Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

b310 140y sähkö pa-pumppu

Aloittaja shaggy, heinäkuu 15, 2013, 17:46:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

shaggy

mistähän ois järkevintä virrat tuommoselle sähköselle pumpulle ottaa ? pumppu on konehuoneessa.

Jylppy

Suoraan akulta, sulakkeen ja releen kautta.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

ILVES-Joe

Ohjausvirta pumpulle siten että sammu heti kun moottorikin sammuu vaikka virta-avaita ei käännetä.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Markus.

LainaaOhjausvirta pumpulle siten että sammu heti kun moottorikin sammuu vaikka virta-avaita ei käännetä.

Mistäpä muuten wanhan liiton kaasarikoneisissa ohjausvirta olis viisain napata? Itsellä ei oikein tule mieleen muita kuin laturi.
Vaikka toki tuo nyt tavallisella mittarilla selviää, kun aikansa tutkii, mistä katoaa virrat koneen sammuttua, kun avain on yhä asennossa "go"..

ILVES-Joe

Latauksen suunnalta varmaan olisi helpoin ottaa tai samalla tavoin miten tulee päivävalotsydeemiin virta, eikös siinä valot syttyy kun lähtee käyntiin ja sammuu kun moottorikin sammuu?
Vaatii pikkusen fundeeraamista ja johtoja verrattuna oikotiehen eli sytytysvirrasta.

Joskus olen kytkenyt suoraan sytytysvirtaan mutta iän myötä on mielikuvitus lisääntynyt ja alkaa miettimään mitä voisi sattua onnettomuustilanteessa jos bensapumppu pumppaa koko ajan vaikka moottori on sammunut.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/