Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera nykii

Aloittaja piiparinen, tammikuu 28, 2010, 19:36:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

piiparinen

mikähän vois olla vikana,välillä nykii hirviästi ja tehot häviää ,hyytyy ihan täysin ku painaa kaasun pohjaan,nyt taas pelaa hyvin,toinen vika on että tyhjä käynnillä tippuu välillä kierrokset niin alas että meinaa sammua,lambda anturit ja bensan suodatin vaihettu,roikassa kaytetty,ja sillon vika koodi oli nuo anturit,mutta ei pelaa vieläkään,nii ja auto oli p11 2.0 v.2000

ja_ke

Tarkasta tulppien väri / kokeile uusia
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Uusi Nissanisti

Tuossa on kait pakokaasun kierrätys?
Jos on, niin kokeile tukkia sen solenoidin alipaineletku!  8-)

mies51

Onko siinä suorasytytyspuolat? v.2002 Almera alkoi nykiä, lopulta ihan hirveästi ja lopulta vikavalo alkoi palaa. Aloin katsoa tulppia ja otin suorasytytyspuolat päältä pois. Yhden tulpan eristeessä oli vihreää kosteaa töhnää. Siis sen puola oli saanut vettä. Motonetistä uus puola 79 euroa.

Alppu

LainaaOnko siinä suorasytytyspuolat? v.2002 Almera alkoi nykiä, lopulta ihan hirveästi ja lopulta vikavalo alkoi palaa. Aloin katsoa tulppia ja otin suorasytytyspuolat päältä pois. Yhden tulpan eristeessä oli vihreää kosteaa töhnää. Siis sen puola oli saanut vettä. Motonetistä uus puola 79 euroa.

Nämä suorasytytys (nissan...primerat...almerat?) ei oo kovin vakuuttavia..?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

JAT

Kaverin Nissanista (Sunny) meni ilmamäärämittari, oireet oli tuon luettelon mukaiset...  vasta korjaamolla saivat selville, mikä osa ei toimi.   Suomesta ei saanut pelkkää vaihdettavaa osaa, Saksasta löytyi netin kautta.  Merkkiliike möi vain ylimääräisine osineen (kalliita). 

Ike

Mulla samantyyppiset viat omassa, siltä osin eroaa että kierrokset ei käy lämpimänäkään alle 1300rpm... Liikkeen piikkiin mistä ostin menee onneksi merkkiliikkeessä korjauksella käyttö.
Wp11-144 2.0 2001, Ex: B12 gti 1.6 1987

Alppu

LainaaMulla samantyyppiset viat omassa, siltä osin eroaa että kierrokset ei käy lämpimänäkään alle 1300rpm... Liikkeen piikkiin mistä ostin menee onneksi merkkiliikkeessä korjauksella käyttö.


Kerro sitten missä vika oli.
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Ike

Ilmamäärämittari omassa paskana. Merkkiliikkeessä rapiat 500€ ja tilaukseen meni. Puhdistamalla sen saattaa selvitä, jos käy hyvä tuuri  ;)
Wp11-144 2.0 2001, Ex: B12 gti 1.6 1987

cedricfan

Jos siinä lukee Bosch niin vika löytyi. Ja silloin otetaan mittarista se piiitkä numerosarja lapulle & marssitaan Bosch-kauppaan. Tiskillä tarvitaan enää paljon vähemmän €uroja ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ja_ke

#10
Nykimistä/väliaikaista tehojen häviämistä havaittavissa täälläkin 144;ssa, tosin todella harvoin sattuu tuo tehojen katoaminen ja sekin kun vedättää 3 tai 4 vaihteella 40-60 vauhdissa, ja katoaa kun kaasun höllää ja aloittaa uudestaan kiihdytyksen samalla vaihteella, tukehtumisen oireita?

