Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Cedric y30

Aloittaja [Max], elokuu 29, 2009, 18:21:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

AtAi

Lainaa

Motonetistä saapi. http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/255186/2
Kysyin ensin ja sitten vasta katoin moponetista  8-)

http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1014680 Komee kuntosen joku pärkkele pistämässä varaosiksi "paperit hukassa" = verovelkaa 1,5ke varmaankin.
Volvot: 240DL-87, 760TurboIC-90, 960 2.5-97
Scania 111 wiima m200 -77
Viime vuotiset nissanit alla, nyt ei yhtään
Paalatut: Cedric
MYYDYT: Skyline R32 GTS-T, Micra k11, Cedric

Timppa

#181
LainaaOnko kukaan sovittanu tohon rivipumppua esim mersusta? vois olla voeman kannalta kelporatkaisu.

en oo ainakaan kuullu moisesta viritelmästä... mutta cedricin oma syöttöpumppu jo kevyesti rimmattunakin ja ahdonalaisen syötön säädön lisäämällä saadaan jo likemmäs 200hv aikaseksi siis oikeanlaisen pakosarjan ja turbon kera ::)
niin ja jos ruvetaa nestepää vaihtaan niin rupee tapahtumaan.. vielä enemmän.

eli palioko meisasit repiä voimaa irti? kannattaako pumpun vaihdon vaiva...

mulla on kkk k26 ahdin kötystetty vakiopakosarjaan ja välijäähdytin jonku verran syöttöä nostettu n.1bar paineella 130hv&260nm penkitetty eikä todellakaan ole kaikkia revitty irti mitä saa tuolla viritelmällä koska on käyttöauto.. ollu jo 5vuotta ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Wildchild-

Lainaa
ahdonalaisen syötön säädön lisäämällä

Onko noita nissanin pumpuissa vai joutuuko ottaa siitä volvon D24 koneesta?
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

BA

#183
Ite löysin netistä SD33T-koneen pumpusta rakennetun version, ei ihan bolt-on systeemi.
Volvoja löytääkin paljon helpommin... ::)

AtAi

#184
Viritysmielessä, mistä väki on löytäny noitten perään pitävämpää kytkintä? Ja löytyykö nissanin valikoimasta bolt-on kestävämpää lootaa, vai suosiolla 4v getrag?

Lainaa

en oo ainakaan kuullu moisesta viritelmästä... mutta cedricin oma syöttöpumppu jo kevyesti rimmattunakin ja ahdonalaisen syötön säädön lisäämällä saadaan jo likemmäs 200hv aikaseksi siis oikeanlaisen pakosarjan ja turbon kera ::)
niin ja jos ruvetaa nestepää vaihtaan niin rupee tapahtumaan.. vielä enemmän.

eli palioko meisasit repiä voimaa irti? kannattaako pumpun vaihdon vaiva...

mulla on kkk k26 ahdin kötystetty vakiopakosarjaan ja välijäähdytin jonku verran syöttöä nostettu n.1bar paineella 130hv&260nm penkitetty eikä todellakaan ole kaikkia revitty irti mitä saa tuolla viritelmällä koska on käyttöauto.. ollu jo 5vuotta ::)
No siis, jos mää ny tota alan kutittelemaan, niin vanhat ST-lukemat sieltä pitää saada tauluun muuten voi unohtaa koko jutun.

Volvossa on vaparin puNpulla ja to3sella 150heppaa/348Nm, alle baari painetta. Hx35 kun löytää pellin alle ja ahdonalasella syötöllä oleva puNppu 12mm nestepäällä, niin tavotteena siitäkin STlukemat.

Olen vaan kuullu että tää LD kestää sen verran enemmän voeman ottoa että vois toiseks käyttikseks askarrella.
Missäs on samanlaisia suuttimia kun LDssä? Toisaalta vois noi vanhatkin rempata, vois sen hipo-motin rakentaa siitä vähemmän ajetusta varaosa-auton motista. Siitä on sopivasti puNppu myyty jollekkin, joten kait sitä pumppupuolta vois päivittää samalla kun pumpun siihen ostaa.

Lainaa

Onko noita nissanin pumpuissa vai joutuuko ottaa siitä volvon D24 koneesta?
Ei noita d24sen pumppujakaan ahdonkairalla ole hirveesti tarjolla, ite ettisin 1,5v enemmän tai vähemmän aktiivisesti kunnes tärppäs, lopulta tuli mieleen että nopeemmin olis saanu kun olis kokoauton ostanu, napannu pumpun ja pistäny loput kiertoon.

