Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera nykii

Aloittaja piiparinen, tammikuu 28, 2010, 19:36:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

doope

Lainaa


Paskat, nykii se vieläkin. Ei mitään säännönmukaisuutta, paitsi se että tekee sen aina tasakaasulla. Nelosella 60km/h, tai vitosella 90km/h. Noin sekunnin "nykäys" ja matka jatkuu taas. Vähän saman tyylinen kuin ilmastoinnin kompura menee päälle mutta aavistuksen selvempi. Kylmällä koneella huomasin että hetken aikaa tyhjäkäynti aaltoili mutta lienee normaalia, tasoittui nopeasti.

Nissanien kanssa ei ole tottunut tälläiseen  :-[

Kannattaisko aloittaa uusimalla pyörijä + tulpat?

Mulla allu teki samaa puol vuotta ennen kuin hajosi virranjakaja/hal anturi kokonaan.

NNisti

#31
Eikös näissä ala yleensä absivalo palamaan jos latauksessa häikkää, itsellä syttyi alkuun vähänväliä mutta ei ole senkoommin näkynyt kun vaihdoin moniurahihnat ja laturin remmi oli viittä vaille poikki, muutaman sentin matkalta urat lähteny kokonaan käveleen ja varmasti luisteli välillä.

Terävistä nykäyksistä omakohtaista kokemusta siinämäärin, että Civicissä aikoinaan alkoi silloin tällöin ajossa nytkähteleen terävästi ja ajan mittaan tahti vaan tiheni siihen pisteeseen että alkoi sammuilemaan ja lopulta kuoli kokonaan ettei millään käyntiin. Virranjakajasta joku sytty-yksikkö luovutti ja sen vaihdolla taas pelasi, en tiedä vielä näistä Nisääneistä onko yhtä simppeli vai meneekö koko virranjakaja vaihtoon jos samat tekee...
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Alppu

LainaaNyt tuli lisäksi vielä "vinkuminen" ajossa esim. 80km/h. Jos törkkää vapaalle ja antaa kierroksia, ääni on "turbon" tyylinen eli vislaava/kasvaa kierrosten mukaan. Tekee ajottain, ei aina.

Josta tuli mieleeni että laturi taitaa olla entinen... Sopisi viat tuohon nykimiseen/ujeltamiseen. Laturin merkkivalo ei pala mutta pitää tarkistaa paljonko sieltä tulee akulle.

Laturi on yksi vahva ehdokas .. 

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

LainaaEikös näissä ala yleensä absivalo palamaan jos latauksessa häikkää, itsellä syttyi alkuun vähänväliä mutta ei ole senkoommin näkynyt kun vaihdoin moniurahihnat ja laturin remmi oli viittä vaille poikki, muutaman sentin matkalta urat lähteny kokonaan käveleen ja varmasti luisteli välillä.

Laturin valon lisäksi voi syttyä ABS ja airbag valot kun virta alkaa hiipumaan.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

JJM

#34
14,4 latasi tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Nyppäsin silti irti koko laitoksen ja kahnaava/vinkuva ääni kuuluu kun käsin pyörittää eli kyllä tuo laturi joka tapauksessa jollain aikavälillä olisi tuosta mennyt, oli vika siinä tai ei.

Denso-tarra, made in italy ja isolla sivussa MAGNETI MARELLI  >:(

Huomenissa motonetistä uusi tilalle.

Tulipa samalla tukittua egr-venttiilikin.

cedricfan

LainaaDenso-tarra, made in italy ja isolla sivussa MAGNETI MARELLI  >:(

Siis sekä Denso- että Magneti Marelli-tarrat? Se tarkoittaisi jo kertaalleen kunnostettua vaihtolaitetta ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

JJM

Lainaa

Siis sekä Denso- että Magneti Marelli-tarrat? Se tarkoittaisi jo kertaalleen kunnostettua vaihtolaitetta ::)

Takapuolella (ei hihnapyörän puolella) muoviin valettuna tuo MM:n logo, sitten laturin päällä tarra jossa teksti DENSO ja made in italy.

JJM

#37
Päivitystä, uusi laturi tilalla mutta nykäysongelma jatkuu edelleen. Motonetissä oli 2 uutta laturia, pyysin molemmat nähtäville. MM:n runkoon tehty ja ihan nimettömään oli toinen. MM:n runkoon tehty laturi piti jo tiskillä käsin pyöriteltäessä niin pahaa ääntä että miten lie autossa  :o Tuli tietty otettua hiljainen "nimetön".