Perusnykäisyn/pienen nykysarjan tekee 3000-4000 kierrosalueen välissä reilusti kiihdyttäessä kolmos vaihteella. Tuntuu vaan ärsyttävältä persuuksissa, tulpat menee vaihtoon tässä joku päivä, vaikka huoltokirjan mukaan tulpat on vaihdettu 20tkm sitten.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Ike

Tuo 3000-4000 rpm väli kiihdyttäessä on itselläkin juuri se puutunein alue, tyyppivika näköjään tuo ilmamäärämittarin laukeaminen, se on se saksalainen alkuperä  ::) Tarvikeosanakin luulisi löytyvän helposti.
Wp11-144 2.0 2001, Ex: B12 gti 1.6 1987

sunny94

itelläki oli sunnyssä nuo oireet,mutta puhistin varovasti
pumpulipuikolla sen ilmamäärämittarin niin oireet loppu ku seinään :)
ei ois kyllä uskonu että noin pienestä on kiinni ;D

JJM

Mikähän mahtaa olla -98 mallin primerassa (ga16de) vikana, kun tasakaasulla ajaessa väliin nykäisee, tämän jälkeen matka jatkuu normaalisti? Kiihdytyksissä ei mitään outoa, ottaa kierrokset paikallaan normaalisti jne. Ajettiin tuossa noin 400km siivu ja kolme kertaa teki tuon nykäisyn. Aivan kuin sekunniksi katoaisi sytytysvirta ja taas palaisi.

Tulpat / suodattimet vaihdettu ajallaan ja bensaa (98) tankissa reilusti. Mitään vikavaloja ei pala missään vaiheessa.

Ikinä ei ole ollut mitään vikaa, reilu 200tkm ajettu.

Matkan ajan pöllysi kyllä lumi reilusti, voisiko olla syy tähän?

vantanen

putsaileppas joutessas vaikka ilmamäärämittari. kaverin -97 primerassa oli samoja oireita, jotka hävis tuon puhdistuksen jälkeen kokonaan. :)
Micra K11 -95

JJM

Tutkin tallissa tarkemmin ja virranjakajan päällä oli kosteutta kakkospytyn lähdössä, eli olisikohan siinä syy. Myös muuten moottoritila oli kostea akun ympäristöstä. Liekö pöllyävä lumi mennyt jostain reiästä sisälle ja sulanut sitten jakajan päälle, mene ja tiedä.

Antaa nyt kuivua pari päivää ja katotaan uusiksi, sitten varmaan ilmamäärämittarin kimppuun.

NNisti

#16
Tuo maaginen maffi taitaa olla mahdollinen syy vaikka minkälaiseen nykimiseen, ku sais itekki aikaseks kaivella sen esille ilmansuodatinkotelon alta läppäkotelosta ennenku palaa langat poikki  ::) Omassa ihme on-off kaasu 1-2 vaihteilla ja ajo vähintäänkin haastavaa pintakaasulla (ja kun niin kuvittelin että tuosta Opelin ominaisuudesta pääsis eroon autoa vaihtamalla)  :D
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Alppu

#17
LainaaTuo maaginen maffi taitaa olla mahdollinen syy vaikka minkälaiseen nykimiseen, ku sais itekki aikaseks kaivella sen esille ilmansuodatinkotelon alta läppäkotelosta ennenku palaa langat poikki  ::) Omassa ihme on-off kaasu 1-2 vaihteilla ja ajo vähintäänkin haastavaa pintakaasulla (ja kun niin kuvittelin että tuosta Opelin ominaisuudesta pääsis eroon autoa vaihtamalla)  :D


Kyllä tuo on-off -kaasu on ihan ominaisuus jos ajaa jossain ~1500rpm.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

NNisti

#18
Lainaa


Kyllä tuo on-off -kaasu on ihan ominaisuus jos ajaa jossain ~1500rpm.