Ahdonalasen osan pystyy vw 1.6td:n pumpustakin soveltamaan, ainakin d24:n pumppuun.

D24n pumppu ei kyllä isollakaan nestepäällä pitkälle kuulemma riitä, kun oikeesti koviin tehoihin tarvis kierroksia, ja niitä ei jakajapumppu tykkää kestää pitkään, ainakaan semmosella jousikuormalla millä sais tarpeeks ainetta sylinteriin.
Volvot: 240DL-87, 760TurboIC-90, 960 2.5-97
Scania 111 wiima m200 -77
Viime vuotiset nissanit alla, nyt ei yhtään
Paalatut: Cedric
MYYDYT: Skyline R32 GTS-T, Micra k11, Cedric

chevy2.8d

#185
toistan kysymykseni:

mistä löytyy helpolla LD28 kannentiiviste? hinta?

BA

Helpolla ei yhtään mistään. :)

Reinz on ainoa valmistaja joka ilmoittaa että valmistetaan vielä, eli saatavissa, tuotenro 61-52500-30

eetu

Muistaakseni kansipahveja on eri paksuisia.... Oliko niin että pahvit oli merkitty lovin  ::)
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

pasi77

niinhän ne on merkkailtu..

eetu

No niin.. Nyt on etsitty Raidetangonpäitä vähän joka puolelta, ja joka paikassa tarjotaan EI OOTA, eikä  enään edes SAA!! Ei saa edes Nissanilta  :'(   Eli nyt on sitte alkannut Y30sten lähtölaskenta romiksille >:(  Nyt pitää oikeasti ottaa talteen kaikki käytetytkin nivelet mitä vastaan tulee..  jos meinaa Cedricin kans vielä tulevaisuudessa ajella 8-)
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

OH2KV

#190
LainaaNo niin.. Nyt on etsitty Raidetangonpäitä vähän joka puolelta, ja joka paikassa tarjotaan EI OOTA

Takautui muistista yksi papparainen, kaverin faija, metusaalemin ikäinen.

Joka vuosi se jaksoi irrottaa alapallot ajoneuvostaan, ja naputella ne tuurnan ja pajavasaran kanssa välyksettömiksi. Silloin(kin) mopopoikana katseli tilannetta ihmeissään. Syy ei tietääkseni ollut edes varaosien saantien vaikeus, vaikka vanhasta autosta olikin kyse.

Ajokki Triumph Herald -64
Tapahtumavuodet -80 -82

Shokkihoidon liikenneturvallisuuteen liittyviin seikkoihin en ota muuten kantaa, mutta pidän arveluttavana.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

cedricfan

Riippuu kanssa nivelen rakenteesta. En suosittele jollei tiedä mitä kuorien sisällä oikeesti on.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Timppa

olen myös sivusta seurannu moista operaatiota ja en kyllä lähtis tekeen kovin vähällä kenenkään autoon moista :-X

ei muutaku käytetytkin vähäkään paremmat talteen ja varsinkin joissa on rasvanipat ;)

eikä noita niveliä nyt ihan joka vuosi mene... mä oon vaihtanu viidenvuoden aikana apusimpukan ja yhden alapallonivelen.. muistaa vaan rasvata vähintään kerran vuodessa ja tietenkin just ennen katsastusta ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Cedricisti

#193
Jossain tarvikenivelessä on kertakaikkiaan PAKKO olla samanlainen kartio joka sopii sekä sisemmän että ulomman raidetangon nivelen tilalle, näiden väliin kun soveltaa välikappaleen, on koko konstruktio uusittu välitangosta pyörännapaan.

Jonkun varaosatoimittajan oopus nivelistä olisi paikallaan, sellainen missä vielä näkyy astekulmat ja mitat, samalla systeemillä kuin mulle yksi vanhempi huoltoaseman pitäjä katseli takajarrupaloja varaosakirjasta jossa oli piirrokset mittoineen jokaisesta tarjolla olevasta palasta, E mersun palat menivät Cedricin takasatuloihin.