Päivitystä sen verran tuohon nykäykseen, eli kun se tapahtuu niin kiekkamittari putoaa noin viisarin verran alemmaksi tämän nykäyksen aikana? 40km matkalla 2 nykäystä, sitten 560km ja 1 nykäisy... ::)

Näkeekö virranjakajasta onko hal-anturi menossa rikki? Voisi tuosta omasta N14 GA16DE ottaa jakajan lainaksi, tai vaihtaa päittäin niin näkisi siirtyykö vika toiseen autoon.

Onko primeroista bensapumput lauenneet yleensä?

vantanen

Lainaakiekkamittari putoaa noin viisarin verran alemmaksi tämän nykäyksen aikana?

itsellä oli vuos takaperin tuollainen 323 gti mazda, joka pätki aika rankasti ja aina samalla tavalla kiekkamittari reagoi pätkimiseen. itse vaihdoin koko jakajan (noissakin hall-anturi vikaa) ja puolan, jonka jälkeen rupes toimimaan. varmuutta ei siis ole kummassa vika oli. näin siis mulla. :)
Micra K11 -95

cedricfan

LainaaMotonetissä oli 2 uutta laturia, pyysin molemmat nähtäville. MM:n runkoon tehty ja ihan nimettömään oli toinen. MM:n runkoon tehty laturi piti jo tiskillä käsin pyöriteltäessä niin pahaa ääntä että miten lie autossa  :o

Oliko "nimetön"ihan eri näköinenkin? Tuohonhan on aina välillä ollut tarjolla japsimallistakin, jossa on pieni liitinero. Mutta laadultaan parempi kuin MM.
Ja jos noita latureita "kuuntelee" niin kannattaa myös ottaa huomioon hilien suunta. Jotkut hiilet ei nimittäin  olekaan suoraan kollektoria vasten, vaan vinossa, ja "vastapäivään" pyöritettäessä tietty hannaavat vastaan ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

JJM

Lainaa

Oliko "nimetön"ihan eri näköinenkin? Tuohonhan on aina välillä ollut tarjolla japsimallistakin, jossa on pieni liitinero. Mutta laadultaan parempi kuin MM.
Ja jos noita latureita "kuuntelee" niin kannattaa myös ottaa huomioon hilien suunta. Jotkut hiilet ei nimittäin  olekaan suoraan kollektoria vasten, vaan vinossa, ja "vastapäivään" pyöritettäessä tietty hannaavat vastaan ;)

Itseasiassa juu, olivat erinäköisiä. Tässä uudessa tuli maajohto vähän erilailla kiinni. Kyllä se toinen kahnasi oikeaan suuntaan pyörittäessä.

Mutta jälleen kerran tuli opittua että ensin pitäisi tarkistaa helpoin vikakohde; sain vinkin kurkata virranjakajan kannen alle. Ja olipahan karseasti töhnää!  :o Putsasin, nyt luulisi pelaavan, ainakin seuraavaan nykäisyyn asti  ;D

NNisti

#41
LainaaVaikutti aika oudolta viritykseltä tuo ilmansuodatinkotelo kun sen auki tempaisin, oli kans kanalaverkko täynnä vaikka mitä siementä ja roskaa suodattimen jälkeen.

Taas huvikseni vilkaisin mitä suodatinkotelon kannen alla näkyy ja PRKL. Taas verkko täynnä roskaa ja suodatin ei ollutkaan paikallaan siitä kaasuläppäkotelon imuputkea lähinnä olevasta reunasta joka oli noussut kait ilmavirran voimasta ylös (viimeksi painelin kunnolla paikalleen). Onpahan vaan typerästi suunniteltu tuo kotelo, siinä kannessa kait pitäs olla joku "uloke" joka painaa sitä suodattimen reunaa alas kun tarkemmin aloin katsoon, ihanku siitä keskeltä olis joku katkennu pois kun oli pyöreä tynkä. Mitähän tuohon nyt sitten virittelisi tuota suodattimen reunaa painamaan kun nythän se ois sama ku ottas suodattimen kokonaan veke... Onkohan tämä aneeminen kaasarimainen suodatinkotelomalli kenties joku alkupään epäonnistunut prototyyppi kun netin kuvissa näyttää löytyvän vaan perinteisempää koneen sivussa olevaa suodatinkoteloa näistä Primuista.

