Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus

Aloittaja JarQ, lokakuu 01, 2012, 17:48:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JarQ

Kyllä tää alkaa itselläkin siltä näyttää että uusiksi pitää kaikki vetää jos ei vika älä löytymään.. Entä, mikä tuo puolan takana korissa oleva valkonen posliini palikka on missä kaksi johtoa joihin tulee virta ja sisällä jousi? Huomasin että se on haljennut kahtia :-?


Konzta_

eikös se ole puolan etuvastus? ei varmaan toimi ihan toivotulla tavalla jos halki on  :o
B11 sedan '84

JohnWayne

Etuvastushan se on. Muistaakseni bilteman Suurtehosytytyspuolassa on samanlainen etuvastus posliinikikkareessa, menee melkein heittämällä paikalle. Etuvastuksen arvoista ei ole hajuakaan mutta oma Z24 lähti ton kanssa toimimaan. Hintakin oli jotain pari kymppiä.

JarQ

#33
Ihmekkös tuo sitten on kun ei toimimaan saa ei sitten millään. Ja Puolasta ei kunnon virtoja lähe. Kiitoksia vastanneille!! Toivottavasti vika olisi sitten siinä. Kipasen piakkoin hakemassa uuden ja jos tuon käyntiin saisi niin voi taas ruveta jatkamaan hienosäätöjä ja minimoimaan kulutusta.. mutta missäköhän välissä tuo vastus on, sillä kokeilin suoraan akulta virtoja Puolaan ja ei lupaillutkaan  :-?

JarQ

Näyttää siltä että ei meinaa varaosia löytyä tähän kärjelliseen järjestelmään.mm konkkaa tai etuvastusta. Olisiko vaan helpompi muuttaa kärjettömäksi ? Mitä kaikkea siihen tarvitsen ja minkä auton järjetön järjestelmä tuohon käy/ onko valmiita paketteja missään? Tästäkin aiheesta varmaan jossain täällä  foorumilla..

cedricfan

Etuvastus on joko/tai-osa, sen toimiminen "huonosti" niin että vain kulutus lisääntyisi on melkoisen mahdottomuus. Ja uusia etuvastuksia saa ostaa tarvikeliikkeistä.
Konkka on jakajan sisällä pohjalevyssä? Silloin se on sama kuin 86-88 Micrassa. Ei siis lainkaan ihmeellisiä osia.
Menisin nyt kuitenkin ekana varmistamaan kärkivälin ja sytkän ajotuksen. Vielä kerran. Kärkiväli kosketuskulmamittarilla, se eliminoi akselin kulumat yms. Sytkä varmasti säädetty ohjeen mukaan strobolla? Eli alipaineletku oikein yms? Ja onko ennakko oikea myös kierroksilla?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

JarQ

paha tuota on mennä säätämään kun ei kipinää tule.. mutta kärjet on katsottu ja ajoitus suunnilleen kohallaan.   parista tarvikeliikkeestä kyselin niin ei löydy 2 johtoista konkkaa.. eikä ainakaan kyseiseen malliin tuota etuvastusta.. mutta pitää käydä se tarvikkeena hommaamassa ja koittamassa jos sitten löytyisi edes kipinä..  mistä muuten löydän tiedon, onko virranjakajan merkki hitachi vai ei. sille merkille ainakin myytiin freetechnicsillä kärjetöntä sytkä muutossarjaa..

take

LainaaIhmekkös tuo sitten on kun ei toimimaan saa ei sitten millään. Ja Puolasta ei kunnon virtoja lähe. Kiitoksia vastanneille!! Toivottavasti vika olisi sitten siinä. Kipasen piakkoin hakemassa uuden ja jos tuon käyntiin saisi niin voi taas ruveta jatkamaan hienosäätöjä ja minimoimaan kulutusta.. mutta missäköhän välissä tuo vastus on, sillä kokeilin suoraan akulta virtoja Puolaan ja ei lupaillutkaan  :-?
No, sitten vika ei voi olla etuvastuksessa. olettaen että muistit kytkeä virran nimenomaan puolan + napaan. ::)

Nyt ei vastauksista käy kyllä ilmi joko koetit yhdistää sen puolan  miinusnavan jakajan siihen liittimeen joka menee kärjille+konkalle?