Jos raidetangot onnistuu soveltaa, voi ideaa hieman modattuna käyttää myös simpukoiden välitankoon...

cedricfan

Semmoista kirjaa ei vaan ole. Paloista on joillain tukkureilla kuvakirja, joillain taasen kuvia kirjassa omana osionaan. Nivelistä on vain kuvat, harvoin mittoja, eikä yhdessäkään kaikkia mittoja kuvien parina.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

AtAi

#195
LainaaSemmoista kirjaa ei vaan ole. Paloista on joillain tukkureilla kuvakirja, joillain taasen kuvia kirjassa omana osionaan. Nivelistä on vain kuvat, harvoin mittoja, eikä yhdessäkään kaikkia mittoja kuvien parina.
Eli jos on joku tuttu romiksella, niin eri autoista niveliä repimään, niin kyllä varmaan jonkun löytää joka passeli. Sitten sitä suurta tietoutta tänne jakamaan, menee meinaan cedricci muuten puutarhatraktoriksi ja sen jälkeen sulatukseen jossei keksi mistään niveliä  :-/


PS. jos joku kaipaa cedricin UUSIA original takalevyjä, kaverilla on sellaset tallessa, tehtaan paketissa.

E: toki jos jollain pussihousulla on paljon ylimäärästä massia, niin tuolta sais raidetankoja cedricciin, tosin minimitilaus vissiin 500kpl
http://www.autopart007.com/product/nissan-cedric-side-rod-assy-r/l-48510-v6625-pid1839?lang=en
::)
Volvot: 240DL-87, 760TurboIC-90, 960 2.5-97
Scania 111 wiima m200 -77
Viime vuotiset nissanit alla, nyt ei yhtään
Paalatut: Cedric
MYYDYT: Skyline R32 GTS-T, Micra k11, Cedric

Wildchild-

Lainaa

E: toki jos jollain pussihousulla on paljon ylimäärästä massia, niin tuolta sais raidetankoja cedricciin, tosin minimitilaus vissiin 500kpl
http://www.autopart007.com/product/nissan-cedric-side-rod-assy-r/l-48510-v6625-pid1839?lang=en
::)

Noiha riittäis suomen kaikkiin tieliikenteessä oleviin cedrikkeihin ;D
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

BA

LainaaSemmoista kirjaa ei vaan ole. Paloista on joillain tukkureilla kuvakirja, joillain taasen kuvia kirjassa omana osionaan. Nivelistä on vain kuvat, harvoin mittoja, eikä yhdessäkään kaikkia mittoja kuvien parina.

TecDoc kertoo nuokin mitat... 8-)

Mulla ei ole niin paljon päässä vikaa että alkaisin sieltä vaan klikkailemaan niveliä automalli kerrallaan jos ei ole mitään hajua etukäteen.
Paitsi sitten kun ite tarvin.

BA

Jos joku näitä haluaa metsästää, suomalaisten tukkurien varaosanrot on täsä:

022-DA21/Koivunen
422063-1/Arwidson
AR2063/Atoy
820-706047/HL

Kaikki tosin ilmoittavat poistuneen.

mortica

#199
410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

eetu

LainaaHeti löyty 1 kpl:
http://www.varaosapalvelu.fi/component/virtuemart/?page=shop.product_details&product_id=403&flypage=flypage_oma.tpl&pop=0

Ei näitä Harrilla ole? Tai sillä Opel-hemmolla?

Kiitos vihjeestä :-*    Varaosapalvelun nivel tulossa Postista :D
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

Cedricisti

#201
Lainaa

Noiha riittäis suomen kaikkiin tieliikenteessä oleviin cedrikkeihin ;D

Riittäis, mutta ei suomalaiset niistä mitään maksa vaan auto laitetaan paaliin.

Ilmeisesti ei ole kysyntää kun ei ole tarjontaakaan, tosin jos jollain on löysää raha niin voihan sen 500kpl sarjan tilata ja laittaa UK:n ja Australian ebay:in myyntiin.

Jos 500kpl erä tie-rod-end-assy:a maksaa tehtaalta 5000 USD ja tangot myy pareittain satasella, voi loput 400 tankoa antaa ilmaiseksi harrastelijoille...
Rahtikulut toki vielä päälle, se on kuitenkin aika iso kasa valurautaa.

AtAi

Lainaa
Jos 500kpl erä tie-rod-end-assy:a maksaa tehtaalta 5000 USD ja tangot myy pareittain satasella, voi loput 400 tankoa antaa ilmaiseksi harrastelijoille...
Rahtikulut toki vielä päälle, se on kuitenkin aika iso kasa valurautaa.
Onneks noille luvataan kestoks 50tkm niin on markkinat taattu, joka toinen vuos sais myyrä uudet.

