Kirjoittaja Aihe: Cedric y30  (Luettu 171709 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa cedricfan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 12 527
  • Puhasta tulloo...
Re: Cedric y30
« Vastaus #60 : Lokakuu 02, 2009, 08:21:05 »
Lainaus
... järkyttävän väljäksi kuluneista mekanismista joka on siinä jarrukilven juuressa.
jälkimmäinen vika oli mulla...

Samoin täällä 430'sessa, ja takajarruthan on liki samat.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Optima

Poissa chevy2.8d

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 55
  • LD28 forever
Re: Cedric y30
« Vastaus #61 : Lokakuu 02, 2009, 21:11:19 »
herkistelin takajarrusatulat niin että liikkuu muttei tunnu hiekalla jättävän takajarrut jälkeä yhtään. onko y30:ssä jokin paineentasausventtiili? automaatissa mun mielestä pitäis olla hiukan takapainoiset jarrut...

niin se kytkinvaijeri. siinä on tulipellin sisäpuolella sellanen haarotus josta lähtee kaapelin pätkä. onko se sit taksamittarikäytössä ollu? paaliin menneessä automaatti cedrussa (irrotin akselistot ja tekniikan) oli taksikuvun valon katkaisinkin...  ;D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2009, 21:15:08 kirjoittanut chevy2.8d »

Poissa zedric

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 2 623
  • tynnyrien kokoontumisajot....
Re: Cedric y30
« Vastaus #62 : Lokakuu 02, 2009, 22:14:23 »
Lainaus

Samoin täällä 430'sessa, ja takajarruthan on liki samat.


miten niin liki.....nehän on samat..
P11-C110-Y30-C120-B210-430-E10-S130. ferguson tef20,ted20,david brown 880 LD28,bedford tk "330"

Poissa chevy2.8d

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 55
  • LD28 forever
Re: Cedric y30
« Vastaus #63 : Lokakuu 03, 2009, 09:12:49 »
Lainaus


miten niin liki.....nehän on samat..

Lainaus

Etujousitukset erilaiset (Y30 McPherson) Y30 sedanissa kierrojouset takana, Y30 farkussa lehtijouset kuten 280C sedan / farkku.


eli onko 280c:ssä rummut takana? vai pelkästään farkussa? entäs y30 farkku?

onko kellään (pöhnässä  :-X ) käynyt mielessä cedricin rakentelu farkuksi  :D tuo vero on suurin kanto kaskessa. farkkumersun takaosan heppailis siihen takaluukun päälle ettei edes takaikkunaa irrottais niin vois joskus entistää takasin... (heti pakuks rekkaamisen jälkeen) ;D

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2009, 09:14:13 kirjoittanut chevy2.8d »

Poissa cedricfan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 12 527
  • Puhasta tulloo...
Re: Cedric y30
« Vastaus #64 : Lokakuu 03, 2009, 09:42:00 »
Ensinnä, ota selvää mitä ns dieselverolle tapahtuu ensi vuonna, ja etenkin pakujen kohdalla, niin homman idis romuttuu.

Sanotaan ennemminkin että suomenmalleissa 430 ja Y30 sedaneissa on takalevyt. Meinaan kun esim saudien 430sessä on ollut takarumpuja sedanissakin. Ja Y30-farkut lienee ei-suomimalleja? Enivei 430-farkussa meillä on ollut rummut.
Ja eikös Y30sessa ole eri kässärivaijerit kuin 430...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Optima

Poissa valpas

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 4 675
Re: Cedric y30
« Vastaus #65 : Lokakuu 03, 2009, 14:03:16 »
Lainaus
Ensinnä, ota selvää mitä ns dieselverolle tapahtuu ensi vuonna, ja etenkin pakujen kohdalla, niin homman idis romuttuu.
Ei kai Dieselverolle mitään tapahdu, mutta ns. käyttömaksulle. (jos oikeen olen hätäpäissäni lueskellut).
Toki ne molemmat sisältyy ajoneuvoveroon.

