Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primeran tyyppiviat

Aloittaja Primera-97, kesäkuu 26, 2008, 21:38:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Primera-97

Millasia tyyppivikoja on jäsenillä ollu näissä P11 korisissa Primeroissa?  :)

Jylppy

- Etupään ylätukivarren (käytetään myös nimitystä "multilink") nivelien/puslien kitinä ja väljistyminen. Kitinästä voi vielä selvitä siten, että purkaa ylätukivarren ja laittaa vaseliinia paikat täyteen. Jos nivelet pääsevät väljiksi saakka, ainoa vaihtoehto on koko ylätukivarren vaihtaminen.

- Vetoakseleiden katkeaminen (lähinnä 2.0-malleissa). Vetoakseli katkeaa yleensä n. puolivälissä olevan tärinänvaimennuskumin kohdalta, jonka alle pääsee vesi ruostuttamaan itse akselia.

- Lasinpyyhkijöiden akselistojen kitinä/kuluminen. Kitinän aiheuttaja on teräksisen akselin (mihin itse pyyhkijänvarsi kiinnitttyy) ja muovisen läpiviennin välinen ruoste/lika. Tästä seuraa yleensä pidemmällä aikavälillä se, että läpivienti kuluu niin, että varsinkin oikeanpuoloisen pyyhkijän varsi saattaa ottaa konepeltiin kiinni. Läpiviennit akseleineen (pivot assy) on kuitenkin helpohko vaihtaa/rasvata uudelleen. Samalla kannattaa rasvata myös itse akselistojen nivelet.

- Ajotietokoneen ulkolämpömittari saattaa näyttää väärin.

- Alkuperäiset vetonivelet (ja/tai suojakumit) ovat turhan lyhytikäisiä.

- Taustapeili resonoi. Tämän voi korjata irrottamalla peilin kehyksen ja liimaamalla itse peilin koteloon kiinni.

- P11-144 Ajovalojen polttimot palavat usein, kannattaa käynnistää auto parkit päällä ja antaa auton käydä hetki jonka jälkeen laittaa ajovalot päälle. Tämä pidentää polttimoiden elinikää.

- Vaihdelaatikko on hiljainen ja toimii jouhevasti, mutta tämä on hieman aiheuttanut ongelmia vaihdelaatikon kestävyyteen. Manuaalin ohjeista huolimatta, kannattaa vaihdelaatikkoöljyt vaihtaa 60 - 100 tkm:n välein ajotavasta ja käytöstä (hinaus) riippuen. Vaihdelaatikko oireileee ensin peruutusvaihteen ja sitten kakkosvaihteen huonona kytkeytymisenä.

- Käynnistinmoottorin vikoja on esiintynyt jonkin verran. Vika ilmenee aluksi kylmissä sääolosuhteissa käynnistyksen yhteydessä ylimääräisenä ääntelynä.


http://www.autowiki.fi/index.php/Nissan_Primera_P11
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Primera-97

Siiinnähä tuli varsin kattava paketti kiitoksia vaa kovasti!! :)  Muutamia nuista vioista itsellä olen huomannut justii palo oikeesta ajovalosta pitkänvalon polttimo. Ja nuo lasinpyyhkijät ei ota peltii kii mutta ei oikee laskeudu paikoillee pitää koittaa keksii jotaki näihin..nuo ylätukivarret kalattaa jonkun verran varmaa puslat joutuu uusii ei varmastikkaa selviä enää rasvaamisilla ajan kans laitella nää kuntoon  :)

risl

Itselläni on 1.6 -97 P11 ja multilinkkejen kanssa ei ole vielä tullut ongelmia n. vuoden omistajuuden aikana. Tuo pyyhkijöiden kitinä oli aika raastavaa, mutta asia korjaantui purkamalla ja hiomalla ruosteet pois niistä "rautatapeista" ja pistämällä sinne vaseliinia+kuparitahnaa, tuskin alkaa ruostumaan/kitisemään enää. Vaihdelaatikon kanssa kannattaa muistaa, että se toimii(ainakin tietääkseni)roiskevoitelulla eli vitosvaihteen käyttöä alle n. 80km/h kannattanee välttää, jotta voitelee riittävästi.

