Kirjoittaja Aihe: Cedric y30  (Luettu 172633 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cedricfan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 12 536
  • Puhasta tulloo...
Re: Cedric y30
« Vastaus #30 : Syyskuu 15, 2009, 18:35:28 »
Yhteistä on valmistaja Nissan, rakenne rivimoottori ja sylinterimäärä kuusi. Siinäpä se yhteneväisyys sitten olikin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Optima

Poissa ketunk

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 951
  • DATSUN PELLE !
Re: Cedric y30
« Vastaus #31 : Syyskuu 15, 2009, 20:39:39 »
Lainaus


hmm.. yli 400tkm vähemmän ajettu kuin mun cedric :o :P
höh.. miljoona vähemmän ajettu kuin minun cedu..
Y30 Cedric 2.8dsl -85 , Datsun 100A -75 Rekisterissä / projekti , Datsun 120Y Coupe / projekti , Chevy Astro Cedricin LD28dsl- aut. lootalla.

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 374
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #32 : Syyskuu 15, 2009, 20:56:38 »
Lainaus
höh.. miljoona vähemmän ajettu kuin minun cedu..

hups :o nyt tuli kehuttua väärässä seurassa.. ;D
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa chevy2.8d

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 55
  • LD28 forever
Re: Cedric y30
« Vastaus #33 : Syyskuu 16, 2009, 20:37:05 »
Lainaus

hups :o nyt tuli kehuttua väärässä seurassa.. ;D

ittellä siis ollut 9 kpl LD28 konetta kiinni ties missä  :D mutta nyt vakaa aikomus olisi olla suolistamatta. saisiko guruilta vinkkejä mitä kannattaisi katsella ennen kun vie leimalle?

 itse en ole montaa kymmentä metriä tuolla ajanut (rohkeampi kaveri ajoi pihaan), edellinen jolla ajoin oli bemarin kilvillä meille ajettu 250km päästä ;D :o

Poissa [Max]

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 39
  • NCF:n foorumi - paras foorumi
Re: Cedric y30
« Vastaus #34 : Syyskuu 16, 2009, 20:57:32 »
kori kai noista ekana loppuu, joten pohjan/helmojen reiät :)

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 081
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #35 : Syyskuu 17, 2009, 11:18:26 »
Lainaus

ittellä siis ollut 9 kpl LD28 konetta kiinni ties missä  :D mutta nyt vakaa aikomus olisi olla suolistamatta. saisiko guruilta vinkkejä mitä kannattaisi katsella ennen kun vie leimalle?



Loistava pätös, kyllä niitä on suolistettu ihan liikaa, maailmalla kaikki aika käytetty swappaamiseen sen sijaan että osi orkkispelit pitänyt kunnossa.

Ennen katsastusta:

Ohjaus / etupää muutenkin. Pahimmat:
-Apusimpukka
-Se tanko joka on apusimpukan ja ohjaustehostimen välissä (3niveltä)
-Alapallonivelet.
-Ainoastaan ulompia raidetangonpäitä saa uusina. Jokus seppä voisi alkaa kehitteleen sarjatuotantona omavalmisteosia...

-Etujarrut (sama satula kuin U11) pelaa niin kauan että joutuu etujarrulaikat hankkimaan, ja niitä saa metsästää.
-Takajarruista yleensä liukujat aivan jumissa + männät ruostuu kuopille.
- Käsijarruvivustolle kannattaa tehdä muutakin kuin pajavasaraprässäys.

-Ruostevauriot helmojen takapäät + runkopalkit on takasillan ylityksessä korkeimmassa kohtaa aivan umpilahot, huomaa kyllä kun pallopäävasaraa näyttää....

Rekisterikilven valo  ;) :D
Y30 jemmassa..

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 374
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #36 : Syyskuu 17, 2009, 15:18:00 »
Lainaus
-Etujarrut (sama satula kuin U11) pelaa niin kauan että joutuu etujarrulaikat hankkimaan, ja niitä saa metsästää.

niisä mitään metsästämistä ole jos raskii kaivaa lompakkoa niin löytyy uusia muutaku tilaa::) mutta vain nissan liikkeen tiskiltä :-X

niin ja rasvaa keulan kaikki nivelet juuri ennen katsastusta ;)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 081
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #37 : Syyskuu 17, 2009, 17:12:06 »
Lainaus
niisä mitään metsästämistä ole jos raskii kaivaa lompakkoa niin löytyy uusia muutaku tilaa::) mutta vain nissan liikkeen tiskiltä :-X

Paljos ne nykyään muuten maksaa?
Y30 jemmassa..

