Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

nissan cedrikin koneen turbotus

Aloittaja ville88, syyskuu 28, 2007, 19:18:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ville88

Terve. oiskohan kenelläkään tietoa että paljonko cedrikin diesel kone kestää ahtopaineita kun sen turbottaa kone on valurauta kannella..? ja sitten vielä olisi sellainen että oisko kenelläkään säkökaavioita cedrikkiin??  kun on off road auton kasaus aluillaan. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;)

datsun180


Timppa

#2
Lainaaainaki hyvin sen 2 baaria kestää


mutta ruokaa sen mukana lisää ettei männät sula ::)
kilon kestää helposti normi ajossa vähän syöttöä lisättynä ;)
ja ehdottomasti välijäähdytin keulalle muuten tulee ongelmia!!!
virkkuu muuten tuola kilollakin kivasti ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Zeta-Jones

Lainaaainaki hyvin sen 2 baaria kestää

Onkos tästä ihan omakohtaista kokemusta?
S30-74/Z31-90 (-88)

Vellu

#4
Lainaaainaki hyvin sen 2 baaria kestää
LainaaOnkos tästä ihan omakohtaista kokemusta
Sen verran kokemusta,että minulla ei kestänyt.. ::) ::)                                                                                                                                                    Millainen on kovakromikansi :-/ :-/ :-?
日産セドリックターボディーゼルインタークーラー290馬力、トルク530ニュートンメートル

datsun180

kilon paineilla ilman välijäähdytintä ei tuu vielä mittää ongelmaa ja kestäähyvin 2 baaria jos kone on muuten kunnossa ja on välijäähdytin

ville88

joo tul pien moka eli siis valurauta kansi..  ;D

Timppa

#7
jos syöttöpumpulle ei ihmeitä tee muutaku syöttöruuvista lisää tavaraa niin maksimi teho tuolle polttoainemäärälle saadaan jo 0,5barilla....
itellä niin ahdas hukkaportti että ei saa tuosta kilosta laskettua yhtään muuten oisin laskenu tohon puoleenkiloon ;)

sitten jos pumpun nestepäitä vaihellaan suuremmiksi niin sillon voi nostaa vähän paineita...

ja välijäähy siksi koska kyseistä moottoria ei ole valmistettu turbona eikä turbotusta varten eli ei ole männille öljysuihkuja jotka jäähdyttäs mäntiä siksi on tärkeää että ahdettu ilma on viileää ;)

sopiva ahdin ja välijäähdytin kilopaineita syöttö kohillaan vakiopumpusta niin joku 150heppaa moottoriteho on ihan saavutettavissa ::)

terv:LD28 130hv takapyöriltä 264nmvääntöä käyttöautona....
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

ville88

joops no tuossa oli ihan hyvintietoa..  ;)

oliskos jotain sähkö kaavioita..? kone huoneeseen??


Cedricisti

Lainaajoops no tuossa oli ihan hyvintietoa..  ;)

oliskos jotain sähkö kaavioita..? kone huoneeseen??



Miks? Mille osiolle?

ILVES-Joe

Lainaa
sitten jos pumpun nestepäitä vaihellaan suuremmiksi niin sillon voi nostaa vähän paineita..
Itsekin haaveilin tuota turbotusta Urvaniin mutta järki voitti... :P (huhut kansien heikosta kestävyydestä ja niiden hinnoista sai järkiin)
kaikki puhuu nestepäistä, mikä on virallinen nimi osalle, puhutaan 10mm päästä, 13mm päästä, onko kysymys halkaisijasta vai esim millilitroista?
(moni tätä asiaa myös ihmettelee ja nyt kehiin "virallinen" tieto, itse olen asiassa kuuntelu oppilaana...  ::) ;) )

Minkä kokoiset nestepäät Cedricistä löytyy? "Mörkö-Galantissa" on vakiot nestepäät ja siitä on mitattu tehoja hieman yli 200hp alkuperäisellä turbolla... eikös 2.8 kutosesta pitäisi enemmän saada kuin 2.3 nelosesta???
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

VMZ

Nestepää on jakajapumpussa oleva se virranjakajan näköinen osa, jossa on 1 mäntä (vrt. rivipumpussa yhtä monta kuin moottorissa sylintereitä) ja sen männän halkaisija on niin ja niin monta millimetriä.

Jos en aivan väärin muista, niin LD28 on 10mm nestepäällä, RD28 9mm.

Mitä kansien kestävyyteen tulee, niin aika monta kansivauriota vältettäisiin riittävällä lämmitys ja jäähdytyskäytöllä.

