Kirjoittaja Aihe: Cedric y30  (Luettu 171951 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa setrikkimies

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 46
  • DIESEL on se oikea ;)
Re: Cedric y30
« Vastaus #720 : Elokuu 09, 2013, 00:21:37 »
tuohan on ihan kuoseissaan vielä  :o? ei äkkiseltän niin paljoo maan nousemaaku omassani oli  ;D tuosta jollekki pelastettavaksi :)
Cedric  y30         -86
Volvo   244D      -83
Volvo   940TDIC -94
Volvo   240        -88

Poissa mortus_

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 29
  • NCF:n foorumi - paras foorumi
Re: Cedric y30
« Vastaus #721 : Elokuu 27, 2013, 01:27:02 »
Jaaha. Reilun vuorokauden päästä olis lähtö Cedricillä kohti Moskvaa. Auto on vielä tällähetkellä tutulla korjaamolla, jonne vein sen pyöränkulmien suuntaukseen ja automaattiöljyjen vaihtoon.

Pientä takapakkia siinä, että projektiautosta piti irrottaa ohjaussimpukoiden yhdystanko, kun kuskinpuolella oli nivelet siinä jamassa, että renkaassa oli sentti klappia reunasta mitattuna. Lootan öljynsuodattimen yhdetä pultista oli kierteet korkanneet ja pultti jumissa, joten päätettiin pultin poistamisen ja kierteytysten sijaan jättää vanha suodin paikalleen.

Viikonloppuna vaihdoin nesteensä alle laskeneet takaiskarit "uusiin", eli käytettyihin, ja perä laski roimasti, kun vanhat lisäjousilla olevat vetokäyttöön olevat iskarit vaihtuivat. Laitoin sitten välikumit jousiin, ja samalla huomasin sorkkaraudalla kasaan puristettujen jousien isompia välejä levitellessäni, että repsikan puolen ylälautanen takana on aivan finaalissa, ja osa siitä lähtee käsin irti. Aikataulu sanoi kuitenkin, että toivotaan, että kestää, ja jos ei kestä, niin henkisesti on varauduttu siihen, että toinen takakulma rojahtaa sen pari senttiä alaspäin. Kori jousilautasen yläpuolella on kuitenkin kovaa, ja onneksi tämä ongelma on takana.

Osapuolella varasin mukaan startin, vesipumpun, laturin, vesiletkuja, tiivisteainetta, vähän yleistarvikkeita ja erinäisiä nesteitä sekä käytetyt etupyörien laakerit. Kardaanin etummaisessa ristikossa on nimellinen juuri ja juuri tuntuva klappi, mutta oletan sen kestävän tuon vajaan 3000km, ja automaattilodjuhan säästää jonkin verran ristikkoa.

Huomenna suksiboksi katolle, ja keskiviikkoaamuna menoksi, ensimmäinen yöpymispaikka Novgorod. Ja kalustohan näyttää tällä hetkellä tältä. Lisäpitkät puuttuvat vielä kuvasta. Lähtökohta autolle keväällä oli 7v seisomista pellolla, 614tkm ja ulkoasuna tämä!. 620tkm täyttyy tiistain aikana, joten päästään reissuun aloittamaan uusi kymmentuhatlukema  :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2013, 01:30:11 kirjoittanut mortus »

Poissa Ruhvi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Vs: Cedric y30
« Vastaus #722 : Toukokuu 29, 2015, 01:36:56 »
Oisko kellään vinkkiä että mistä passaa eteen kallistuksenvakaajan puslat?
Micra K10

Poissa Pastori

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 813
Vs: Cedric y30
« Vastaus #723 : Toukokuu 29, 2015, 09:41:33 »
Eilen ajeli nokan edessä "tuttu" y30. Samalla papalla ollut uudesta asti, eikä aio myydä. Mitä sitä hyvää vaihtamaan, kun ruosteeton ja kaikki ehjänä  :o Miten muuten, 430:ssä mahtaa olla aikalailla sama alusta, paljonko kärsii jousia katkoa? Ja passaako jotku motonetin yleisjouset tuohon?
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Poissa zedric

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2 623
  • tynnyrien kokoontumisajot....
Vs: Cedric y30
« Vastaus #724 : Toukokuu 29, 2015, 16:03:18 »
taitaapa olla sedan 430pissä kolmiotukivarret edessä  ::) ja etupäässä ei mitään samaa kuin Y30...
takapäässä eri asia paitsi 430HT....tai wagon 430...
P11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130. ferguson tef20,ted20,david brown 880 LD28,bedford tk "330"

Poissa Ruhvi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Vs: Cedric y30
« Vastaus #725 : Toukokuu 29, 2015, 16:46:23 »
Oisko kellään vinkkiä että mistä passaa eteen kallistuksenvakaajan puslat?