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 081
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #38 : Syyskuu 17, 2009, 17:31:01 »
Noi grunteree:n osat kandeis kyl hakee pois jos joku oikeasti aikoo autoaan pitää / kunnostaa kaltoinkodellun takaisin ajoon.

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1241975370
Y30 jemmassa..

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 374
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #39 : Syyskuu 18, 2009, 08:04:47 »
Lainaus

Paljos ne nykyään muuten maksaa?

just tän hetkistä hintaa ei ole tiedossa mutta jokunen vuos sitte ~n.160€/kpl....
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa chevy2.8d

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 55
  • LD28 forever
Re: Cedric y30
« Vastaus #40 : Syyskuu 19, 2009, 18:14:45 »
Lainaus


Loistava pätös, kyllä niitä on suolistettu ihan liikaa, maailmalla kaikki aika käytetty swappaamiseen sen sijaan että osi orkkispelit pitänyt kunnossa.

Ennen katsastusta:

Ohjaus / etupää muutenkin. Pahimmat:
-Apusimpukka
-Se tanko joka on apusimpukan ja ohjaustehostimen välissä (3niveltä)
-Alapallonivelet.
-Ainoastaan ulompia raidetangonpäitä saa uusina. Jokus seppä voisi alkaa kehitteleen sarjatuotantona omavalmisteosia...

-Etujarrut (sama satula kuin U11) pelaa niin kauan että joutuu etujarrulaikat hankkimaan, ja niitä saa metsästää.
-Takajarruista yleensä liukujat aivan jumissa + männät ruostuu kuopille.
- Käsijarruvivustolle kannattaa tehdä muutakin kuin pajavasaraprässäys.

-Ruostevauriot helmojen takapäät + runkopalkit on takasillan ylityksessä korkeimmassa kohtaa aivan umpilahot, huomaa kyllä kun pallopäävasaraa näyttää....

Rekisterikilven valo  ;) :D

käykö alustan osat 280c:stä (sukulaisilla makaa sellanen moottorinsa veneeseen antanut raato pihassa) taka-akseli on rumpujarrullisena varmasti erilainen...vuosi sitten paalasin 600tkm ajetun ruosteettoman  :-X lommosen rullaavan laatikkovian vuoks leiman
 jälkeen kilvistäpudotetun... :-/ y30:en
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2009, 18:15:16 kirjoittanut chevy2.8d »

Poissa [Max]

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 39
  • NCF:n foorumi - paras foorumi
Re: Cedric y30
« Vastaus #41 : Syyskuu 19, 2009, 18:22:13 »
voi hälvätti :( varaosa auton...

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 081
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #42 : Syyskuu 19, 2009, 22:48:13 »
Lainaus

käykö alustan osat 280c:stä (sukulaisilla makaa sellanen moottorinsa veneeseen antanut raato pihassa) taka-akseli on rumpujarrullisena varmasti erilainen...vuosi sitten paalasin 600tkm ajetun ruosteettoman  :-X lommosen rullaavan laatikkovian vuoks leiman
 jälkeen kilvistäpudotetun... :-/ y30:en

Etujousitukset erilaiset (Y30 McPherson) Y30 sedanissa kierrojouset takana, Y30 farkussa lehtijouset kuten 280C sedan / farkku.

Ei kannata koko autoa riesakseen hakea, ei sovi sisustan eikä korin osat keskenään
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2009, 22:54:08 kirjoittanut Cedricisti »
Y30 jemmassa..

