Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera P10 pompotus/tärinä

Aloittaja Tatikkan, marraskuu 02, 2012, 18:56:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tatikkan

#30
Suojakumi ainakin täysin ehjä. Voiko sinne kurkkailla ilman että kumi hajoaa tai öljyt tulee pihalle?

Aivan älyttömältä tuntuu kyllä että vetari voisi olla kiero. Ei oikein anna luottoa Nissanin laatuun tällaiset viat..  :(

cedricfan

#31
Yleensä sen sisemmän tripoidin ongelmat tunnistaa siitä, että kääntelee akselin keskiosaa ja kuuntelee & tunnustelee onko sisemmässä päässä välystä.
Lisäksi "darra ajossa" on usein suurempi toiseen suuntaan käännettäessä kuin toiseen, ja/tai tietyllä nopeudella pahempi kuin muilla.
Eikä tule öljyä ulos, korkeintaan himppu rasvaa. Tosin sinne tripiodin sisälle ei välttämättä näe hyvin jos meinaisi katsella pintojen kuntoa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA

Lainaa
Aivan älyttömältä tuntuu kyllä että vetari voisi olla kiero. Ei oikein anna luottoa Nissanin laatuun tällaiset viat..  :(

Ai kovaa vauhtia kakskytvuotispäiviään lähestyvässä autossa ei voi olla vikaa?  :D

Vetarin saa väärällä käytöllä kieroksi mistä tahansa laitteesta, mutta yleensä ovat niin kovaa materiaalia että väsyy samalla ja katkeaakin sitten jonkin ajan kuluttua. Eli olisi varmasti katkennut jo jos oire kerran on jatkunut jo ties kuin kauan.

Sisäpään kulunut nivel tulee itsellenikin mieleen, mutta suosittelen ottamaan koko akselin irti. Itse olen taistellut W10-primeran akselin sisäpään paikalleen mökkiolosuhteissa, eikä se ollut kivaa. Olutta kului, rystyset punotti ja kirosanat raikui metsässä.
Jos vaan olis ollut laatikkoöljyä paikalla olisin ottanut tripoidin kupin irti laatikosta, mutta kun ei ollut, oli pakko kasata akseli kuppiin paikallaan ollessa.  :-X



eepo

Kannattaa ajaa vähän pidempi lenkki ja kokeilla sen jälkeen lämpeneekö joku jarrulevy, ettei mikään jarrusatula vaan jumittais. Itellä jumittava etujarrusatula teki samanlaista tärinää...

micramies

Mittaapas renkaiden urasyvyydet ulko- ja sisäsyrjältä eri kohdista ympäriinsä rengasta, jos on heittoa niin ohjauskulmat ei ole kohdillaan.
Jos taas urasyvyydet heittelee ympäri rengasta niin iskari voisi olla viallinen jos päästää pyörän pomppimaan tien pinnalla.
Ennen ainakin iskarit rupesivat vuotamaan öljyä hajotessaan mutta näkyykö kaasuiskarista mitään vuotojälkiä? Katsastuksen iskaritestitkin näyttää olevan niin epämääräisiä ettei niistä taida saada selvää kuvaa onko ne viallisia vai onko mittalaite "epäyhteensopiva" ainakin kevyen auton kanssa, aikanaan Micran iskarit piti mitata kahdella laitteella, eka antoi hylyt ja toinen näytti ok lukemia  ::)
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

cedricfan

#35
LainaaEnnen ainakin iskarit rupesivat vuotamaan öljyä hajotessaan mutta näkyykö kaasuiskarista mitään vuotojälkiä?
Ihan samalla tapaa niissäkin on öljyä, öljyn takana vaan on lisäksi kaasua.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Tatikkan

#36
LainaaKannattaa ajaa vähän pidempi lenkki ja kokeilla sen jälkeen lämpeneekö joku jarrulevy, ettei mikään jarrusatula vaan jumittais. Itellä jumittava etujarrusatula teki samanlaista tärinää...

