Kirjoittaja Aihe: Cedric y30  (Luettu 235439 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jape4x4

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 131
Re: Cedric y30
« Vastaus #690 : Huhtikuu 02, 2013, 19:14:45 »
Oiskohaa tollanen GR Patrollin RD28sin vakio ahdin hyvä LD28siin näin aluks?
Kuka tietää mikä laippa siinä on niin osaan tilaa kkdltä laipan.  :)
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Poissa Vellu

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 247
  • Rasvakoura
Re: Cedric y30
« Vastaus #691 : Huhtikuu 02, 2013, 22:39:28 »
Kovin pienihän se puhallin tahtoo olla.. Laippa on T2. 39,88 x 72,90 mm reikävälit.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2013, 22:42:25 kirjoittanut veltsu69@hotmail.c »
日産セドリックターボディーゼルインタークーラー290馬力、トルク530ニュートンメートル

Poissa Jape4x4

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 131
Re: Cedric y30
« Vastaus #692 : Huhtikuu 02, 2013, 23:30:18 »
eipä mettä käyttöö tarttekkaa mitää mega ahdinta  ;)
tosin viime aikoina jääny metässä rymyymiset vähemmälle ja ollu aika paljo maantie ajoa eikä toi vapari oikee jaksa 35"lla kulkee ni pitäs joku ahdin keksiä ja pian. ehdotuksia otetaan vastaan.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Poissa y30harrastaja

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1 026
  • "Tavoitteena ensiluokan edustavuus"
Re: Cedric y30
« Vastaus #693 : Huhtikuu 06, 2013, 10:48:32 »
Nyt saisi suositella paikkaa jossa olisi hyvä (ja halpa) teettää Cedricin käsijarruvivustot uusiksi. E-Suomen alueelta mielellään, mutta voi muualtakin ehdotella.
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 501
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #694 : Huhtikuu 06, 2013, 10:54:25 »
mä tein ite hitsaamalla vanhat väljät reijät ehjiksi :) ei ole kylläkään mikään pikkuhomma :-/
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa y30harrastaja

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 1 026
  • "Tavoitteena ensiluokan edustavuus"
Re: Cedric y30
« Vastaus #695 : Huhtikuu 06, 2013, 17:38:43 »
Lainaus
mä tein ite hitsaamalla vanhat väljät reijät ehjiksi :) ei ole kylläkään mikään pikkuhomma :-/

Ei varmasti ole. Kun saisi kaikki tapit ja vivustot sorvarilta, niin ei niitä tarvitse vähään aikaan uudestaan tehdä.
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

Poissa Jape4x4

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 131
Re: Cedric y30
« Vastaus #696 : Huhtikuu 07, 2013, 23:27:56 »
kertokaa toki lisää ja kuvia esiin tosta systeemistä, löytyy sorvit ja kaikki mahdolliset työvehkeet.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 104
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #697 : Huhtikuu 11, 2013, 22:38:57 »
Lainaus
kertokaa toki lisää ja kuvia esiin tosta systeemistä, löytyy sorvit ja kaikki mahdolliset työvehkeet.


Plasmaleikkuri vois olla hyvä vipuvarsien tekoon, pistehitsi, peltiä ja särmäyskone  ::)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 11, 2013, 22:39:44 kirjoittanut Cedricisti »
Y30 jemmassa..

Poissa Jape4x4

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 131
Re: Cedric y30
« Vastaus #698 : Huhtikuu 12, 2013, 10:01:35 »
särmäyskonetta ei kyl löydy  :)
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Poissa Nozzz

