Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Cedric y30

Aloittaja [Max], elokuu 29, 2009, 18:21:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Vellu

#630
Lainaa

Kauanko sulla on noi Boschin hehkut nyt olleet paikallaan?
 
3 vuotta olleet,aina yhtä kirkkaasti käyntiin,ovat 12v.n systeemiin tarkoitetut.

LainaaJa tämä hehkuvihjekin olisi laajemmin tuolla jäsenpuolella, 20 euron vuosimaksua vastaan. Plus paljon muuta hyödyllistä tietoa, Cedriceistäkin ;)

Näinpä juuri!
日産セドリックターボディーゼルインタークーラー290馬力、トルク530ニュートンメートル

y30harrastaja

Ja olikos nämä alunperin tarkoitettu mihin automalliin?
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

BA

#632
LainaaGoogle kertoo että kertoo että Bosch Chromium -hehku, tarkoitettu VAG 1,6/1,9/2,4D koneisiin, ja volvon vanhoihin 2,0/2,4 dieseleihin.

Motonet-nro 26-1606 ja 19,90/kpl



Noita alkuperäsiä ei kannata ilman mallia hakea, vanhan tulpan kyljestä HKT:n numero, niitä kun siellä todennäkösesti paikallaan on.

Ei kovin kaukana taaksepäin olekaan vastaus...

::)
Automalleja jaksaa tuskin listata kukaan kun vaikka noita volkkarin koneita taitaa olla kaikenkaikkiaan sadassa eri automallissa.  ;D Käytännössä kaikki VW-henkilödieselit, siis D/TD, ei TDi, väliltä 73-97  ;D

Jape4x4

#633
joo paikalliseen sais tilattuu 11v HTK hehkut tiistaiksi. maksaa 69e.. motonetissä ois 48e ja hämeenlinnassa ois hyllyssä. nehää tulis yhtä halvaks melkee lähtee huomenna hakee  ;D ;D 74km per suunta. ja vantaalla ois kans ja 84km per suunta.  ;D
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

y30harrastaja

Lainaa

Ei kovin kaukana taaksepäin olekaan vastaus...

::)
Automalleja jaksaa tuskin listata kukaan kun vaikka noita volkkarin koneita taitaa olla kaikenkaikkiaan sadassa eri automallissa.  ;D Käytännössä kaikki VW-henkilödieselit, siis D/TD, ei TDi, väliltä 73-97  ;D

Eiköhän niitä kaupoista löydy. Ihan numeronkin perusteella :)
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

Jape4x4

LainaaTai sitten se toinen mahdollisuus, että hehkuille asti ei kulje tarpeeksi virtaa.

vikahan oli tässä. oli johdon liitin hapettunut hehkujen kiskosta.
onneks aloin irrottaa noita ennen ku hain uudet.

kerranki selvis helpolla.  :)
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

y30harrastaja

Lainaa

vikahan oli tässä. oli johdon liitin hapettunut hehkujen kiskosta.
onneks aloin irrottaa noita ennen ku hain uudet.

kerranki selvis helpolla.  :)

Mahtavaa. Hyvä näin.
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

setrikkimies

millaista turpoa suosittelisitte setrikin LD28 valurautamyllyn kylykeen :)?  ajatus ois että piristäis tuota ommaa japanin mahtilaivaa paineistamalla koneen :D kaikki muu on aika lailla suuniteltu mutta neuvvoja ja vinkkejä saa toki antaa :)
Cedric  y30         -86
Volvo   244D      -83
Volvo   940TDIC -94
Volvo   240        -88

Timppa

Lainaamillaista turpoa suosittelisitte setrikin LD28 valurautamyllyn kylykeen :)?  ajatus ois että piristäis tuota ommaa japanin mahtilaivaa paineistamalla koneen :D kaikki muu on aika lailla suuniteltu mutta neuvvoja ja vinkkejä saa toki antaa :)

no älä ainakaan laita liian pientä turboa ettei säry ::)
sopivasta en hirveesti tiedä mutta käyttöautotarkotukseen sopii kkk k26 mulla ollu semmonen paikollaan kohta 8 vuotta cedricissä :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Nozzz

Täälä on to3 garretti menny pakosarjan jatkeeksi olikohan pakosiipi 48,5mm ja imu 42mm , saa nähä miten rupiaa ahistamaan  :o
kylykiputki ja ahtoputkisto vielä tekemättä, jos sitä tänään saisi eteenpäin  :) sitten pitäisi olla taas saksanmaalle yhteydessä ja tilata nestepää  :-X

