Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Kampiakselin asentotunnistin. P12 Primera

Aloittaja jsl84, toukokuu 03, 2013, 23:23:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jsl84

Kävipä kauniina keväisenä aamuna näin. Nissanini P12 primera (vm.2003, 2.0l) ei halunnut käynnistyä kuten olin tottunut, eli hiljaa hyrähtäen. Tuona aamuna auton käynnistyminen kesti ja kesti. Kunnes se viimeinkin sai itsensä hyrisemään, mutta vain ilmoittaakseen vikailmoituksella näytössä.

Kun sitten tutkailin hetken ja päätin viedä kaverini korjaamolle, siellä kiltti setä luki vika ilmoitukset ja totesi: Ilmoittelloo jotta kampiakselin asentotunnistin on viallinen.
Minä tästä otin neuvosta vaarin ja pyysin tilaamaan uuden tuollaisen tunnistimen. Setä tilasi ja lupasipa vielä asentaa kyseisen muovin palasen parin päivän palkkaani vastaan.

Kun tänään sitten hain asennuksen jälkeen autoni pois niin sama vika uusi itsensä kuin t-1000. Eli ei käynnisty vielkää ja keltainen moottorinkuva palaa kojetaulussa.

Kysymys onkin että mitä vittua nyt? Onko tämä sitä ketjun venymistä? Paskaa huoltoa vai jotain muuta?
Kertokee jos on sattunut samantyyppistä vikaa kohdallenne. Kiitos jo kovasti.

NNisti

Aika erikoista jos se ketju noin ykskaks vaan venähtäisi ilman vähitellen pahenevia ennakko-oireita, oliskohan vaan huono tsägä ja toinenkin anturi viallinen.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

terrano30

itsellä terrano kerran hyytyi tielle ja vikakoodi antoi kampiakselin asentotunnistinta.mutta vika olikin jakopään hammastaista oli hampaita pois ja yksi ratas jopa melkein halki.
kettinki oli ehyt mutta terranossa oli niinku yläpää ketjulla ja alapää hammasrattailla.
itsellenikin vaihtoivat tuon tunnistimen ihan turhaan mene ja yritä saada rahat takas ja soita kuluttaja-asiamiehelle homma hoituu

lisää tuosta.. nissan terrano pätkii/nykii keskustelu

Lb110

Itellä oli ennen 2001vm 1.8 almera ja herjas eka kammen asentoanturia ja sen vaihtettuani nokan asentoanturia jonka vaihettuani vika pysyi samana, noh, jyväskylän autopalelta vanhat parrut sano että ketju venynyt. Vaihoin täydellisen jakopään, ketjun, laahaimet, kiristimen, nokkapyörät ja kammenketjupyörän ja ei vaikutusta... :D sitten kuulin vihiä että boschin testeri saattaa antaa tollasta vikakoodia kun massamittari on paskana, kaverin autosta lainasin ja voila, johan toimi. Eikun uus massamittari ja vehkeet laulo. Kokeilemalla aina kallista mutta vielä kalliimpaa jos ei ite korjaa...
Finn x 5 ja coupe
Pl510
Lb310 x 2
100a
Gt Timangi
B12 stw Sunny
Kupla x 2
N14 stw sunny
Ke20
Vanette cargo

jsl84

Jees jees. Täytyy maanantaina käydä selittämässä sedille että olis sama vika ja samat haalarit.
Nyt vasta älysin hauskan jutun että auto oli sopivasti käynnissä kun sen hain. Eli sitä ei käynnistetty siinä kun olin hakemassa. Tuosta ajoin työpaikan pihaan 100m ja 6 tunnin päästä vasta käynnistin seuraavan kerran. Jotta olisinpa ollut kaukaa fiksu ja testannut asian ennen auton vastaanottoa. Hiemanhan tuo sapettaa kun osan hinnaksikin ottivat 108euroa ja töiksi 92euroa. Oli kuulema hankalassa paikassa ja joutu purkamaan paljon.
Mutta mutta maanantaina sitten auto sinne takas jos suostuu käynnistymään.

terrano30