Kaippa noi alle 10kilodollariin tuote+rahti menis kuitenkin.
Jos olis 7,2miljoonia olis lauantaina tullu olis lähteny tilaus heti 1000kpl erästä.  8-)
Volvot: 240DL-87, 760TurboIC-90, 960 2.5-97
Scania 111 wiima m200 -77
Viime vuotiset nissanit alla, nyt ei yhtään
Paalatut: Cedric
MYYDYT: Skyline R32 GTS-T, Micra k11, Cedric

AtAi

#203
Mistäs kohtaa Cedric yleensä kadottaa nestettä?
35km matkalla hävis abaut 3-4litraa vettä, ei mene pesään, kunnei höyrytä. Eikä paikallaan jätä lätäkköä alle, eli todennäköisesti lämmetessään tulee kennosta tai letkusta ajossa, mutta mistä nää kadottaa sitä yleensä?


The kisakiree komposti, hyvin oli vetoja ja murisi mukavasti, kun perjantaina hajettiin. Lähiviikkoina pitäis vielä noutaa varaosakottero, siitä vois katella parempaa peltiosaa, tai sitten siitä peltiosaa myyntiin että saa rahaa kemppiliimaan  8-) Ainoa moite oli maantiellä räpättäneet 2v vanhat jeesusteipit kattoluukun ympärillä.
Volvot: 240DL-87, 760TurboIC-90, 960 2.5-97
Scania 111 wiima m200 -77
Viime vuotiset nissanit alla, nyt ei yhtään
Paalatut: Cedric
MYYDYT: Skyline R32 GTS-T, Micra k11, Cedric

Wildchild-

LainaaMistäs kohtaa Cedric yleensä kadottaa nestettä?
35km matkalla hävis abaut 3-4litraa vettä, ei mene pesään, kunnei höyrytä. Eikä paikallaan jätä lätäkköä alle, eli todennäköisesti lämmetessään tulee kennosta tai letkusta ajossa, mutta mistä nää kadottaa sitä yleensä?


The kisakiree komposti, hyvin oli vetoja ja murisi mukavasti, kun perjantaina hajettiin. Lähiviikkoina pitäis vielä noutaa varaosakottero, siitä vois katella parempaa peltiosaa, tai sitten siitä peltiosaa myyntiin että saa rahaa kemppiliimaan  8-) Ainoa moite oli maantiellä räpättäneet 2v vanhat jeesusteipit kattoluukun ympärillä.

Itellä laukes vesipumppu ja kadotti mystisesti nestettä, muttei ihan noin paljon. Ettei se sisätilaan sitä vuoda, lämppärin kenno rikki?
Savun hälvennettyä lisäämme syöttöä. Y30 + N12

AtAi

Lainaa

Itellä laukes vesipumppu ja kadotti mystisesti nestettä, muttei ihan noin paljon. Ettei se sisätilaan sitä vuoda, lämppärin kenno rikki?
Mistä vesipumppu tohon?

No jos lasketaan että jäähdytin on ihan vihreän hapettuman peitossa, ainakin yks lämppärille menevä letku tihkuu ja on korjattu teipillä, sitten siihen lisää mahd. lämppärinkennon tihkumisen ja pumppuvamman, niin eiköhän siitä tuu jo se yli 3litraa 1h/35km matkalla ::)

Vaihdan letkut ja tiiraan pumpun, en oo kattonu, missä kohtaa tossa on vesipumpa? Niin kahtellaan vieläkö hävittää. Toivottavasti vika löytyis, voin vielä varmistuksenvarmistuksen tehä pesään menon olemattomuudelle ottamalla pakosarjan auki ja tiiraamalla pakokanavien puhtautta.
Volvot: 240DL-87, 760TurboIC-90, 960 2.5-97
Scania 111 wiima m200 -77
Viime vuotiset nissanit alla, nyt ei yhtään
Paalatut: Cedric
MYYDYT: Skyline R32 GTS-T, Micra k11, Cedric

Cedricisti

Ohivuotomittarilla selviää myös nestevuodot jos kansipahvi tai kansi vuotaa, ja nopsaan. Ei ole vaikeasti käytettävä / saatikka kallis jos itselle ostaa, maksaa nopeasti itsensä takaisin kun katsastusasemalla maksaa taulukon mukaan ohivuotomittaus 35€/sylinteri  :D

altsi75

onx se 430 vai y30 jos on siinä ketju-ja patarautakansikoneessa öljypohjan pahka edessä?riippuuko se siitä tai tunnistaako mistä noi cedricin mallit toisistaan :-?

altsi75

eikö o ihan elinkelponen kosla toi c32 laurel cedricin patarautakansikoneella

BA

#209
430 on tämännäköinen


Y30



430 79-84, Y30 84-88
Molemmissa LD28 valurautakone. Sama löytyy C31-laurelista. C32 taas on RD28 remmikoneella, ja alumiinikannella.