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 175
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Re: Cedric y30
« Vastaus #699 : Huhtikuu 12, 2013, 19:43:19 »
ite jos joudun vielä tappelemaan käsijarrun kanssa enemmänkin niin muutan sen vaijeri toimiseksi kokonaan.. lähtee se ylimääränen tanko poisa yms ylimääräset romut niin rupiaa pitämään pikkasen paremmin  ;) tietääkseni ainakin yksi ncf foorumilla pyörivä on sen muuttanut sellaiseksi. (vanhakoppasesta)

yhen käkkärin herkistelin viime syksynä ja loppupeleissä melko ihmeellinen ratkaisu ja vähä jokainen paikka väljä peräpään vivustolla = ei hyvä. meleko shimmaaminen että meni leimasta, tosin kengät voi olla melko kuluneet..

palataampas hieman moottoritekniikan puolelle välissä..
mitenkäs tuosta syöttöpumpusta saapi kaikki irti ilman että käyttää pajalla? enimmäkseen tarkoitan pystyykö kierroksia laskemaan miten kun on tyhjäkäynti ruuvi pois ja syöttyä sen verta että tyhjäkäynti on 1000rpm. pystyykö sitä kaasuvipua pyöräyttämään akselillaan niin, että syötöt pysyy mutta tyhjäkäynti laskee?

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 501
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #700 : Huhtikuu 12, 2013, 21:19:25 »
eipä se käsijarru näissä kovin häävi ole kyllä ja käsijarrukengätkin on aikas pienet auton kokoon nähden ::)

joskus oon kuullu että siitä kaasuvivusta johon vaijeri tulee niin on työstetty tavaraa pois jotta on saatu tyhjäkäynti alhaisemmaksi maksimi syötöllä :-?

mutta kannattaisi ehkä hiukan aikastaa pumppua samalla kun os syötöt selällään niin saa jonku verran lisää eloa ::)

en muista lukemia mutta mulla oli joskus y30 cedussa tehty nuin.. mutta kylmäkäynnistys kärsii siitä.

pumppu pajalle ja ahdonalaisella syötönsäädöllä varustettu pumpun kansi samalla paikoilleen niin saa lisää vetoa :)

ja sitten seuraavaksi levii laatikko sen jälkeen kardaani mutta perä mahtaa kestää aika palio :-?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Miikka

  • Ylläpitäjä
  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2 017
  • Välikaasua!
Re: Cedric y30
« Vastaus #701 : Huhtikuu 12, 2013, 22:25:53 »
Ei se ite kenkä ja rumpu nyt niin pieni ole.. S13-R32-R33-Z32+X-trailissa ainakin saman kokonen rumpu.  ::)

Ihan hyvä tuli käsijarrusta bensassa uusilla kengillä ja paremmilla levyillä. Suurin vika tuossa on tuo vipuhärdelli, ei oikein välitä voimaa ilmeisesti ja kepin liike menee välyksiin. Auttaa paljon kun hitsaa vivuston nokkiin lisää tavaraa että on lähellä/kiinni kengässä jo valmiiksi. Ja muistaa säätää muutenkin kuin vaijeria tiukkaamalla.
ison C:n ja pikku V:n huoltopäälikkö
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

Datmönkijä 150AY

Poissa Nozzz

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 175
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Re: Cedric y30
« Vastaus #702 : Huhtikuu 13, 2013, 01:25:05 »
Lainaus

joskus oon kuullu että siitä kaasuvivusta johon vaijeri tulee niin on työstetty tavaraa pois jotta on saatu tyhjäkäynti alhaisemmaksi maksimi syötöllä :-?

mutta kannattaisi ehkä hiukan aikastaa pumppua samalla kun os syötöt selällään niin saa jonku verran lisää eloa ::)


pumppu pajalle ja ahdonalaisella syötönsäädöllä varustettu pumpun kansi samalla paikoilleen niin saa lisää vetoa :)

ja sitten seuraavaksi levii laatikko sen jälkeen kardaani mutta perä mahtaa kestää aika palio :-?

120hv bensa sierra pysy sammoisa kiihytyksessä entä ld28 cetrikki turbolla (pumppu äkkiseltään täysillä) 0-100km/h, ei eelle, ei jälkeen. sitä vain jos sais lisää voimaa vaikka kytkin luistaakin.. tuonkin edellä mainitun vedon aikana.. 350€ maksaa kytkin  mikä pitää päälle 200hv cedrikkiin jos ei kahtele 200sx kytkimiä..
ne on sitten erikseen..