Poissa cedricfan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 12 527
  • Puhasta tulloo...
Re: Cedric y30
« Vastaus #66 : Lokakuu 03, 2009, 15:00:32 »
Lainaus
Ei kai Dieselverolle mitään tapahdu, mutta ns. käyttömaksulle. (jos oikeen olen hätäpäissäni lueskellut).
Toki ne molemmat sisältyy ajoneuvoveroon.

Ns käyttömaksu nousee näillä näkymin ha-tasolle, se on liki varmaa.
Vielä nyt spekuloidaan sillä, miten käy tuon ns dieselveron. Pääasiassa siitä, mitkä autot siirretään ha-luokkaan. Etenkin karavaanareita asia pohdituttaa paljon, ja epävarmuus asiasta rassaa monia. Ennen matkailuautot on olleet pakuverolla, mutta jo aiemmin ns kaksikäyttöautot siirrettiin ha-veroisiksi.
Tässä tilanteessa ei ajateltu muutos ole vielä fiksua, ensin pitää saada varmuus siitä että edes muutaman vuoden ajan mennään tämän hetken pakuverolla. Nyt varmaa on vain epävarma...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Optima

Poissa chevy2.8d

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 55
  • LD28 forever
Re: Cedric y30
« Vastaus #67 : Lokakuu 04, 2009, 14:37:45 »
Lainaus
Ensinnä, ota selvää mitä ns dieselverolle tapahtuu ensi vuonna, ja etenkin pakujen kohdalla, niin homman idis romuttuu.

 Ja Y30-farkut lienee ei-suomimalleja? ...

eikös pakut ole vanhan käyttömaksupykälän piirissä pari vuotta? vai onko epäilyä että menee pakka sekasin kunnolla?

onko siis tuotu maahantuojan ohi (muuttoautoja?) nuo y30 stw:t? olihan 2v sitten nettiautossakin myynnissä, soittelinkin siitä...  :-X

Poissa cedricfan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 12 527
  • Puhasta tulloo...
Re: Cedric y30
« Vastaus #68 : Lokakuu 04, 2009, 14:47:27 »
Muuttuu vuonna 2010, esimerkkiuutinen mm täällä:
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/vuotuinen-ajoneuvovero-sidotaan-paastoihin
Kaikkea ei ole vielä käsittääkseni päätetty (="lyöty lukkoon"), vaan on vasta hallituksen esityksinä.
Ja tietääkseni ei ole tuotu ainakaan myyntimallina, jokunen tullut itänaapurista jälikäteen ja näkynyt kaupan.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2009, 14:49:05 kirjoittanut cedricfan »
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Optima

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #69 : Lokakuu 04, 2009, 18:23:33 »
Lainaus


eli onko 280c:ssä rummut takana? vai pelkästään farkussa? entäs y30 farkku?

onko kellään (pöhnässä  :-X ) käynyt mielessä cedricin rakentelu farkuksi  :D tuo vero on suurin kanto kaskessa. farkkumersun takaosan heppailis siihen takaluukun päälle ettei edes takaikkunaa irrottais niin vois joskus entistää takasin... (heti pakuks rekkaamisen jälkeen) ;D


ei kai tuo vero niin ylivoimainen ole :-? et kannattas pilata koko autua... mutta jos pilaat niin mitempä olisi lava-auton teko cedricistä..
 semmonen kävi itellä mieles yhden varaosa-auton kanssa mutta sekin jäi vain suunnittelu asteelle jos sitäkään(onneksi)..
siirtäs takalasin tolppineen eteenpäin ja sitä rataa ::)
en kyllä tiedä onko tuo nykyään lain puitteissa edes mahdollista...
joskus nähny vanhan 115 mesen laviskaksi tehtynä ja huonosti :-X
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa chevy2.8d

