Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

B11 Sunny rallattaa

Aloittaja Datsune, toukokuu 26, 2013, 18:00:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Datsune

Jooh elikkäs rupesin säätämään tyhjäkäyntii ja tossa samalla huomasin konepellin alla kun kierrättelin että 3000 kierroksen kohalla kuuluu sellanen rutina...mutta muulla kierrosalueella ei kuulu mitään sivuääniä...venttiilivika? Ei savuta sinistä eikä syö öljyä. Ja koneella siis ajettu 425tkm
Käyttis: BMW E46 316i 1.9
Harraste: Nissan B11 Sunny Coupé -85

AkiH

Ettei joku resonoisi sen 3000 kierroksen kohdalla? Onko imuilman esilämmityksen putki millainen, ainakin alumiininen haitariputki osaa päristä tietyillä kierroksilla, pakoputkikin osaa rämistä.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

take

Venttiilivika ilmenee kylläkin putputuksena tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla.

Vähän paha alkaa veikkailemaan kun ei tarkempaa äänen sijaintiakaan ole määritetty, mutta villinä veikkauksena jakohihnan kiristinrulla, vesipumpun tai laturin laakeri tai löystynyt keinuvipuakseli. Myös vanhemmiten jakopään suojakoppa tuppaa muuttamaan muotoaan lämmön vaikutuksesta ja ottaa herkästi kiinni laturin hihnaan tai vesipumpun hihnapyörään.

Jos ei edellämainituista kohteista vikaa löydy niin sitten vaan pitkä ruuvari "stetoskoopiksi" ja äänen lähdettä hakemaan.

Datsune

#3
Kyllähän se oli se esilämmitysputki joka rämisi..mutta kyllähän tuo nakuttaakin.
E:http://www.youtube.com/watch?v=V2eBklcWhaQ&feature=youtu.be
Tuossa vähän ääninäytettä millasta mekkalaa pitää...kuvasin putkenpäästäkin ja kyllähän tuo putputtaa.. :'(
Käyttis: BMW E46 316i 1.9
Harraste: Nissan B11 Sunny Coupé -85

take


Datsune

#5
Paljokahan tuon kuntoon laittaminen tulis kustantaa? Meinaan jäi isältä pojalle muistoks tuo coupe ja ei nyt kehtais siitä luopua...eikä taida hyväkuntosia kansiakaan löytyä ihan joka nurkalta joita ei joutus peruskunnostamaan.
Käyttis: BMW E46 316i 1.9
Harraste: Nissan B11 Sunny Coupé -85

Alppu

LainaaJuu, motti on ihan sökö.

Aikamoinen äänianalyysi.  ;D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsune

Lainaa

Aikamoinen äänianalyysi.  ;D
Mietin ihan samaa :DdD
Käyttis: BMW E46 316i 1.9
Harraste: Nissan B11 Sunny Coupé -85

take

Lainaa

Aikamoinen äänianalyysi.  ;D
Mä katoin. (videon)

Mies

LainaaPaljokahan tuon kuntoon laittaminen tulis kustantaa? Meinaan jäi isältä pojalle muistoks tuo coupe ja ei nyt kehtais siitä luopua...eikä taida hyväkuntosia kansiakaan löytyä ihan joka nurkalta joita ei joutus peruskunnostamaan.


Se kustantanee sen verran että sijotat muutaman kympin toiseen koneeseen minkä vinssaat keulille....noita on ainakin harrastajilla nurkissa ehjinä noita motteja.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Datsune

Ja kyllä isä sano että tuo on nakuttanu viimeset 5 vuotta. Mutta ollut työautona niin ei ollu huolestunu siitä vaikka ties toki mistä kiikastaa. Mutta nyt kun jäi mulle niin tunnearvon/harvinaisuuden vuoksi arvelin tehä tosta harrastepelin ja ois mukava saaha priimakuntoon  8-)
Käyttis: BMW E46 316i 1.9
Harraste: Nissan B11 Sunny Coupé -85

Alppu

LainaaPaljokahan tuon kuntoon laittaminen tulis kustantaa? Meinaan jäi isältä pojalle muistoks tuo coupe ja ei nyt kehtais siitä luopua...eikä taida hyväkuntosia kansiakaan löytyä ihan joka nurkalta joita ei joutus peruskunnostamaan.

No otat kannen poes ja kiikutat sen moottorikoneistamoon laitettavaksi.

