Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Pathfinder

Aloittaja JyrkiJ, elokuu 08, 2013, 13:16:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

JyrkiJ

Talouteen tulossa mallia 2.5 dci at -06. Kyselen kokemuksia moisesta kappeesta. Mihin pitää varautua? Onko EGR-ongelmia? Voi EGR:n tulpata kohtuullisesti? Käyttövinkkejä yleisesti. Kiitos suuri etukäteen

Arive

Tuo egr kiinnostaisi täälläkin, ei paljoa kokemusta näin uusista dieseleistä. Edellisessä mondeossa se ainakin oli kunnon murheenkryyni.
Nissan pathfinder 07, Datsun Cherry 82

espanjafani

Kokemuksia on, varoitus ainakin: älä laita leveitä renkaita, navat ei kestä ja maksaa 500 eur/kpl, toine murhe oli kardaanin liian lyhyt alkupään holkki, alkoi vuotaa ja korjaaminen vaikeaa/kallista.

datsunpower

Eipä taida YD-moottorien EGR:n kanssa joutua juurikaan taistelemaan.
Mutta jos sen silti haluaa ihan vaan varmuudenvaralta Nissanista poistaa koska se on mahdollisesti mondeossa herkkä vikapaikka, niin talvikäytössä kylmästä autosta tulee vielä aika reilusti kylmempi.. ei tietysti juurikaan haittaa niitä joilla on lisälämmitin.

Mutta sen EGR:n vihaaminen on aivan turhaa.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Shamsa

Ja mun käsittääkseni se laskee dieselissä pakolämpöjä. Ja vähentää pumppaushäviöitä osakaasulla, samalla pienentäen päästöjä.

Kaikkihan sen tulppaa tehon toivossa, mutta ei se egr toimi muutenkaan täyskaasulla ::) uudemmissa se pakokaasun määrä mikä menee sinne koneeseen on tarkasti määritetty kun ohjausyksikköön on ohjelmaa ajettu, ei siellä ole ns. hanat auki 24/7.

En tiedä miten olet mondeollasi ajanut, veikkaisin että pelkkää kaupunkiajoa ja sitten valitetaan että on imusarja kartassa ja suuttimet jumissa kun on kihnutettu pienillä kierroksilla, ei se ole auton vika.

Datsunpower, tulee kylmempi? Onko näissäkin se ihana nestejäähdytteinen EGR? Mulla on tuossa saksalaisessa, sille on oma termostaattikin ;D
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

datsunpower

#5
Lainaus käyttäjältä: Shamsa - syyskuu 16, 2017, 10:07:45
Ja mun käsittääkseni se laskee dieselissä pakolämpöjä. Ja vähentää pumppaushäviöitä osakaasulla, samalla pienentäen päästöjä.
Paitsi, että dieseli toimii ilmaylijäämällä jolloin EGR ei "kevennä" osakaasulla yhtään lisää pumppausta, koska moottori saa kokoajan niin paljon ilmaa kuin vain pystyy sisäänsä ottamaan.
Kaasuläpällisessä bensamoottorissa EGR kylläkin vähentää osakaasun pumppaushäviöitä ja vieläpä aika reilustikin.

Aikaa myöten sitten kun imukanavat ovat karstoittumisen vaikutuksesta lyijykynän mentävät pillit niin voidaan taas miettiä uusiksi, että keventääkö se loppupelissä kummassakaan moottorityypissä yhtään mitään  ;D


Lainaa
Datsunpower, tulee kylmempi? Onko näissäkin se ihana nestejäähdytteinen EGR? Mulla on tuossa saksalaisessa, sille on oma termostaattikin ;D
Eikös se pakokaasun lämpö siirry kummassakin tapauksessa (oli varsinaista jäähdytystä tai ei) nesteeseen? Nestekierrolle on ihan sama tuleeko lisälämpö sylinterin sisä- vai ulkopuolelta.
YD:ssä jäähdytetään ainakin sitä jalkaa jossa EGR-venttiili on.

Kaikki pakokaasun mukana pakoputkestä ulos menevä lämpö on hukattua energiaa. EGR tuo pienen osan tästä lämpöenergiasta takaisin moottoriin.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Arive

Lainaus käyttäjältä: Shamsa - syyskuu 16, 2017, 10:07:45
Ja mun käsittääkseni se laskee dieselissä pakolämpöjä. Ja vähentää pumppaushäviöitä osakaasulla, samalla pienentäen päästöjä.

Kaikkihan sen tulppaa tehon toivossa, mutta ei se egr toimi muutenkaan täyskaasulla ::) uudemmissa se pakokaasun määrä mikä menee sinne koneeseen on tarkasti määritetty kun ohjausyksikköön on ohjelmaa ajettu, ei siellä ole ns. hanat auki 24/7.

En tiedä miten olet mondeollasi ajanut, veikkaisin että pelkkää kaupunkiajoa ja sitten valitetaan että on imusarja kartassa ja suuttimet jumissa kun on kihnutettu pienillä kierroksilla, ei se ole auton vika.

Datsunpower, tulee kylmempi? Onko näissäkin se ihana nestejäähdytteinen EGR? Mulla on tuossa saksalaisessa, sille on oma termostaattikin ;D

Veikkaa mitä veikkaat mut ei lotota kannata  ;D
Matka-ajoa oli suurimmaksi osaksi, välillä vähän enemmän haipakkaa tuli päästeltyä. No oli eka ja viimenen voortti tässä taloudessa.
Joo eipä ton patukan kans kyl oo ilmenny mitään ongelmaa, egr ja kaikki muukin toimii niinkuin pitääkin
Nissan pathfinder 07, Datsun Cherry 82