Jarrusatulat on availtu ja herkistelty syksyllä. Myös ennen sitä ja sen jälkeen olen kokeillut onko lämmennyt, mutta ei ole lämmennyt.

LainaaMittaapas renkaiden urasyvyydet ulko- ja sisäsyrjältä eri kohdista ympäriinsä rengasta, jos on heittoa niin ohjauskulmat ei ole kohdillaan.
Jos taas urasyvyydet heittelee ympäri rengasta niin iskari voisi olla viallinen jos päästää pyörän pomppimaan tien pinnalla.
Ennen ainakin iskarit rupesivat vuotamaan öljyä hajotessaan mutta näkyykö kaasuiskarista mitään vuotojälkiä? Katsastuksen iskaritestitkin näyttää olevan niin epämääräisiä ettei niistä taida saada selvää kuvaa onko ne viallisia vai onko mittalaite "epäyhteensopiva" ainakin kevyen auton kanssa, aikanaan Micran iskarit piti mitata kahdella laitteella, eka antoi hylyt ja toinen näytti ok lukemia  ::)
Ainakaan talvirenkaissa ei näy epätasaista kulumaa. Vanhat kesärenkaat jotka tuli hävitettyä kesällä, oli kuluneet hieman enemmän ulkosyrjältä.

Ei tätä varsinaisesti tärinäksi voi sanoa, koska se ei ole tasaista nypytystä, vaan melkeinpä voisi luonnehtia pompotteluksi. Välillä menee tasaisesti ja välillä pompahtaa aivan kuin olisi tiessä iso heitto. Eli tuntee persuuksissa aivan selvästi, eikä ole sellaista "täristävää nypytystä". 40-60km/h vauhdeissa on todella selkeää, ja yli 80km/h vauhdeissa käytännössä vaivat katoaa kokonaan.

Oireet on jatkunut jo jotain 8000km ajan ilman muutoksia suuntaan tai toiseen. Luulisi että sieltä olisi jo jotain hajonnut/alkanut kuulumaan sivuääniä!  :D

Alppu

Lainaa

Jarrusatulat on availtu ja herkistelty syksyllä. Myös ennen sitä ja sen jälkeen olen kokeillut onko lämmennyt, mutta ei ole lämmennyt.

Ainakaan talvirenkaissa ei näy epätasaista kulumaa. Vanhat kesärenkaat jotka tuli hävitettyä kesällä, oli kuluneet hieman enemmän ulkosyrjältä.

Ei tätä varsinaisesti tärinäksi voi sanoa, koska se ei ole tasaista nypytystä, vaan melkeinpä voisi luonnehtia pompotteluksi. Välillä menee tasaisesti ja välillä pompahtaa aivan kuin olisi tiessä iso heitto. Eli tuntee persuuksissa aivan selvästi, eikä ole sellaista "täristävää nypytystä". 40-60km/h vauhdeissa on todella selkeää, ja yli 80km/h vauhdeissa käytännössä vaivat katoaa kokonaan.

Oireet on jatkunut jo jotain 8000km ajan ilman muutoksia suuntaan tai toiseen. Luulisi että sieltä olisi jo jotain hajonnut/alkanut kuulumaan sivuääniä!  :D


"...tultiin silti siihen tulokseen että raidetanko (tai mikä nyt onkaan nimeltään se etuakselin takapuolella oleva 'pyörien välissä' oleva keppi) on vähän vääntynyt..."

Luin täältä: http://wonk.sytes.net/76s/lj/lj11-03.html mahdollisesti samalaisesta ongelmasta ja sen ratkaisusta.


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

kassuliini

Eikös nuo vetoakselin suoruuden näe, kun nostaa auton pukkiloille ja pyörittää moottorilla. Samalla tuntuu onko tasapainossa?

Tatikkan

Ei kait tuo auta kun käyttää toisella pajalla, jos ne kahtois tarkemmin pukeilla noita epätasaisuuksia..

Vai tietäisköhän nuo Nissanin merkkihuollossa paremmin näistä laitteista.  :o