Vellu

#12
Head rotor. Noin ne koot menee. Uudemmassa Cedussa,y30, 9mm. Kun tietää iskunpituuksia,voi laskea tuottoja millilitroina. Isommalla enempi evästä koneelle,joka taas vaatii enempi ilmaa jos tehoa meinaa saada savun lisäksi. Noiden vanhempien diesel Nissaneiden virityksen pahin pullonkaula on vaihdeloovat,kun ne ei tahdo kestää vaparinakaan. Kylänmiehet ja tosi rasvakourat on kyllä sovittanu koneen jatkoksi esim. Cossu Sierran loovaa. Aika hyvin valurauta kannet kyllä kestää,jos kone ei ylikuumene. Kansipuheet suurelta osin vain huhuja. Galantin kansi paremmin virtaava,koneessa 10mm.n head rotor,mutta kyllä 2,8 kutosesta kuitenki enempi tehoa ja ennenkaikkea vääntöä tarvittaessa saa.
日産セドリックターボディーゼルインタークーラー290馬力、トルク530ニュートンメートル

Timppa

#13
Lainaa
Itsekin haaveilin tuota turbotusta Urvaniin mutta järki voitti... :P (huhut kansien heikosta kestävyydestä ja niiden hinnoista sai järkiin)
kaikki puhuu nestepäistä, mikä on virallinen nimi osalle, puhutaan 10mm päästä, 13mm päästä, onko kysymys halkaisijasta vai esim millilitroista?
(moni tätä asiaa myös ihmettelee ja nyt kehiin "virallinen" tieto, itse olen asiassa kuuntelu oppilaana...  ::) ;) )

Minkä kokoiset nestepäät Cedricistä löytyy? "Mörkö-Galantissa" on vakiot nestepäät ja siitä on mitattu tehoja hieman yli 200hp alkuperäisellä turbolla... eikös 2.8 kutosesta pitäisi enemmän saada kuin 2.3 nelosesta???


niin no... tutulla on volvossa LD28 kunnolla rukattuna +350hv/500nm väätövä huom penkitetty ei mitään essonbaarin heppoja ;D ::)
minusta ihan hyvin nuin vanhanaikaiselta koneelta :-?
mulla tuo on lähinnä pikkupiristys vain ;)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

ville88

konehuoneeseen tarviis vielä sähkö kaaviota hehkureleeltä hehkuille myöskin kaikki muutkin sähkö kaaviot mielellään paperilla..  ;)

Ahtopaine

LainaaNoiden vanhempien diesel Nissaneiden virityksen pahin pullonkaula on vaihdeloovat,kun ne ei tahdo kestää vaparinakaan.

Samoin kävi kaverini -86 Cedricille, kun laittoin turbon ja teki tarvittavat muutokset Vääntöä tuli lisää ja manuaalilaatikko ei kestänyt rasitusta. Sitten automaattilaatikko tilalle, jossa tuli lämpenemisongelmia. Viimein kaveri myi auton pois kun se alkoi rasittaa hänen vanhempien ja omaa palkkapussia. ::)
Kutoskoneen murina muuttui mukavasti ja turbo vihelsi.

Miikka

Lainaa

Samoin kävi kaverini -86 Cedricille, kun laittoin turbon ja teki tarvittavat muutokset Vääntöä tuli lisää ja manuaalilaatikko ei kestänyt rasitusta.

Mitäs on porukalla hajonnu laatikoista?

720 kinkapin lootassa ei vitosenrattaat kestänyt vääntöä mitä SD23+garretin VNT antoi. (Kone kyllä kesti sen mitä vakiopumpusta soppaa sai)

LD28 perästä on vaparina antautunut vitosenrattaan olematon päittäislaakerointi. Mitä muuta?
ison C:n ja pikku V:n [b]huoltopäälikkö[/b]
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

Vellu

Kytkinakselin hammasratas ja ratas johon se vastaa,kumpikin sileiksi kahdesta loovasta. Viitosvaihteelle asti ei ehtinyt edes kiihdyttää ;D Viitosen rattaitakin tosin mennyt joskus aiemmin useammasta loovasta. Nyt laatikkona getrag 260,ei kestävyysongelmia.
日産セドリックターボディーゼルインタークーラー290馬力、トルク530ニュートンメートル

AtAi

LainaaNyt laatikkona getrag 260,ei kestävyysongelmia.
Getrag on hyvä budjetti ratkaisu, yhteen pihan dieseliin jo tulossa.

