Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Tuulilasinpyyhkimet

Aloittaja Alppu, syyskuu 24, 2011, 02:31:39

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppu

Lasinpyyhkimet lakkasi toimimasta, sulat jäi keskelle lasia.. oli mielenkiintoista ajaa sateessa ilman tuulilasinpyyhkimiä..  :P

Mitähän sieltä meni, irtosikohan jotain... ?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

OH2KV

Vivustosta irti ja läheltä moottoria, on vahva veikkaus. Jos pystyt käsin liikuttelemaan sulkia.
B11- mallissa jäi toinen sulka joskus keskelle lasia, ja toinen vielä  pyyhki sen sitten tienposkeen...
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Alppu


Pystyy käsin liikuttelemaan, kumpikaan ei omin voimin pyyhi..
Pitää ottaa auki ja etsiä vika.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Joo, sellanen pitkä tankohan siellä irti oli ja siitä on kulunut sellanen muovinen nivel... ihme että näinkin kauan oli kestänyt...

Pitääkös tuohon vaihtaa koko tanko kun ne muovinivelet näyttää jotenkin prässätyn paikalleen?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

OH2KV

#4
Kun en noin uusia autoja koskaan ole omistanut, niin voi mennä arvailun puolelle.
Joko nivel on irronnut itse liikkumaan tarkoitetusta "pallopäästään" tai jos toiseen tankoon on jäänyt metalliin prässätty hahlollinen kolo ilman muovista osaa, on osa päässyt kiertymään sen verran, että liitos aukeaa. Saa takaisin kiertämällä liitosta hahloon sovittelemisen jälkeen. Ei välttämättä pysy kauaa kiinni, itse laitoin 2-komponenttiliimaa, ja sen jälkeen 6 vuotta toimitti taas.

Ohjeet B11 Sunny, vm -86.

Tuossa ei ainakaan mitään ollut prässätty paikalleen, kiertämällä sai kaikki liitokset irti.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Alppu

Toivottavasti nämä kuvat selventävät. :)

Klikkaa kuvaa.



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

OH2KV

#6
Eipä ole siis samanlaiset kuin B11- mallissa.

Pallopäästä näyttäis irronneen. Ei taida pysyä paikallaan takaisin painamalla? Näyttäis siltä, että kolopäästä puuttuisi paloja?
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

matti43

Olis hauska tietää, mistä mallista on kysymys. On nimittäin
joka mallissa erilaiset tangot ja valssitkin ;D.
Matti ruotsista.

Tare

Luulisin, että N15. Niistä löystyy tuo nivel melkeinpä 100%:sesti kaikista jossakin vaiheessa, syy kerää kaiken hiekka pölyn suoraan nivelen sisälle ja kun käytät pyyhintä niin hioo kuula-kuppi-nivelen väljäksi ja jossain vaiheessa vain putoaa irti. Jos intoa riittää niin teet metallisen nivelen sinne niin menee huomattavasti pitempään, vaikka joutuiskin välillä herkistelemään.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Alppu

LainaaEipä ole siis samanlaiset kuin B11- mallissa.

Pallopäästä näyttäis irronneen. Ei taida pysyä paikallaan takaisin painamalla? Näyttäis siltä, että kolopäästä puuttuisi paloja?

Pallopäästä irronnut kyllä.
Toinen pää ei pysy painamalla paikallaan, toinen pysyy.
Kyllä, kolopäästää puuttuu pari pientä palasta (hakasta?) ja on kulunut enempi toisesta reunasta.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

LainaaLuulisin, että N15. Niistä löystyy tuo nivel melkeinpä 100%:sesti kaikista jossakin vaiheessa, syy kerää kaiken hiekka pölyn suoraan nivelen sisälle ja kun käytät pyyhintä niin hioo kuula-kuppi-nivelen väljäksi ja jossain vaiheessa vain putoaa irti. Jos intoa riittää niin teet metallisen nivelen sinne niin menee huomattavasti pitempään, vaikka joutuiskin välillä herkistelemään.

N15 juu.

En tainnut ihan ymmärtää... metallinen nivel?  :o
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

pekko


Alppu

Varmaan kannattaa katella uutta? Ei noista vanhoista tiedä koska irtoaa ja olisi melko ikävä juttu jossain reissun päällä...

Onko näitä tarvikkeena?

Vai pitääkö lähteä marmorille..
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Jylppy

Tuskinpa saa tarvikkeena, tuolta varaosanumerot ja marmoritiskiltä kyselemään:

http://nissan4u.com/parts/almera/el_n15/1996_1/type_15/body_electrical/windshield_wiper_and_windshield_washer/illustration_2/

Ellen nyt ihan väärin katellut, niin luokkaa parikymppiä/kappale noi välitangot (kuvassa nrot 11 ja 14).
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

doope

#14
22€ maksoi toi tanko just viime viikolla, kävin omaan hakemassa marmorilta. noita itse kuppejakin saisi tilattua mutta ei ainakaan mäkelänkoneessa järvenpäässä ollut hyllyssä hintaa olisi ollut n4€ kappale mutta ei tiennyt koska niitä saa. viimeksi oli tilattu noita pelkkiä kuppeja "Seal-ball retainer 2882865F01" vuonna 2005....joten en jaksnut odotella.

