Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

micra k11 vaihteiston *ujellus*

Aloittaja vantanen, maaliskuu 16, 2013, 18:50:16

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vantanen

onko vika vai ennemminkin ominaisuus, etenkin moottorijarrutuksella ykkos, kakkos ja kolmosvaihteella kuuluu samantapaista *vinkumista* kuin pakilla ajaessa, mutta paljon vaimeampana. öljyä laatikossa on tarpeeksi ja kytkintä painettaessa ääni häviää kokonaan. :)

micrahan oli tosiaan 1.3 (vm. -95), litrasen vaihdelaatikolla ja vetareilla.
Micra K11 -95

E.P.

Eipä kai ne uutena ole ujeltanut, joten jonkinlaisesta kulumisesta on kyse, jos nyt ujeltaa. Kyllä se mullakin joskus jotain ääniä päästelee.
Micra 1.0 Avec vm.1999

NNisti

#2
Iskeekö sulla kans turhan aggressiivisesti moottorijarrua päälle kun pikkuvaihteilla höllää kaasua? Omassa primussa kun nyt on semmoinen ärsyttävä "ominaisuus" että kun hidasta vauhtia 1-2 vaihteilla ajaessa nostaa jalan kaasulta ja jos kiekat on yli 2000 tai jotain niin katkasee kai bensansyötön kokonaan niin että nytkähtää v*ttumaisesti ja vaihteistokin ujeltaa. Kun saman tekee pienemmillä kierroksilla niin hidastus on sulavaa eikä kuulu mitään.

Joutokäyntiruuvia koitin ruuvata yhden vinkin mukaan vähän kiinni ja tuntuikin ihan vähän auttavan. Tiä sitten olisko joku imuvuoto kyseessä vai pitäskö säätää kaikki sytty+joutokäynti kunnolla oikeilla proseduureillaan kohilleen.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

vantanen

#3
juuri tuota se tekee meinaan mullakin, jonka takia se laatikkokin vissiin sitten *ujeltaa*. täytyy nyt ekana ainakin tsekata nuo imuvuodot. ;)
Micra K11 -95

E.P.

#4
Niinno, ruiskuauton kuuluukin katkaista bensansyöttö, kun kaasu nostetaan ylös, ja pyörät pyörittävät moottoria vaihteiston välityksellä. Hämärä muistikuva jostain lehtiartikkelista, että juuri Primera katkaisee sen erityisen äkäisesti.

Mutta aika kaukaa haetulta kuulostaa, jos kuluneen vaihteiston ääniä lähdetään vaimentamaan kaasuläpän summittaisella säätämisellä, tai imuvuotojen etsinnällä.  :-? Vikahan on vaihteistossa, tai tasauspyörästössä. Saahan sitä ulista, jos vie kuitenkin perille.
Micra 1.0 Avec vm.1999

NNisti

#5
LainaaMutta aika kaukaa haetulta kuulostaa, jos kuluneen vaihteiston ääniä lähdetään vaimentamaan kaasuläpän summittaisella säätämisellä, tai imuvuotojen etsinnällä.  :-?

Itsehän yritin vain eroon siitä niskat taittavasta töksinnästä jonka pienikin kaasunhölläys aina pienillä vaihteilla aiheutti (ei tod. normaalia) mutta samalla kiinnitin huomiota että vaihteisto ulisi vain ainoastaan noiden yliärhäkkäiden moottorijarrutusten aikana pienillä vaihteilla tökitellessä. Että plussaahan se vaan jos töksintää ja ulvontaa saa jotenkin vähennettyä, vaikka sillä summittaisella ruuvailulla... Mutta kaippa se bensansyötön katkonta juttujen perusteella aina enemmän tai vähemmän äkäisenä on näitten nisujen riesana.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

E.P.

Kävin kaupassa ja tarkasti kun kuuntelee, niin saattoi se laatikko vähän ujeltaa ykkösellä ja kakkosella, koneella jarrutteli. Mutta omaan ajotyyliin ei tavallisesti kuulu noin pienillä vaihteilla jarruttelu, ainakaan niin että koneessa olisi paljon tyhjäkäyntiä kovemmat kierrokset. Kolmosella tuo menee kadunkulmat, ja kuuttakymppiä mennään jo vitosella. Jos pitää pysähtyä vaikka valoihin, niin vaihde vaihdetaan vapaalle pysähtymisen jälkeen, enkä vaihtele pienempää jarruttaakseni moottorilla. Siksi en ehkä ole ääniä niin kuullut.
Micra 1.0 Avec vm.1999

nissan-man

#7
LainaaKävin kaupassa ja tarkasti kun kuuntelee, niin saattoi se laatikko vähän ujeltaa ykkösellä ja kakkosella, koneella jarrutteli. Mutta omaan ajotyyliin ei tavallisesti kuulu noin pienillä vaihteilla jarruttelu, ainakaan niin että koneessa olisi paljon tyhjäkäyntiä kovemmat kierrokset. Kolmosella tuo menee kadunkulmat, ja kuuttakymppiä mennään jo vitosella. Jos pitää pysähtyä vaikka valoihin, niin vaihde vaihdetaan vapaalle pysähtymisen jälkeen, enkä vaihtele pienempää jarruttaakseni moottorilla. Siksi en ehkä ole ääniä niin kuullut.
Suosittelen näissä japanilaisvehkeissä vähintään 2000rpm vitosella ajettaessa, ihan vaan laatikkoa ajatellen. Vai kuinka tihiä laatikko microissa on?
P10 GA16DS

E.P.

Tässä tonnisessa tuntuu olevan pirun tiheä laatikko. Kiekkamittaria tosin ei ole. Olen vaihtanut synteettiset öljyt vaihteistoon varmuuden vuoksi, juuri laatikkoa ajatellen. Kestää sen minkä kestää, mutten viittis konetta "huudattaa" pelkästään vaihteiston voitelun vuoksi. Liikenteen rytmissä pysyy hyvin isollakin vaihteella, vaikkei tehoa paperilla katsottuna paljoa olekaan.
Micra 1.0 Avec vm.1999