Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Cedric y30

Aloittaja [Max], elokuu 29, 2009, 18:21:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nozzz

#660
Ei mikkää ihimeelline, lootasta öölit poisa, kartaani irti, kytkinletku/koko sylinteri irti loovan päästä. lootan kannatin runkoon. lootan pultit niin sittehän se kytkytin jo näkyypi. asiaa helpottaa autonosturi  ;D

ja olikoha että tartti piti ottaa kans irti. muisti pätkii  :-X

StanLaurel

.. ja startti, vaihdekeppi (+konsoli), mittarinvaijeri ja pakkivalonkytkimen piuhat noiden edellä mainittujen lisäksi.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Suh0

5h homma lattialla tehtynä, on kokemusta  ;D
- Nissan Cedric -86 turbo

y30harrastaja

#663
LainaaMites mahtaako olla kova homma vaihtaa kytkin tohon cedric y30?

Oliko sinulla jostain hommattuna kytkinpaketti? Muistaakseni niiden kestävyyksissä on eroa ja taitaa olla vaikeaa saada koko pakettia nykyään? Automaatti hoitaa kytkimen tehtävät omissa joten ei hirveästi ole tullut kytkinhommia itse tehtyä :)
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

mortus_

#664
Onkohan Suomenmaalla ketään, jolta hoituis lootaremontti tuohon Cedricin ylivaihteelliseen automaattiin? Osiahan tuntuu ainakin jenkkilästä saavan tilaamalla ihan sopuhintaan.

Paras olisi tietysti, jos löytyisi tuo vahvistettu lootaversio jostain, mutta ei taida olla ihan jokapäiväistä kauppatavaraa. Turboa ja muuta tuossa nyt on työnalla, ja kaveri joka tuossa jeesinä touhuaa, ja noita dieseleitä on turbotellut, on nyt kovasti sen kannalla, että väyrysmersun automaatti pitäis sovittaa, että kestää, mutta omaan korvaan kuulostaa aina yhtä pahalta Mersun osat Nissanissa.


BA

Espoossa siinä Juvanmalmilla on automaattikorjaamo joka joskus mainostikin noita tehneensä. Sieltä sai osiakin. Jenkkiautojen automaatteja taitaa pääosin laitella. Mikähän sen puljun nimi oli?

Mutta esim. Timppa tais tehdä ihan ite, ei oo mitään rakettitiedttä tuokaan....  :)

Timppa

LainaaOnkohan Suomenmaalla ketään, jolta hoituis lootaremontti tuohon Cedricin ylivaihteelliseen automaattiin? Osiahan tuntuu ainakin jenkkilästä saavan tilaamalla ihan sopuhintaan.

Paras olisi tietysti, jos löytyisi tuo vahvistettu lootaversio jostain, mutta ei taida olla ihan jokapäiväistä kauppatavaraa. Turboa ja muuta tuossa nyt on työnalla, ja kaveri joka tuossa jeesinä touhuaa, ja noita dieseleitä on turbotellut, on nyt kovasti sen kannalla, että väyrysmersun automaatti pitäis sovittaa, että kestää, mutta omaan korvaan kuulostaa aina yhtä pahalta Mersun osat Nissanissa.


se turbiini kannattaa heti käyttää vahvistettavana ja lukon vahvistuksessa myös :) saa niitä osia suomestakin mutta kannattaa tilata ulkomailta säästää tosiaa melkoisesti :-X itehän tilasin suomesta ja maksoin niistä ihan huolella :-/

tulihan tuo rempattua omaan cedricciin automaatti kun ensin korjautin sen yksityisellä henkilöllä mutta ei tullu kuntoon päinvastoin uutena ominaisuutena vuosi öljyä sen jälkeen :(
remppa kyllä onnistuu henkilöltä joka perehtyy asiaan ja on oikeat ohjeet :) suosittelisin tekeen ite jos vain autonrappaaja tyyppiä olet :) kysyin joskus vuosia sitte paljonko ois maksanu korjaus+vahvistus lootaan niin 1500€ ois ollu kustannusarvio rempasta :-X
joka pakkaan vain lisäilee kitkalevyjä ja välilevyjä ja nostaa öljynpainetta lootassa+vahvistettu turbiini niin saadaan kestävyyttä turbon tuoman lisätehon kestämiseen :)