Itse kun tekee mahdollisimman paljon, niin ei se montaa saturaista voi maksaa...



MOOTTORIN OSAT / MOOTTORIN TIIVISTEET / VENTTIILIVARREN TIIVISTE
Hinta / 1 kpl
     Ventt varren tiiv Nissan E      25-2561      1,3/1,5 82->86 (tarve 8kpl) [1982 - 1986]      1.50 €

MOOTTORIN OSAT / MOOTTORIN TIIVISTEET / YLÄPUOLEN TIIVISTESARJAT
Sisältää kansiremontissa tarvittavat tiivisteet. Poikkeuksia on! Tarkista tekstiselite!
     Yläpuolen tiiv.sarja Nissan      27-1804      1,3 82->11.83 [1982 - 1983]      28.80 €

MOOTTORIN OSAT / VENTTIILIT JA VENTTIILIKONEISTO / VENTTIILIN OHJURIT
Hinta / 1 kpl
     Imuohjuri Nissan E13/E15      25-2651      1.3/1.5 Imu [1982 - 1986]      2.50 €
     Pako-ohjuri Nissan E13/E15      25-2652      1.3/1.5 Pako [1982 - 1986]      2.50 €

MOOTTORIN OSAT / VENTTIILIT JA VENTTIILIKONEISTO / VENTTIILIT
Hinta / 1 kpl
     Imuventtiili Nissan 1,3      25-2061      1,3 Imu [1982 - 1986]      4.90 €
     Pakoventtiili Cherry/Sunny 1,3      25-2261      1,3 Pako [1982 - 1986]      7.50 €
     Pakoventtiili Cherry/Sunny 1,5      25-2262      1,5 Pako [1982 - 1986]      6.90 €

Motonet

En tarkistanut saatavuutta.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Mies

LainaaJa kyllä isä sano että tuo on nakuttanu viimeset 5 vuotta. Mutta ollut työautona niin ei ollu huolestunu siitä vaikka ties toki mistä kiikastaa. Mutta nyt kun jäi mulle niin tunnearvon/harvinaisuuden vuoksi arvelin tehä tosta harrastepelin ja ois mukava saaha priimakuntoon  8-)


Ei ne viat korjaannu sillä että ne jättää huomiotta, useimmiten niitten korjaamatta jättäminen vain pahentaa asiota ja tuottaa lisäremontteja.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Alppu

Lainaa


Se kustantanee sen verran että sijotat muutaman kympin toiseen koneeseen minkä vinssaat keulille....noita on ainakin harrastajilla nurkissa ehjinä noita motteja.


Mutta kunnosta ei sitten välttämättä olekaan mitään käsitystä..




"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Mies

Lainaa

No otat kannen poes ja kiikutat sen moottorikoneistamoon laitettavaksi.

Itse kun tekee mahdollisimman paljon, niin ei se montaa saturaista voi maksaa...



MOOTTORIN OSAT / MOOTTORIN TIIVISTEET / VENTTIILIVARREN TIIVISTE
Hinta / 1 kpl
     Ventt varren tiiv Nissan E      25-2561      1,3/1,5 82->86 (tarve 8kpl) [1982 - 1986]      1.50 €

MOOTTORIN OSAT / MOOTTORIN TIIVISTEET / YLÄPUOLEN TIIVISTESARJAT
Sisältää kansiremontissa tarvittavat tiivisteet. Poikkeuksia on! Tarkista tekstiselite!
     Yläpuolen tiiv.sarja Nissan      27-1804      1,3 82->11.83 [1982 - 1983]      28.80 €

MOOTTORIN OSAT / VENTTIILIT JA VENTTIILIKONEISTO / VENTTIILIN OHJURIT
Hinta / 1 kpl
     Imuohjuri Nissan E13/E15      25-2651      1.3/1.5 Imu [1982 - 1986]      2.50 €
     Pako-ohjuri Nissan E13/E15      25-2652      1.3/1.5 Pako [1982 - 1986]      2.50 €

MOOTTORIN OSAT / VENTTIILIT JA VENTTIILIKONEISTO / VENTTIILIT
Hinta / 1 kpl
     Imuventtiili Nissan 1,3      25-2061      1,3 Imu [1982 - 1986]      4.90 €
     Pakoventtiili Cherry/Sunny 1,3      25-2261      1,3 Pako [1982 - 1986]      7.50 €
     Pakoventtiili Cherry/Sunny 1,5      25-2262      1,5 Pako [1982 - 1986]      6.90 €

Motonet

En tarkistanut saatavuutta.