Timppa

kokeileppa säätää kärkiväli arvoja reilusti pienemmälle ::)
itelle käy joka kerta kärjellisessä sytyksessä niin jos menee sääteleen katoaa kipinä ja tulee vasta takasi ku pienentää kärkiväliä ;D ja toinen juttu uudetkin kärjet voi olla paskat kokemusta on että jos kus saa vain vanhoilla takaisin elvytettyä ::) uusissa siis on ollu jotain valmistusvikaa :-/
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

cedricfan

Kärjissä kuuluisi olla volframi tjsp pinta, niitä ei siis kannata hioa. Mutta ne tulisi putsata esim tenulla rasvasta, ja samalla voi karkealla paperilla putsata muut epäpuhtaudet. Ja karkea ei ole sama kuin santapaperi. Se laahain = pala joka käyttää kärkiä siinä akselilla on sitten syytä voidella. Kuivana saattaa kulua nopsaan, jolloin kärkiväli muuttuu. Ja kuetn sanoin, kosketuskulma kertoo kärkivälin oikeammin kuin (kaiken lisäksi rasvainen) rakotulkki.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

JarQ

Juu nytten rupes auto toimimaan, tais olla kärkiväli päässyt liian pienelle ja etuvastus palasina. Nyt uutta etuvastus, puola, suurjännitejohto, virranjakajan kansi, pyörijä, Konkka ja kärjet. Mutta ei tuo kulutus hellittänyt kuitenkaan.. tuntuisi joltain alipaine ongelmalta kun kaasua painaessa vasta pohjassa rupeaa kunnolla kiihtymään nykyinen jarrutehostin ei vuoda läheskään niin paljoa kuin vanha. Voikohan tuossa imusarjalta tulevassa alipaineletkussa tai virranjakajan alipainekellossa olla vika ? Kun sytkän säädin niin ei tuo letku tulpattunakaan muuttanut mitään. Tuota bensan pintaa en ole vielä katsonut.

JarQ

Nyt vuodotkin saatu kuriin. Mutta tietääkö kukaan missä tuossa z24 on ryyppy ? Luulen että taitaa olla kokoajan päällä..

cedricfan

Siis rikastinläppä? Siinähän se on kiinteäkurkkuisessa kaasuttimessa ykköskurkun suulla. Sen mikä sitä ohjaa, näet kun kurkkaat lähteekö niiltä tienoilta on siellä 1) vaijeri = nappula kojelaudassa 2) pyöreä murikka johon tulee kaksi vesiletkua = moottorin lämpö 3) sähköjohto = bimetallikierukka, joka lämpeää kun autossa on sytkävirta päällä. Ja ilmanputsari pois niin näet onko tuo läppä kiinni kun kone on kylmä, ja auki kun se on lämmin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

JarQ

Pitänee tutkia, kiitoksia vinkistä ! Eipä ollu mitään käsitystä tuotosta toiminnasta. Automaattinen tuo kuitenkin on.

Timukka

Päivää! Kellään antaa vinkkiä kinkku kaapin temppuiluun. Starttaa normaalisti mut ei lähe tulille. Vika ilmeni kun auto oli käynyt hetken ilman avaimia kun olivat tippuneet virtalukosta lattialle. Sitten sammui eikä lähteny enää käyntiin. Bensaa tulee   normisti. tulpat,virtalukko,sytytysjohot,käret vaihettu. Kipinää tulee eli puola ja etuvastus tod. näk. ehjät. Auttakee!

take


Timukka


Timukka

nyt on ukko jäässä mut auto läks käyntiin!!! Etuvastus oli sittekii palanu,nyt viel ennakot kohillee ja kovaa ajoa!!!

wokkikuski

#48
Missä voisi olla vika kun -90 kingi starttaa kylmänä hyvin mutta koneen lämmetessä alkaa nykiä ja sammuu => ei käynnisty ennenkuin jäähtyy...
Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(
"Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(" nämä oireet oli jo ennestään ;)

Tero-75

LainaaMissä voisi olla vika kun -90 kingi starttaa kylmänä hyvin mutta koneen lämmetessä alkaa nykiä ja sammuu => ei käynnisty ennenkuin jäähtyy...
Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(
"Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(" nämä oireet oli jo ennestään ;)
Onko king kärjettömällä sytytyksellä? Joissain malleissa on ihan tyyppivikana että jakajan sisältä löytyvä ohjausyksikkö kärähtää ja oireilee juuri kuvaamallasi tavalla, eli kylmänä toimii mutta lämmettyään ei.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

wokkikuski

Lainaa
Onko king kärjettömällä sytytyksellä? Joissain malleissa on ihan tyyppivikana että jakajan sisältä löytyvä ohjausyksikkö kärähtää ja oireilee juuri kuvaamallasi tavalla, eli kylmänä toimii mutta lämmettyään ei.

Kärkisytytyksellähän tämä  :-/

AkiH

Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

JohnWayne

LainaaMissä voisi olla vika kun -90 kingi starttaa kylmänä hyvin mutta koneen lämmetessä alkaa nykiä ja sammuu => ei käynnisty ennenkuin jäähtyy...
Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(
"Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(" nämä oireet oli jo ennestään ;)
Voisiko olla konkkavika kyseessä eli jakajan kondensaattori on mennyt?

wokkikuski

Vaihdoin konkan, kärjet ja puolan (kun huomasin siinä pienehkön öljyvuodon...) ja nyt toimii!
Kulutuksesta en vielä osaa sanoa...