Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

turbo cherry, Sammui ajosta!

Aloittaja mikcutin, kesäkuu 30, 2013, 20:28:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mikcutin

Terve taas! jälleen ilmeni vikaa.. ajosta sammui, ja alkoi käymään vajaalla.. ja veot loppui kokonaan.. saatiin noin 100m ajettua se kotia ja sammutettiin. ei lähtenyt enään käyntiin, yrittää kyllä mutta ei lähde.. auto on tosiaan 5 vuotta seissyt ja jokin sähkövika voi olla.. kipinä ok, suuttimille tulee bensaa, jako on kohdalla.. osaako joku sanoa mikähän voisi olla? venttiileissä ei yläkautta ainakaan tuntunu mitään ihmeellistä.. välykset on ok.

Kiitoksia jälleen kerran!

-Mikc
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

mikcutin

vielä lisäykseksi.. vilkautti pari kertaa öljynpainevaloa.. asialla olisi kiire kun penkki aikakin varattu ja pitäs katsastuslaput saada :S
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

mikcutin

#2
vikakoodeja tuli

airflowmeter 12
idle switch 23
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

matti43

Katsoppas tubosta lähtevä ilmaletku/putki. Minulla kävi kerran sillälailla,
että hyppäs letku irti ja oireet oli,niinkun kirjoitit.
Matti ruotsista.

mikcutin

joo miepä katon! mihin se letku menee? tosiaan aloin pelkäämään että sanoko männät tai venat sopimuksen irti..
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

mikcutin

noniin putki on katottu ja testattu.. kiinni oli ja ei vaikutusta.. pienellä sahauksella kävi pari sekuntia mutta sammui heti.. oisko ilmamassamittarissa jotain? vai mikä muu tohon tyhjäkäyntiin tossa vaikuttaa? ei tosiaan kaasunpainaminen vaikuta mitään..

Kiitos!
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

grunertee

#6
Noniin. Kohta alkaa jo olla täyskäsi vikoja kasassa.   :P ;D

Iso imuvuoto voi tehdä tuollaista, tarkista siis muutkin mahdolliset vuotokohdat. Esim. perus-setupissa oleva vanha haitariletku on huono säilymään ehjänä.

Tieto ilmamäärämittarilta tulee ECU:lle ECU:n keskimmäisen liittimen kautta. Turboserryssä on tavallista että liittimeen tulee kontaktihäiriötä, auto alkaa silloin nykimään ja vedot katoaa (AFR menee laihalle), itsellä ei ole kuitenkaan koskaan sammunut ja tyhjäkäynti on melko normaalin kuuloinen silloin. Tuohon auttaa yleensä heti se että ottaa liittimen irti ja laittaa takaisin kiinni, kannattanee kuitenkin sitä kokeilla.  ;) Kaikki muutkin moottoriohjaukset liittimet ja maadoitukset kannattaa käydä läpi vaikka nettimanuaalin kanssa.

Idle switch vikakoodi voi tulla siitäkin jos unohtaa painaa kaasupolkimen pohjaan ennen vikakoodien lukua.

Kuulustelua: Oletko mitannut bensapaineen ja puristukset? Minkälaisen sytytysennakon laitoit? Minkälaista tavaraa tankissa?

B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo V40 D2 -14

mikcutin

haitariletku ehjänä. saatiin auto käymään.. käy helvetin huonosti ja 1 pytty käy jotenkin puolittain.. eli ei vaikutusta vaikka ottaa tulpan johdon irti. johto ja tulppa uusittu.. myös virranjakajan kansi ja pyörijä... auto savuttaa ja haisee helvetin pahalle. ja tosiaan ei käy tyhjäkäyntiä mitenkään ilman että antaa vähän kierroksia.. heti alkaa pätkyttään ja sammuu... miten sen ilmamassa mittarin voi testata että se toimii? se ''juttu'' siellä sisällä kyllä liikkuu kaasuläpän mukaan kun testattiin..

puristuspaineet pitäisi olla OK.

bensanpaineita ei ole mitattu mutta pumppu pyörii ja letkua käytimä pois niin tuntuu tulevan normaalilla paineella..

sama kuin aina ennenkin (virranjakajanasento) ja uutta bensaa.. (98) mutta tosiaan se alkoi yhtäkkiä ajosta röpöttään.. voiko olla mahdollista kun on seissyt että 1.pytyn suutin on tukossa tai jotain? Miten sen voi testata?
liittimiä on kokeiltu ränklätä mutta ilman vaikutusta..
Datsuni on voimaa, Turbo Datsuni on ylivoimaa!

nortti85

Moro. Kysäisen tässä samassa ketjussa,jos ei haittaa?

Että mitä säätöruuveja on 3kpl siinä alumiisessa imuputkessa, joka on venttiilikopan takana. ? ensinmäinen osa het joka on sen haitari kummin jälkeen. 3 kumitulppaa ja ruuvit niiden alla. ?

grunertee

#9
LainaaMoro. Kysäisen tässä samassa ketjussa,jos ei haittaa?

Että mitä säätöruuveja on 3kpl siinä alumiisessa imuputkessa, joka on venttiilikopan takana. ? ensinmäinen osa het joka on sen haitari kummin jälkeen. 3 kumitulppaa ja ruuvit niiden alla. ?

Ylimmästä säädetään tyhjäkäynnin kierrokset. Alimmasta säädetään tyhjäkäynti kun ilmastoinnin kompura päällä (FICD).

Muutoin tyhjäkäynnin seossuhde säädetään ilmamäärämittarissa olevasta "hatullisesta" ruuvista jota voi kääntää esmes. muotoillulla ohuella lattapääruuvarilla (omissa ollut aluksi jumissa ja on joutunut uusimaan ruuvin..).
B11 Datsun-Nissan Sunny Van 1.5T (E15ET) DX -90
N13 Sunny Sedan 1.6 GTI (CA16DE) -88 S/C (toyota sc12) IC+WMI RIP
N13 Sunny HB 1.5T (E15ET) -87 A/C RIP
AR 156 V6 -99 RIP
Volvo V40 D2 -14