Taitaa sulla mennä taas vähän mututuntumalla...vai oletko E-koneita paljon remppaillut?

Ehjä kone sinne tilalle, ei loppuun ajettuun koneeseen kannata rahaa työntää paitsi jos siitä välttämättä haluaa kustannuksia säästämättä tehdä uudenveroisen jostain kumman syystä.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Mies

Lainaa


Mutta kunnosta ei sitten välttämättä olekaan mitään käsitystä..






Ei ne kokonaisetkaan autot paljoa maksa.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Datsune

Lainaa


Ei ne viat korjaannu sillä että ne jättää huomiotta, useimmiten niitten korjaamatta jättäminen vain pahentaa asiota ja tuottaa lisäremontteja.
Nimenomaan. Mutta isä makso tuosta 12v sitten 150eur ja periaatteena ajaa niin pitkään kuin kestää..ja edelleen se tuossa pihassa seisoo vuoden leimalla. Nissan kestää  ;D
Käyttis: BMW E46 316i 1.9
Harraste: Nissan B11 Sunny Coupé -85

Alppu

Lainaa

Taitaa sulla mennä taas vähän mututuntumalla...vai oletko E-koneita paljon remppaillut?

Ehjä kone sinne tilalle, ei loppuun ajettuun koneeseen kannata rahaa työntää paitsi jos siitä välttämättä haluaa kustannuksia säästämättä tehdä uudenveroisen jostain kumman syystä.

En ole rempannut, ihan mutulla laittelen.  :D

Mutta tosiaan olisi hyvä olla jonkinlainen käsitys sen vaihtomotinkin kunnosta jos priimaa haluaa. :)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

#18
Lainaa


Ei ne kokonaisetkaan autot paljoa maksa.


No tuossa voisi sitten olla sopiva luovuttaja?

http://www.nettiauto.com/nissan/sunny/5617869

"pari vuotta sitten tehty täysi koneremontti, jossa vaihdettu männät, tiivisteet, remmit, laakerit ja muut kuluvat osat."



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsune

#19
Mielellään pelkän koneen ostaisin..
Mutta taidan ajaa niin pitkään kuin tuo kone kestää ja sitten vinssata uutta mottii sisään. Eihän sitä tiiä kuinka pitkään tuo vielä rullaa kunnes porsii. Onhan tuo nakuttanu jo viimeset 5 vuotta  ::)
Käyttis: BMW E46 316i 1.9
Harraste: Nissan B11 Sunny Coupé -85

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

http://www.nettivaraosa.com/varaosa-ja-kolariautot/1573734

Tuosta lähtisi todella halvalla, ei vaan selviä motin koko tai kunto.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

take

Erinäisten E-moottorien kokemuksella: Ei sitä paljoa kauniimmin saa käymään vaikka päällään hyppisi. E-kone vaan on karkeakäyntisimpiä koneita ikinä heti talbotin jälkeen.

Tarkistat jakopään ja venttiilivälykset ja teet perushuollot. Jos se ei syö öljyä eikä savuta, tehot on tallessa ja bensankulutus järjen rajoissa (Alle 8 matka-ajossa) niin ihan terve kone se on. Jos joskus kuulee E-moottorin mikä ei nakuta, herää epäilys että on venttiilin välykset säädetty liian pieneksi. Varsinkin vanhemmiten venttiilien raksutusta aiheuttaa se että kulumisen myötä venttiilit uppoaa syvemmälle kanteen, jonka takia keinuvivun säätöruuvin pää ei kohtaa venttiilin päähän enää aivan kohtisuoraan vaan hiukan kulmittain. Tämä työntää ääntä vaimentavan öljyn pois ruuvin ja venttiilin pään välistä ja nakutus kuuluu vaikka välys olisi oikea. Ilmiö on sinänsä kiusallinen vaikkakin haitaton. Ainakaan 100tkm kestotestissä ei ko. ilmiö haitannut mitenkään eikä aiheuttanut mitään erikoista joten ei muuta kun kovaa ajoa vaan.