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 55
  • LD28 forever
Re: Cedric y30
« Vastaus #70 : Lokakuu 04, 2009, 21:17:49 »
Lainaus

ei kai tuo vero niin ylivoimainen ole :-? et kannattas pilata koko autua... mutta jos pilaat niin mitempä olisi lava-auton teko cedricistä..
 semmonen kävi itellä mieles yhden varaosa-auton kanssa mutta sekin jäi vain suunnittelu asteelle jos sitäkään(onneksi)..
siirtäs takalasin tolppineen eteenpäin ja sitä rataa ::)
en kyllä tiedä onko tuo nykyään lain puitteissa edes mahdollista...
joskus nähny vanhan 115 mesen laviskaksi tehtynä ja huonosti :-X

mallisarjaan ei tietääksen kuulu y30 pickupia? farkku sensijaan on ja kun kyselin konttorilta niin päällikkö sanoi vaan että kannattaako sellaista tehdä, ostaa ennemmin valmiina...  :P eli sensuhteen onnistuisi muutoskatsastuksena :o mutta farkussa kun on lehtijouset takana ja tankkikin varmaan lattian alla, niin oisko nuo merkitseviä tekijöitä...

niin ja avainasia oli se takaisin sedaniksi melko helposti palautettavuus  :-X

potkiskelin tänään kaverin pihalla öö 99saabin etuakselistoa. siinähän on samannäköinen jarruhimmeli kuin y30 takajarrut. tosin ei ollut y30 osia matkassa...  :D
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2009, 21:20:23 kirjoittanut chevy2.8d »

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #71 : Lokakuu 04, 2009, 21:50:34 »
Lainaus

mallisarjaan ei tietääksen kuulu y30 pickupia?

jep ei kuulu..
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Wildchild-

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 527
Re: Cedric y30
« Vastaus #72 : Lokakuu 16, 2009, 08:21:43 »
Käykös cedricciin lukollinen perä mistään muusta mallista? Haulla en löytäny mitään,  aika pientä on tää julkisen puolen cedric ketjut :)

Sitten tuo termari, kattelin motonetistä löytyy jotain muttei suoranaisesti cedrikkiin. Menisköhä noi muut termikset Tuohon LD:hen?

Termostaatti 82°C Mitsu/Nissan      30-6067      Diesel 220C/280C/2,8 82°      8.80 €
      Termostaatti 88°C Mitsu/Nissan      30-6068      Diesel 220C/280C/2,8 88°      8.80 €

Jotenkin epälen että menis, kun wikipedian mukaan tuossa 280C:ssä on LD, sama kun cedrikissä?
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #73 : Lokakuu 16, 2009, 09:00:45 »
termarin saa aikalailla joka tarvike puljusta en nyt muista oliko muissa L-sarjan koneissa sama mutta hyvin todennäköisesti on.

lukollinen perämurikka passaa D21 takapotku king capista MUTTA välitykset on liian tiheet D21 on yleensä 4:375 ja cedricissä manuaalissa 3.89 ::)
peräntyyppi on H190 .mulla on pöydällä molempien murikka ja passaa vetarit poorit D21 murikkaan ja se murikka edelleen cedricin perän kuoriin muutaku laittaa.. myös kardaani passaa suoraan ::)

ja välityskin saattaa passaa perissä keskenään mutta vielä on epäselvää kuinka saa hammaskosketuksen tarkasti kohilleen muutosten jälkeen :-X siellä on se kokoonpuristuva holkki pinionin akselilla joka tulee uusia joka kerta ku purkaa välityksen eli mistä niitä sais järkihintaan... :-/ se on ollu mulla tällähetkellä ainut hidaste lukon asennuksessa..

tuolla jäsenten puolella juttua myös tästä lukko hommasta ja paljon muustakin cedricciin liittyen ;)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Wildchild-

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 527
Re: Cedric y30
« Vastaus #74 : Lokakuu 16, 2009, 09:11:07 »
Jees kiitoksia infosta. Jäsenhakemus laitettu paripäivää sitten vetämään ;) Tuli ostettua tollanen 540tkm ajettu Cedric kaverilta. Kolisteltu tolppaan. Loksu ja apparin ovet mutkalla, loksun vaihoin jo kun oli mätää. Leimalla en haluu meinaan kehotuksia moisista :) Tänään olis tarkotus leimalle viedä.