Alppu

#15
25€ maksoi uusi, mutta en vielä "ehtinyt" laittaa paikalleen.
Kuulemma näitä on mennyt kaupaksi ihan hyvin..  :P
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

#16
Nyt on laitettuna paikalleen. Ei menannut mennä moottorista kauempi pää paikalleen, mutta naputtaessani sitä varovaisesti..paikalleen, välistä valui ylimääräistä rasvaa pois ja on nyt kai paikallaan... siinä naputellessani kuskin puoleinen varsi putosi paikaltaan..  ;D No painamalla meni takaisin ja toivottavasti pysyy... ainakin lyhyehkön testilenkin ajan varret pysyivät paikallaan. Olkoon noin muutaman päivän ja jos ei irtoile, niin sitten suojamuovit paikalleen.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Juhku131

Mahtaako olla muilla sellasta oiretta, että välillä ei tihkukytkin toimi? Saa vähän aikaa pyöritellä niillä nopeammilla ja sitten rupee vasta tihkuasennossa toimimaan. Sama ongelma pissapojassa, ettei pyyhi ennenku renkannu nopeemmilla :S

BA

Todennäkösesti pyyhinmoottorissa kärjet ei ota kiekkoon kunnolla kontaktia. Jos moottorin saa purettua niin helppo homma korjata, jos niitattu kiinni niin ei ihan niin yksinkertasta.

Eli pyyhinmoottorin kontaktipintojen putsaus ja taivuttaa kontaktikärkiä lähemmäs kiekkoa. Toimii useemman kymmenen tuhatta km vielä lisää.



Alppu

#19
LainaaNyt on laitettuna paikalleen. Ei menannut mennä moottorista kauempi pää paikalleen, mutta naputtaessani sitä varovaisesti..paikalleen, välistä valui ylimääräistä rasvaa pois ja on nyt kai paikallaan... siinä naputellessani kuskin puoleinen varsi putosi paikaltaan..  ;D No painamalla meni takaisin ja toivottavasti pysyy... ainakin lyhyehkön testilenkin ajan varret pysyivät paikallaan. Olkoon noin muutaman päivän ja jos ei irtoile, niin sitten suojamuovit paikalleen.

Nyt sitten ei pysy kuskin puoleinen lainkaan paikallaan...  >:(  Jännää ajella sateella.

Viestihistoriasta päätellen näitä tankoja myydään yksittäin? Ja siten en viimeksi vaihtanut kuljettajanpuoleista(?)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

sunnyfunny

Kun olin Nissanilla n 20 vuotta niin sen valkoisen osan sai irraallaan. Oli muistaakseni englannin kielellä nimellä Pivot ja maksaa tänä päivänä n 2-4e. Kysyppäs sitä osaa. Oli nimittäin menevä osa, joka on tarkoitus mennä rikki siinä tapauksessa että lumi ym painavat osat ovat edessä. Japsit ajatteli sen niin että toimii niin kuin periaatteenna sulakkeena. Pivot rikkoutuu ja moottori säästyy.  :)

NNisti

#21
Olis itelläkin pitänyt rempata nuo pyyhkijät mutta saapa nyt nähdä... Jää sulat parkkiasennossa vähän liian ylös tuulilasin alareunasta, viikseä ylös hipaisemalla ne liikahtaa sen sentin-pari alas oikealle kohdalle. Käsittääkseni moottorin aukomiseksi menee ja rasvat tönkköytyneet sen kiekon päälle ja heikentää kontaktia tms. Sitten aluksi rääkyi kuskinpuolen pyyhkijän juuriosa aivan järkyttävästi, ruikin sinne CRC:tä ja hiljasena pysynyt mutta olishan se hyvä purkaa ja putsata... Suht ikävää kuvittelisin jos pyyhkijät pettää just sillon ku niitä tarvis  :o

Edit: Nyt kun vettä tuli ihan sikana ja joutui pyyhkimiä vispata nopeimmalla vaihteella jonkun aikaa niin sen jälkeen alkoivat parkkeeraamaan oikeaan kohtaan... käytön puutettako lie.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Nashorn

Mitenkäs kun itsellä primera-97 ssa ei toimi tihkuasento ollenkaan ja pyyhkijät voi pysäyttää mihin kohtaan tuulilasia vain ?

Nashorn

tänään tuli tutkittua lisää.
eli tihku rele oli kytketty irti , kun laitoin kiinni niin pyyhkijät eivät sammu ollenkaan missään asennossa.
kun rele on otettu irti , toimii normaali ja nopea alue mutta tihku ei. myöskään pyyhkijät eivät palaudu ala-asentoon.
olisikohan vika siinä moottorin päässä vai releessä?

BA

Moottorin päässä melkolailla varmasti.
Se kiekko johon eri nopeuksien kontaktiliuskat ottaa on kulunu ja likainen, taivuttamalla kärkiä ja siivoamalla ja uudelleen rasvaamalla saattaa toimia. Joko viikon tai vuoden tai viis vuotta.
Jos noissa on moottori niittaamalla kasattu, on aika tuskaa saada se takas kasaan eikä oikein auta kun uus moottori...