Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Abs valo

Aloittaja pumpju, syyskuu 13, 2020, 20:23:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pumpju

Hei.Auto on Nissan Primera p 12 1.8 vm 2005.Autossa palaa abs valo.Pystyykö sen itse nollaamaan

Jakopää

Kyllä se sitten sammuu kun vika on korjattu.

mertsi1

Komppaan edellistä. Valon nollaaminen ei auta, kun se syttyy uudestaan heti.
Lähdetään haarukoimaan: palaako valo koko ajan vai syttyykö se vasta liikkeelle lähdön jälkeen?

pumpju

Valo palaa koko ajan.Auto on ollut käyttämättömänä yli 2 vuotta seisonnassa jolloin ei ole ajettu yhtään.Valo syttyi kun kävin ajamassa pienen lenkin

Jakopää

Huono akku tai lataus voi saada vikavaloja palamaan, joten missä kunnossa akku on? Mittaa vaikka yön jälkeen napajännite.
Mittaa myös latausjännite.
Onko jarrunestettä riittävästi?

Vikakoodin voi saada luettua hyppyjohdolla tai jollain poljin tms. kikalla (googleta) tai sitten luettuttaa ne jossain.

pumpju

Akku on ihan uusi ja lataa normaalisti.Jarrunestettä on riittävästi

mies51

Ei auta kuin alkaa tarkastamaan  pyörien antureita ja  niiden johtoja. Pojan Corollassa oli yhden pyörän anturi irti, roikkui johdon varassa. Kiinnityspultti oli ruostunut poikki. Piti porata katkennut pultti pois reiästä.

mertsi1

Eli valo syttyi koeajolenkin aikana? Palaako se nyt koko ajan, kun virrat laittaa päälle ja moottorin käynnistää vai syttyykö se vasta kun auto liikkuu? Jos palaa koko ajan, niin siitä on toisinaan selvitty pamauttamalla kuminuijalla ABS-yksikön kylkeen. :D Jos taas valo syttyy vasta kun auto liikkuu, on vika jonkun pyörän tunnistimessa (tunnistin rikki tai huono kontakti) tai hammaskehässä. Kehä poikki tai soran ym. pölyn peitossa. Ei tosin lainkaan tavatonta, että anturi rikkoutuu ns. itsestään. Omassa P10 Primerassa kävi joskus niin.

pumpju

Asiaa tutkittu taas enemmän.Vikakoodi luettu.Vika vasemmassa etupyörässä.Uusi anturi vaihdettu ja hammaskehä putsattu huolella.Kun auto seisoo paikallaan jonkun aikaa virrat pois päältä ja sen jälkeen lähtee ajamaan niin valo sammuu kun nopeus on 20 kmh.Valo syttyy uudestaan aina kun vauhtia on vähintään 62 kmh.Tuon nopeuden välissä valo ei syty

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: pumpju - lokakuu 05, 2020, 22:02:52
Asiaa tutkittu taas enemmän.Vikakoodi luettu.Vika vasemmassa etupyörässä.Uusi anturi vaihdettu ja hammaskehä putsattu huolella.Kun auto seisoo paikallaan jonkun aikaa virrat pois päältä ja sen jälkeen lähtee ajamaan niin valo sammuu kun nopeus on 20 kmh.Valo syttyy uudestaan aina kun vauhtia on vähintään 62 kmh.Tuon nopeuden välissä valo ei syty
Hammaskehä voi olla poikki.

mertsi1

Tsekkaa ne koodit uusiks: oliko se vika nopeustiedossa vai "katkonainen" eli onko siellä juurikin tuossa kehässä jotain kipua vai sähköliittimissä...

Jakopää

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - lokakuu 06, 2020, 15:37:11Hammaskehä voi olla poikki.

Lainaahammaskehä putsattu huolella.

Kai tuossa olisi huomannut?


Nugetti

Lainaus käyttäjältä: Jakopää - lokakuu 06, 2020, 21:01:12
Lainaus käyttäjältä: Nugetti - lokakuu 06, 2020, 15:37:11Hammaskehä voi olla poikki.

Lainaahammaskehä putsattu huolella.

Kai tuossa olisi huomannut?
Halkeamia voi olla vaikea nähdä, varsinkin jos sitä ulompaa vetaria (missä hammaskehä on muistaakseni kiinni P12 tapauksessa) ei ole irrallaan kunnon valaistuksessa tarkasteltu. Normaalistihan se istuu siellä hieman olka-akselin peitossa, ei sitä näe "etupuolelta" jollei käytä vetaria irti.

Mutta voihan siellä olla tosiaan muukin syynä.

Mies

Lainaus käyttäjältä: Nugetti - lokakuu 06, 2020, 21:50:51
Lainaus käyttäjältä: Jakopää - lokakuu 06, 2020, 21:01:12
Lainaus käyttäjältä: Nugetti - lokakuu 06, 2020, 15:37:11Hammaskehä voi olla poikki.

Lainaahammaskehä putsattu huolella.

Kai tuossa olisi huomannut?
Halkeamia voi olla vaikea nähdä, varsinkin jos sitä ulompaa vetaria (missä hammaskehä on muistaakseni kiinni P12 tapauksessa) ei ole irrallaan kunnon valaistuksessa tarkasteltu. Normaalistihan se istuu siellä hieman olka-akselin peitossa, ei sitä näe "etupuolelta" jollei käytä vetaria irti.

Mutta voihan siellä olla tosiaan muukin syynä.

P12 kehät pystyy ainakin edestä tarkistamaan esim anturin reijästä tiiraamalla.

Juuri yhteen P12 vaihdoin vetonivelen katkenneen kehän takia.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)