ps. Jos jollain apparin puoleista suht hyväkuntosta loksua pyörii nurkissa ni voin ostaa pois. Tota meinaan hitsattu varmaan kolmee kertaan ja pakkelia ihan simona..  :(


Kuvassa naamioitu hyväksi ;)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2009, 09:16:48 kirjoittanut Wildchild- »
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

Poissa eetu

  • NCF jäsen
  • Hallitus
  • *****
  • Viestejä: 1 702
  • "Taatana, iti tulee tattunilla!"
Re: Cedric y30
« Vastaus #75 : Lokakuu 16, 2009, 09:31:39 »
Lainaus
Käykös cedricciin lukollinen perä mistään muusta mallista? Haulla en löytäny mitään,  aika pientä on tää julkisen puolen cedric ketjut :)

Sitten tuo termari, kattelin motonetistä löytyy jotain muttei suoranaisesti cedrikkiin. Menisköhä noi muut termikset Tuohon LD:hen?

Termostaatti 82°C Mitsu/Nissan      30-6067      Diesel 220C/280C/2,8 82°      8.80 €
      Termostaatti 88°C Mitsu/Nissan      30-6068      Diesel 220C/280C/2,8 88°      8.80 €

Jotenkin epälen että menis, kun wikipedian mukaan tuossa 280C:ssä on LD, sama kun cedrikissä?

Hei! kokemuksella voin sanoa että. ÄLÄ osta tarviketermareita.. hae suoraan orkkis termari niin vältyt murheilta    ;)  On kallis mutta toimii...
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan E24-90 Maxima QX-03 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #76 : Lokakuu 16, 2009, 09:35:48 »
onko tuo manuaali?
rekkari vaikutta jotenki tutulta onkohan täältäpäin (ylivieskan suunnilla) ollu jossain vaiheesa tuo cedric :o
jos tuo vaan on se miksi luulen niin oon koeajanut tuolla jokuvuos sitte ku oli autoliikkes myynnissä :) vanteetkin näyttää samalta..
voihan tietenki olla ettei ole just se yksilö.. ::)

kuskipuolella takarenkaan takapuolella olevassa helmassa oli silloin reikä..

no saattaahan se olla jo monessa muussakin tän ikäluokan cedriceissä ;D
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #77 : Lokakuu 16, 2009, 09:37:45 »
Lainaus

Hei! kokemuksella voin sanoa että. ÄLÄ osta tarviketermareita.. hae suoraan orkkis termari niin vältyt murheilta    ;)  On kallis mutta toimii...

mulla ainakin toiminu tarvike termari ihan hyvin :-? mitä sontaa ne sulle on myynyt?minkä merkkinen oli se termari?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa eetu

  • NCF jäsen
  • Hallitus
  • *****
  • Viestejä: 1 702
  • "Taatana, iti tulee tattunilla!"
Re: Cedric y30
« Vastaus #78 : Lokakuu 16, 2009, 14:05:24 »
Lainaus

mulla ainakin toiminu tarvike termari ihan hyvin :-? mitä sontaa ne sulle on myynyt?minkä merkkinen oli se termari?

Sul on käynny säkä.. selvisit yhdellä vaihdolla.. Mutta jos on matkaa tarvikeliikkeeseen ja alkaa tuo vaihto ralli,. niin kyllä tulee hintoihin tuo tarvikemalli. ja varsinkin jos vielä joutuu sitten kuitenkin sen orkkis mallin viimisenä hakemaan.. Niin voi sitä  V-tutuksen määrää.. :D
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan E24-90 Maxima QX-03 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

Poissa Wildchild-

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 527
Re: Cedric y30
« Vastaus #79 : Lokakuu 16, 2009, 15:35:35 »
Lainaus
kuskipuolella takarenkaan takapuolella olevassa helmassa oli silloin reikä..