Kylmällä koneella kuuluukin pakoputkesta kuulua tupsahduksia, se on merkki siitä että ryyppy on päällä. Jos niitä tupsahduksia kuuluu ja tuntuu ajossa lämpimällä koneella, pitää vikaa ensin hakea sytkäpuolelta. Kaasuttimestakin voi löytyä vaikka ja mitä noilla kilometreillä.

Ja noitten vaihtokoneitten kanssa Alppu on kyllä harvinaisen oikeassa. Romureiskat kusettaa minkä ehtivät. "Käyntikuntoinen" tarkoittaa että kyllä se tähän melkein omin voimin tuli, vähän vaan piti työntää. 10:stä vaihtokoneesta yksi on ollut sellainen "suoraan ajoon" otettava kone jossa ei mitään vikaa ilmennyt. Ja ihan sama vaihdelootien kanssa. "Äänetön" tarkoittaa että ykkönen pysyi silmässä pihan ympäri ja muita vaihteita ei ollutkaan.

Mistä tulikin mieleen, takavuosina oli joku autonostajan sanasto. Pitääkin kaivella jostain esille. ;D

Datsune

#23
Ihanhieno info :) remmi on vaihettu 30tkm sitten ja tosiaan ei syö öljyä eikä savuta. Ainoat lentoliikennettä haittaavat viat ovat se että kytkin luistaa vedättäessä ja laatikko vähän väljä :D
Käyttis: BMW E46 316i 1.9
Harraste: Nissan B11 Sunny Coupé -85

Tero-75

Laatikoita saa 50€:lla, ja sitä vaihtaessa vaihtuu samalla kytkinpakettikin.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Flame

Omakohtaisena kokemuksena e-koneen venttiilikoneistoa ei saa hiljaseks kuin säätämällä sormituntumalta niin pienet välykset kuin mahdollista ilman, että moottorin käynti häiriintyy. Tuskastuin naputusmökään kun ohjearvojen mukaan säädin eikä ikinä hiljentyny. Omassa e-koneessa suurin möly lähtee apulaitehihnan kihnutuksesta ja etupäästään vuotavasta pakoputkesta. Ei sitä kyllä tohdi ihan sikana kierrättääkään kun ei oo vaan luotu kierroskoneeks :D
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

micramies

Yksi vuotava pakoventtiili 16-venttiilisessä 323 Mazdassa aiheutti tupsahduksia pakoputken päässä ja päästöt oli päin helvettiä. Puristuspainemittaus paljasti, puristukset oli alempia ykköspytyssä jossa vuotava venttiili oli.
Jos puristuspainemittaus näyttää tasaista ja päästöt on ok, lienee vain joku pakoputken lämpökilven resonanssiräminä tms. syynä tai joku laturin / vesipumpun laakeri.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Datsune

No päästöjä on katsastuksessakin kehuttu hyviksi joten niistä ei ole huolta..nyt kun tiedän vähän tästä E koneesta niin hyvillä mielin ajelemaan  8-)
Käyttis: BMW E46 316i 1.9
Harraste: Nissan B11 Sunny Coupé -85

take

LainaaIhanhieno info :) remmi on vaihettu 30tkm sitten ja tosiaan ei syö öljyä eikä savuta. Ainoat lentoliikennettä haittaavat viat ovat se että kytkin luistaa vedättäessä ja laatikko vähän väljä :D
Laatikko on millä tapaa väljä? Rallattaako kytkin ylhäällä? Vai heiluuko vaihdekeppi tolkuttomasti? Vaihdekepin heilumiseen ei auta lootan vaihto vaan vika on joko vaihdekepin alapään puslissa tai tangon laatikon puoleisessa päässä olevassa ristinivelessä. Ensinmainitun ollessa huomattavasti yleisempi vika. Alapään puslat saa marmoritiskiltä noin kympillä. Ristikkoa ei ole helppo vaihtaa, vaan kannattaa kierrellä purkaamoja ja haeskella tankoa jossa timmi ristikko.

Kytkimen luistoon voi vielä auttaa säätö. Vaijerissa pitäisi olla n. 2-3mm vapaaliikettä kytkinvivun päässä.


Datsune

Keppi heiluu tolkuttomasti..ihan niinku heiluttas meisseliä pullataikinassa..olipa vaihde mikä tahansa niin liikkuu 5cm joka suuntaan :D
Käyttis: BMW E46 316i 1.9
Harraste: Nissan B11 Sunny Coupé -85