kysymys kuuluu paljonko on tuleva tehotavote? :-?
et kannattaako edes automaattia harkita :-X

se loota remppa onkin semmonen homma et en usko et ihan helposti kukaan tekee toiselle sitä ainakaan halvalla :(

mutta maksaako vaivaa kuitenkaan mersunlootaa sinne laittaa jos siitäkään ei ole takeita kestääkö ilman vahvistusta ::)

itellä kutakuinki 130hv 260nm teholukemat vuosien takaa on kestäny tähän asti mutta ajanki kohtuu järjellä :) traileriakin on tullu kiskottua :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

markus

Lainaa

Oliko sinulla jostain hommattuna kytkinpaketti? Muistaakseni niiden kestävyyksissä on eroa ja taitaa olla vaikeaa saada koko pakettia nykyään? Automaatti hoitaa kytkimen tehtävät omissa joten ei hirveästi ole tullut kytkinhommia itse tehtyä :)

Joo mukana tuli kytkin,ilmeisesti tarkotettu alun perin 240sx nissaniin kun ettisin niillä numeroilla tietoja siitä. Tämän ilmeisesti pitäisi sopia tuohon?

mortus_

Lainaa
kysymys kuuluu paljonko on tuleva tehotavote? :-?
et kannattaako edes automaattia harkita :-X

se loota remppa onkin semmonen homma et en usko et ihan helposti kukaan tekee toiselle sitä ainakaan halvalla :(

No tällä hetkellä tuossa koitettas varovasti päästä 200hv paremmalle puolelle tuon Ld28:n kanssa. Mulla on toinen kone tulossa, jotta saa sen sitten ensi talvena avata kunnolla, jotta päästäisiin sinne 300hv paremmalle puolelle, ellei sitten ole tyytyminen ensimmäisen moottoriversion lukemiin :)

Sillä tuo mersun loota vahvistettuna oli mielessä, kun sillä saadaan kuitenkin kestämään tehoja sen, mitä tuostakin koneesta on mahdollista irti saada, mutta jos tuon vakiolootan saisi sen rapiat parisataa kaakkia kestämään, niin eiköhän silläkin jaksaisi ajella.

Pitänee pistää nuo osat sitten tilaukseen ja katsella, mitä sen jälkeen. Kesähän tässä lähenee koko ajan, ja autokin on vielä korigrillissä kiinni..

Nozzz

Passaapi jos halkaisija 225mm

markus

Mistä mahtais saada uuden painelaakerin kytkimeen?

Tare

Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

markus

Lainaahttp://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=84-4105

Onko se tuollainen??

Taitaa olla joo,kiitos tästä. Olis näköjään pitäny kattoo motonetin sivuilta ennen ku kysyy  ;D

Tare

Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Jape4x4

#674
saakos mistää ld28 venttiilikopan kannen pultteja jossa se tiiviste?
ei näytä pitävän normi pultti prikan ja tiivisteen kera tai sitte koppa kiero koska vuotaa toi venttiilikoppa aivan solkenaan. momentissa on ja uus tiiviste paikallaan mutta ei auta.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Jape4x4

#675
LainaaMistä mahtais saada uuden painelaakerin kytkimeen?

vaikka täältä..  ;D
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

mortus_

#676
Lootanosia pistin sitten tilaukseen.