Poissa chevy2.8d

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 55
  • LD28 forever
Re: Cedric y30
« Vastaus #43 : Syyskuu 20, 2009, 20:59:32 »
onko essonbaari kaupunkilegendaa väite että cedrikiin sopisi jonkin euroauton alapallot suoraan? jossain muistan törmänneeni väitteeseen.

soittelin yhdelle ncf kerhon aktiiville niin sanoi että alkuperäset laikat pyörii 600tkm ajetuissa :D muistaisin että johonkin eskorttiin niitä piti vaihdella jatkuvasti kun vetivät kieroon... :P

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 081
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #44 : Syyskuu 20, 2009, 21:33:48 »
Lainaus
onko essonbaari kaupunkilegendaa väite että cedrikiin sopisi jonkin euroauton alapallot suoraan? jossain muistan törmänneeni väitteeseen.

soittelin yhdelle ncf kerhon aktiiville niin sanoi että alkuperäset laikat pyörii 600tkm ajetuissa :D muistaisin että johonkin eskorttiin niitä piti vaihdella jatkuvasti kun vetivät kieroon... :P

Pakkohan niitä sattumia on olla, jostain ne pallot voi sopia suoraan kunhan kartiokulma on sopiva (tai vaikak ei olisikaan, prikkaa alle jos kartio liian pitkä) ja alatukivarren reikä. Toki nuo cedricin etupään osat on niin jämerät ettei moness aautossa ole nähty, esim etujouset on jotain aivan hirvittävää ymmärrettävää tämänpäiän varaosamyyjälle. Saatikka ne iskarin suojakumihaitarit.

On siinä meikäläisenkin Cedricissä alkuperäiset laikat ja korilla ajettu ainakin se 650tkm. Aikansa ku romiksia kiertelee ja vähän ajetuista&puretuista vaihtelee laikkoja alle, niin alkuperäisiähän ne on. Ykskään etujarrulaikka ei kestä 650tkm ajossa, se on ihan 100% varma.
Y30 jemmassa..

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 374
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #45 : Syyskuu 21, 2009, 08:01:24 »
minkä takia sinne pitää jonkun muun auton niveliä soveltaa raidetangonpäitä ja alapalloniveliä saa varaosaliikkeestä tarvikkeena ::) makso muistaakseni n.17€ kappale made in japan..
kaikki nivelet paitsi sen keskitangon saa tarvikkeena.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 21, 2009, 08:06:36 kirjoittanut Timppa »
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 081
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #46 : Syyskuu 21, 2009, 17:26:46 »
Minkä ketjun puljuista?
Motonetillä ei oo ollu aikoihin sisempiä raidetangonpäitä, eikä varmaan alapallojakaan. Ja niillä on kuitenkin aika pirun paljon parempi valikoma kuin muilla.
Y30 jemmassa..

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 374
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #47 : Syyskuu 21, 2009, 18:26:40 »
Lainaus
Minkä ketjun puljuista?
Motonetillä ei oo ollu aikoihin sisempiä raidetangonpäitä, eikä varmaan alapallojakaan. Ja niillä on kuitenkin aika pirun paljon parempi valikoma kuin muilla.

taitaa olla fixus ketjua se liike josta hommasin nivelet tosin siitäkin on jo tieten lähemmäs parivuotta.. vasta yhden alapallon ja apusimpukan joutunu vaihtaa ei muuta.. rasvaan nivelet lähes 10tkm välein ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa KeijoKv

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 40
  • Suorakutonen ainoa oikea moottori
Re: Cedric y30
« Vastaus #48 : Syyskuu 21, 2009, 19:40:11 »
itse jouduin pajottaan nivel tapin toyota hiasen raidetangosta kun cedun oma tanko olis maksanut 400e japanista tilattuna... hyvä tuli kun vähän sovelsi 8-)
Datsun 220c -73 special edition. Nissan cedric 2.8d -88. Nissan Patrol 3.2TD -89

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 081
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #49 : Syyskuu 21, 2009, 23:04:28 »
Lainaus
itse jouduin pajottaan nivel tapin toyota hiasen raidetangosta kun cedun oma tanko olis maksanut 400e japanista tilattuna... hyvä tuli kun vähän sovelsi 8-)

Siis se tanko ohjaustehostimen ja apusimpukan väliin?

Sillon 2003 se ois maksanu 320 euroa, en ostanut. Perän pitkien tukivarsien puslatkin maksoi 90e/kpl listahinnaltaan Jos kiinnostaa sarjavalmisteisena tehdä niin ostajia varmasti riittää.
Y30 jemmassa..