Janne80

LainaaSiiinnähä tuli varsin kattava paketti kiitoksia vaa kovasti!! :)  Muutamia nuista vioista itsellä olen huomannut justii palo oikeesta ajovalosta pitkänvalon polttimo. Ja nuo lasinpyyhkijät ei ota peltii kii mutta ei oikee laskeudu paikoillee pitää koittaa keksii jotaki näihin..nuo ylätukivarret kalattaa jonkun verran varmaa puslat joutuu uusii ei varmastikkaa selviä enää rasvaamisilla ajan kans laitella nää kuntoon  :)
ettei vaan olis se kolina sieltä yhdysvarren laakerista?

Toyota corolla stw -06 & Micra super s - 91

Primera-97

Se muute voi olla pitää tarkistaa

Janne80

LainaaSe muute voi olla pitää tarkistaa
joo etu rattaat ylös ja pientä ravistelua niin eiköhän se selviä
Toyota corolla stw -06 & Micra super s - 91

Primera-97

Pitänee kokeilla huomenna:D:D

hellu


cedricfan

#9
Yllätys: etutukivarret :o

Ja jakoketju: saattaa aiheuttaa moottorivaurion ja jo alle 80.000 ajetuissa ongelmia.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

mkutvonen

Pitäähän nyt lainata toisen threadia, kun olen nyt ajatellut seuraavaksi autokseni P11 Primeran ostaa...

Kysymys 1: Miten näissä kestävät automaattilaatikot? Hirveästi ajettuja (yli 300tkm) ei tunnu myytävänä näkyvän? Kestääkö tällaisessa siis tomaatti nätisti yli 300tkm?

Ja muuten jos jollain on myydä siisti P11 Primera 2.0-koneella ja edullisesti, niin saa rohkeasti tarjota... Opiskelijahintaan, kiitos.

Arska

LainaaYllätys: etutukivarret :o

Ja jakoketju: saattaa aiheuttaa moottorivaurion ja jo alle 80.000 ajetuissa ongelmia.
Eikös tämä jakoketju ongelma koske p11 korisia autoja?

BA

No jos otsikko on Primeran tyyppiviat, niin eiköhän se käsitä kaikki kolme mallisarjaa+farmaritkin jos jotakuta kiinnostaa? :-?

ひゃ く あ hyakuA sataA

Eikös tuo jakoketju vika ole ollut jossan tietyissä valmistus erissä.? Korjattu seuraaviin malleihin, sekä lähinnä on ollut 2 litran koneella olevissa.
Hyundai i30 isg 1.4 2010   E10-75`hashis` mr  EX Austin mini 1030 cm3-77 race evo 1 `ministeri`   EX VLB10-67 ex e10  ex S12  Ex-S13 N-15 -98 EX  gsm 0465485071 1000 cm rules!

take

Jep. Nimenomaan P11 ja SR20 koneella. Useammin vielä P11-144 mallissa mutta yleisestikin se 1 tolkuttoman pitkä ketju on ollut epäluotettava vrt. esim GA16 koneen 2 lyhyempää ketjua. Viime kesänäkin noita SR20 koneisia jonotti 4kpl yhtaikaa ketjun vaihtoon. Ja kaikki napsahtaneet ilman varoitusta.

cedricfan

Myös 1,6 on ollut ongelmia, mutta en ole varma oliko vain QG16, mutta ainakin juuri siinä ja se on P11-Mk2 sekä P12.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

JJM

Tuliko Tuo QG16 kone primeraan vasta vuosimalliin 2001? Eli onko p11-144 vm.2000 vielä vanhalla pomminvarmalla GA koneella?

Vm2001 omistin ja siihen oli ketju vaihdettu 110tkm kohdalla. Nyt samanmoinen vähän kiikarissa mutta haluaisin mieluusti tuon vanhemman koneen. Onko näissä kaikissa 144 facelifteissä siis tuo ongelmakone vai onko ekoissa vielä vanha kone?

ja_ke

P11-144 mallit ovat QG koneella. Määritelmä "ongelmakone" on vähän yliampuva, jos vaikka joka kymmenes auto olisikin ketjuvikainen, niin sinulla olisi melkoisen huono tuuri sellaisen saatuasi.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

kurttu

78kW QG16DE tuli vuosimalliin 2001. Vuosimallissa 2000 oli vielä vanha 73kW 1.6.