Onkos kellään kokemusta, kun tuosta LD:stä lähdetään tehoa repimään, jotta mitenkä tuo laitos kestää kun lähdetään kierrättämään sitä tuolla lukemissa 6000rpm, vai tuleeko kankia kyljestä läpi? Selviäähän se toki kokeilemallakin :D

Auki tuo kone nyt käytetään sitten kokonaan saman tein, että näkee, mille pohjalle tekee. On sillä kumminkin jonkun verran hierottu, vaikka mittarissa ei oo kuin 450 tuhatta, mutta pieni on epäilys paikkansapitävyydestä kohta 30 vuotiaalle diesellotjalle...

BA

http://www.automaattivaihteisto.net/

Tuo tais olla se paja joka joskus mainosti korjaavansa noitakin.

Cedricisti

LainaaOnkohan Suomenmaalla ketään, jolta hoituis lootaremontti tuohon Cedricin ylivaihteelliseen automaattiin? Osiahan tuntuu ainakin jenkkilästä saavan tilaamalla ihan sopuhintaan.

Paras olisi tietysti, jos löytyisi tuo vahvistettu lootaversio jostain, mutta ei taida olla ihan jokapäiväistä kauppatavaraa. Turboa ja muuta tuossa nyt on työnalla, ja kaveri joka tuossa jeesinä touhuaa, ja noita dieseleitä on turbotellut, on nyt kovasti sen kannalla, että väyrysmersun automaatti pitäis sovittaa, että kestää, mutta omaan korvaan kuulostaa aina yhtä pahalta Mersun osat Nissanissa.


Kylläkait netistä löytyy infoa, tuo Cedun ylivaihteellinen tomaatti on mallia
Jatco L4N71B

Ellen väärin muista niin 929 Mazdassa olisi tuo sama loota?

Suh0

Tässä Akaan Viialassa on semmoinen pulju kun maticdoctor, se tekee myös.

http://www.maticdoctor.com/
- Nissan Cedric -86 turbo

mortus_

#680
Pitää tota loota-asiaa vielä tässä sumplia, jotta tekeekö itse vai teettääkö, vai mitä tekee. Täytyy tuo korikin saada vielä parsittua loppuun. Ja koneen kanssa riittää kanssa puuhaa.

Pistän lähiaikoina tilaukseen kannentiivistettä. Onko täällä ihmisillä tarvetta MLS metallikannentiivisteille LD28-koneeseen.

Luotettava ja tunnettu tekijä, ja kaveri on tuolta teettänyt useita tiivisteitä ja hyväksi koettu, sekä koeteltu yli 2,5 kilon ahdoilla mm. kaverin saksalaisvalmisteisessa kutosdieselissä (ei mersu). Hinnat noilla liikkunee kai kolmensadan kieppeissä.

En viitsinyt myydään-puolelle tehdä erillistä aihetta, kun tiivisteitä ei ole kädessä.

Jape4x4

oli aikasemmin puhetta akuista ja osa hehkutti että vain 100a akku...

hyvin on kyllä 74a toiminu koko talven ja nappihehku.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Cedricisti

#682
Lainaaoli aikasemmin puhetta akuista ja osa hehkutti että vain 100a akku...

hyvin on kyllä 74a toiminu koko talven ja nappihehku.


Riittää, jos auto on muutoin kunnossa.

- Akussa riittävä oikosulkuvirta isolle dieselkoneelle
- Käynnistyvyys on kunnossa, eli mm. LD28 käynnistyy ilman sahaamista kaasuun koskematta
- Kunnossa olevan starttimoottorin ottama teho menee koneen pyöritykseen eikä startin lämmitykseen
- Ei purkuvirtaa joka öisin syö akkua tyhjäksi
- Lataus toimii
- Ei ajeta lisäpitkillä puhallin täysillä takalasinlämppärin kanssa (laturin tuotto ei riitä).

Jne.

Vaikka kesällä kaikki olisikin ok virrankultuksen ja latauksen suhteen, talvella ongelmat usein alkavat, koska mitä kylmempää on, sitä huonommaksi akun virranottokyky laskee.