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 104
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #703 : Huhtikuu 13, 2013, 13:19:22 »
Lainaus

120hv bensa sierra pysy sammoisa kiihytyksessä entä ld28 cetrikki turbolla (pumppu äkkiseltään täysillä) 0-100km/h, ei eelle, ei jälkeen. sitä vain jos sais lisää voimaa vaikka kytkin luistaakin.. tuonkin edellä mainitun vedon aikana.. 350€ maksaa kytkin  mikä pitää päälle 200hv cedrikkiin jos ei kahtele 200sx kytkimiä..
ne on sitten erikseen..

Porsi lootakin jossain kohtaa...

Automaattilaatikosta kytkinkoppa johon sovittelet Volvon M47 askin, siihenpä löytyy sitten kytkimiä eikä LD:llä ainakaan lootaa rikki saa...
Y30 jemmassa..

Poissa Nozzz

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 175
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Re: Cedric y30
« Vastaus #704 : Huhtikuu 15, 2013, 09:33:57 »
ei porsinu ku tietää että käyttää vaihteen vaihtoon pikkasen enemmän aikaa mitä muissa vehkeissä.
ja sittenkun loota porsii niin se porsii. laitetaan kestävämpää :)

onko kellään tietua miten käyttäytyypi tuo pyöräytyshomma kaasuakselilla? ei viihtis rueta muuten vain kokeilemaan..

Poissa Miikka

  • Ylläpitäjä
  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2 017
  • Välikaasua!
Re: Cedric y30
« Vastaus #705 : Kesäkuu 01, 2013, 08:57:30 »
Mikäs se on nyt LD28 oikea ennakko Cedricissä? Laittelin tuossa toista pumppua paikoilleen ja tuon yhden netistälöytyvän manuaalin mukaan ois 0,75 mm YKK:ssa. Tuolla meni säätö aikalailla tappiin enkä enää uskonu siihen.

http://asavage.dyndns.org/Nissan/display1.php?Path=Maxima%2FLD20_28&db=Nissan&table=LD20_28&Page=EF-003

Pumpun/jakopään kopan merkillä meni 0,85 mm johon jätin sen. Sitten kun putket oli paikoillaan niin huomasin konepellissä tarran 0,94 ?

Ei saanut vielä savuja tuolla pumpulla, saas nähdä saakokaan. Seissyt yhen 10 v ja nyt minä viritelly siihen ahonalasen kannen paikoilleen  ;D
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2013, 08:58:44 kirjoittanut Miikka »
ison C:n ja pikku V:n huoltopäälikkö
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

Datmönkijä 150AY

Poissa Miikka

  • Ylläpitäjä
  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2 017
  • Välikaasua!
Re: Cedric y30
« Vastaus #706 : Kesäkuu 01, 2013, 20:32:23 »
Lainaus
Mikäs se on nyt LD28 oikea ennakko Cedricissä? Laittelin tuossa toista pumppua paikoilleen ja tuon yhden netistälöytyvän manuaalin mukaan ois 0,75 mm YKK:ssa. Tuolla meni säätö aikalailla tappiin enkä enää uskonu siihen.

http://asavage.dyndns.org/Nissan/display1.php?Path=Maxima%2FLD20_28&db=Nissan&table=LD20_28&Page=EF-003

Pumpun/jakopään kopan merkillä meni 0,85 mm johon jätin sen. Sitten kun putket oli paikoillaan niin huomasin konepellissä tarran 0,94 ?

