Kirjoittaja Aihe: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus  (Luettu 10840 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JarQ

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 23
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #30 : Marraskuu 28, 2012, 19:47:10 »
Kyllä tää alkaa itselläkin siltä näyttää että uusiksi pitää kaikki vetää jos ei vika älä löytymään.. Entä, mikä tuo puolan takana korissa oleva valkonen posliini palikka on missä kaksi johtoa joihin tulee virta ja sisällä jousi? Huomasin että se on haljennut kahtia :-?


Poissa Konzta_

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 138
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #31 : Marraskuu 28, 2012, 20:22:47 »
eikös se ole puolan etuvastus? ei varmaan toimi ihan toivotulla tavalla jos halki on  :o
B11 sedan '84

Poissa JohnWayne

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 125
  • Pahin on vielä edessä!
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #32 : Marraskuu 28, 2012, 21:05:13 »
Etuvastushan se on. Muistaakseni bilteman Suurtehosytytyspuolassa on samanlainen etuvastus posliinikikkareessa, menee melkein heittämällä paikalle. Etuvastuksen arvoista ei ole hajuakaan mutta oma Z24 lähti ton kanssa toimimaan. Hintakin oli jotain pari kymppiä.

Poissa JarQ

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 23
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #33 : Marraskuu 28, 2012, 23:54:50 »
Ihmekkös tuo sitten on kun ei toimimaan saa ei sitten millään. Ja Puolasta ei kunnon virtoja lähe. Kiitoksia vastanneille!! Toivottavasti vika olisi sitten siinä. Kipasen piakkoin hakemassa uuden ja jos tuon käyntiin saisi niin voi taas ruveta jatkamaan hienosäätöjä ja minimoimaan kulutusta.. mutta missäköhän välissä tuo vastus on, sillä kokeilin suoraan akulta virtoja Puolaan ja ei lupaillutkaan  :-?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 29, 2012, 00:25:38 kirjoittanut JarQ- »

Poissa JarQ

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 23
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #34 : Marraskuu 29, 2012, 12:36:11 »
Näyttää siltä että ei meinaa varaosia löytyä tähän kärjelliseen järjestelmään.mm konkkaa tai etuvastusta. Olisiko vaan helpompi muuttaa kärjettömäksi ? Mitä kaikkea siihen tarvitsen ja minkä auton järjetön järjestelmä tuohon käy/ onko valmiita paketteja missään? Tästäkin aiheesta varmaan jossain täällä  foorumilla..

Poissa cedricfan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 12 527
  • Puhasta tulloo...
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #35 : Marraskuu 29, 2012, 13:58:26 »
Etuvastus on joko/tai-osa, sen toimiminen "huonosti" niin että vain kulutus lisääntyisi on melkoisen mahdottomuus. Ja uusia etuvastuksia saa ostaa tarvikeliikkeistä.
Konkka on jakajan sisällä pohjalevyssä? Silloin se on sama kuin 86-88 Micrassa. Ei siis lainkaan ihmeellisiä osia.
Menisin nyt kuitenkin ekana varmistamaan kärkivälin ja sytkän ajotuksen. Vielä kerran. Kärkiväli kosketuskulmamittarilla, se eliminoi akselin kulumat yms. Sytkä varmasti säädetty ohjeen mukaan strobolla? Eli alipaineletku oikein yms? Ja onko ennakko oikea myös kierroksilla?
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Optima

Poissa JarQ

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 23
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #36 : Marraskuu 29, 2012, 19:25:02 »
paha tuota on mennä säätämään kun ei kipinää tule.. mutta kärjet on katsottu ja ajoitus suunnilleen kohallaan.   parista tarvikeliikkeestä kyselin niin ei löydy 2 johtoista konkkaa.. eikä ainakaan kyseiseen malliin tuota etuvastusta.. mutta pitää käydä se tarvikkeena hommaamassa ja koittamassa jos sitten löytyisi edes kipinä..  mistä muuten löydän tiedon, onko virranjakajan merkki hitachi vai ei. sille merkille ainakin myytiin freetechnicsillä kärjetöntä sytkä muutossarjaa..

take

  • Vieras
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #37 : Marraskuu 29, 2012, 23:45:41 »
Lainaus
Ihmekkös tuo sitten on kun ei toimimaan saa ei sitten millään. Ja Puolasta ei kunnon virtoja lähe. Kiitoksia vastanneille!! Toivottavasti vika olisi sitten siinä. Kipasen piakkoin hakemassa uuden ja jos tuon käyntiin saisi niin voi taas ruveta jatkamaan hienosäätöjä ja minimoimaan kulutusta.. mutta missäköhän välissä tuo vastus on, sillä kokeilin suoraan akulta virtoja Puolaan ja ei lupaillutkaan  :-?
No, sitten vika ei voi olla etuvastuksessa. olettaen että muistit kytkeä virran nimenomaan puolan + napaan. ::)

Nyt ei vastauksista käy kyllä ilmi joko koetit yhdistää sen puolan  miinusnavan jakajan siihen liittimeen joka menee kärjille+konkalle?