Eei kai se tämmöinen nyt ominaisuus voi olla, ettei meinaa pystyä ajaan tasaisesti ollenkaan pikkuvaihteilla? Jos on niin eipä olla nissanilla pahemmin mietitty parkkipaikka/kaupunkiajettavuutta... Suurella vaivalla ehkä löytää sellasen kaasun asennon ettei nyöki eteen tai taaksepäin ja silloinki tuntuu että menee vähän nykimällä... Jos vähänki huolimattomammin päästää kaasun ylös nii löytyy naama tuulilasista ja päinvastoin kaasua painaessa pää takapenkiltä ellei olis hartioiden välissä kiinni. No, jos tää nissanilla ajo on sitten taitolaji ja harjoitus tekee maisterin  ;D
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

datsunpower

Jos nykii parkkipaikka ajossa niin kaasuläpänasentotunnistin väärinsäädetty tai/ja alipaine/imuvuoto.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

Alppu

#20
Lainaa

Eei kai se tämmöinen nyt ominaisuus voi olla, ettei meinaa pystyä ajaan tasaisesti ollenkaan pikkuvaihteilla? Jos on niin eipä olla nissanilla pahemmin mietitty parkkipaikka/kaupunkiajettavuutta... Suurella vaivalla ehkä löytää sellasen kaasun asennon ettei nyöki eteen tai taaksepäin ja silloinki tuntuu että menee vähän nykimällä... Jos vähänki huolimattomammin päästää kaasun ylös nii löytyy naama tuulilasista ja päinvastoin kaasua painaessa pää takapenkiltä ellei olis hartioiden välissä kiinni. No, jos tää nissanilla ajo on sitten taitolaji ja harjoitus tekee maisterin  ;D

No siis, tarkoitin että moottorijarrutuksella polttoaineen syöttö on poikki yli 1500 kier. ja kun laskee sen alle, syöttö menee päälle...

sillon nykäsee.

Ja jos moottorijarrutat alamäkeen ja vauhti kasvaa, niin jossain 1800 rpm (tai siellä päin) jälkeen taas katkaisee syötön ja taas nykäisee..

Mutta vikakuvauksestasi ei voinut paljoa päätellä missä olosuhteissa tätä tapahtuu..  ::)

Mikä moottori lie kyseessä?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

NNisti

Lainaa
Mutta vikakuvauksestasi ei voinut paljoa päätellä missä olosuhteissa tätä tapahtuu..  ::)

Mikä moottori lie kyseessä?



Niinno, olis kai pitäny mainita että tempoo vähän joka olosuhteessa mutta oudosti vaan nuilla 1-2 vaihteella. Kylmänä ehkä vähän enempi ku lämpimänä ja kylmänä myös tuntuu olevan kaasu vähän päällä kun vetää vaihde päällä itekseen eteenpäin ilman että annan yhtään kaasua, liekkö sitten normaalia rikastustoimintaa vai alipainevuoto/kaasuläppäpotikka. Lämpimänä kuitenkin joutokäynti oikein siinä 800 kiekan tienoolla. Kone ga16de.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

JJM

LainaaTutkin tallissa tarkemmin ja virranjakajan päällä oli kosteutta kakkospytyn lähdössä, eli olisikohan siinä syy. Myös muuten moottoritila oli kostea akun ympäristöstä. Liekö pöllyävä lumi mennyt jostain reiästä sisälle ja sulanut sitten jakajan päälle, mene ja tiedä.

Antaa nyt kuivua pari päivää ja katotaan uusiksi, sitten varmaan ilmamäärämittarin kimppuun.

Ei ainakaan enää nykinyt. Siinä IMM:n päällä olevan "pöllöverkon" päällä oli koivunsiemeniä ja jotain muuta töhkää, liekö niitä sitten päässyt verkosta läpikin ja aiheuttanut nykimistä.Olisko ollut suodatin vähän reunoilta koholla ja sieltä päässyt tuon verkon päälle.

