Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Iskarien vaihto taakse (N15)?

Aloittaja Allu16, heinäkuu 14, 2009, 16:17:59

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Allu16

Hei
Tarviinko jousipuristimet Almeran iskareiden vaihtoon, joku just väitti että en? :-?
Hain motonetistä iskarit (34-1186), mutta niissä ei näyttänyt tulevan suojakumeja mukana?
Nyt katsoin motonetin hinnastosta niin suojakumit maksaa ihan törkeesti (NISSAN ALMERA N15 96->00   Iskarisuojak AlmeraN15/Max tak, Almera N15 Suojakumi taakse [1995->2000], 49.90 €)
Onko ne pakolliset?  :-/
Hyviä vinkkejä iskareiden vaihtoon?

BA

Maksaa, kun ovat orkkiksosat orkkispaketissa. Kun ei muuta taida saadakaan.  :P

Jos vanhat on ehjät, ei niitä välttämättä tarvi uusia. Yleismalliakin on, ja vaikka hammastangon suojakumista askartelee tarvittaessa.
Ilman suojakumia iskarin kesto on n. 3kk. Hiekka syö iskarin varteen koloja eikä varsi ole enää tiivis ja vuotaa.

Alppu


Itse vaihdoin suojakumit pari-kolme vuotta sitten joka kulmaan kun vanhat (alkuperäiset?) alkoi hapertua ja nyt voi sanoa että kannatti, iskarit vieläkin hyvässä kunnossa (ei tietoa koska vaihdettu). Maksaahan nuo, itse hain suoraan Nissanin tiskiltä kun Motonetin saldo taisi näyttää nollaa. Ei juuri liene hintaeroa.

Ihme kun ei tarvikkeena saa...
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

sen suojakumin mukana tulee yleensä myös pohjauskumi, ja se on pakollinen ihan toiminnankin kannalta. Suojakumia vahtii katsastusinssikin. Ja läheskään kaikkiin japseihin ei saa tarvikevalmisteena, mutta euroopanlaajuisesti suosittuun kolopalloon saa mitä vaan ja nuokin erikseen (suoja/pohjaus). Toisaalta nehän niitä osia muutenkin tarvii...
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Flame

dnsf:n puolella kennedy sanoi soveltaneensa n13 takahaitarit tilalle. nehän on hurjat 10e kpl :) Ilmeisesti ottavat hieman jouseen kiinni, mutta menevät kuitenkin paikoilleen.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Allu16

Nyt on toinen iskari vaihdettu ja mielenkiintoinen paketti tuli, kun käytti motonetistä ostettua yleissuoja(kumia) joka maksoi kaikki 5,90€.
Tosin kun tän iskari+jousi+suoja+muut paketin kasasi, niin tuo suoja(kumi) oli jo valmiiksi rytyssä. Ehkä pitäis toista suojaa vaikka pikkusen lyhentää...  ::)
Suoja on jotain pehmeää muovia, ei kumia niinkuin oletettavasti alkuperäinen on.
Tuskinpa menee talven yli ehjänä, mutta ainakin siellä jotain on suojana iskarille, eikä maksanut paljoo!

Ps.Muistakaa nostaa auto ylös oikeasta kohtaa...

Uusi Nissanisti

LainaaMaksaa, kun ovat orkkiksosat orkkispaketissa. Kun ei muuta taida saadakaan.  :P

Jos vanhat on ehjät, ei niitä välttämättä tarvi uusia. Yleismalliakin on, ja vaikka hammastangon suojakumista askartelee tarvittaessa.
Ilman suojakumia iskarin kesto on n. 3kk. Hiekka syö iskarin varteen koloja eikä varsi ole enää tiivis ja vuotaa.

Ostin Pimperamme 3v sitten, takaiskareiden suojakumit oli niin risana että revin loputkin pois jottei mene jousien väliin, hyvin ovat pelittäneet myös katsastuksessa, siis iskarit ja pirssi muutenkin, lambdakin on ollut aina 1,000 joten lähellä oikeaa?  :D

KJn15

Tänään 3.8 -13 laitoin M-kaupan pölysuojasatsin 17-3979 joka oli joku Primeran P10/W10 90-96 ETUPÄÄN kumisetti, 19,90e PARI, elikkä ei niin hirmu kallis.  Ja SOPII siis ainakin Almera 96-00 TAAKSE.  OHJE:  paketissa on erilliset pohjaanlyöntikumit jotka pitää painaa omaan uraansa siinä mustassa kumissa niin pitkälle että se keltainen kumi tulee n. 1 cm näkyviin mustan muovin sisältä. Vanha pohjaanlyöntikumi sitten pois ja uusi tilalle sen mustan tötterön kanssa. LYHENNÄ ENNEN KASAAMISTA sitä mustaa tötteröä  alapäästä, itse katkaisin sen 3. uran kohdalta kun muuten se on liika pitkä ainakin jos lyö kunnolla pohjaan niin talvella voi hajota se muovi. Minusta tuo kävi ihan 100% siihen !!!