Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

P10 2.0 -92 kuskinpuolen vilkut palaa jatkuvasti

Aloittaja rimpulako, marraskuu 28, 2012, 21:59:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rimpulako

Tulin autolle ja huomasin että kuskinpuolen vilkut palavat kokoajan, myös kojetaulussa vilkun merkkivalo oli vasemmalle. Akkuhan oli sen verran tyhjänä että ei enää käynnistynyt. Jätimpäs auton sitten siihen ja nykäisin akunkengän irti ja marssin kotiin. Vinkkejä missä vika?

matti43

Onko autossa vetokoukku? Perävaunun sähkökontakti on voinut saada
osansa siitä vedestä, mitä on satanut viimeaikoina. Sinne tulee melko
helposti ylilyöntiä, kun tulee tarpeeksi vettä.
Matti ruotsista.

rimpulako

Onhan siinä kyllä koukku. Mihinhän ne koukun johdotukset menee että osais repiä ne huisin helevethin?

Ongelma ilmeni tänään kun iski pakkaskelit noin -11. Liekö sillä osuutta asiaan.

matti43

Ei niitä johtoja saa repiä minnekkään. Setä katsastusmies ei tykkää siitä.
Aukaiset vain sen rasian ja jos siellä on semmoista vihreää mössöä, on
vika todennäköisesti siellä. Jos siellä on kuivaa, on vika todennäköisesti
jossain muualla. Mutta jokin ylilyönti juttu siinä on ja ehkä kosteudesta
johtuva.
Matti ruotsista.

rimpulako

Kyllä ne johdot lähtee jahka vaan löydän ne. Kottero on vasta leimattu, joten kattelee sitte ens kesänä lämpösillä keleillä tarkemmin.

No joka tapauksessa, asiaan. Eli sain viimein autoni kotiin asti. Vilkuttaa normaalisti oikealle mutta vasen on mykkä ja palaa vain koko ajan. En nyt tuohon koukkuasiaan jaksanut alkaa perehtyä, odotelkoon viikonloppua ja valoisampia kelejä. Toki muutaman mojovan monotuksen annoin koukun rasialle, sekä vähän koitin rymistellä muitakin paikkoja  ;D Ei apua.

BA


rimpulako

Voihan se olla sekin kyllä. Mistä moisen löydän jotta pääsis koputtelemaan?

Tare

LainaaEttei olis vaan vilkkurele rikki.  :-?
Ei kai Primerassa ole kahta vilkkurelettä?? :-?

Palaako vilkut vasempaan vaikka et laita viiksestä vilkkua päälle ollenkaan?
Jos vastasit kyllä, niin mene koukunrasialle ja puhdista sisältö. Ei kannata repiä mitään johtoja irti, kun ne joutuu kuitenkin laittamaan katsastukseen takaisin ja johdoissa se syy tuohon ei ole, kun virta kulkee siinä kuparioksidi mömmössäkin, jos sinne johdon pään katkaiset.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

rimpulako

Palaahan ne AINA kun akku on kiinni. Ei väliä vaikka avaimetkin taskussa ja virrat siis pois. Pitääpäs puhdistella tuo koukunrasia tulevana vkloppuna.

Tare

#9
LainaaPalaahan ne AINA kun akku on kiinni. Ei väliä vaikka avaimetkin taskussa ja virrat siis pois. Pitääpäs puhdistella tuo koukunrasia tulevana vkloppuna.


Tuosta linkin kuvasta näkyy, että liittimet L (1) ja 54G (2) ovat vierekkäin, liitintä 54G käytetään suoran virran syöttöön esim. matkailuvaunun jääkaapille tai sitten siihen kytketään jotain muuta 12V sähkölaitetta, joka ei saa olla riippuvainen auton virta-avaimen asennosta tai muista valoista.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

rimpulako


cedricfan

Mistä antiikista toi kuva on peräisin? Se 54G ei meinaan ole aikoihin ollut vapaa saati ns jatkuva virta, vaan TAKASUMUVALO!
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

rimpulako

No voikos se tuommosessa 20 vuotiaassa nuorukaisessa vielä olla?

cedricfan

Se nyt taasen riippuu siitä, koska koukun rasia on asennettu, ja mitä rasian asentaja on silloin tehnyt. Pakolliseksi perävaunun sumuvalo tuli 2000, mutta kyllä niitä oli jo paljon ennen sitäkin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

valpas

LainaaSe nyt taasen riippuu siitä, koska koukun rasia on asennettu, ja mitä rasian asentaja on silloin tehnyt. Pakolliseksi perävaunun sumuvalo tuli 2000, mutta kyllä niitä oli jo paljon ennen sitäkin.
Nyt tuli jussilta hyvä tieto mulle, kun ihmettelin, ettei -99 mallin autossa ole kärryn pistokkeessa sumuvalolle virtaa, vaikka  autossa on orkkis johtosarja. Pitäs kuukauden sisällä katsastaa pari kärryä.

