Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera P10 [GA16DS]laihalla? päästöt ja ö-syönti.

Aloittaja nissan-man, toukokuu 18, 2010, 17:19:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nissan-man

Elikkäs, ongelmana on se että primera käy laihalla tulppien perusteella, tulpat ovat lumen valkoiset, viime kerralla ei mennyt päästöistä kun pukkasi vähän sinistä putkesta, vaihdoin v-varren kumit ja sen jälkeen tulpat ovat valkoiset, ennnen olivat nokisia, öljynpalamisen johdosta.vieläkään ei kaikkea öljyn syöntiä saatu pois, koska ainakin yhden pakoventtiilin ohjuri oli kulunut, mutta ainoastaan kylmäkäynnistyksessä vähän tuprauttaa. Epäilisin että ex-omistaja on säätänyt kaasuttimesta seosruuvia että menee päästöistä helpommin, sytytys on säädetty lampun kans kohdalleen, kaasuttimen takana on kaks ruuvia päällekäin, kumpi niistä on seosruuvi? Puristukset on mitattu : kaikissa tasaisesti noin 12bar.  ::)
P10 GA16DS

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Tulpat on kohtuu uudet boschit, tulpassa lukee Bosch Super plus FR8DC(plus) ja 6 (plus)    noi plussat meinaa että plus merkki perässä :)
P10 GA16DS

Alppu

LainaaTulpat on kohtuu uudet boschit, tulpassa lukee Bosch Super plus FR8DC(plus) ja 6 (plus)    noi plussat meinaa että plus merkki perässä :)

Onko nuo nelikärkitulpat? Vanhemmat nipponit? ei välttämättä pidä sellasista? Tai lienevätkö sitten vaan liian kuumat?



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

#4
Lainaa

Onko nuo nelikärkitulpat? Vanhemmat nipponit? ei välttämättä pidä sellasista? Tai lienevätkö sitten vaan liian kuumat?




Ei ole nelikärkitulpat, joskus pidin GA16DE.ssä nelikärki boscheja, ei ollu valittamista kyllä..
P10 GA16DS

Alppu

Lainaa

Ei ole nelikärkitulpat, joskus pidin GA16DE.ssä nelikärki boscheja, ei ollu valittamista kyllä..

Motonet: SYTYTYS JA HEHKUTUS / SYTYTYSTULPAT / NGK SYTYTYSTULPAT
     NGK BKR6E      11-1456      1.6 90->93 BKR6E [1990 - 1993]      4.20 €

Tuosta tulpat, jos vielä valkoiset, niin sitten vikaa... Toisaalta jos toimii hyvin ja menee katsastuksesta läpi, niin miksi hötkyillä..
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Lainaa

Motonet: SYTYTYS JA HEHKUTUS / SYTYTYSTULPAT / NGK SYTYTYSTULPAT
     NGK BKR6E      11-1456      1.6 90->93 BKR6E [1990 - 1993]      4.20 €

Tuosta tulpat, jos vielä valkoiset, niin sitten vikaa... Toisaalta jos toimii hyvin ja menee katsastuksesta läpi, niin miksi hötkyillä..
Joo pitää vaihtaa nuo jossain vaiheessa, katsastus vasta syyskuun lopussa, pitää käyttää sitä ennen kuitenki päästömittauksessa, Mutta eikös se mene näin että musta/nokinen, jopa karstainen tulppa on öljynpalamisen tai rikkaan seoksen aiheuttama, ja valkoinen pikemminkin laihan seoksen tai just sen väärän lämpöarvon aiheuttama..
P10 GA16DS

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

M i g i

oisko imuvuoto? sinistä saa tulla melkoreilusti että vaikuttaa päästöihin.... että näin.. kannen ja imusarjan välistä tai alipaine letkut.... jonkin asteen tyyppivikaa tuommonen..

nissan-man

Lainaaoisko imuvuoto? sinistä saa tulla melkoreilusti että vaikuttaa päästöihin.... että näin.. kannen ja imusarjan välistä tai alipaine letkut.... jonkin asteen tyyppivikaa tuommonen..
Milläs tuo imuvuoto tarkistetaan? starttipilottia imusarjan ja kannen lähettyville ja alipaineletkuihin? onhan mulla tuo yläpuolen tiivistesarja vielä että vois kyllä sen imusarjan tiivisteen vaihtaa. Vois kyllä käydä päästöt mittaamassa lähiaikoina..
P10 GA16DS

M i g i

Lainaa
Milläs tuo imuvuoto tarkistetaan? starttipilottia imusarjan ja kannen lähettyville ja alipaineletkuihin? onhan mulla tuo yläpuolen tiivistesarja vielä että vois kyllä sen imusarjan tiivisteen vaihtaa. Vois kyllä käydä päästöt mittaamassa lähiaikoina..
sillä muunmuassa...