Nooh, jotain positiivistakin, sai viimein aikaseks hommata ruuvikärkiräikän että sai IMM:n ruuvit auki ja sen putsattua, olihan se sitten kuitenkin vähä likainen vaikka putkesta katottuna näytti puhtaalta. En vielä kokeillut mutta mun tuurilla aamulla ei käynnisty sitten kuitenkaan tai vikavalo palaa  ;D Jännintä oli saada se anturi takas ettei riko niitä ohkasia naruja kun ei mitenkään ole suojattu, toivotaan parasta.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

ttr

Jatketaas vanhaa ketjua, kun otsikkokin sopii. Elikkäs auto olis p12 -03 primera 1.6 koneella. Kilometrejä takana n. 260 000. Elikkäs auto nykäisee kylmänä n. 500m ajon jälkeen. Jos pyörittää tyhjäkäynnillä moottoria lämpimäksi ei mitään ongelmia eikä muutenkaan ajon aikana. Aluksi auto antoi vikakoodia kampiakselin asentotunnistimesta. Autoon on vaihdettu oireiden alkamisen jälkeen kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimet ja sytytystulpat. Ilmamassamittaria oon puhistellu puhdistusprayllä. Takavalojen maadoitus korjattu. Jakoketju tarkastettu ja kiristin ulkona n.11-12. mm.
Voiko venynyt jakoketju aiheuttaa kyseisen vian? Tuntuu itsestä vaan oudolta kun nykäsee vaan kerran ja ainoastaan kylmänä... Vai voiko vika olla lambdassa vai jossain muussa. Bensan kulutus 6 litran pintaan riippuen nopeudesta.


Desperate child

Lainaus käyttäjältä: ttr - toukokuu 31, 2016, 18:31:42
Jatketaas vanhaa ketjua, kun otsikkokin sopii. Elikkäs auto olis p12 -03 primera 1.6 koneella. Kilometrejä takana n. 260 000. Elikkäs auto nykäisee kylmänä n. 500m ajon jälkeen. Jos pyörittää tyhjäkäynnillä moottoria lämpimäksi ei mitään ongelmia eikä muutenkaan ajon aikana. Aluksi auto antoi vikakoodia kampiakselin asentotunnistimesta. Autoon on vaihdettu oireiden alkamisen jälkeen kampiakselin ja nokka-akselin tunnistimet ja sytytystulpat. Ilmamassamittaria oon puhistellu puhdistusprayllä. Takavalojen maadoitus korjattu. Jakoketju tarkastettu ja kiristin ulkona n.11-12. mm.
Voiko venynyt jakoketju aiheuttaa kyseisen vian? Tuntuu itsestä vaan oudolta kun nykäsee vaan kerran ja ainoastaan kylmänä... Vai voiko vika olla lambdassa vai jossain muussa. Bensan kulutus 6 litran pintaan riippuen nopeudesta.



Millasessa tilanteessa nykäsee ja miten? Siis yksi pieni tai iso nykäisy aina 500m ajon jälkeen kylmänä jos ei lämmitä autoa, ajoi miten hyvänsä? Onko se enää antanut vikakoodeja kun ne anturit on vaihdettu?
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

ttr

Juu yksi iso nykäisy.  Yleensä kiihdyttäessä, mutta muistelisin että on tehnyt myös tasakaasulla. Matka on siis noin arvio.
Moottorin vikavalo syttyi siis ennen kampiakselin tunnistimen vaihtoa. Viikon tuntui toimivan ok. Sen jälkeen nykiminen jatkui ja vikavalo syttyi taas. Nokka-akselin tunnistimen vaihdolla ei tuntunu olevan vaikutusta. Vikakoodeja lukiessa on välillä löytynyt kampiakseli vikakoodi ilman että moottorihäiriö vikavalo palaa. Nyt ei oo viikkoon antanut vikakoodeja mutta auton on yleensä annettu pyöriä ennen liikkeelle lähtöä.