Pitänee setrikkiinkin varmaan hommata joskun keväällä intoutuu ahtamaan, kun kaikki tietää että ilo alkaa kilosta paitsi siinä kohtaa kun laatikko räjähtää. Ja lootalla jo 710tkm takana.

ps. ruottinlaivan ylivaihdelaatikko kestää 147hv/367Nm, siitä vähän lisää ruuvaten räjähtää kolmonen, eli siinä vielä budjetimpi loota alle kilon ahtaviin ceduihin. ;)
Volvot: 240DL-87, 760TurboIC-90, 960 2.5-97
Scania 111 wiima m200 -77
Viime vuotiset nissanit alla, nyt ei yhtään
Paalatut: Cedric
MYYDYT: Skyline R32 GTS-T, Micra k11, Cedric

AtAi

Lainaa
Getrag on hyvä budjetti ratkaisu, yhteen pihan dieseliin jo tulossa. Ainoa vika 262sessa on 4vaihteisuus, tarvii keksiä jostain "aavikkoperä"

Pitänee setrikkiinkin varmaan hommata joskun keväällä intoutuu ahtamaan, kun kaikki tietää että ilo alkaa kilosta paitsi siinä kohtaa kun laatikko räjähtää. Ja lootalla jo 710tkm takana.

ps. ruottinlaivan ylivaihdelaatikko kestää 147hv/367Nm, siitä vähän lisää ruuvaten räjähtää kolmonen, eli siinä vielä budjetimpi loota alle kilon ahtaviin ceduihin. ;)
Volvot: 240DL-87, 760TurboIC-90, 960 2.5-97
Scania 111 wiima m200 -77
Viime vuotiset nissanit alla, nyt ei yhtään
Paalatut: Cedric
MYYDYT: Skyline R32 GTS-T, Micra k11, Cedric

Cedricisti

Lainaa
Getrag on hyvä budjetti ratkaisu, yhteen pihan dieseliin jo tulossa.

Pitänee setrikkiinkin varmaan hommata joskun keväällä intoutuu ahtamaan, kun kaikki tietää että ilo alkaa kilosta paitsi siinä kohtaa kun laatikko räjähtää. Ja lootalla jo 710tkm takana.

ps. ruottinlaivan ylivaihdelaatikko kestää 147hv/367Nm, siitä vähän lisää ruuvaten räjähtää kolmonen, eli siinä vielä budjetimpi loota alle kilon ahtaviin ceduihin. ;)

Ai M46? Joo ei, se ei voi räjähätää 147hv tehoilla varsinkaan kolmoselta vaan siinä täytyy olla jotain muuta vikaa, se ylivaihde antautuu ensimmäisenä jos tehoista rikki menee.

Cedricisti

Lainaa

Ai M46? Joo ei, se ei voi räjähätää 147hv tehoilla varsinkaan kolmoselta vaan siinä täytyy olla jotain muuta vikaa, se ylivaihde antautuu ensimmäisenä jos tehoista rikki menee.

Eiku jaa nii joo, vissiin menee vääntö jo tonne 400nm nurkille... Mut silti, ylivaihde se pitäs olla joka ekana korkkaa.

setrikkimies

osaisko joku sano mikä ar ois hyvä seduun  :o tai site ihan vaan suositrlla jotaki ahinta ;D ja koneena on LD28  :) ja tosiaan volvo m46 hajoaa kylläkin kolomonen sen takia koska kaikista kapein ratastus :) tiedän yhden laatikon joka kesti deekua 270hp tehoilla ja komolonen antautu ekana ! >:(
Cedric  y30         -86
Volvo   244D      -83
Volvo   940TDIC -94
Volvo   240        -88

Timppa

Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

toukopouko

Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

setrikkimies

LainaaAhtimen A/R suhde:
http://www.kosunenracing.com/turbo.html
juuri tuota tarkoitan ;D että mikäs olisi semmoinen hyvä kun ei ole mitää hajua mikä oli semmonen hyvä :( ku pitäs saaja jonkuverran piristystä koneeseen  ;)mutta kohtuuden rajoissa  8-) millaisia ahtimia näissä on käytetty  :o
Cedric  y30         -86
Volvo   244D      -83
Volvo   940TDIC -94
Volvo   240        -88

Nozzz

Mulla oli vissiinkin garretin to3 vastaava paikallaan vakio pumpulla rukattuna. Veti oikein mukavasti mutta maksimi tehot turbolla jäi saaamatta syötön takia, ahtoja oli 1,1bar maks, tasanen 0,9bar

setrikkimies

eikös tämä TO3 ole volvossa tiiselin kyljessä vakiona :O? itse oletin että se ois liian pieni  ;D mutta näköjään semmoselaki pärjäis  :-? ?
Cedric  y30         -86
Volvo   244D      -83
Volvo   940TDIC -94
Volvo   240        -88

Nozzz

Ei varmuutta oliko se to3. Ar oli imupuolella 42 ja pakopuolella 48.
Hyvin hönki.