Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Pakokaasu ongelma

Aloittaja vorhala, heinäkuu 15, 2013, 15:20:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vorhala

Tiedän että vastaus jostain foorumin syövereistä löytyy mutta kysäsen viisammilta kuitenkin koska en löytänyt ymmärrettävää apua :)

Kyseessä Nissan 100nx -91 kaasarimalli ga16ds

tyhjäkäynnillä arvot: HC 62 ja CO 0,32

2000r/min HC 215 ja CO 4.85 eli liika korkealla.

Lambda arvot tyhjäkäynnillä 0.993 ja 2000r/min 0.87

Mistä lähden vikaa etsimään.

mertsi1

#1
katalysaattori nyt ensimmäitteeks vaihtoon. vaihda myös tulpat, LAMBDA-ANTURI ja ilmansuodatin samalla.

Alppu

Lainaakatalysaattori nyt ensimmäitteeks vaihtoon. vaihda myös tulpat, LAMBDA-ANTURI ja ilmansuodatin samalla.

Mistäs tuosta näkee, että katti on syyllinen?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

vorhala

En kyllä kattia vaihda koska se ei noihin korkeisiin arvoihin vaikuta millään lailla kierroksilla. Ampukaa mua nilkkaan jos oon väärässä.

Jylppy

Kyllä se vaikuttaa.

Paksullahan se käy, ja kun kyseessä on surullisenkuuluisa sähkökaasaripata, niin ensimmäisenä kaikki, siis kaikki alipaineletkut konehuoneesta vaihtoon. Yksitellen, niin ei tarvi arpoa mikä menee mihinkin. Sen jälkeen normaali huoltotoimenpiteet, eli tulpat, ilmansuodatin, jakajankansi ja -pyörijä vaihtoon, sitten uudelleen kokeilemaan päästöjä.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

C 110 ratsuni

Vielä tuon jälkee kannattais käydä pitempi ajomatka tekemässä raskaalla kaasujalalla,poistaa kaikki karstat koneesta.Autaa jonniverran,jos tositukkoinen niin autaa aikapaljon.
primera 2,0 sport -00

nissan-man

Alipaineletkut vaihtoon, jos ei kummene ni sitten seossolenoidi, se vaikuttaa päästöihin paljon, etenkin kierroksilla..
P10 GA16DS