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 081
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #50 : Syyskuu 21, 2009, 23:08:36 »
Lainaus

taitaa olla fixus ketjua se liike josta hommasin nivelet tosin siitäkin on jo tieten lähemmäs parivuotta.. vasta yhden alapallon ja apusimpukan joutunu vaihtaa ei muuta.. rasvaan nivelet lähes 10tkm välein ::)

Ei niitä alkuperäsiä rasvattu koskaan  ;D

Ite vaihdoin aikoinaan varaosa-autosta alapallot ja molemmin puolin, tukiivarren pultit niin jumissa ettei irti millään (ois ollu helmpompi vaihtaa silleen), isoa hylsää ja pajavasaraa niin johan vaihtui pelkkä alapallonivel. Muistaa vaan seger sokan aukaista.
Y30 jemmassa..

Poissa ameriikanteijo

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 100
  • PITKÄN PÄÄLLE DATSUN
Re: Cedric y30
« Vastaus #51 : Syyskuu 22, 2009, 18:24:41 »
Nii, ja kun niitä varaosia ei SAA vaan ne pitää ostaa. Hieman salapoliisityötä, vanhoja varaosaliikkeitä, ja niitten "Kauhujen Kammioita" kun tonkii, niin löytyy muuten ihmeellisiä asioita...

Poissa chevy2.8d

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 55
  • LD28 forever
Re: Cedric y30
« Vastaus #52 : Syyskuu 22, 2009, 19:45:14 »
onk 280c:n laurel c31 ja y30 koneissa muuta eroo kuin 280c:ssä öpohjan monttu takaosassa? kun y30:estä ei ilmeisesti vanhempaan etumontulliseen  :o vesipumppu sopinut niin luultavasti 280c:n (tai laurelin, en vakma kun tuli ilman öpohjaa /imujalkaa) pumppu sopi.

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 374
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #53 : Syyskuu 23, 2009, 10:58:04 »
Lainaus
onk 280c:n laurel c31 ja y30 koneissa muuta eroo kuin 280c:ssä öpohjan monttu takaosassa? kun y30:estä ei ilmeisesti vanhempaan etumontulliseen  :o vesipumppu sopinut niin luultavasti 280c:n (tai laurelin, en vakma kun tuli ilman öpohjaa /imujalkaa) pumppu sopi.

jakokoppa on hiukan erillainen siitä johtuu vesipumpun erot ::)
ja niissäkin vain akselin pituus.. siis ainakin 430 vs Y30.
jakokopassa myös alavesiletkun lähtö erillainen..
 siis jos tarkotit vesipumpun sopivuutta..
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2009, 11:03:41 kirjoittanut Timppa »
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa chevy2.8d

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 55
  • LD28 forever
Re: Cedric y30
« Vastaus #54 : Syyskuu 23, 2009, 19:25:39 »
Lainaus

jakokoppa on hiukan erillainen siitä johtuu vesipumpun erot ::)
ja niissäkin vain akselin pituus.. siis ainakin 430 vs Y30.
jakokopassa myös alavesiletkun lähtö erillainen..
 siis jos tarkotit vesipumpun sopivuutta..

uudemman pumpun kun vääntää vanhempaan lohkoon niin ei sovi siipipyörä pyörimään koskapa on korkeampi. onneksi oli vanhempi tuhottu  :( moottori varaosina

pumpun hihnapyöräkaan ei sopinu reikäjaoltaan niinpä rakensin volvon hihnapyärästä rälläköimällä ja hitsaamalla sopivan  :D kampuran hihnapyörää ei vahingossa saa sopimaan väärästä mallista.

mitähän muuta eroa 430 kannessa on kuin että ei ole takimmaisen nostokorvan pultinreikiä ollenkaan niinku y30?

eli se kysymys: onkohan mulla sit y30 malliin sovitettu 430 mallin LD28 vai onko c31 laurelista? toisin sanoen öljypohjastako löytyy väärästä päästä  ;) jatkettu imusihti?