Startti + akku + laturi on sellaisa laitteita, että jos niitä ei heti oireiden ilmaantuessa korjaa niin kerjää vain verta nenästään, pahimmillaan saa vaihtaa nuo kolme komponenttia peräjälkeen jos yksikin on pidemmän aikaa epäkunnossa.

Mulla on sellainen periaate, että toimivissa autoissa ei starttikaapeleita tarvita  ::)

Jape4x4

kertokaa ny millä saan ton vuotavan venttiilikopan tiiviiksi?
vuoti jo aikanaan ku ostin moottorin, vaihdoin tiivisteen ja laitoin oikeeseen momenttiin, kesti 1kk vuotamatta ja nyt alko taas vuotaa ja kasasin taas uudella tiivisteellä ja liimalla mutta vaa paheni vuoto heti 1km testi ajon jälkeen vaikka liima oli kuivunut jo 4 päivää..  :(
onko joku perus että kaikissa vuotaa vai onkohaa toi koppa vaa kiero sitte?
vuotaa takareunasta ja etureunasta moottorin oikealta eli syöttöpumpun puolelta.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Cedricisti

Lainaakertokaa ny millä saan ton vuotavan venttiilikopan tiiviiksi?
vuoti jo aikanaan ku ostin moottorin, vaihdoin tiivisteen ja laitoin oikeeseen momenttiin, kesti 1kk vuotamatta ja nyt alko taas vuotaa ja kasasin taas uudella tiivisteellä ja liimalla mutta vaa paheni vuoto heti 1km testi ajon jälkeen vaikka liima oli kuivunut jo 4 päivää..  :(
onko joku perus että kaikissa vuotaa vai onkohaa toi koppa vaa kiero sitte?
vuotaa takareunasta ja etureunasta moottorin oikealta eli syöttöpumpun puolelta.


Onko alkuperäiset venttiilikopanpultit?
Ymmärtääkseni ne toimii niin, että ne kiristetään pohjaan ja niissä olevat kumit sitten määrittelevät millä voimalla koppa puristuu kantta vasten, liian lujallahan se ei saa olla.

Jape4x4

#685
pultit tarvike mallit isolla prikalla ja jollain pikku tiivisteellä, ei niistä vuoda eikä pitäs pohjata pultit mutta tosiaa ei pakolla paina niin isolta alueelta ku ne originaalit.
yks katkes nääs aikoinaan kanteen niin vaihdoin kaikki silloin uusiin.
ostan kyllä heti sarjan jos jostain saa tai joku myy vaikka käytettynä.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Cedricisti

Lainaapultit tarvike mallit isolla prikalla ja jollain pikku tiivisteellä, ei niistä vuoda eikä pitäs pohjata pultit mutta tosiaa ei pakolla paina niin isolta alueelta ku ne originaalit.
yks katkes nääs aikoinaan kanteen niin vaihdoin kaikki silloin uusiin.
ostan kyllä heti sarjan jos jostain saa tai joku myy vaikka käytettynä.


Jep jep, mulla oli sama homma, ja koska ei ollut täyttä sarjaa alkuperäisiä pultteja niin jätin sitten aikani tuhlaamatta, loppui tosin ajotkin sillä laitokselle jonkin ajan kuluttua joten mysteerisi jäi mullakin miksi vuoti koko ajan ja erityisesti sieltä koneen takapäästä.

Jape4x4

jaahas, on kyllä tosi ärsyttävää noi öljy vuodot.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

Miikka

Meillä taitaa olla nyt orkkispultit suuttimien puolella ja toiselta puolen osa korvattu tavallisilla. On pitänyt kohta vuoden..
ison C:n ja pikku V:n [b]huoltopäälikkö[/b]
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

Nozzz

jos löytyy soppeli peili/lasi niin tarkasta sillä kopan kierous.
ite oon nuo laittanu niin, että aluksi kunnolla tiivistep*skaa, sitten koppa oikialla tiivisteellä hennosti päälle. annetaan kuivua muutamia tunteja ja kiritään jonnin verran. ei vejetä heti "lujalle".