Itse itselleni vastaten : Ford Mondeo 98 takapään tanko + kumet.
Micra K10

Poissa Pastori

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 813
Vs: Cedric y30
« Vastaus #726 : Kesäkuu 01, 2015, 08:59:04 »
taitaapa olla sedan 430pissä kolmiotukivarret edessä  ::) ja etupäässä ei mitään samaa kuin Y30...
takapäässä eri asia paitsi 430HT....tai wagon 430...

Jees, olisko tietoa noista jousista?
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Poissa Ruhvi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Vs: Cedric y30
« Vastaus #727 : Kesäkuu 01, 2015, 15:33:34 »
Sattu tämmönen silmään ku lukaisin autokeskuksen esittelykirjasta tuosta etuakselista ja jousituksesta:

-Etuakselin osat ova LÄHES samat kuin entisessä 430 sarjassa
-Etujousitus on muuttunut täysin ja uusi vortex-tyyppinen iskunvaimennus, jossa vaimennusominaisuudet muuttuvat tienpinnan mukaan, on otettu käyttöön.
Micra K10

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 081
  • Ratsu.
Vs: Cedric y30
« Vastaus #728 : Kesäkuu 02, 2015, 21:40:44 »
Sattu tämmönen silmään ku lukaisin autokeskuksen esittelykirjasta tuosta etuakselista ja jousituksesta:

-Etuakselin osat ova LÄHES samat kuin entisessä 430 sarjassa
-Etujousitus on muuttunut täysin ja uusi vortex-tyyppinen iskunvaimennus, jossa vaimennusominaisuudet muuttuvat tienpinnan mukaan, on otettu käyttöön.

Vortex?
McPherson kuvastaa huomattavasti paremmin, ja jouset ovat halkaisijaltaan sitä kokoa ettei ole missään tullut vastaan samanlaisia.
Y30 jemmassa..

Poissa Ruhvi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Vs: Cedric y30
« Vastaus #729 : Kesäkuu 02, 2015, 22:27:51 »
Sattu tämmönen silmään ku lukaisin autokeskuksen esittelykirjasta tuosta etuakselista ja jousituksesta:

-Etuakselin osat ova LÄHES samat kuin entisessä 430 sarjassa
-Etujousitus on muuttunut täysin ja uusi vortex-tyyppinen iskunvaimennus, jossa vaimennusominaisuudet muuttuvat tienpinnan mukaan, on otettu käyttöön.

Vortex?
McPherson kuvastaa huomattavasti paremmin, ja jouset ovat halkaisijaltaan sitä kokoa ettei ole missään tullut vastaan samanlaisia.

En osaa sanoa mitä tuolla vortex:illa tarkoitetaan, tuo oli suora lainaus siitä kirjasesta vuodelta 1984.
Micra K10

Poissa Ruhvi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Vs: Cedric y30
« Vastaus #730 : Kesäkuu 11, 2015, 19:47:57 »
Tässäpä oiva sivu alkup. varaosanumeroita kaipaaville, toki vissiin tilatakkin tuolta voi, mutta hinnat on aika... Japanilaiset  ;D

http://www.jp-carparts.com/nissan/figlist.php?maker=nissan&type=124&cartype=75
Micra K10

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 081
  • Ratsu.
Vs: Cedric y30
« Vastaus #731 : Kesäkuu 12, 2015, 15:07:12 »
Ruhville pisteet!

Eihän ne ole kalliita, jos rahalla saa :D
Etupuskurin parkki-vilkun lasi 26121-V5000 18USD...

Ohjauksen välitanko 48560-V5025          ~458USD
Apusimpukan korjaussarja                    ~163USD
Raidetangon päät o/v s/u                     ~134USD
SGL kokonainen etutolppa 54302-V7125  ~469USD  -  ei pal kannata palasina ostaa?
Takajarrulaikka 43206-V030                  ~202USD
Takajarrusatula SGL 44000-V520            ~720USD
Perämurikka 3.889 38100-P0510            ~680USD
Etujarrulevy laakereineen 40207-V5050     ~360USD  - 
Etujarrusatula oikea 41000-V5007           ~413USD  -   vasen contact us!
Takakontin kromilista                           ~292USD

S6 Audin osat ei tunnu enää yhtään niin kalliilta :D

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 12, 2015, 15:14:52 kirjoittanut Cedricisti »
Y30 jemmassa..

Poissa comanche

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 1
Vs: Cedric y30
« Vastaus #732 : Kesäkuu 17, 2015, 03:19:01 »
Onnistuuko tämän mallin Cedricin rekisteröinti suomessa? Ei ole yhtäkään näkynyt, mietin onko noita etuvaloja olemassa muuta kuin vasemmanpuoleiseen liikenteeseen. Kyseessä y30 turbo brougham vip, vg30et moottorilla.