Code

Sopii kait parhaiten tähän aiheeseen. Omaani P11 -97 GA16DE tullut vika että ei kestä käynnissä kun lämpeää. Hävittää tehot pois kokonaan kun on lämmin, kylmänä/pitemmän seisomisen jälkeen toimii. Eli siis ei reagoi kaasuun enää ollenkaan, kierrokset tippuu että juuri kestää käynnissä. PA-suodatin vaihdettu ja tankkipumppu irroitettu ja putsattu oli muuten suodatin ihan täynnä likaa/roskaa. Voisiko mahdollinen vika siis olla ilmamäärämittarissa? Vikakoodeja ei anna mitään. Toisaalta itselle tuli mieleen että tankkipumppu olisi sökönö. Käy kyllä kun herätevirrat laittaa ja ajaessa myös käy toisinaan.

Nugetti

Lainaus käyttäjältä: Code - kesäkuu 01, 2016, 16:56:35
Sopii kait parhaiten tähän aiheeseen. Omaani P11 -97 GA16DE tullut vika että ei kestä käynnissä kun lämpeää. Hävittää tehot pois kokonaan kun on lämmin, kylmänä/pitemmän seisomisen jälkeen toimii. Eli siis ei reagoi kaasuun enää ollenkaan, kierrokset tippuu että juuri kestää käynnissä. PA-suodatin vaihdettu ja tankkipumppu irroitettu ja putsattu oli muuten suodatin ihan täynnä likaa/roskaa. Voisiko mahdollinen vika siis olla ilmamäärämittarissa? Vikakoodeja ei anna mitään. Toisaalta itselle tuli mieleen että tankkipumppu olisi sökönö. Käy kyllä kun herätevirrat laittaa ja ajaessa myös käy toisinaan.
Viittaisi tyhjäkäyntiventtiiliin/likaiseen kaasuläppäkoteloon. MAF kannattaa samalla putsata kun noita hinkkailee, tuntuu likaantuvan kohtuullisen nopsaan näissä GA-koneissa.

Itsellä likainen tyhjäkäyntiventtiili oireili lämpimänä alentuneina tyhjäkäyntikierroksina, ja risteyksiin tullessa (jarruttaessa/kytkin pohjaan) meinasi sammua.

Jos tyhjäkäyntiventtiili on likainen, niin varmasti se kaasuläppäkin tosiaan kaipaa putsausta.

Shamsa

Tai sitten vikaantunut moottorin lämpötila-anturi.
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

Desperate child

Lainaus käyttäjältä: ttr - kesäkuu 01, 2016, 07:20:55
Juu yksi iso nykäisy.  Yleensä kiihdyttäessä, mutta muistelisin että on tehnyt myös tasakaasulla. Matka on siis noin arvio.
Moottorin vikavalo syttyi siis ennen kampiakselin tunnistimen vaihtoa. Viikon tuntui toimivan ok. Sen jälkeen nykiminen jatkui ja vikavalo syttyi taas. Nokka-akselin tunnistimen vaihdolla ei tuntunu olevan vaikutusta. Vikakoodeja lukiessa on välillä löytynyt kampiakseli vikakoodi ilman että moottorihäiriö vikavalo palaa. Nyt ei oo viikkoon antanut vikakoodeja mutta auton on yleensä annettu pyöriä ennen liikkeelle lähtöä.

Kyllähän tuo vois siihen venyneeseen jakoketjuunkin viitata, itellä ei siitä niin tarkemmin oo kokemusta mutta aika monta topiccia on tässä foorumilla missä sitä ja sen oireita puidaan.. Itellä kun hajos kampiakselin asentotunnistin niin se teki kanssa ison nykäsyn ja sytytti vikavalon, mutta teki sen ennemmin lämpimänä kuin kylmänä. En tiiä sit tuleeko se nykäsy siitä että ei saa kampiakselinanturilta tietoa vai siitä että saa ristiriitaista tietoa kampiakselinanturilta verrattuna nokka-akselin anturiin ja menee vikatilaan ja käyttää pelkkää nokka-akselin anturia.. Mulla kuitenkin vika oli siinä anturissa ja teki eka harvemmin ja sit alko useammin (viikon aikana paheni koko ajan) ja sit vaihdoin anturin ja oireet hävisi siihen paikkaan..
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

datsunpower

#49
Lainaus käyttäjältä: Code - kesäkuu 01, 2016, 16:56:35
Sopii kait parhaiten tähän aiheeseen. Omaani P11 -97 GA16DE tullut vika että ei kestä käynnissä kun lämpeää. Hävittää tehot pois kokonaan kun on lämmin, kylmänä/pitemmän seisomisen jälkeen toimii. Eli siis ei reagoi kaasuun enää ollenkaan, kierrokset tippuu että juuri kestää käynnissä. PA-suodatin vaihdettu ja tankkipumppu irroitettu ja putsattu oli muuten suodatin ihan täynnä likaa/roskaa. Voisiko mahdollinen vika siis olla ilmamäärämittarissa? Vikakoodeja ei anna mitään. Toisaalta itselle tuli mieleen että tankkipumppu olisi sökönö. Käy kyllä kun herätevirrat laittaa ja ajaessa myös käy toisinaan.

