Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera P10 -95 olkatapin kääntölaakerin vaihto

Aloittaja Tequila, maaliskuu 03, 2013, 19:37:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tequila

Tuli primera käytettyä katsastuksessa ja hylkyhän sieltä tuli. Pitäs vaihtaa etuakseliston olkatapin kääntölaakeri. Onko helppo vaihtaa itse vai onko vietävä ammattilaiselle? Ja sit vielä onko ne tiivisteet vaihdettava samalla myös?

Motonetistä kävin hintaa tuolle laakerille kysymässä niin 14 euroa laakeri ja tiivisteiden kanssa 60 euroa...et ainakin halvalla pääsee, jos vielä itse saa vaihdettua.

Jylppy

Jos olkatuki irtoaa yhdysvarresta suosiolla, niin ei se sen jälkeen kummempi operaatio oo, kun minkään muunkaan laakerin vaihto - tiukassa ne siellä toki on, eli jos talttavasara löytyy niin helpottaa huomattavasti operaatiota. Muistaakseni ei tarvinnut sen kummemmin mitään purkaa, mutta helpompi ne laakerit on irrotella yhdysvarresta, jos sen ottaa kokonaan irti.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

eloz

Pystyy kyllä itse laittamaan, rohkeasti purkamaan vaan niin näkee kuinka yksinkertainen sen rakenne on.
     

mertsi1

ei tartte muuta ku perata se pyörännapa helvettiin sieltä, sitte vasara ja tuurna käteen ja naputtaa vanhat laakerit pois ja lyödä uudet paikalleen sopivankokoiseten prikkojen ja pultin + mutterin avulla. kannattaa samalla hommata se suojakuppi uus, vanha ei pysy paikallaan -> laakerit taas kohta valmiit. tiivisteet tietysti kans uudet.