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 23, 2009, 19:32:55 kirjoittanut chevy2.8d »

Poissa chevy2.8d

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 55
  • LD28 forever
Re: Cedric y30
« Vastaus #55 : Syyskuu 28, 2009, 20:22:04 »
Lainaus
Mahtaako RD28T koneesta (patrollin) sopia imu ja pakosarjat suoraan ld28 (cedric)?

mitenkäs arvon viisaat ovat turbottaneet y30:stä? oisko kellään kuvia pistää aiheesta (laittakaa yksityisviestiä niin laitan sähköpostin jos on ujoja)

kun tossa tallissa pyörii avensiksen vesijäähdytetty turbo enkä keksi mihin sen kytkis :D
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2009, 20:25:58 kirjoittanut chevy2.8d »

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 374
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #56 : Syyskuu 28, 2009, 21:15:45 »
viisaista en tiijä mutta..
heti ensimmäiseksi älä laita mitään liian pientä turboa sillä saa vaan harmia ja konerikon aikaseksi..

eli paa ruohonleikkuriin se avensiksen turbo..
(ainakin kuulostaa pieneltä turbolta)

mulla on kkk k26 (mb 300D orkkis ahdin) turbo tuossa omassa ja toimii aika hyvin käyttötarkoitusta ajatellen lähtee ahtaan alhaaltakin sopii käyttöautoon joka on jokapäivä liikenteessä ::)
ei oo tavoteltu mitään maksimi voimia tosta.
ite en laittaisi tuota pienempää turboa koska se rupee ahistaan kovassa ajossa..

öljynpaine otettu öljykellolta ja paluu erillisenä öljypohjaan.
orkkis pakosarja muokattuna paikoillaan.
mutta jos tekee kunnolla niin kannattaa tehä kokonaan uusi pakosarja.

niin ja ehdottomasti se välijäähdytin ennen käyttöönottoa LD28 koneessa ei ole männille öljysuihkuja jäähdytykseen..
järki päässä LD28 kestää turbollakin ::) itellä n.1bar paineilla.

tuollakin jotain juttua aiheesta

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1190996287
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 28, 2009, 21:40:59 kirjoittanut Timppa »
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Cedricisti

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 1 081
  • Ratsu.
Re: Cedric y30
« Vastaus #57 : Syyskuu 29, 2009, 12:15:27 »
Lainaus

mitenkäs arvon viisaat ovat turbottaneet y30:stä? oisko kellään kuvia pistää aiheesta (laittakaa yksityisviestiä niin laitan sähköpostin jos on ujoja)

kun tossa tallissa pyörii avensiksen vesijäähdytetty turbo enkä keksi mihin sen kytkis :D

Jos on manuaalilaatikkoinen joka (vielä) toimii, kandee se vähintäänkin laakeroida uusiksi ennen tehojennostoa.
Y30 jemmassa..

Poissa chevy2.8d

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 55
  • LD28 forever
Re: Cedric y30
« Vastaus #58 : Lokakuu 01, 2009, 21:36:53 »
katastukseen kunnostusta:

mistä käsijarru pitää säätää, onko auton alla jossain joku säätö?  kengät on nyt kehitty lähelle rumpua mut kahvan saa kiskotttua melkein pystyyn. riittääköhän jarruvoima dynolla? tuonpainoisella viisarin pitäisi nousta 1,5:een?  :-[

nopeusmittarin vaijeri näyttää olevan poikki ja tää on 86 mallin eli vakkarilla ollut alunperin. motonetin 14e hintanen vaijeri on vanhemmasta eli ilman sitä väliottoa. mutta ko sivulla on maininta: ei automaattimalleihin eli mitä eroa siinä on?

meinasin että ois saanut leimalle huomiseks :D jotenkin korjattua tuon vaijerin (joskus migillä onnistuin täppimään päät yhteen) messingillä juottaminen ois hyvä mut mitenhän abikojatko toimis?

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 374
  • Datsun 200L -79
Re: Cedric y30
« Vastaus #59 : Lokakuu 02, 2009, 08:02:30 »
käsijarruvaijerin säätö löytyy alta läheltä josta se menee lattiasta läpi.. mutta monesti vaijeri säätö on jo kireimmillään mikä taasen kertoo joko kuluneista kengistä,venyneestä vaijerista tai järkyttävän väljäksi kuluneista mekanismista joka on siinä jarrukilven juuressa.

jälkimmäinen vika oli mulla.. ja helpoiten saa tihitettyä mekanismit kun ottaa vetarin kokonaan pois ja purkaa sen käsijarru mekanismin ja tihittää&rasvaa niin johan pelaa ::)

ainakaan dieselissä ei ole tietääkseni vakionopeuden säädintä..  :-?
se vaijeri passaa manuaalista myös automaattiin mutta jää hiukan kireemmälle kuin automaatin oma.. mut toimii.
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02