- Ilmamassamittarin putsaus.
- Alipainevuodon paikallistaminen ja korjaus. Vuodon olisi kyllä oltava melko iso.
- Tyhjäkäyntiventtiili voi aiheuttaa sammumisen, mutta ei kyllä tehottomuutta.

Auto toimii kylmänä koska moottorinohjaus rikastaa seoksia (ja muuttaa sytytysennakoita) erinäisistä syistä. Kun moottori lämpenee/aikaa kuluu -> rikastukset poistuvat ja käynti huononee jos ilmamassamittari ei "näe" kaikkea ilmaa joka moottoriin menee.
Voihan se vika olla polttoainepuolellakin... jos ECU luulee suihkuttavansa X-määrän polttoainetta sinne, mutta esim. liian alhaisen polttoaineenpaineen tai tukkeutuneiden suuttimien vuoksi moottoriin meneekin Y-määrä polttoainetta niin laihallahan se käy ja on tehoton.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

ttr

Lainaus käyttäjältä: Desperate child - kesäkuu 01, 2016, 22:41:36
Lainaus käyttäjältä: ttr - kesäkuu 01, 2016, 07:20:55

Kyllähän tuo vois siihen venyneeseen jakoketjuunkin viitata, itellä ei siitä niin tarkemmin oo kokemusta mutta aika monta topiccia on tässä foorumilla missä sitä ja sen oireita puidaan.. Itellä kun hajos kampiakselin asentotunnistin niin se teki kanssa ison nykäsyn ja sytytti vikavalon, mutta teki sen ennemmin lämpimänä kuin kylmänä. En tiiä sit tuleeko se nykäsy siitä että ei saa kampiakselinanturilta tietoa vai siitä että saa ristiriitaista tietoa kampiakselinanturilta verrattuna nokka-akselin anturiin ja menee vikatilaan ja käyttää pelkkää nokka-akselin anturia.. Mulla kuitenkin vika oli siinä anturissa ja teki eka harvemmin ja sit alko useammin (viikon aikana paheni koko ajan) ja sit vaihdoin anturin ja oireet hävisi siihen paikkaan..
Juu oon yrittäny ettiä netistä tietoo oireista, täältäkin. Mutta mikään ei tunnu suoraan täsmäävän... Jollain oli ollut vaihdettu anturi valmiiksi rikki. Liekkö yhtä huono tuuri... Molemmat vaihdetut anturit ovat tarvikemallia ja vielä eri merkkiä. Liekö tällä mitään merkitystä? Toinen delphi ja toinen oli joku velo  tai jotain sinne päin. Minkähän valmistajan tekemät alkuperäiset ovat?

Code

Omassani tuntui oireet vähenävän/loppuvan kun vaihdoin tankkipumpun uuteen ja tulpat vaihdoin myös. Pumpun vaihdon jälkeen kerran sammui ja sitten on pelannut hyvin. Pitää vielä tuo MAF ottaa irti ja putsata. Samaa vikaa, että meinaa kyykätä jarruttaessa/kytkin pohjaan, tippuu kierrokset. Kokeillaan jos vaikka sitten loppuisi viat.

espi

Tuollaista lievää nymisitä vetopäällä oma teki (kesä kylmänä/lämpimänä) ja myös risteyksiin/valoihin tullessa kytkin pohjassa kierrokset tippui toisinaan lämpimällä koneella jonnekin 400-500 hujakoille ja nousi sitten 650 pintaan, MAF:n putsaaminen ei auttanut enää, joten uusin sen kokonaan siihen loppui nykimiset ja tyhjäkäynti nousi normaaliin.

Nyt kesällä vielä tulee ketjunkalkatus poistumaan jakopäärempalla.

Rimpulalla rullattu 255tkm.