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #38 : Marraskuu 30, 2012, 07:32:08 »
kokeileppa säätää kärkiväli arvoja reilusti pienemmälle ::)
itelle käy joka kerta kärjellisessä sytyksessä niin jos menee sääteleen katoaa kipinä ja tulee vasta takasi ku pienentää kärkiväliä ;D ja toinen juttu uudetkin kärjet voi olla paskat kokemusta on että jos kus saa vain vanhoilla takaisin elvytettyä ::) uusissa siis on ollu jotain valmistusvikaa :-/
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa cedricfan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 12 527
  • Puhasta tulloo...
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #39 : Marraskuu 30, 2012, 17:30:14 »
Kärjissä kuuluisi olla volframi tjsp pinta, niitä ei siis kannata hioa. Mutta ne tulisi putsata esim tenulla rasvasta, ja samalla voi karkealla paperilla putsata muut epäpuhtaudet. Ja karkea ei ole sama kuin santapaperi. Se laahain = pala joka käyttää kärkiä siinä akselilla on sitten syytä voidella. Kuivana saattaa kulua nopsaan, jolloin kärkiväli muuttuu. Ja kuetn sanoin, kosketuskulma kertoo kärkivälin oikeammin kuin (kaiken lisäksi rasvainen) rakotulkki.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Optima

Poissa JarQ

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 23
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #40 : Joulukuu 07, 2012, 10:47:22 »
Juu nytten rupes auto toimimaan, tais olla kärkiväli päässyt liian pienelle ja etuvastus palasina. Nyt uutta etuvastus, puola, suurjännitejohto, virranjakajan kansi, pyörijä, Konkka ja kärjet. Mutta ei tuo kulutus hellittänyt kuitenkaan.. tuntuisi joltain alipaine ongelmalta kun kaasua painaessa vasta pohjassa rupeaa kunnolla kiihtymään nykyinen jarrutehostin ei vuoda läheskään niin paljoa kuin vanha. Voikohan tuossa imusarjalta tulevassa alipaineletkussa tai virranjakajan alipainekellossa olla vika ? Kun sytkän säädin niin ei tuo letku tulpattunakaan muuttanut mitään. Tuota bensan pintaa en ole vielä katsonut.

Poissa JarQ

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 23
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #41 : Joulukuu 10, 2012, 14:52:49 »
Nyt vuodotkin saatu kuriin. Mutta tietääkö kukaan missä tuossa z24 on ryyppy ? Luulen että taitaa olla kokoajan päällä..

Poissa cedricfan

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 12 527
  • Puhasta tulloo...
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #42 : Joulukuu 10, 2012, 17:23:09 »
Siis rikastinläppä? Siinähän se on kiinteäkurkkuisessa kaasuttimessa ykköskurkun suulla. Sen mikä sitä ohjaa, näet kun kurkkaat lähteekö niiltä tienoilta on siellä 1) vaijeri = nappula kojelaudassa 2) pyöreä murikka johon tulee kaksi vesiletkua = moottorin lämpö 3) sähköjohto = bimetallikierukka, joka lämpeää kun autossa on sytkävirta päällä. Ja ilmanputsari pois niin näet onko tuo läppä kiinni kun kone on kylmä, ja auki kun se on lämmin.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & GS850 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Optima

Poissa JarQ

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 23
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #43 : Joulukuu 11, 2012, 10:01:00 »
Pitänee tutkia, kiitoksia vinkistä ! Eipä ollu mitään käsitystä tuotosta toiminnasta. Automaattinen tuo kuitenkin on.

