Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Ohivuotomittausta?

Aloittaja Pastori, toukokuu 05, 2013, 14:50:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pastori

Tarttisin pikaiseen lainaan ohivuotomittarin. Pitäisi selvittää mikä kusee, zetan kakkospytyn puristuspaineet on n. 5-6 baria kun loput tosiaan huitelee 11 barin tienoilla. Ja tosiaan ennenkuin tämä tapahtui, meni vedet ja öljyt sekaisin, ennenkuin edes sain autoa käyntiin. Kannentiiviste oli OK kun auton ajoin talliin.. muutaman kerran nakkas lieskaa kaasarista kun koitin käynnistää, syynä silloin ajoitus. En tiedä onko voinut rikkoa tiivistettä.

Mutta jos jollain on sitä mittaria:

0442699835
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

OH2KV

Sylinterissä ei ole puristuspaineita. Mihin kummaan tarvitset ohivirtausmittausta? Sytyttääkö edes tuo alhaisen puristupaineen sylkkä? Jotakinhan siellä on vaihtanut hiippakuntaa Datsunien taivaaseen.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

valpas

#2
LainaaTarttisin pikaiseen lainaan ohivuotomittarin. Pitäisi selvittää mikä kusee, zetan kakkospytyn puristuspaineet on n. 5-6 baria kun loput tosiaan huitelee 11 barin tienoilla. Ja tosiaan ennenkuin tämä tapahtui, meni vedet ja öljyt sekaisin, ennenkuin edes sain autoa käyntiin. Kannentiiviste oli OK kun auton ajoin talliin.. muutaman kerran nakkas lieskaa kaasarista kun koitin käynnistää, syynä silloin ajoitus. En tiedä onko voinut rikkoa tiivistettä.

Mutta jos jollain on sitä mittaria:
0442699835


Pistä vain paineilmaa sylinteriin, kun venttiilit pitäis olla kiinni, ja mäntä ylhäällä. (tietenkin vaihde, ja käsijarru päällä)
Kuuntelet sitten tuleeko ilma pakoputkesta, kaasarista, vai huohottimesta. Vai kupliiko jäädytin. Ei niillä prosenteilla niin väliä ole, jos puristuspaineet on mitattu.

C 110 ratsuni

Ei muuten kestä olla sitten yli puolta kiloa painetta kompuran lähdössä.Kokemusta on,kone lähtee pyörimään eikä käsijarru ja vaihde riitä pitämään autoa paikallaan.C110:a laitoin rapia kilon ja kone pyörähti,varpaat jäi renkaanalle.Taatusti kässäri piti.
primera 2,0 sport -00

valpas

LainaaEi muuten kestä olla sitten yli puolta kiloa painetta kompuran lähdössä.Kokemusta on,kone lähtee pyörimään eikä käsijarru ja vaihde riitä pitämään autoa paikallaan.C110:a laitoin rapia kilon ja kone pyörähti,varpaat jäi renkaanalle.Taatusti kässäri piti.
Mäntä pitää olla tarkasti yläkuolokohdassa, ja iso vaihde päällä, tai kone muuten jumitettuna. Minä olen aina laittanut täydet paineet. Vielä ei ole karannut, mutta varmasti joskus lähtee.

Pastori

#5
hmm, minkähänlaisen välikappaleen sitä tarttee että sais sen kompuran letkun suoraan siihen tulpanjohtoon, vai puhallanko vaan suuttimella?
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Timppa

Lainaahmm, minkähänlaisen välikappaleen sitä tarttee että sais sen kompuran letkun suoraan siihen tulpanjohtoon, vai puhallanko vaan suuttimella?

mulla taitaa olla tallissa jossan vanhasta tulpasta rakennettu kötys johon passaa suoraan paineilmaletkunliitin :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Pastori

#7
Rupesin miettiin tässä ääneen: Puristuspainemittaus tehty kuivana ja "märkänä". Ero oli vajaat 1 bar, en tiedä johtuiko siitä että öljy tiivisti renkaat vai ihan normaali heitto mittauksessa. Joka tapauksessa kannattaako tuota kantta edes irrottaa ennenkuin tietää varmasti mikä aiheuttaa tuon pudotuksen? Tosin taustalla kummittelee se veden ja öljyn sekoittuminen joka viittaa taasen vahvasti kannentiivisteeseen, mutta eikös se näkyisi sitten toisen pytyn paineissakin? Ja kaiken takana on se että omaa tyhmyyttään oli virranjakajan ajoitus päin persiitä, joka taas aiheutti pientä liekehdintää kaasarista..
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

cedricfan

Eräs moottoriöljyn tehtävistähän on juuri tuo tiivistys ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Pastori

Onhan se. Moottorikoneistamollakin nostivat vaan kädet pystyyn että "mina ei tieta" Katotaas jos saan apumies Anteron kaveriksi nostamaan kantta niin notta josko sieltä jotain selviäis..
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Pastori

Mysteeri syvenee. Kansi lähti nätisti yksinkin (kun ei Anteroa löytynyt) nosturilla. Jok ikisen sylinterin päällä oli lusikallinen öljyn ja jäähdytinesteen sekaista litkua  :o :o Onneksi en saanut konetta alunperin käyntiin.. Kannentiivistekin oli kuin margariinilla voideltu, sen verran liukas lipare oli. En löytänyt ensisilmäyksellä mitään reikiä tai muita merkkejä hajonneesta tiivisteestä tai venttiileistä... :/ Voiko kannen tiiviste tehdä tommosta ilman näkyvää jälkeä?