Jep jep :) Joltain harrastajalta tuli kaverille, sitten meni toiselle, nyt mulla.. Manuaali on.

Eipä tullu leimaa. Takajarrulevy ruosteessa josta tuli hylky. Sitten kehotuksia:

Tuulilasi kulunut
Avain ei pysy virtalukossa
Yhen reijän naputteli takaiskarinluo peltiläpyskään
Takaa puuttuu ylijoustokumit
Takaovi ei aukea ( sai aukee ku ränkkäs keskuslukkoa)
Valojen suuntaus ( eikä antanu siinä sen koneen kanssa säätää! )
Vetokoukku on kilven edessä !!!

Noista takajousien kumeista, onko moisia ollukkaan alunperin? Pitää vissiin laittaa ostoilmotusta jos jollain näitä cedrikin osia ompi :)

Ihmettelin ettei se sanonut mitään apusimpukan väljyydestä.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2009, 15:38:15 kirjoittanut Wildchild- »
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

Poissa cedricfan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 12 527
  • Puhasta tulloo...
Re: Cedric y30
« Vastaus #80 : Lokakuu 16, 2009, 18:58:01 »
Lainaus
Sitten tuo termari, kattelin motonetistä löytyy jotain muttei suoranaisesti cedrikkiin. Menisköhä noi muut termikset Tuohon LD:hen?

Termostaatti 82°C Mitsu/Nissan      30-6067      Diesel 220C/280C/2,8 82°      8.80 €
Termostaatti 88°C Mitsu/Nissan      30-6068      Diesel 220C/280C/2,8 88°      8.80 €

Näyttääkös nyt että löytyy LD28siin ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Optima

Poissa Vellu

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 248
  • Rasvakoura
Re: Cedric y30
« Vastaus #81 : Lokakuu 16, 2009, 21:25:38 »
Lainaus


Eipä tullu leimaa.

Tuulilasi kulunut
Avain ei pysy virtalukossa

Takaa puuttuu ylijoustokumit
Takaovi ei aukea  
Ompa ollu tarkka syyni.. ::)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 16, 2009, 21:26:47 kirjoittanut veltsu69@hotmail.c »
日産セドリックターボディーゼルインタークーラー290馬力、トルク530ニュートンメートル

Poissa Wildchild-

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 527
Re: Cedric y30
« Vastaus #82 : Lokakuu 16, 2009, 21:31:10 »
Lainaus

Näyttääkös nyt että löytyy LD28siin ::)

No tajusin kyllä tuon mut aattelin varmistaa asian :)

Lainaus
Ompa ollu tarkka syyni.. ::)

No liianki... Laitetaa hitsipaikka, levy sorvauksee ja toiselle konttorille.. En suosittele K1:stä kellekkään. Meinaan eka kerta ku näin tarkka katsastus on ollu.
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

alfadatsun

  • Vieras
Re: Cedric y30
« Vastaus #83 : Lokakuu 16, 2009, 21:55:10 »
Lainaus

No tajusin kyllä tuon mut aattelin varmistaa asian :)


No liianki... Laitetaa hitsipaikka, levy sorvauksee ja toiselle konttorille.. En suosittele K1:stä kellekkään. Meinaan eka kerta ku näin tarkka katsastus on ollu.
Ei syynin tarkkuus ole varmaankaan ollut pelkästään konttorin kirjaimen vika.
Eräällä a-konttorilla oli tehty erääseen autoon älytön vikalista, alkoi muuten että taustapeilin kiinnitys on löysä  ;)
Toisella a-konttorilla jossa saman laitteen kävin leimaamassa tekemättä peilille mitään hyväksyi peilin ilman kommentteja  ::)