NNisti

Vaikutti aika oudolta viritykseltä tuo ilmansuodatinkotelo kun sen auki tempaisin, oli kans kanalaverkko täynnä vaikka mitä siementä ja roskaa suodattimen jälkeen. Kunnolla oli suodatin paikallaan mutta falskaneeko kuitenkin jostain reunasta kun tuommosia kökkäleitä päässyt läpi. Sitten sellainen irtonainen ontto muovimöykky siinä, mikä lie ilmanohjain olevinaan vai joku siemenenkeräin  :o Ihanniinku olis tehtaalla jo tiedetty ettei se suodatin pidä niin laitettu jälkeen vielä tommosia varavirityksiä.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

BA

#24
Kattokaa ettei haitariputket oo poikki. Voi mennä huomaamattakin, ja sieltä sitten imee kaiken tauhkan sisään ohi suodattimen.

Ne epämääräset muovimöykyt ja säiliöt ilmakanavassa on imuäänenvaimentimia.

NNisti

#25
Tässä -99 ga16de:ssä se suodatinkotelo on heti siinä läppäkotelon päällä notta ei katkenneet haitariputket haitanne koska ne on ennen suodatinta...
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

konekuski

mulla on n14 sunnyn ga16de toiminu yllättävän hyvin. ei selvää nykimistä kertaakaan vaikka ajettu 280000. onko muuten ga16de moottoreissa eroja vuosmallista riippuen?

Alppu

#27
LainaaTässä -99 ga16de:ssä se suodatinkotelo on heti siinä läppäkotelon päällä notta ei katkenneet haitariputket haitanne koska ne on ennen suodatinta...


Kannattaa katsoa että kotelon pohjan tiivistepinta on tasainen.

Mulla muistaakseni siihen kun tulee joku huohotusputki, niin on sellanen suodatin pala,

niin sen reuna teki pienen ulokkeen siihen tiivistyspintaan.

Piti leikata vähän pois siitä huopapalasta, niin tuntui suodatin sopivan paremmin.

Tai sitten muista ihan väärin.. no ei vaikea tarkistaa.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

JJM

LainaaTutkin tallissa tarkemmin ja virranjakajan päällä oli kosteutta kakkospytyn lähdössä, eli olisikohan siinä syy. Myös muuten moottoritila oli kostea akun ympäristöstä. Liekö pöllyävä lumi mennyt jostain reiästä sisälle ja sulanut sitten jakajan päälle, mene ja tiedä.

Antaa nyt kuivua pari päivää ja katotaan uusiksi, sitten varmaan ilmamäärämittarin kimppuun.

Lainaa

Ei ainakaan enää nykinyt. Siinä IMM:n päällä olevan "pöllöverkon" päällä oli koivunsiemeniä ja jotain muuta töhkää, liekö niitä sitten päässyt verkosta läpikin ja aiheuttanut nykimistä.Olisko ollut suodatin vähän reunoilta koholla ja sieltä päässyt tuon verkon päälle.

Paskat, nykii se vieläkin. Ei mitään säännönmukaisuutta, paitsi se että tekee sen aina tasakaasulla. Nelosella 60km/h, tai vitosella 90km/h. Noin sekunnin "nykäys" ja matka jatkuu taas. Vähän saman tyylinen kuin ilmastoinnin kompura menee päälle mutta aavistuksen selvempi. Kylmällä koneella huomasin että hetken aikaa tyhjäkäynti aaltoili mutta lienee normaalia, tasoittui nopeasti.

Nissanien kanssa ei ole tottunut tälläiseen  :-[

Kannattaisko aloittaa uusimalla pyörijä + tulpat?

JJM

Nyt tuli lisäksi vielä "vinkuminen" ajossa esim. 80km/h. Jos törkkää vapaalle ja antaa kierroksia, ääni on "turbon" tyylinen eli vislaava/kasvaa kierrosten mukaan. Tekee ajottain, ei aina.

Josta tuli mieleeni että laturi taitaa olla entinen... Sopisi viat tuohon nykimiseen/ujeltamiseen. Laturin merkkivalo ei pala mutta pitää tarkistaa paljonko sieltä tulee akulle.