Tare

LainaaMistä antiikista toi kuva on peräisin? Se 54G ei meinaan ole aikoihin ollut vapaa saati ns jatkuva virta, vaan TAKASUMUVALO!
Vilkaiseppa Jussi minkä vuosimallin pelistä on Kyse!!

Jos ei kukaan ole käynyt sorkkimassa rasiaa ei ole tehty muutoksiakaan, ja ei ole sanottua kytkettiinkö tuota 54G:n paikkaa lainkaan vai syötettiinkö tuosta jotain muuta,  noissa 90-luvun alun vehkeissä.

Tuossa edesmenneen dieseli-sunnyn, vm-95,  koukunrasiassa, sitä ei oltu kytketty mihinkään. :-X
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

lassin

Moi !

Peräkärryn pistokkeen testausta voisi kokeilla, monta vikaa on selvinnyt kun kärryn pistoke on kytketty rasiaan ja virrat päälle, tämä erityisesti uudemmissa missä on tuo takasumuvalo kytkentä.

cedricfan

Tare, kyllä noita koukkuja on asenneltu muutakin kuin käyttöönottovuonna ;D ;D
Itse asiassa taitaa olla yleisempää tämmöisissä autoissa, että koukun laittaa joku muu kuin 1. omistaja.
Vanhin asennus itsellä taitaa olla 30-vuotiaaseen ;D ;D
Ja jo 90-luvun Nissaneihin sai valmista sarjaa, jossa on pistokkeet auton johtosarjaan, niissä ei varmasti ole tuota suomalaista keksintöjäännettä eli jatkuvaa virtaa ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

rimpulako

Koukun rasia oli oikosessa, taas homma pelittää. Kiitos kaikille vinkeistä!

peruna84

Minulla on samanlainen nissan missä palaa kummatkin vilkut taukoamatta. Peräkoukkua minulla ei ole joten missä vika auto seissyt koko talven ja akku ollut irti?

Cedricisti

#20
LainaaMinulla on samanlainen nissan missä palaa kummatkin vilkut taukoamatta. Peräkoukkua minulla ei ole joten missä vika auto seissyt koko talven ja akku ollut irti?


Hätävilkku päällä, akku tyhjä eikä releen bimetalliliuska lämpene tarpeeksi jotta vilkku sammuisi jossian välissä?


Sit toisekseen, tämäkin aloittajan "vihreä mössö" vika on sellainen, jota en olisi sähköalan ihmisenä uskonut, ennenkuin vuosia sitten itse törmäsin -97 Passattiin joka poltti vasemman puolen sulaketta aina, kun vilkun laittoi päälle. Vika löytyi etuvilkusta joka oli täynnä vettä, vedet pois ja meni luotto taas vähäksi aikaa kaikkeen opetettuun ja koettuun, sinne oli kokeiltu 20A sulakettakin  :o
Toinen hulluus siinä vehkeessä oli se, että sähkökaavion mukaan hätävilkun sähköt tulee suoraan akulta eikä sulakkeita siinä virtapirissä välissä ole ellei johtimia sellaisiksi lasketa  ;D

peruna84

Hienoa pitääpä kokeilla vaihtaa akku sillä akku ei lataudu talven jälkeen on niin tyhjä. Toin en kysmys olisi että auto ei käy kunnolla tyhjäkäynnillä kokoajan pitää painaa kaasua pitäisikö vaihtaa suodattimet vai?

Cedricisti

LainaaHienoa pitääpä kokeilla vaihtaa akku sillä akku ei lataudu talven jälkeen on niin tyhjä. Toin en kysmys olisi että auto ei käy kunnolla tyhjäkäynnillä kokoajan pitää painaa kaasua pitäisikö vaihtaa suodattimet vai?


Paloiko ne vilkut auton käydessäkin jatkuvasti? Eikai se silloin matalan akkujännitteen syytä ole jos laturi latasi oikein...

peruna84

Vilkut palavat auton käydessäkin. Mittariston valot taas eivät pala ollenkaan. Missä vika?

Cedricisti

#24
LainaaVilkut palavat auton käydessäkin. Mittariston valot taas eivät pala ollenkaan. Missä vika?


Eikös ne ole jonkun sulakkeen takana?

mertsi1

LainaaVilkut palavat auton käydessäkin. Mittariston valot taas eivät pala ollenkaan. Missä vika?


ja kaikki mittariston polttimot on tietysti ehjät.