Suh0

Itsellä switcerin s2, mallia en muista mutta heräilee siinä parin tonnin kieppeillä ja vetää täysillä loppuun saakka, ei ns hyydy yht äkkiä...
- Nissan Cedric -86 turbo

Suh0

ja tosiaan, älä liian pientä mee laittaan. kaverilla oli muutama vuos sitten liika pieni ja kone suli. samoten 2,4td volvon ahdin on hiukka turhan pieni. loppuu veto kesken motarilla  :-/
- Nissan Cedric -86 turbo

Nozzz

Nyt on koeponnistettu 10km cedrkkiä. 0,7bar ahtoja ja pumppua säädetty että  alkuun tulee kohtuullisesti savu. Persson tuntumana voimaa olisi 130 kaakkia jos ei enemmän. Turbo herää noin 2500rpm. Kohtuu mukava ajettava.  80km/h ahdot 0 mutta herää kun painaa kaasu.

y30harrastaja

Laitetaanpa tällekin puolelle ihmeteltäväksi asiaa. Eli kyseessä Y30 LD28 Cedric jolla ajettu n. 530 tkm. Auto ei lähde käyntiin millään ilman käynnistysprayta ilmansuotimeen. Saa startata ja hehkuttaa vaikka kuinka mutta ei. Samankaltaista vikaa ollut muutamassa omistamassani autossa ja kyse ei välttämättä ole siitä että hehkut tai hehku on rikki. Eli jos vika ei ole hehkuissa tai releessä niin mistä etsiä vikaa. Samainen auto käy ja kulkee aivan normaalisti kyllä muuten koneen osalta. Samassa autossa myös automaattilaatikossa jotakin outoa. Jumittaa jotenkin oudosti niin että esim liikennevaloissa joutuu painamaan reilummin kaasua kunnes nytkähtää liikkeelle. Voisiko kyse olla ihan vaihteiston sisäisistä ongelmista vai jostakin alipaineongelmasta? Siinäpä pähkäiltävää.
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

Nozzz

savuttaako mitenkään? tuli ensimmäisenä mieleen venttiilit, että kylymänä päästävät läpi. tai tosiaan ne hehkut, ld28 tuntuu aika nirso olevan hehkujen toiminnasta  :-X

y30harrastaja

Ei sen kummemmin savuta. Mitenkäs tuo hehkujärjestelmä muuten? Siellähän on jotain joka tunnistaa milloin kone on lämmin ja milloin kylmä
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

cedricfan

Lämpötilan anturi hehkulle on kannen etupäässä, muistaakseni termostaattikopan huitteilla, semmoisella valkealla sokeripalan kokoisella kaksinapaisella suorakaideliittimellä oleva.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Timppa

LainaaLaitetaanpa tällekin puolelle ihmeteltäväksi asiaa. Eli kyseessä Y30 LD28 Cedric jolla ajettu n. 530 tkm. Auto ei lähde käyntiin millään ilman käynnistysprayta ilmansuotimeen. Saa startata ja hehkuttaa vaikka kuinka mutta ei. Samankaltaista vikaa ollut muutamassa omistamassani autossa ja kyse ei välttämättä ole siitä että hehkut tai hehku on rikki. Eli jos vika ei ole hehkuissa tai releessä niin mistä etsiä vikaa. Samainen auto käy ja kulkee aivan normaalisti kyllä muuten koneen osalta. Samassa autossa myös automaattilaatikossa jotakin outoa. Jumittaa jotenkin oudosti niin että esim liikennevaloissa joutuu painamaan reilummin kaasua kunnes nytkähtää liikkeelle. Voisiko kyse olla ihan vaihteiston sisäisistä ongelmista vai jostakin alipaineongelmasta? Siinäpä pähkäiltävää.

suuttimet tarkistukseen puristuspainemittaus samalla ajoituksen tarkastus  pumpun ja nokka-akselin.. ja jos ei tokene niin kokeile vaihtaa syöttöpumppu mutta vasta sitten jos ei oikiasti ole vikaa hehkuissa,puristuksissa tai suuttimissa ::) joskus olen kuullu jostain että pumppu voi kulua niin ettei se enää jaksa tuottaa tarpeeksi painetta.. tiijä sitte pitääkö paikkansa :-/

onko automaattiin vaihettu öljyt millon? onko öljyvuotoja?
mulla teki yhteen väliin samaa mutta katosi melkein itsestään vika jonku öljyvaihon yhteydessä ja muutenki lootaan pengottaessa :-? varsinaista vikaa en löytäny :-/
mutta ongelma ei ole toistunu :-?
letkujen ja putkien tutkimista kannattaa harrastella myös :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