Poissa Timukka

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 3
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #44 : Joulukuu 17, 2012, 17:23:11 »
Päivää! Kellään antaa vinkkiä kinkku kaapin temppuiluun. Starttaa normaalisti mut ei lähe tulille. Vika ilmeni kun auto oli käynyt hetken ilman avaimia kun olivat tippuneet virtalukosta lattialle. Sitten sammui eikä lähteny enää käyntiin. Bensaa tulee   normisti. tulpat,virtalukko,sytytysjohot,käret vaihettu. Kipinää tulee eli puola ja etuvastus tod. näk. ehjät. Auttakee!

take

  • Vieras
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #45 : Joulukuu 17, 2012, 17:51:16 »
Mitään käsitystä vuosimallista?

Poissa Timukka

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 3
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #46 : Joulukuu 17, 2012, 18:23:09 »
Ai sori, -89

Poissa Timukka

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 3
  • NCF:n foorumi - paras foorumi!
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #47 : Joulukuu 17, 2012, 19:38:35 »
nyt on ukko jäässä mut auto läks käyntiin!!! Etuvastus oli sittekii palanu,nyt viel ennakot kohillee ja kovaa ajoa!!!

Poissa wokkikuski

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 4
  • -shine can never replace attitude-
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #48 : Huhtikuu 09, 2013, 20:14:22 »
Missä voisi olla vika kun -90 kingi starttaa kylmänä hyvin mutta koneen lämmetessä alkaa nykiä ja sammuu => ei käynnisty ennenkuin jäähtyy...
Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(
"Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(" nämä oireet oli jo ennestään ;)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2013, 20:15:37 kirjoittanut wokkikuski »

Poissa Tero-75

  • NCF jäsen
  • Rahastonhoitaja
  • *****
  • Viestejä: 4 124
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #49 : Huhtikuu 09, 2013, 22:34:09 »
Lainaus
Missä voisi olla vika kun -90 kingi starttaa kylmänä hyvin mutta koneen lämmetessä alkaa nykiä ja sammuu => ei käynnisty ennenkuin jäähtyy...
Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(
"Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(" nämä oireet oli jo ennestään ;)
Onko king kärjettömällä sytytyksellä? Joissain malleissa on ihan tyyppivikana että jakajan sisältä löytyvä ohjausyksikkö kärähtää ja oireilee juuri kuvaamallasi tavalla, eli kylmänä toimii mutta lämmettyään ei.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Seat Toledo 1.6 -98, Suzuki GT 125R

Poissa wokkikuski

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 4
  • -shine can never replace attitude-
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #50 : Huhtikuu 10, 2013, 09:28:26 »
Lainaus
Onko king kärjettömällä sytytyksellä? Joissain malleissa on ihan tyyppivikana että jakajan sisältä löytyvä ohjausyksikkö kärähtää ja oireilee juuri kuvaamallasi tavalla, eli kylmänä toimii mutta lämmettyään ei.

Kärkisytytyksellähän tämä  :-/

Poissa AkiH

  • Yleisvalvoja
  • NCF jäsen
  • Hallitus
  • Puheenjohtaja
  • *****
  • Viestejä: 6 616
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #51 : Huhtikuu 10, 2013, 09:32:26 »
Voisi kuulostaa myös puolavialta.
Datsun-Nissan Sunny 1.5 GL (2 x Sedan, vm.'85 & '86 + Coupé, vm.'85), Nissan Sunny 1.3L (vm.'87), Nissan Primera 2.0 GT (vm. '99), Nissan Micra 1.0 GL (vm.'88), Datsun Patrol 3.3 D (vm. '81 ja '83).

Poissa JohnWayne

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 125
  • Pahin on vielä edessä!
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #52 : Huhtikuu 10, 2013, 20:27:42 »
Lainaus
Missä voisi olla vika kun -90 kingi starttaa kylmänä hyvin mutta koneen lämmetessä alkaa nykiä ja sammuu => ei käynnisty ennenkuin jäähtyy...
Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(
"Bensaakin vie perkeleesti ja mihinkään ei kulje :(" nämä oireet oli jo ennestään ;)
Voisiko olla konkkavika kyseessä eli jakajan kondensaattori on mennyt?

Poissa wokkikuski

  • Aloittelija
  • *
  • Viestejä: 4
  • -shine can never replace attitude-
Re: Nissa King Cab lisääntynyt polttoaineen kulutus
« Vastaus #53 : Huhtikuu 18, 2013, 19:58:56 »
Vaihdoin konkan, kärjet ja puolan (kun huomasin siinä pienehkön öljyvuodon...) ja nyt toimii!
Kulutuksesta en vielä osaa sanoa...