(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

BA

Onkos se kansi ollu tarpeeks tiukassa?
Ja pulttien kierteet siivottu? Joskus on pultin kierteissä niin paljon paskaa että pohjaa ennen kun kansi on kiinni.

Pastori

Kylläpä ne tuli kierretapilla ja pakalla putsattua viimmeksi, ja kansi väännettiin momenttiin tehtaan arvoihin...
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Timppa

mutta onko jälkikiristys tehty myös? :-?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

BA

Eikä kannesta oo veistetty niin paljon pois että pultit on jäänyt pitkäksi?

StanLaurel

Ja orkkikset aluslevyt kannenpulteissa?
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Cedricisti

Onko tossa ohjuriholkit kannen ja lohkon välissä (jäänyt kantamaan) ?

valpas

#17
LainaaKylläpä ne tuli kierretapilla ja pakalla putsattua viimmeksi, ja kansi väännettiin momenttiin tehtaan arvoihin...
Yleensä kannattaa pultit kiertää lohkoon kiinni, ja mitata väli, mihin kansi tulee.
Prikkoja sitten riittävästi, että ei ruuvit pohjaa.
Jos vaan mahtuu, niin suht isoja, ja kovia prikkoja kannattaa laittaa. Se ruuvivoima leviää silloin vähän suuremmalle alueelle.
Nyt en muista sen kovan, ja paksun prikan numeroa, mutta isoissa ruuviliikkeissä niitä on. Pitäs muistaa töissä kattoo se normi. Niitä voi käyttää muuallakin.
Tavallisia aluslevyjä ei kannata käyttää,kjun kannenpultti painuu niiden sisään, eikä momentti pysy käytössä.

Kannattaa lijarilla katsoa kannen, ja lohkon suoruus. Uria ei saa myöskään olla pinnoissa.

Pastori

#18
Orkkis aluslevyt, kannesta veisteltiin muutama millin kymmenys ja muistaakseni jälkikiristin, no onhan tolla tiivisteellä ajettu kuitenkin "jo" 4000 km..Kantta käytän varmuudeksi pajalla, en kyllä usko että se kiero on, mutta jos siinä on jotain muuta, halkeamia tms. No kerta se ois ensimmäinenkin kun kylmällä koneella saadaan kannentiiviste rikki..  :-/

edit. pajalla käytetty ja kansi todettu ehjäksi ja suoraksi.
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

StanLaurel

Siis ehditkö ajaa tolla ennen ongelmia 4000km vai laitoit 4000 km ajetun käytetyn tiivisteen?
Jos laitoit käytetyn tiivisteen niin ei ihmekään että vuotaa.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Pastori

4000tkm uudella tiivisteellä, en nyt sentään niin järkijättö ole  :D
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Pastori

Uuden tiivisteen vaihtamisen jälkeen kakkospytyn paineet samat... kaiken hyvän lisäksi kolmospytyn paineet tipahti 8:n baariin. Mitähän perkelettä? Kaks männänrengasta samalle viikolle?
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

Alppu


Seuraavaksi myös alakarta auki.  :P

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Pastori

Argh. Otetaan sitten kansi irti toiseen otteeseen..  >:(
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

BA

Onhan kannessa venttiilit tiiviit? Ja jako varmasti kohdillaan.
Ennen kun alakertaa availet...

Pastori

Jako satavarmasti kohdillaan, se katottiin sekä ylhäältä että alhaalta ja venttiilit imu 0.20 ja pako 0.25 kylmänä. 
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

C 110 ratsuni

Samakaise ventiilin välyksille,jos ne vuotaa.Käännä kansi nuripäin ja tulppa paikoileen,pensaa palotila täyteen.Jos joku tyhjenee nopeasti se vuotaa jostain syystä.
primera 2,0 sport -00

Pastori

#27
Otimpa pakosarjan pois niin jo selvis vika miksi paineet karkaa.. 2 pytyn pakoventtiili ampuu kaiken läpi, 3 pytyn vena myös jonkin verran. Tämä selittää paljon, mutta ei sitä miksi vedet oli öljypohjassa. Irtihän se kansi lähtee nyt enivei.
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

C 110 ratsuni

Olisko jakopäänkoppa rikki.
primera 2,0 sport -00

Pastori

Sillä oletuksella mennään. Koneistamolla menee baut viikko että ennen sitä ei pääse kokeileen mitään. Kumma juttu että niillä ne hommat kasaantuu näin kesän kynnyksellä  ::)
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98