Ei saanut vielä savuja tuolla pumpulla, saas nähdä saakokaan. Seissyt yhen 10 v ja nyt minä viritelly siihen ahonalasen kannen paikoilleen  ;D

Lähtihän siitä savut, olipas tiukka ilmattava nestepää.. Ei se kannen vaihto ihan vituksi oo mennyt kun kävi ja otti kierroksiakin. Tosin ei vielä alle 1500 tyhjäkäyntiä. Kovin kauaa ilman nesteitä ja hihnoja kehannut käytellä.
ison C:n ja pikku V:n huoltopäälikkö
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

Datmönkijä 150AY

Poissa Nuutinen92

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 46
  • VG30E/L28
Re: Cedric y30
« Vastaus #707 : Kesäkuu 02, 2013, 00:20:12 »
Pitkästä aikaa laitettu omaa autoo, tuli siirrettyy varaosa autosta ilmastoinnin vermeet liikenteessä olevaan nii paljon oli kylmäaineen oikea määrä? ja kompuranhihnan pituus? Oli johonki hävinny kompuran hihnat ja mittoja ei löytyny mistään..

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 104
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #708 : Kesäkuu 02, 2013, 02:26:16 »
Lainaus
nii paljon oli kylmäaineen oikea määrä?

Ellen muista väärin, niin kylmäaineen määrä alkuperäisellä R-12 aineella on 1100.
Toimi se toki +/-300g määrälläkin, mutta näissä vanhoissa vehkeissä on paisuntaventtiili se tehoa rajoittava tekijä, Volvoon tilasin viime syksynä uuden paisuntaventtiilin, ei syöttänyt enää yli vaan työnsi +5 asteista +15 asteisen sijaan  8-)
Y30 jemmassa..

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 104
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #709 : Kesäkuu 02, 2013, 02:28:57 »
Lainaus
yhen käkkärin herkistelin viime syksynä ja loppupeleissä melko ihmeellinen ratkaisu ja vähä jokainen paikka väljä peräpään vivustolla = ei hyvä. meleko shimmaaminen että meni leimasta, tosin kengät voi olla melko kuluneet..

Se vivusto menee lopulta siihen pisteeseen, että vaijerisäädöt tapissa ja tehottomuudessa kiristetää vielä omilal virityksillä lisää, vaikka alkueräinen syy on se, että vivusto on väljä ja vivuston liike loppuu siihen, kun vivuston vaijeriin kiinnittyvä pää ottaa kiinni iskunvaimentimeen.

Surkeaa, suoraan sanottuna perseestä  :-/
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 02, 2013, 02:29:30 kirjoittanut Cedricisti »
Y30 jemmassa..

Poissa mortus_

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 29
  • NCF:n foorumi - paras foorumi
Re: Cedric y30
« Vastaus #710 : Heinäkuu 25, 2013, 10:00:46 »
Minkälaiset kattotelineet Cedricciin sopii? Tulossa tuossa reissu Moskovaan porukalla, ja ainoo luotettava auto pihassa on Nissani, joten sillä pitäis mennä, ja tartteehan sitä tolle pellolta pelastetulle suurkaupunkia näyttää, kun vasta 620tkm mittarissakin :D

Suksiboksi meinaan tarttis saada katolle, kun kamaa kumminkin tulee, ja se tulee olemaan tällä hetkellä varmaan tuossa autossa ainoa tiivis paikka sateella ajaessa. Kattelin vain, että perun vesikouruja tuossa kun ei ole.

Poissa BA

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 7 455
Re: Cedric y30
« Vastaus #711 : Heinäkuu 25, 2013, 10:17:25 »
Biltemassa on ainakin ollut sellasta yleismallin telinettä mikä kiinnittyy oven karmin välistä ja kumitallalla katton reunaa vasten yläpuolelta. Sen kaltaisia alkuperäiset lisävarusteetkin on.
LB10 -68, KPLE10 -73, KLF10 -74, LN10 -80, LN10 -81

Poissa mortus_

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 29
  • NCF:n foorumi - paras foorumi
Re: Cedric y30
« Vastaus #712 : Heinäkuu 25, 2013, 10:31:26 »
Kiitos, hommaanpa sitten sellaiset. Ajattelin, josko tähän olisi ollut ihan jotain katon vesiuriin kiinnittyviä malleja.