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #84 : Lokakuu 17, 2009, 14:50:17 »
jos takajarrulevy ruosteessa se kertoo että ei männät liiku jarrusylinterissä.. ::) kun vaihtaa jarrusylinterin kumet,jarrupalat,käsijarrukengät,jarrunesteet ja putsailee sylinterit&männät huolella niin johan pelaa taas kauan.. ja tietenkin satulan herkistely kuuluu vuosihuoltoon.. ja käsijarru mekanismien tihitys&rasvaus kuuluu +500tkm huoltoon ;D

ite tein joka nurkalle tuon remontin yli 4vuotta sitte ja joka vuosi tarkistanu/herkistelly jarrusatulat niin ei oo ongelmia :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Wildchild-

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 527
Re: Cedric y30
« Vastaus #85 : Lokakuu 17, 2009, 15:25:49 »
Lainaus
jos takajarrulevy ruosteessa se kertoo että ei männät liiku jarrusylinterissä.. ::) kun vaihtaa jarrusylinterin kumet,jarrupalat,käsijarrukengät,jarrunesteet ja putsailee sylinterit&männät huolella niin johan pelaa taas kauan..

Tehty on. Se levy on vaan aijemmin päässy toho kuntoo ja autolla ei rempan jälkee oo juurikaa ajettu.
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #86 : Lokakuu 17, 2009, 15:35:45 »
Lainaus

Tehty on. Se levy on vaan aijemmin päässy toho kuntoo ja autolla ei rempan jälkee oo juurikaa ajettu.

näin vähän arvelinki ::)

ookko tarkistanu onko etuakseli kiinni vai onko sieltä välistä ne kumit kadonnu ja päässee irti korista toista senttiä ::) aiheuttaa yhdessä väljien perän puslien kanssa itkua ja hammasten kiristystä tuulisella kelillä..

katsastuksesta menee läpi edellämainitussa kunnossa useita kertoja :-X

nuo ku korjaa niin rauhottuu meno kummasti :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 081
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #87 : Lokakuu 17, 2009, 18:59:14 »
Lainaus

Jep jep :) Joltain harrastajalta tuli kaverille, sitten meni toiselle, nyt mulla.. Manuaali on.

Eipä tullu leimaa. Takajarrulevy ruosteessa josta tuli hylky. Sitten kehotuksia:

Tuulilasi kulunut
Avain ei pysy virtalukossa
Yhen reijän naputteli takaiskarinluo peltiläpyskään
Takaa puuttuu ylijoustokumit
Takaovi ei aukea ( sai aukee ku ränkkäs keskuslukkoa)
Valojen suuntaus ( eikä antanu siinä sen koneen kanssa säätää! )
Vetokoukku on kilven edessä !!!

Noista takajousien kumeista, onko moisia ollukkaan alunperin? Pitää vissiin laittaa ostoilmotusta jos jollain näitä cedrikin osia ompi :)

Ihmettelin ettei se sanonut mitään apusimpukan väljyydestä.

Vähän tuntuu että se(kään) katsuri ei halunnu Cedrua enää liikenteeseen... Sama juttu mulla kun viimestä kertaa Y30:iä katsastin, meinas katsuri käydä päälle kun olin menossa laittamaan töötin sulaketta paikalleen... Oli sitte "vikaa" sen verran että annoin auton velipojalle taisteltavaksi.

Kun avain on tarpeeksi kulunut niin se ei pysy virtalukossa, mulla oli onneksi 2 avainta ja toinen mukana katsastuksessa. Pohjaanlyöntikumit ei tule sieltä jousen sisält omia aikojaan pois, vaan ne on erikseen sieltä pois revittävä, mullakaan ei niitä ollu kahdessa katsastuksessa eikä niistä mitään sanottu. Vetokoukku on kilven edessä, ollu jo alkuperäisenä maahantuotuna joten mikä prkl siinä sitten on ettei sais ola siinä. ule ei siitä koskaan sanottu, ihme yllä. se on muuten ihan helvetin ruma jos se kilpi on jossain muualla ku orkkispaikalla.
Y30 jemmassa..