y30harrastaja

Lainaa

suuttimet tarkistukseen puristuspainemittaus samalla ajoituksen tarkastus  pumpun ja nokka-akselin.. ja jos ei tokene niin kokeile vaihtaa syöttöpumppu mutta vasta sitten jos ei oikiasti ole vikaa hehkuissa,puristuksissa tai suuttimissa ::) joskus olen kuullu jostain että pumppu voi kulua niin ettei se enää jaksa tuottaa tarpeeksi painetta.. tiijä sitte pitääkö paikkansa :-/

onko automaattiin vaihettu öljyt millon? onko öljyvuotoja?
mulla teki yhteen väliin samaa mutta katosi melkein itsestään vika jonku öljyvaihon yhteydessä ja muutenki lootaan pengottaessa :-? varsinaista vikaa en löytäny :-/
mutta ongelma ei ole toistunu :-?
letkujen ja putkien tutkimista kannattaa harrastella myös :)

Itsellä ei ole laitteita mitata, joten se pitäisi johonkin saada hilattua tai saada mittarit jostain. Laatikossa epäilen tosiaan jotakin alipainevikaa. On se niistä letkuistaankin tarkka. Ei se vika varmaan selvittelemättä tokene. Seuraavana aion siihen laittaa varalta kaikki uudet hehkut ja vaihtaa releen. Mittaus pitäisi kanssa saada tehtyä.
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

Jape4x4

#649
LainaaLaitetaanpa tällekin puolelle ihmeteltäväksi asiaa. Eli kyseessä Y30 LD28 Cedric jolla ajettu n. 530 tkm. Auto ei lähde käyntiin millään ilman käynnistysprayta ilmansuotimeen. Saa startata ja hehkuttaa vaikka kuinka mutta ei.

hehkut rikki tai liitin löysällä hehkusiltaan tulevasta johdosta kuten mulle juuri kävi joku aika sitten.
helpoiten selvität toimiiko hehkut ku laitat yleismittarin akun napojen väliin ja sitte suoraa virtaa hehkusiltaan niin pitäis pudota voltit sinne 10,5.
L28 Patrol
LD28 Patrol
LHD R32 Skyline

y30harrastaja

Meinaan niitä hehkuja ja järjestelmääkin tutkia vielä. Täytyy ne johdot käydä läpi.
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

Nozzz

Kokeileppa että lyöt lohkolämmittimeen muutamaksi tunniksi ja sitten starttaat, jos lähtee niin vika aika varmasti hehkupuolella..

markus

Tuli hommattua tollane turbotettu cedric.

Mitäs vaatii,että voi katsastaa turbolle ton? Penkkilapun ainaki,mut jotain muuta? Niin ja on 2.8 diesel.

y30harrastaja

LainaaTuli hommattua tollane turbotettu cedric.

Mitäs vaatii,että voi katsastaa turbolle ton? Penkkilapun ainaki,mut jotain muuta? Niin ja on 2.8 diesel.

Millainen versio mahtaa olla kyseessä? Y30 vai 430?
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

markus

Lainaa

Millainen versio mahtaa olla kyseessä? Y30 vai 430?

Y30 mallia se on.

y30harrastaja

#655
Eikös Timpalla ole turbo omassaan? Varmaan osaa neuvoa.
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

markus

LainaaEikös Timpalla ole turbo omassaan? Varmaan osaa neuvoa.


Kyllä,kysyin jo siltä.

Suh0

Juu eli vertailulappu bensa cedricin ja dieselin eroistaa. Sekä penkkitodistus missä näkyy ahtopaine sekä tehon määrä. Tehoahan saa olla max 20% tuohon bensan tehojen päälle.
- Nissan Cedric -86 turbo

Timppa

#658
ja muista vaatia merkintä mahdollisesta välijäähyttimestä jo sellainen löytyy :) mulla meinas käydä huonosti viime leimalla ku nyt vasta katsastumies hokasi välijäähyn vaikka sekin ollu jo vuodesta 2005 paikoillaan kun katsastin turbolle tuon ::)

ei ollu merkintää otteessa mutta onneksi sama konttori jossa muutoskatsastin niin tarpeeksi löin todisteita ja valokuvia pöytään niin suostu myöntämään että heidän konttori oli tehny virheen vuonna 2005 katsastaessa mun cedricciä turbolle :)
melkein jo joutui penkittämään uudestaan :-X

itse en tuolloin osannu vaatia siitä merkintää otteeseen :-[
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

markus

Mites mahtaako olla kova homma vaihtaa kytkin tohon cedric y30?