Poissa setrikkimies

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 46
  • DIESEL on se oikea ;)
Re: Cedric y30
« Vastaus #713 : Elokuu 07, 2013, 00:40:40 »

 tosiaan itelläki vetelee kyseinen vivusto viimeisiä  :'(
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2013, 00:54:32 kirjoittanut tuomas821996 »
Cedric  y30         -86
Volvo   244D      -83
Volvo   940TDIC -94
Volvo   240        -88

Poissa setrikkimies

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 46
  • DIESEL on se oikea ;)
Re: Cedric y30
« Vastaus #714 : Elokuu 07, 2013, 00:56:15 »
Lainaus
Kiinnostaako ketään ostaa noita mun edellisissä kuvissa olevia Cragarin kromivanteita ??

15x7" 0ET

päällä pultoistakesää ajetut 205/60/15 renkaat, yhdestä sisäreuna kulunut enemmän kun muista, mutta ajelee heittämällä vielä kesän ellei kaksi...

minua voisi kiinnostaa jos vanteet löytyy vielä  :) ?
Cedric  y30         -86
Volvo   244D      -83
Volvo   940TDIC -94
Volvo   240        -88

Poissa Suh0

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 105
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Re: Cedric y30
« Vastaus #715 : Elokuu 08, 2013, 14:33:01 »
Kyllähän ne on, mitä tarjotaan ?
- Nissan Cedric -86 turbo

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 104
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #716 : Elokuu 08, 2013, 16:44:30 »
Sodankylän Shellin (nykyään gt-asema) pihalla on  viininpunainen Cedric ja puhelinnumero kojelaudalla, näytti olevan osa puskureiden kromeista osa vielä suht hyvässä kuosissa, automaatti, ruskea sisusta näytti ehjältä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2013, 16:48:03 kirjoittanut Cedricisti »
Y30 jemmassa..

Poissa setrikkimies

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 46
  • DIESEL on se oikea ;)
Re: Cedric y30
« Vastaus #717 : Elokuu 08, 2013, 22:49:52 »
Lainaus
Sodankylän Shellin (nykyään gt-asema) pihalla on  viininpunainen Cedric ja puhelinnumero kojelaudalla, näytti olevan osa puskureiden kromeista osa vielä suht hyvässä kuosissa, automaatti, ruskea sisusta näytti ehjältä.
kuulostaa ihan minua oottavan  ;) toistaku tekis jo mieli tällä kertaa vg30 koneella kiinnostuksen vuoksi ku onjo tiisseli  8-)
Cedric  y30         -86
Volvo   244D      -83
Volvo   940TDIC -94
Volvo   240        -88

Poissa matti.l

  • Yleisvalvoja
  • NCF jäsen
  • Hallitus
  • *****
  • Viestejä: 1 124
  • Hallituksen jäsen.
Re: Cedric y30
« Vastaus #718 : Elokuu 08, 2013, 23:07:27 »

Ohi mennessä kyseinen auto tuli kuvattua muutama viikko sitten.
Puhelin numerokin otettiin talteen.
0405305558.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2013, 08:35:38 kirjoittanut matti.l »
laurel c31 2.0/ laurel c32 2.4 e/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.
Navetta cargo 2,3

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 104
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #719 : Elokuu 08, 2013, 23:40:48 »
Lainaus

Ohi mennessä kyseinen auto tuli kuvattua muutama viikko sitten.
Puhelin numerokin otettiin talteen.

Hatunnosto!
Itsehän en saanut sitä numeroa taltioitua.

Soititko numeroon? Oliko autolle joku hinta / muuta tarinaa?

Irroitettava vetokoukku (tietysti puuttui :D ) oli kyllä jotain aivan uutta ja omituista, eikö nuo kaikki olleet jo ARO:lta lähtiessään samalla koukulla varustettuja?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2013, 23:43:18 kirjoittanut Cedricisti »
Y30 jemmassa..