Jos ketjun kestävyys epäilyttää hanki 1.8 litrainen. Siinä ei tietääkseni ole erityisemmin ongelmia ketjun kestävyyden kanssa, kunhan moottorissa on pidetty edes hieman öljyä.

JJM


Alppu

LainaaJoo esim. tässähän on vielä vanha kone:
http://www.nettiauto.com/nissan/primera/3326083

Hyvältä vaikuttanut omassakin käytössä tuo GA__DE kone, erityisesti kun lukee "kauhukertomuksia" uudempien QG__DE koneiden ketjuongelmista. :)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

ja_ke

#22
LainaaJoo esim. tässähän on vielä vanha kone:
http://www.nettiauto.com/nissan/primera/3326083

OT:
Huhuh, ompas melkoisen hinnakas ikäisekseen ja 1,6 litraiseksi.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Beezeri

Omassa Primerassa (P11 vm.01)alkoi kuulumaan varsin ärsyttävä kitinä/nitinä vasemmalta puolelta etupäästä katsastuksen jälkeen, kun autoa testattiin jarrupenkissä. Selvästi jousituksessa tai siis siellä akselilla multilink/ylätukivarsi/iskari jne. Lokasuojasta painaessa ääni kuuluu kuten myös kuoppiin ajaessa. Nostin auton ylös ja otin renkaan pois, niin ei tuntunut missään kummoista väljyyttä. Otin myös ylätukivarren pois ja yritin rasvata oikein kunnolla, mutta ei tunnu vaikuttavan. Nitinää ei kuulu silloin kun auton vasen puoli on ilmassa ja niveliä vääntelee ja kääntelee, mutta samantien ku laskee renkaalle, niin ääni alkaa. Voisiko vika olla iskarissa vai ostanko uuden ylätukivarren? Ammattilaisten apua/vinkkejä odotellessa

Kiitos jo etukäteen...

NNisti

LainaaVaihdelaatikko oireileee ensin peruutusvaihteen ja sitten kakkosvaihteen huonona kytkeytymisenä.

Eli meinaako että laatikko menossa vai uusia öljyjä vailla? Peruutusvaihde sillon tällön nikotellut alusta asti ja pitäny sitä normaalina kun joka autossa samaa ollut ja joutuu kytkintä nosteleen/kierrättään toisen vaihteen kautta, mutta viimeaikoina alkany kyrsiin kun ei tuo kakkonenkaan meinaa mennä välillä vauhdissa pykälään...
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

NNisti

Ei sisso, kyllä sieltä nyt on joku kytkin tai vaihdeloota menossa kun alkanu joku rohiseen (jakopään lisäks) matalilla kierroksilla ja joskus joutokäynnilläkin ja tuo ääni tulee selvästi jostain kytkinvivun suunnalta konetilassa ja vaimenee kun painaa kytkinpoljinta. Ja tosiaan tuo vaihteiden kytkeytyminen alkanu mielestäni takkuaan tavallista enempi.

Alkaa oleen jo aika masentunu tän maanantaikappalepommin kanssa, koomisesti näin yhdessä autoliikkeessä myynnissä melkeen samanlaisen/värisen mutta vuotta vanhemman ja vähän enemmän ajetun, pitäskö piruuttaan kysellä onnistusko vaihto ja kertois viat vaan rehellisesti. Tietääpä nyt ite vähän paremmin katsoa vikapaikat, eihän nämä kaikki samanlaisia p*skoja voi olla.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Totenkopf

Itsellä P11 2.0 GX vuosikertaa -97. Jakoketjun kiristimen mäntä tullut ulos vajaan sentin, mittarissa 301000. Venynyt ketju oireilee laiskuutena ja nykimisenä pienillä kierroksilla. Onhan tässä nämä perus kolisevat nivelet ja yks absin anturi pitäs vaihtaa. Plus sitte vielä ilmeisesti synkrorengas kakkosesta paskana.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

aapeli1

primera p11,v00 pensamittari toimii miten sattuu,en tiedä mikä vika siinä sit saattais olla???

Juudius

Multilinkit, takapönttö happanee, absin anturit, starttimoottori viat ja pyyhkijän varsi ottaa konepeltiin avatessa kiinni..
Primera p11 -97 ga16de