinnityksiä ::)
merkkaa joka kohta siitä ja sitten kun vaihat keskitukikumia niin siinä on poori muista merkata myös se.
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

[Max]

#18
täristää/muljauttelee liikkeelle lähdettäessä. Kulku kulma muuttuu kun painaa kaasun pohjaan, mutta se taitaa johtua väljistä perän puslista.

vaihdelaatikon kans tulee myöhemmin ongelmia jos kardaani pääsee muljumaan miten sattuu...


osaan kyllä merkata kardaanin.

t. Ajoneuvoasentaja.

Cedricisti

Lainaatäristää/muljauttelee liikkeelle lähdettäessä. Kulku kulma muuttuu kun painaa kaasun pohjaan, mutta se taitaa johtua väljistä perän puslista.

vaihdelaatikon kans tulee myöhemmin ongelmia jos kardaani pääsee muljumaan miten sattuu...


osaan kyllä merkata kardaanin.

t. Ajoneuvoasentaja.

Meillä muilla on yi 500tkm ajettuja Cedriccejä, me ei ehkä ymmerretä sun perän puslien väljyyttä  ::)

[Max]

Teidän autot ei ookkaan seisonu lähes ajamattomina yli kymmenen vuotta :)

Cedricisti

LainaaTeidän autot ei ookkaan seisonu lähes ajamattomina yli kymmenen vuotta :)

Joo ei, ne on nähny kymmeniä tuhansia kilometrejä kuraisia sorateitä ja huonoja hitsareita sekä lepsuja katsureita + pihejä hevosmiehiä rautalankavirityksineen.

[Max]

LainaaKumpikas se näistä on?

vaihtoehto 1

VOLVO 240/242/244/245   Kardaanin tukikumi Volvo(44,5)
Jos etuputken-ø 44,5mm 75->84: Tukikumi [1975->1993]


vaihtoehto 2

VOLVO 240/242/244/245   Kardaanin tukikumi Volvo 50,8
Jos etuputken-ø 50,6mm 75->84 ja aina 85->93 : Tukikumi [1975->1984]



ja voiko se maksaa vain 8€  :o



tuleeko varmuutta että sopiiko kumpikaan?

matti.l

Kävin tuossa paikallisella purkaamolla joka on lopettelemassa,niin siellä oli sedun kardaanin pätkä ,jossa ilmeisesti vielä toimintakuntoon elvytettävä keskilaakeri ja tukikumi.
purkaamo sijaitsee karkkilassa ja puhelin on 0400/218351.

purkaamolla saattaa olla myös jotain muutakin ,kannattaa ainakin kysyä,  hinnat harrastaja ystävälliset.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

BA

Lainaa



tuleeko varmuutta että sopiiko kumpikaan?


Miten olisi vaihtoehto ryömiä auton alle mitan kanssa, mittailla nykyinen ja käydä paikallisessa varaosaputkassa vertaamassa molempiin? Kutsutaan myös harrastamiseksi. Cedricin kohdalla vakioalustalla ei tarvi autoa edes nostaa ylös moisen toimenpiteen takia, tai riippuu tietty ihan asentajan elintasovatsasta.

Volvoon pelkkä kumi tosiaan on sen 8€. Jos rahaa löytyy, hae molemmat ja sovi että palautat toisen. ::)

[Max]

#25
LainaaKävin tuossa paikallisella purkaamolla joka on lopettelemassa,niin siellä oli sedun kardaanin pätkä ,jossa ilmeisesti vielä toimintakuntoon elvytettävä keskilaakeri ja tukikumi.
purkaamo sijaitsee karkkilassa ja puhelin on 0400/218351.

purkaamolla saattaa olla myös jotain muutakin ,kannattaa ainakin kysyä,  hinnat harrastaja ystävälliset.


kiitos tiedosta :)


käytin tänään kardaanin irti, laakerissa eikä kumissa ollutkaan huomattavaa kulumista vaan väljää olikin juurikin niissä perän puslissa.

btw, olisiko porukalla kiinnostusta tulla cedric miittingiin jos sellainen järjestettäis tässä pohjanmaan alueella :) ?

chevy2.8d

ostin tänään y30 2.8d automaatti 86 vakionopeusjutska on mut ilmastoinnin kompura purettu. tekisi mieli käyttää leimalla ja ottaa ajoon (työmatka suuntaansa 450km)

[Max]

Mahtaako RD28T koneesta (patrollin) sopia imu ja pakosarjat suoraan ld28 (cedric)?

cedricfan

Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

[Max]

Lainaaei



mitä eroja noissa sitten on ?