nissan-man

Pitäisikö käynti muuttua kun lambdan johdon irroittaa? (tässä on yksijohtoinen lambda) Ite irroitin primerasta niin muutosta ei tapahtunut, tulpat edelleen valkoiset ja edelliset päästöt: co oli liian korkea kierroksilla, ja hc joutokäynnillä ja kierroksilla.. lukemia en muista kun ei löydy lappua..
P10 GA16DS

Uusi Nissanisti

LainaaPitäisikö käynti muuttua kun lambdan johdon irroittaa? (tässä on yksijohtoinen lambda) Ite irroitin primerasta niin muutosta ei tapahtunut, tulpat edelleen valkoiset ja edelliset päästöt: co oli liian korkea kierroksilla, ja hc joutokäynnillä ja kierroksilla.. lukemia en muista kun ei löydy lappua..
Yksijohtoinen lambda? Liekkö nuita edes olemassa koska minulla ollut vain 3-4 johtosia?  :o

BA

#13
Se mitä sinulla ei ole, sitähän ei ole olemassa, niinhän se menee.

1-6 johtoisia lambdoja on. 1, 3 ja 4-johtoiset on ne tavalliset, 2-johtoiset on tojotan juttuja, VAG-laitteissa on 5-johtoista.
6-johtoisessa on sitten jo yhdistetty pakokaasun lämpöanturi samaan kikkareeseen. Näitä nähty vasta vain intternetin ihmeellisessä maailmassa kaupan... ::)


nissan-man

#14
LainaaSe mitä sinulla ei ole, sitähän ei ole olemassa, niinhän se menee.

1-6 johtoisia lambdoja on. 1, 3 ja 4-johtoiset on ne tavalliset, 2-johtoiset on tojotan juttuja, VAG-laitteissa on 5-johtoista.
6-johtoisessa on sitten jo yhdistetty pakokaasun lämpöanturi samaan kikkareeseen. Näitä nähty vasta vain intternetin ihmeellisessä maailmassa kaupan... ::)

;) Mulla on kolmessa  primerassa yksijohtoinen lambda :D Taidankin huomenna kokeilla toisesta samanlaisesta primerasta että vaikuttaako lambdan johdon irroitus käyntiin ;)
E: 2.0 mallissa olikin 3johtoinen ;)
P10 GA16DS

Tero-75

#15
Lainaa
;) Mulla on neljässä (kolmessa 1.6mallissa, yhdessä 2.0mallissa) primerassa yksijohtoinen lambda :D Taidankin huomenna kokeilla toisesta samanlaisesta primerasta että vaikuttaako lambdan johdon irroitus käyntiin ;)
Lambda-anturi ohjaa vasta lämpimän moottorin käyntiä, kylmänä on "ryyppy päällä".
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Uusi Nissanisti

LainaaSe mitä sinulla ei ole, sitähän ei ole olemassa, niinhän se menee.

1-6 johtoisia lambdoja on. 1, 3 ja 4-johtoiset on ne tavalliset, 2-johtoiset on tojotan juttuja, VAG-laitteissa on 5-johtoista.
6-johtoisessa on sitten jo yhdistetty pakokaasun lämpöanturi samaan kikkareeseen. Näitä nähty vasta vain intternetin ihmeellisessä maailmassa kaupan... ::)

Näin on näppylät koska yksi "johto" menee jo "rungon metallin" kautta ja virtanen tarvitsee (pitkällä matkalla) vähintäin 2 johtoa?  :D

nissan-man

Laitoin uudet tulpat NGK.t.. Ja vein mittaukseen, kappas.. Tyhjäkäynti: CO 0.17, HC 300. Kierrokset: CO 2.0 - 4.5, HC n. 500. Lambda 1.02 tais olla. Että se siitä ja sinistämään rupes kierroksilla, seuraavaksi kansi irti ja koneistukseen, auto seisontaan! Ei jaksa enää tapella ja lisätä ölöppää!  8-)
P10 GA16DS

nissan-man

#18
Voisiko joku v-varren kumeista olla noussut ylös, ku v-varsi rempan jälkeen ei savutellut juurikaan, mutta nyt on alkanu sauhuamaan jo lämpimänäkin, kylmänä tosi paljon :D meinaan vaan että jos tarkistais kumit ennenkuin irrottaisi kannen, 3pytyn tulppa oli karstassa ja valkoinen, muut oli valkoisia ja ei karstaiset :).. E: Öljyä menee 1L/1000km, öljyn viskositeetti 15w-40.
P10 GA16DS

Alppu

Jos sinne imu tai pakokanavaan näkisi, voisi nähdä onko venttiili öljyinen?

