Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

L28 nokkaketju.

Aloittaja Tommmi, elokuu 14, 2013, 16:59:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tommmi

Moro,

olen tässä jo jonkin aikaa yrittänyt parsia eräästä S130:sta kesäkäyttistä. Nyt kuitenkin törmäsin mielestäni erääseen "ongelmaan", nimittäin jakoketjuun. Olin tarkistamassa venttiilikoneiston yleiskuntoa kun huomasin nokkaketjun olevan tavattoman löysällä. Löysällä tarkoitan sitä, että moottorin vasemmalla puolella ketjun pystyy kevyesti painamaan lohkoon kiinni. Lohko on N42 kuten myös kansi, nokasta ei ole sen tarkempaa tietoa.

Onko tuo nokkaketjun löysyys normaalia kun koneessa ei ole öljynpainetta vai täytyykö ruveta toimenpiteisiin?

Pastori

#1
Onko sulla se kiristin päässyt irtoamaan, jos se pääsee pongahtamaan pois niin nokkaketju on ihan lörppö. Kyseinen kiristin on moottorin vasemmalla puolella edestä katottuna. Ootko käyttäny jakopään koppaa irti?  Partimportin kautta saapi edullisesti jakopään osia, tilaavat Rockautosta jossa laajat valikoimat kaikkia Zetan osia.

Myy mulle se kansi jos loppuu innostus  :D
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Tommmi

Kiitos vinkeistä. Jakopäätä en ole vielä käyttänyt auki, mutta joku siellä on "hetki sitten" käynyt tuoreista liimoista päätellen. Pitää muutenkin käyttää se auki kun ainakin kansi näyttää reilusti portatulta eikä muista muutoksista ole tietoa. Kansi ei ainakaan vielä ole myynnissä, mutta pidetään mielessä jos alkaa kovastikkin vastustamaan tuo auto ;D

rally69


Tommmi

Jaa-a laskusta en osaa sanoa. Toisaalta on aika todennäköistä, että olisi kun kanaviinkin kerran on satuttu.

Tommmi

#5
Jatketaanpas tätä tutkimusta vielä. Nappasin tänään kännykällä kuvan tuosta itselleni mystisestä ketjusta, tai oikeammin sen löysyydestä.

http://tommmi.kuvat.fi/kuvat/S130/WP_000053.jpg%20

Kiristimenpuolelta ketju siis kireällä, mutta vastakkaisella puolella löysää.

Mitäs arvon raati on mieltä tuosta ketjusta?

EDIT: Linkki näyttää hassulta, mutta jälkimmäinen toimii.

StanLaurel

Pyörität vähän sitä konetta kampiakselin päästä myötäpäivään niin se ketju mene kireälle sieltä kiristimen vastakkaiselta puolelta  ;)
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Pastori

Mikäs läppärunkosydeemi sulla siellä on?  ::)
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Tommmi

StanLaurel: Aivan noin helppoon en minäkään mennyt, konetta siis tullut pyöriteltyä ennen ensimmäistä postausta  ;D Vika kuitenkin paikallistui kiristäjään. Liekö sitten ollut vaan vanhuuttaan väsynyt? Jakopää remppaa siis tulossa.

Pastori: Läppärunkojen kyljessä lukee "Keihin" ja ne on tuollainen varovainen kokeilu, josta voin kertoa enemmän kunhan saan pelit rokkaamaan. Privaattiviestillä saa halutessaan lisätietoa.

Pastori

Aa, motskarin osia siis  :)
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98