Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Ruosteenestokäsittelystä peltitöissä

Aloittaja Heinämies, huhtikuu 28, 2013, 11:05:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Heinämies

No... hyvä varmaan tulee kun ompelen sen kiinni yläpuolelta ja hion sauman. Sen jälkeen happoepoksi vai mitäsenytoli -maali pintaan molemmin puolin. Lopuksi pohjan puolelle ensin alustamassa kilikalipullosta, ja vaikka viikon päivät sen jälkeen muutaman millin kerros ihan tuota purkkimönjää. Sisäpuolelle vois varmaan vetää epoksin päälle vielä sipaisun vesivaseliinia kun sitä nyt sattuu olemaan.... luulisi olevan sen jälkeen kohtalaisen hyvin suojattu.

Helmakotelot mie käsittelin viime peltitöiden jälkeen Tectylin kotelosuoja-aineella. Kannattaisiko tuo käsittely uusia nyt samalla?
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

js876

#31
LainaaNo... hyvä varmaan tulee kun ompelen sen kiinni yläpuolelta ja hion sauman. Sen jälkeen happoepoksi vai mitäsenytoli -maali pintaan molemmin puolin. Lopuksi pohjan puolelle ensin alustamassa kilikalipullosta, ja vaikka viikon päivät sen jälkeen muutaman millin kerros ihan tuota purkkimönjää. Sisäpuolelle vois varmaan vetää epoksin päälle vielä sipaisun vesivaseliinia kun sitä nyt sattuu olemaan.... luulisi olevan sen jälkeen kohtalaisen hyvin suojattu.

Helmakotelot mie käsittelin viime peltitöiden jälkeen Tectylin kotelosuoja-aineella. Kannattaisiko tuo käsittely uusia nyt samalla?

No se riittää, että pelti pysyy(jotenkuten näissä autohommissa) ja ettei katsastusmies rupee repimään sitä irti.

Jos käsittelet uudestaan sillä kotelonsuoja-aineella niin kato ettei vesireiät mene tukkoon (jos niitä on) tai tekee semmoiset helmakoteloihin ja sen jälkeen lykkää kumitulpat reikiin ja talveksi ne aina auki.

Heinämies

Tekasinpa tänään joutessani sen pohjapaikan. Ei siitä kyllä hienoa tullut.... huomaa kyllä että ei ole konetta tullut käytettyä kolmeen vuoteen. Kiinni se kyllä on ja tiukasti, vaikkakaan en saanut tiivistä saumaa aikaiseksi. Hioin saumakohdat jokseenkin tasaiseksi ja vielä teräsharjalaikalla ja lopuksi käsipelillä teräsharjalla. Liuottimia en käyttänyt, koska pinnat näyttivät kiiltäviltä ja puhtailta ja.... no, ei oikein edes kiinnostanut enää alkaa tuon kanssa hienostelemaan... tulee mitä tulee EVVK alkoi pikkuhiljaa olla fiilis :P

Kuitenkin happoepoksi huolella päälle kummallekin puolelle päivällä ja nyt illalla kumikäsinein massaa sormin levitettynä tarkkaan ja huolella niin että joka kolonen kyllä täyttyi. Lopuksi vielä ohut kerros massaa koko "pelipaikan" alueelle ja sen jälkeen vähän hiustenkuivaajalla esikuivatusta. Sisäpuolelle levitin saumalle ja paikalle vesivaseliinia. Hyvin näki sisäpuolelta miten massa oli tursunut rakosista läpi.

Vaikka tää ei nyt mennyt alkuunkaan "laatustandardien" mukaan niin saattaahan tuo kestää hyvinkin eikä lähde saumoista ruostumaan.... pohjamaali ja massaus on ainakin tehty huolella. Aika näyttää ;)
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

Heinämies

Miksi alustamassa lohkeilee? Parissa kohdassa oli tuollainen "haavauma" ja suihkaisin päälle spraymassaa. Tilkitsee varmaan koloset....

Auto on onneksi seissyt nyt reissun takia eli rapaa ei ole päässyt paikkoihin menemään. Onneksi älysin vilkaista....
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

Alppu

#34
LainaaMiksi alustamassa lohkeilee? Parissa kohdassa oli tuollainen "haavauma" ja suihkaisin päälle spraymassaa. Tilkitsee varmaan koloset....

Auto on onneksi seissyt nyt reissun takia eli rapaa ei ole päässyt paikkoihin menemään. Onneksi älysin vilkaista....

Itse en ole käyttänyt tönkkömassaa moneen vuoteen, ei sellaisella yleensä tee mitään.

Kotelonsuoja riittää melkein joka paikkaan ja johonkin helmaan tms. sitten suihkauttaa kiveniskumassaa.

Näin menty monta vuotta ja ei ruostu. :)

-e-

Pyöränkoteloihin olen saattanutkin vähän suihkauttaa pullosta mustaa massaa..



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Heinämies

Lainaa

Itse en ole käyttänyt tönkkömassaa moneen vuoteen, ei sellaisella yleensä tee mitään.

Sitä siellä nyt kuitenkin on....

Mitä ton kanssa kannattaa nyt tehdä? Riittääkö että tässä kesän aikana seurailee ja tukkii uudella massalla kaikki lohkeamat?
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

NNisti

#36
Ei kai sille muutakaan voi jos ne kerran on jo siellä  :o Muistaakseni jossain tectyylin ohjeissa sanottiin että mustan massan alle pitäis laittaa sitä kotelosuojaa koska se mustamassa ei yksinään suojaa kosteudelta vaan kosteus pääsee huokoisen massan läpi väliin muhimaan. Kotelosuoja olis siellä välissä sitten sellasena vesitiiviinä kerroksena.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Heinämies

No... voihan sitä kotelosuojaa kait vetää nyt tuon mustan massan päällekin suojaamaan kosteudelta. Sit sen päälle pari-kolme kerrosta vaikka kiveniskuspraytä.
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96

Alppu


Ehkä parasta on vähän kurkata sinne halkeilevan massan alle?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Heinämies

Lainaa
Ehkä parasta on vähän kurkata sinne halkeilevan massan alle?

Mitä sieltä pitäisi etsiä? Ei kait näin nopeasti ole voinut mitään tapahtua...

Voisiko syynä olla että massaa on tullut levitettyä liian paksu kerros ja että se kuivuttuaan alkaa halkeilemaan?
Nissan Micra K12 -09
Volvo 850 farkku -96