Saattaahan siellä olla männissä olevat renkaatkin jumissa?
Forte pesu/kunnon löpö käsittely tai sitten kansi ja öljypohja pois ja pukkaat ne männät pois(?), urien puhdistus ja uudet renkaat.  :D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

OH2KV

Lainaa
Näin on näppylät koska yksi "johto" menee jo "rungon metallin" kautta ja virtanen tarvitsee (pitkällä matkalla) vähintäin 2 johtoa?  :D
Virtapiiri tarvitsee 2 johdinta  toimiakseen lyhyelläkin matkalla. ;D  (Korkeataajuiset piirit ovat asia erikseen)
Toinen ei tässä tapauksessa kuitenkaan muistuta johtoa.
Johto/Johdin ovat eri asioita.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

nissan-man

#21
LainaaJos sinne imu tai pakokanavaan näkisi, voisi nähdä onko venttiili öljyinen?

Saattaahan siellä olla männissä olevat renkaatkin jumissa?
Forte pesu/kunnon löpö käsittely tai sitten kansi ja öljypohja pois ja pukkaat ne männät pois(?), urien puhdistus ja uudet renkaat.  :D
Forte on aika hinnakasta, ajaisko joku Valvolinen, tai stp.n vastaava käsittely saman asian?  ::)
E: Alppu sait yv.tä ;)
P10 GA16DS

nissan-man

Huomenna STP Motor flushia koneeeseen ja katotaan mitä paskaa sieltä tulee. tuskin ennen käytetty ja mittarissa 355tkm..
P10 GA16DS

Alppu


Itse laittaisin suoraan tupla-annoksen ja käyttäisin myös kierroksilla, vaikka niin ehkä ei suositella, ei se nalkkaa kun ei aja tai ryntäyttele. Ja vaikka vielä kaksinkertaisen ajan käyttää.
Mut jokainen omalla tyylillään.
Aika paljon ajettu niin ei välttämättä auta, mut ei ole kallista kokeillakaan.  :)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

Lainaa
Itse laittaisin suoraan tupla-annoksen ja käyttäisin myös kierroksilla, vaikka niin ehkä ei suositella, ei se nalkkaa kun ei aja tai ryntäyttele. Ja vaikka vielä kaksinkertaisen ajan käyttää.
Mut jokainen omalla tyylillään.
Aika paljon ajettu niin ei välttämättä auta, mut ei ole kallista kokeillakaan.  :)
Jos laittas kaksinkertaisen määrän ja normi ajan? Varmasti paremmin paska liukenee ku pari laittaa  ;D
P10 GA16DS

nissan-man

Stp engine flushia 1.5 purkkia käytetty 20min. ei vaikutusta, suodatin tuntui hieman raskaammalta kuin uusi, ja öljy ei ollu kovin paskasta, eikä mitenkään erikoista.. Ehkä käynti parani hieman, mutta kannen otan joka tapauksessa irti, siellä on joku kumi noussut kuitenki ja ohjurit oli väljät kun kumit vaihettiin.. Jos kovin pahalta näyttää niin hommaan vaihtokoneen moottorituonnilta. VOI olla että ei kannattaisi -91 autoon laittaa, mutta kori on ruosteeton ja muutenki hyvässä kunnossa!
P10 GA16DS

nissan-man

Nokat otin pois, 1pytyn jouset irroitin. Kappas. kaikki kumit paikallaan, Mutta mutta.. Pakoventtiilit heiluu sivuttain huomattavasti, imuventtiilit on jämerät eivätkä heilu.. Ohjurit siis ovat väljät..
P10 GA16DS

Alppu

#27
Rempattu on siinä mielessä parempi että tietää mitä saa.. ja samalla oppii.  :)

Motonetis oli ainakin venoja, mutta saaneko ohjureita tarvikkeena? Voiko soveltaa?
Toisaalta ei ne voi marmorillakaan paljoa maksaa......  :D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nissan-man

LainaaRempattu on siinä mielessä parempi että tietää mitä saa.. ja samalla oppii.  :)

Motonetis oli ainakin venoja, mutta saaneko ohjureita tarvikkeena?
Toisaalta ei ne voi marmorillakaan paljoa maksaa......  :D
Joo tuskin vararikko tulee :D kuitenki ajattelin käydä paikalliset varaosapuljut kyselemässä ennenkuin merkkiliikkeeseen menen ;) Huomenna jos nostais kannen kokonaan pois, On vaan mukava homma tuo ketju purkaa! :D Helppo tähän vaihtaa venttiilivarren kumit,, V-koppa pois, jakopäästä yläkoppa pois, yläkiristin pois, nokka-akselin hammaspyörät pois että saa nokat nostettua. siinähän se sitten onkin jo v-jouset paininkuppien alla :D
P10 GA16DS

Alppu

#29
Miten tuossa irrotetaan ja laitetaan venttiilijouset?  :-[



Missä on se sivusto, jossa oli räjäytyskuvia?
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.