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 081
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #88 : Lokakuu 17, 2009, 19:02:51 »
Lainaus
jos takajarrulevy ruosteessa se kertoo että ei männät liiku jarrusylinterissä.. ::) kun vaihtaa jarrusylinterin kumet,jarrupalat,käsijarrukengät,jarrunesteet ja putsailee sylinterit&männät huolella niin johan pelaa taas kauan.. ja tietenkin satulan herkistely kuuluu vuosihuoltoon

Jarrusatulat, joissa jarrusylinteri  :D

Valitettavan usein tilanne on se että suojakumit on revenneet ja paska pääsee muhimaan jarrusatulan männän pinnalle ja jumiutuu + siitä männästä ruostuu pinnoite pois ja mäntä on entinen, nesteet ei pysy sisällä kuin ohuilla paloilla jotta männästä tulee tervettä pintaa tiivistettä vasten.

Ja nuita mäntiähän ei voi hioa sitten millään, jos se pinnoite lähtee niin se mäntä on entinen.
Y30 jemmassa..

Poissa Wildchild-

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 527
Re: Cedric y30
« Vastaus #89 : Lokakuu 17, 2009, 19:35:49 »
Lainaus

Vähän tuntuu että se(kään) katsuri ei halunnu Cedrua enää liikenteeseen... Sama juttu mulla kun viimestä kertaa Y30:iä katsastin, meinas katsuri käydä päälle kun olin menossa laittamaan töötin sulaketta paikalleen... Oli sitte "vikaa" sen verran että annoin auton velipojalle taisteltavaksi.

Kun avain on tarpeeksi kulunut niin se ei pysy virtalukossa, mulla oli onneksi 2 avainta ja toinen mukana katsastuksessa. Pohjaanlyöntikumit ei tule sieltä jousen sisält omia aikojaan pois, vaan ne on erikseen sieltä pois revittävä, mullakaan ei niitä ollu kahdessa katsastuksessa eikä niistä mitään sanottu. Vetokoukku on kilven edessä, ollu jo alkuperäisenä maahantuotuna joten mikä prkl siinä sitten on ettei sais ola siinä. ule ei siitä koskaan sanottu, ihme yllä. se on muuten ihan helvetin ruma jos se kilpi on jossain muualla ku orkkispaikalla.

Joo oli vähä sillä asenteella ettei tää paska leimaa saa. Kävi pätemään käsijarrun käytöstä ym kun ei ollu siinä pihassa käsijarru päällä. Ja nuo valojen suuntaukset, veti tosiaan sen laitteen pois valon edestä ja sano ettei niitä tässä saa säädettyä! Joopa joo, yleensä kun katsuri on itse alkanut säätämään jos pikkuheittoa on ollut :) Jokaisellahan varmaan tallista löytyy toi kärry jolla säädetään valojen suuntaukset? ;)

Eihän tässä ole mitään tekemistä oikeastaan. Edestä löytyy uudenkarheat levyt, uudet palat, takaa uudet palat ja nesteet isketty uudestaan koko järjestelmään. Aika mustaa oli vanha neste. ;) Käsijarrukin kelpasi vaikka joutuukin vetämään aika ylös että saa hyvät arvot, pysyy kyllä paikallaan.

Lainaus

näin vähän arvelinki ::)

ookko tarkistanu onko etuakseli kiinni vai onko sieltä välistä ne kumit kadonnu ja päässee irti korista toista senttiä ::) aiheuttaa yhdessä väljien perän puslien kanssa itkua ja hammasten kiristystä tuulisella kelillä..

katsastuksesta menee läpi edellämainitussa kunnossa useita kertoja :-X

nuo ku korjaa niin rauhottuu meno kummasti :)

Pitääkin katsoa. Pientä väljää tuntuu ohjauksessa olevan ja paikallistin vian ainekin tuohon apusimpukkaan. Katsotaan sitten että onko siellä mutakin ;) Kiitokset infosta ja kaikki cedrikin tyyppiviat mitä tulee mieleen voi kanssa kertoa :) Tästä ketjusta tosin löytyy varmaan jo kaikki? ;)

Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12