Poissa Pastori

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 813
Vs: Cedric y30
« Vastaus #733 : Kesäkuu 17, 2015, 10:53:22 »
Miksipä ei onnistuisi, ainahan niitä umpioita voi vaihdella eri malleista. Hieno olis tommonen nähdä joskus :)
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Poissa Nozzz

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 188
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: Cedric y30
« Vastaus #734 : Lokakuu 30, 2015, 19:47:28 »
nostellaampas tätäkin vähän ylöspäin.

kinkäppiin rakenteilla ld28. eteenpäin nytkähetty taas kun kansi laitettuna ja puhisteltuna. lohkokin on aikasemmin siivottu ja hoonattu. kampiakseli pitäisi hakea toisesta koneesta koneesta joka eri tallilla kun ehtii. männät puhdistella törsteistä poisa ja alakertaa nippuun.
mukavan simppeli tämä ld28 kone. toinen kone tämä minkä tekee alusta loppuun "uusiksi"


Poissa Nozzz

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 188
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: Cedric y30
« Vastaus #735 : Joulukuu 09, 2015, 09:07:37 »
Muisti tekee tepposet jakopään kanssa. eli vasemman puoleista ketjun laaharia pystyy säätämään alapäästä kahteen asentoon. kumpihan se onkaan oikea.

Poissa pera187

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 4
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: Cedric y30
« Vastaus #736 : Tammikuu 10, 2016, 01:17:42 »
Mitä tuo LD28 jatkona oleva 5V-manuaaliloota kestää tehoa ja vääntöä suurinpiirtein? Tarkoituksena turbottaa tuo ld28. Vai kannattaako suosiolla etsiä järeämpää laatikkoa/ vahvistella tuota? 150hp tehotavoite noin.

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Vs: Cedric y30
« Vastaus #737 : Heinäkuu 21, 2017, 09:54:56 »
Pitäsköhän viikonloppuna alottaa cedricin elvytys ??? ::) mistä on porukka taka apukelkan puslia tehny? Varmaan vaihto eesä tuossa munki yksilössä :-\ ja saiko jarrukumejakaa enää ???
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Nozzz

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 188
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: Cedric y30
« Vastaus #738 : Heinäkuu 23, 2017, 10:35:59 »
kyllähän cedrikki kannattaa herätellä. itellä ei enää y30 ole mutta 280c projekti on tallissa jos ei kukaan osta pois. jonkun verran uutta peltiä ja ylimaalaus niin tulee makia peli. ld28 ja automaatti lootalla.

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Vs: Cedric y30
« Vastaus #739 : Heinäkuu 23, 2017, 11:49:59 »
Jaa minkä hintanen projekti ois kyseessä? :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Nozzz

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 188
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: Cedric y30
« Vastaus #740 : Heinäkuu 26, 2017, 18:45:34 »
tonneroisen paikkeilla. alakaa kunnostus keleposet olemaan harvassa.

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Vs: Cedric y30
« Vastaus #741 : Heinäkuu 29, 2017, 00:14:13 »
Se on kyllä totta :-\
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Daset

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2 587
  • Vanha taksi s*****a
Vs: Cedric y30
« Vastaus #742 : Heinäkuu 29, 2017, 14:09:36 »
Toiset ajaa näillä "kunnostamiskelpoisilla"   ;) ;D
Nissan Cedric SGL LD28 automatic '85, Nissan Cherry 1.5 GL '85 TURBO, Nissan Primera 1.6 Traveller '05, Nissan Maxima VG30E automatic '90, Subaru Forester 2.0 S-turbo awd at '98

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Vs: Cedric y30
« Vastaus #743 : Heinäkuu 29, 2017, 17:20:15 »
Ensimmäisen paikan laitoin tänään y30... Toiseen runkopalkkiin saaki tehä melko pätkän kokonaan uutta :-\
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Tatu K.

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 170
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: Cedric y30
« Vastaus #744 : Lokakuu 11, 2017, 19:08:22 »
Eilispäivänä kävin Ylivieskasta ostamassa varaosiksi Y30 Cedricin raadon. Kauhean runneltu ja rikottu. Saan tästä etsimäni vielä käyttökelpoiset etujarrulevyt. Jotain osia tulee myyntiin kunhan saan ne purettua tarkistettua. Käyttöauton virkaa toimittavan Y30 Ceen leima uhkaa loppua tämänkuun loppuun mutta eiköhän parinpäivän remppaamisella.. Etulevyjen vaihto ja pääsylinteriin uudet tiivisteet sekä käsijarrusta löysät pois on tehtävälistalla. :)

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Vs: Cedric y30
« Vastaus #745 : Lokakuu 11, 2017, 19:59:12 »
Ehottomasti kannattaa hyödyntää tarkasti jos ei ite nii tarjota jollekki osia ennen ku paalaa korin :) oliko tämä musta väriltään?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Tatu K.

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 170
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Vs: Cedric y30
« Vastaus #746 : Lokakuu 11, 2017, 20:25:58 »
Joo musta on väriltään. Kori on paalikamaa. Teen myynti-ilmoituksen kunhan puran raadon ja tiedän jotain mitä käyttökelpoista jää itelle tarpeettomaksi. Ainakin tulossa on LD28+Autom. ja perä, joiden kunto on vielä arvoitus.